برقکاری ساختمان

علت باد گرم کولر چیست؟ چرا کولر آبی خنک نمی کند؟

همه ما از کولر آبی استفاده می کنیم تا بتوانیم یک باد خنک و دلنشین دریافت کنیم و فصل تابستان را با خنکی این باد پشت سر بگذاریم. اما گاهی اوقات کولر آبی باد خنک ندارد و باید پیدا کنیم که علت باد گرم کولر آبی چیست؟

این موضوع می تواند دلایل زیادی داشته باشد که عدم سرویس کولر آبی در زمان مناسب یکی از مهمترین دلایل این موضوع است.

در این مقاله می خواهیم در مورد علت باد گرم کولر آبی صحبت کنیم و بگوییم که چه عواملی باعث می شوند که کولر آبی شما باد گرم داشته باشد و چطور می توانید آنها را برطرف کنید.

اگر کولر آبی شما باد گرمی دارد و می خواهید بدانید که چطور این مشکل را برطرف کنید و کارآیی کولر را افزایش دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت گرمای باد کولر آبی چیست؟

کولر آبی بخش های مختلفی دارد که وجود اختلال و خرابی در هرکدام از این بخش ها، می تواند باعث شود که شما باد گرم از کولر دریافت کنید و برای اینکه بتوانید علت باد گرم کولر آبی را پیدا کنید، باید تک تک این بخش ها را بررسی کنید.

فرآیند کولر آبی به این صورت است که آب از طریق شناور کولر وارد کف می شود و سپس پمپ کولر آب کف را به بالای پوشال ها ارسال می کند و این آب، پوشال ها را به صورت کامل خیس می کند. سپس با روشن شدن موتور کولر، هوا در داخل کولر گردش پیدا کرده و با برخورد با پوشال های خیس، خنک می شود و این هوای خنک توسط پروانه کولر وارد کانال ها شده و به خانه شما می آید.

حالا اگر باد خنک از کولر خودتان دریافت نمی کنید، احتمالا یکی از این بخش ها که در فرآیند کاری کولر دخیل هستند، مشکل دارند و باید بررسی کنید که مشکل از کدام یک از آنها است.

در ادامه می خواهیم برخی از اصلی ترین موارد که علت باد گرم کولر هستند را باهم بررسی کنیم و بگوییم که چطور می توانید آنها را برطرف کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید:

علت خنک نکردن کولر
باد گرم کولر آبی

1- خرابی پمپ کولر آبی مهمترین علت باد گرم کولر:

یکی از مهمترین دلایل باد گرم در کولر آبی، خرابی پمپ کولر آبی است. اگر پمپ کولر آبی به خوبی فعالیت نکند و نتواند آب کافی به پوشال ها برساند و آنها را خیس کند، پوشال ها خشک خواهند بود و این موضوع باعث می شود که هوای خنکی دریافت نکنید.

به همین خاطر توصیه می کنیم حتما در ابتدا پمپ کولر آبی خودتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که پمپ به خوبی کار خودش را انجام می دهد. اگر کولر شما باد گرم می زند، حتما پوشال های آن را بررسی کنید و ببینید که خشک هستند یا خیر. سپس اگر خشک بودند درب کولر را باز کرده و پمپ را در این حالت بزنید و ببینید که آب کافی به بالای پوشال ها ارسال می شود یا نه.

اگر آب مشکلی نداشت، پس پمپ کولر هم مشکلی ندارد اما اگر متوجه شدید که آب کم است یا اصلا روی پوشال نمی ریزد، توصیه می کنیم حتما از یک سرویس کار کولر آبی بخواهید که این مشکل را بررسی و برایتان برطرف کند. اگر هم به تازگی پمپ کولر آبی را تعویض یا تعمیر کرده اید، پیشنهاد می کنم محتوای دلایل سوختن پمپ کولر آبی را مطالعه کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

2- پوشال کولر، علت باد گرم کولر آبی:

پوشال ها یکی از بخش های کلیدی در خنک کردن هوا هستند و اگر آنها مشکل داشته باشند، قطعا نمی توانید هوای خنک و مناسبی را از کولر آبی خودتان دریافت کنید.

ممکن است پوشال ها دارای رسوب باشند و یا مدت زیادی باشد که آنها را تعویض نکرده باشید و خشک شده باشند و نتوانند آب را به خوبی در خود نگه دارند. این موضوع باعث می شود که گردش آب در پوشال ها به خوبی انجام نشود و در نتیجه این موضوع، پوشال ها کاملا خیس نمی شوند و وقتی هوا به آنها می خورد، خنک نمی شود و شما باد گرمی را دریافت می کنید.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که پوشال ها را بررسی کنید، اگر تمامی بخش های آنها به خوبی خیس نمی شود و بخش های زیادی از پوشال خشک است، احتمالا پوشال کولر مشکل دارد و باید آن را سریعا تعویض کنید تا این علت باد گرم کولر آبی را برطرف کنید.

همچنین اگر مشاهده کردید که پوشال ها دارای رسوب و شوره زیادی هستند، باز هم باید در جهت تعویض آنها اقدