نظافت و پذیرایی

بهترین و ساده ترین راه تمیز کردن کفپوش چوبی

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کفپوش های چوبی با طرح ها و رنگ های متفاوتی که دارند با هر نوع سلیقه ای همخوانی دارند. کفپوش چوبی در دکوراسیون داخلی می تواند جایگزین خوبی برای فرش یا موکت باشد. اکثر افراد زیبایی کفپوش چوبی را تحسین می کنند ولی با تمیز کردن کفپوش چوبی مشکل جدی دارند. بدیهی است که تمیز نگاه داشتن کف منزل یکی از دشوارترین کارهای نظافت منازل است که با وجود کودکان دشوارتر هم خواهد شد.

کفپوش خواه فرش و موکت باشد یا سنگ و سرامیک، چوب یا فراورده های چوبی، نیازمند تمیز کردن و نظافت دائمی است. کف زمین اولین جایی است که در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد و نظافت آن از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. در این مطلب از تمیزکردن کفپوش چوبی می گویم و راهکارهایی عملی و ساده را برای تمیزکردن کفپوش چوبی معرفی می کنم.

نظافت کفپوش چوبی

برای مقاوم کردن کفپوش های چوبی و حفاظت در برابر رطوبت از لایه های محافظی استفاده می شود که به آن پرداخت گویند. به طور کلی پرداخت ها در 4 نوع وجود دارد.

پرداخت با پایه آبی
پرداخت با پایه روغنی
پرداخت سالم سازی شده با اسید
پرداخت سالم سازی شده با رطوبت

به زبان ساده پرداخت کفپوش های چوبی ممکن است پلی اورتان، لاک الکل، موم و یا الکل باشد. البته در مواردی هم که کل پرداخت از بین رفته و کفپوش بدون پرداخت و پوشش شده است. می توانید با چند قطره آب، سالم بودن کفپوش را امتحان کنید. اگر قطرات آب به چوب نفوذ نکرد پس پرداخت و لایه محافظ آن سالم است. در صورتی که قطرات آب جذب کفپوش شود و یا لکه ای تیره ایجاد نماید می توان نتیجه گرفت که پرداخت کفپوش چوبی از بین رفته و نیاز به پرداخت مجدد دارد.

بهترین راه برای تمیز کردن کفپوش چوبی، کثیف نکردن آن است به همین سادگی ، بهتر است برای داخل منزل از کفش دیگری استفاده کنید تا آلودگی از بیرون به کفپوش منتقل نشود. کفش مناسب و راحتی برای منزل مناسب ترین گزینه است.

برای تمیز کردن کفپوش چوبی لازم است ابتدا با استفاده از جاروبرقی سطح کفپوش را غبارروبی کنید. پیشنهاد می کنم به طور مرتب و روزانه با جاروبرقی کفپوش را تمیز کنید تا آلودگی و غبارهای ریز به سطح کفپوش آسیب نزند. همین غبارهای ریز هم می توانند روی سطح کفپوش را لکه دار کرده و یا خط بیندازند و این چیزی است که اصلا خوشایند نیست.
نکته: از سری مخصوص جارو برقی برای این کار استفاده کنید.

تمیز کردن کفپوش چوبی با چوب گردگیری

تمیز کردن کفپوش چوبی با چوب گردگیری!

الف-محصولات مختلفی در بازار برای شستشوی کفپوش های چوبی به فروش می رسد که می توانید برای تمیز کردن کفپوش از آن ها استفاده کنید. اگر چنین محلولی در اختیار ندارید خودتان یک محلول ساده و مناسب را تهیه کنید. می توانید از مقداری صابون ملایم که رنده شده و کمی آب، یک شوینده ملایم درست کنید. این محلول را در یک سطل بزرگ ریخته و چوب گردگیری را با آن مرطوب کنید. اکنون همه آب اضافی چوب گردگیری را بگیرید و بر روی سطح چوب در جهت رگه ها بکشید. این کار را برای همه قسمت ها انجام دهید ولی سعی کنید سطح کفپوش خیس نشود. در صورت چکیدن آب و خیس شدن بهتر است محل را با یک دستمال خشک کنید.

ب- اگر محلول پاک کننده در اختیار دارید می توانید به سادگی با استفاده از یک اسپری، محلول را بر روی سطح کفپوش اسپری کنید. سپس باز هم با استفاده از یک چوب گردگیری در جهت رگه ها بر روی کف زمین بکشید تا خشک شود. دستمال میکروفایبر نیز وسیله خوبی برای خشک کردن کفپوش چوبی است که بهتر است در جهت رگه ها بر روی زمین کشیده شود.

کفپوش های چوبی بدون پرداخت

تمیز بودن کفپوش چوبی با برق زدن آن تفاوت دارد. به منظور درخشش کفپوش باید آن را جلا دهید که این کار به تجربه و مهارت نیاز دارد. اگر کفپوش چوبی درخشندگی و جلای خود را از دست داده است از یک حرفه ای کمک بگیرید. در اغلب خانه های قدیمی پرداخت کفپوش از بین رفته است برای تمیز کردن و شستشوی این کفپوش ها بسیار دقت کنید زیرا آب و محلول های شوینده به سادگی در کفپوش نفوذ کرده و لکه ایجاد می کنند. نفوذ رطوبت در کف می تواند منجر به تورم و تاب برداشتن چوب شود. برای کفپوش های بدون پرداخت تنها از جاروبرقی با سری مناسب استفاده کنید. شستشو با چوب گردگیری در این مورد مناسب نیست و موجب آسیب رساندن به کف خواهد شد. پیشنهاد می شود در اولین فرصت برای پرداخت دوباره اقدام کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

هشدار: هرگز از آب و تی های معمولی برای تمیز کردن کفپوش چوبی استفاده نکنید.
به کار بردن وسایل ساینده برای نظافت کفپوش موجب خط افتادن بر روی آن می شود.
به کار بردن پاک کننده های مخصوص کاشی و سرامیک برای تمیز کردن کفپوش چوبی کار صحیحی نیست و چوب را لغزنده و کدر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا