لوله کشی و تاسیسات

سیستم لوله کشی ساختمان و تعمیرات لوله کشی ساختمان

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سیستم لوله کشی ساختمان در منازل مسکونی و اداری از مواردی است که می بایست به بهترین شکل طراحی و اجرا شود. بدون اجزای تاسیسات و لوله کشی ساختمان امکان سکونت در سازه وجود ندارد. سیستم لوله کشی ساختمان با توجه به نوع کاربری، مقدار مصرف احتمالی و فشار، طراحی و توسط نیروهای متخصص اجرا می شود.لوله کشی ساختمان، کانال کشی لوله و اجرای تاسیسات ساختمان لوله کشی، از تخصصی ترین بخش ها در ساختمان سازی هستند که توسط افراد متخصص با کمک فرمول های مهندسی انجام شده و جنس، قطر لوله و فاکتورهای مهم دیگری در این محاسبه اعمال می شود. در ادامه مهم ترین موارد در رعایت سیستم لوله کشی ساختمان بررسی می شود.

کاربرد لوله کشی ساختمان چیست؟

لوله کشی ساختمان برای انتقال مایعات یا گاز انجام می شود. از انواع لوله کشی فلزی، سیمانی، پلاستیکی یا سیمانی می توان برای انتقال مواد جامد نیز استفاده کرد. رایج ترین مورد مصرف لوله کشی ساختمان مربوط به سیستم لوله کشی آب و فاضلاب به همراه سیستم لوله کشی گاز خانگی می باشد. در گذشته استفاده از لوله های سربی برای سیستم لوله کشی ساختمان مرسوم بود ولی امروزه انواع لوله های مقاوم با کارایی بهتر در اجرای لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های پروپیلن در کاربرد بیشتری در انتقال آب منازل دارند. تاسیسات ساختمان لوله کشی در داخل ساختمان و بیرون از ساختمان وجود دارد.

آبرسانی به فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، تاسیسات موتورخانه و شوفاژ، سیستم لوله کشی ساختمان برای رادیاتور و شوفاژهای داخلی، لوله کشی آب سرد و گرم پکیج و آبگرمکن دیواری بخشی از اصلی ترین لوله کشی ها در ساختمان های مسکونی و اداری هستند. در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام نیز از لوله کشی فاضلاب جهت دفع مایعات استفاده می شود. اجرای لوله کشی ساختمان در دو بخش آب و فاضلاب مهم ترین کاربرد لوله کشی در ساختمان است. علاوه بر آن برای انتقال گاز خانگی می بایست از لوله های متفاوتی استفاده کرد که برای این منظور ساخته شده اند. اجرای لوله کشی گاز بعد از نصب و اجرای سیستم لوله کشی ساختمان در بخش آب و فاضلاب انجام می شود. خدمات لوله کشی ساختمان از سرویس های کاربردی هوم سرویز برای خانواده های تهرانی است.

خدمات لوله کشی ساختمان هوم سرویز

اجرای لوله کشی ساختمان باید به گونه ای باشد که آسیبی به لوله ها وارد نشود و در دراز مدت مشکلی را برای ساکنین مجتمع های مسکونی ایجاد نکند. علیرغم این مورد نیاز به تکنیسین ماهر برای تعمیر سیستم لوله کشی ساختمان و یا تعویض قطعات فرسوده موردی است که اغلب خانواده ها با آن در گیرند. هوم سرویز با استفاده از تکنیسین های با تجربه و آموزش دیده، خدمات لوله کشی ساختمان را در سریع ترین زمان انجام می دهد. ما در همه محلات با تکنیسین های ماهر و تضمین شده ای همکاری داریم که کارهای تاسیساتی و لوله کشی را انجام می دهند. برای انجام تعمیرات و خدمات فنی از تکنیسین های با تجربه هوم سرویز کمک بگیرید. طراحی و اجرای سیستم لوله کشی ساختمان ، تعمیرات لوله کشی ساختمان و تعویض لوله های فرسوده، کانال لوله کشی و تاسیسات ساختمان لوله کشی در تخصص ماست.

نصب و تعمیر پکیج، نصب و تعمیر آبگرمکن، نصب و تعمیر شوفاژ، تعمیرات لوله کشی ساختمان و سرویس متورخانه،نصب و تعمیر پمپ آب و منبع،لوله کشی آب و فاضلاب،رفع نشتی و ترکیدگی لوله، نصب و تعمیر فلاش تانک و توالت فرنگی، نصب روشویی و متعلقات، نصب سینک ظرفشویی، تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، لوله کشی گاز بخشی از خدمات لوله کشی ساختمان در هوم سرویز است. هزینه خدمات لوله کشی در اپلیکیشن هوم سرویز اطلاع رسانی شده است.

قیمت لوله کشی فاضلاب
قیمت لوله کشی آب و ساختمان

شرایط سرویس

همیار می بایست ابتدا محل لوله کشی را بررسی نموده و پیشنهاد خود را ارائه کند. پس از هماهنگی با مشتری اقدام به انجام سرویس خواهد شد.
در صورت تهیه لوازم و قطعات مورد نیاز توسط همیار، فاکتور خرید به مشتری ارائه می شود.
هزینه پایه خدمات لوله کشی ساختمان 25 هزار تومان است.

نکات سیستم لوله کشی ساختمان مسکونی

نکات سیستم لوله کشی آب ساختمان های مسکونیسیستم لوله کشی ساختمان
  • سیستم لوله کشی آب سرد و گرم باید به شیوه موازی و عمود انجام شود و بین لوله ها فاصله کافی برای عایق کاری وجود داشته باشد. مسیر سیستم لوله کشی ساختمان باید بدون پیچ و خم بوده و قابلیت سهولت دسترسی برای مواقع اضطراری و تعمیرات در نظر گرفته شود.
  • همه لوله های افقی ساختمان باید دارای شیب یکنواخت باشد. در نظر داشته باشید که در ساختمان های دارای موتورخانه، شیب لوله ها در کانال کف به سمت موتورخانه تنظیم شود.
  • حتما در مسیر ورودی لوله ها به داخل ساختمان و مجتمع های مسکونی، شیر فلکه تخلیه آب کار گذاشته شود. این موردی است که نباید نادیده گرفت.
  • در اجرای سیستم لوله کشی ساختمان برای لوله هایی که از کف و یا داخل دیوار عبور داده شده اند اقدامات احتیاطی صورت گیرد. این لوله ها می بایست در برابر فشار و شکستگی مقاومت لازم را داشته باشند.
  • در ارتباط با لوله هایی که بر روی دیوارهای بیرونی کار شده اند و یا به طور کلی لوله هایی که در خارج از فضای ساختمان قرار دارند، توجه به عایق بندی برای جلوگیری از یخ بستن ضروری است. تغییرات دمایی می تواند بر روی لوله های ساختمان تاثیرات منفی داشته باشد.
  • برای جلوگیری از ورود مواد خارجی به داخل لوله ها می بایست بعد از اتمام لوله کشی ساختمان، سر همه لوله ها با درپوش مخصوص پوشانده شود.
  • پس از اجرای کامل سیستم لوله کشی ساختمان می بایست سیستم آبرسانی به طور کامل آزمایش شود تا هر گونه نشتی برطرف گردد. این مرحله برای سیستم لوله کشی گاز ساختمان نیز اجرا می شود.
  • استفاده از لوله با جنس و قطر مناسب برای لوله کشی سرد و گرم، سیستم گرمایش از کف، لول کشی گاز الزامی است.

نکات کاربردی در لوله کشی ساختمان

خدمات لوله کشی تهران و تشخیص ترکیدگی لوله

سیستم لوله کشی ساختمان

برای اینکه کار لوله کشی با دقت انجام شود نیاز به ابزارهایی ضروری است. مهم ترین و کاربردی ترین لوازم در لوله کشی را آچارها بر عهده دارند آچارها در انواع مختلف با کاربردهای متفاوتی وجود دارند که هر کدام استفاده خاصی دارند. آچارهای لوله گیر، شلاقی، زنجیری، تسمه ای و آچار فرانسه حتما در ابزار کار یک لوله کش ساختمان قرار دارند.

انبردست ها نیز با تفاوت هایی در ظاهر و طرز کار موجود می باشند که بدون آن ها کار لوله کشی و اتصالات با مشکل مواجه می شود. به طور کلی در جعبه ابزار لوله کشی باید این ابزارها حتما وجود داشته باشد: انبردست قفلی و کلاغی، گیره، حدیده، برقوزن، لوله بر و لوله خم کن که می تواند دستی و یا هیدرولیک باشد

به هنگام اجرای تاسیسات و لوله کشی ساختمان باید از بهترین و با کیفیت ترین لوازم استفاده شود که این موضوع در ارتباط با اتصالات، چسب و مواردی از این قبیل نیز صدق می کند. ابزار لوله کشی ساختمان با قیمت ها و مارک های متفاوتی برای فروش ارائه می شوند که برخی تولید کارخانه های داخلی و برخی تولید کارخانه های خارجی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

آنچه بیش از لوازم لوله کشی اهمیت دارد نحوه کار لوله کش و روش اتصالات لوله ها به یکدیگر است که توسط لوله کش ماهر و با دستگاه جوش انجام می شود. البته ابزار خوب و با کیفیت می تواند بر سهولت اجرای کار تاثیر داشته باشد. به طور معمول یک تکنیسین لوله کش با تجربه برای انجام سریع تر سیستم لوله کشی ساختمان از ابزار با کیفیت تری باید استفاده کنند.

انواع لوله در سیستم لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان با انواع لوله ها برای آب رسانی و تاسیسات ساختمان لوله کشی انجام می شود. اجرای لوله کشی ساختمان منوط به انتخاب صحیح جنس لوله است. هر لوله با تکنولوژی ساخت متفاوت ساخته شده و خواص مکانیکی مشخصی دارد. بنابر این نمی توان از یک نوع لوله برای سیستم لوله کشی ساختمان در همه بخش ها استفاده کرد. به طور کلی انواع لوله ها به دو نوع لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود.

لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی موجود هستند. لوله های گالوانیزه فولادی در مقایسه با لوله های آهنی، سبک تر بوده و براقیت بیشتری دارند. عمده مصرف لوله گالوانیزه در سیستم لوله کشی فاضلاب است. این لوله ها ارزان قیمت بوده و در مقابل فشار، تحمل خوبی دارند. از معایب لوله های گالوانیزه می توان به عدم انعطاف پذیری، میل به خوردگی لوله، رسوب گیری زیاد اشاره کرد. استفاده از این لوله ها به مراتب کمتر از انواع دیگر است.

لوله های چدنی

یکی دیگر از لوله هایی که در سیستم لوله کشی فاضلاب کاربرد دارد، لوله های چدنی است. لوله هایی از جنس چدن با آلیاژ متفاوت در سیستم لوله کشی ساختمان از شناخته شده ترین لوله های فاضلابی هستند.انواع لوله های سر تخت و سر توپی چدنی در سیستم لوله کشی فاضلاب منازل قدیمی اجرا شده است. قیمت ارزان، مقاومت در برابر فرسودگی و مقاومت بالا از مزایایی لوله های چدنی در ساختمان سازی است. امروزه تکنولوژِی ساخت لوله های ساختمان پیشرفت زیادی داشته و استفاده از لوله های چدنی محدود تر شده است. کار با این لوله ها نیازمند صرف زمان طولانی درمقایسه با لوله های دیگر است.

لوله‌هایی پلیمری (پلاستیکی)

لوله سبز یا لوله‌ پلی پروپیلن نسل جدید لوله در سیستم لوله کشی ساختمان است که از نوعی پلیمر یا همان پلاستیک ساخته شده می شود. لوله های پلیمری سبک، انعطاف پذیر و ارزان قیمت هستند. اجرای لوله کشی با پروپیلن در زمان بسیار کوتاه تری امکان پذیر است. انواع لوله سبز در برابر خوردگی و رسوب گیری پتانسیل بالاتری دارند. به هنگام بازسازی منازل لوله های پلیمری جایگزین لوله های قدیمی می شوند. البته لوله های سبز تحمل فشار بالا و تغییرات زیاد دمایی را نداشته و تغییر شکل می دهند.

لوله های پی وی سی

لوله هایی سبک بوده و دارای اتصالات و قطعات ساده برای نصب هستند. لوله های پی وی سی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و قطر بسیار کمی دارند. با تمام این مزایا PVC خشک و شکننده است و در برابر سرما و تغییرات دمایی مقاومت خوبی ندارد.

لوله های چند لایه (سوپرپایپ)

لوله های 5 لایه از ترکیب آلیاژ مختلف و به صورت لایه ای تولید می شوند. ترکیب آلیاژ در لایه ها موجب شده تا مقاومت لوله های سوپرپایپ افزایش یابد. این لوله ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تولید شده و دارای مزایای زیادی هستند. در حال حاضر مناسب ترین لوله برای تعمیرات لوله کشی ساختمان و سیستم لوله کشی ساختمان لوله های چند لایه هستند. عمر لوله های 5 لایه بین 100 تا 400 سال برآورد شده است. لوله های 5 لایه در سیستم لوله کشی ساختمان دچار زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی نشده و به سادگی شکل می پذیرد. سوپرپایپ سبک، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر فشار و توان تحمل حرارت بالا را داشته و در زمان کوتاهی نصب می شود.

اگر برای خدمات لوله کشی و تعمیرات سیستم لوله کشی ساختمان به دنبال بهترین تیم حرفه ای هستید با ما تماس بگیرید.

‫2 دیدگاه ها

  1. بهترین سایت خدماتی ساختمان هوم سرویس میباشد که تمام خدمات لوله کشی و اب بندی نما و پیچ و رولپلاک سنگ نمای مارو انجام داد و ما خیلی راضی هستیم از این شرکت بزرگ. ساختمان ما که اسمش جهان فرود هستش توی تهران بود که گروه هوم سرویس یاختمان جهان فرود رو پیچ و رولپلاک زد و نمای پشتش هم عایق کاری کرد..ممنون از شما

  2. چقدر عالی ممنون از خدماتتون
    الان سایت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مثل لوله بازکنی ها خیلی زیاد شدن
    ولی هرچی که باشه این سایت ها از تبلیغات لوله بازکنی برچسب های
    روی در و دیوار شهر مطمئن تر هستند. چون بعداً می تونیم شکایتمون رو بهشون
    اعلام کنیم و سخت یا آسون مشکلمون رو از یه جایی پیگیری کنیم شاید بالاخره
    یکی پیدا شه و به دادمون برسه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا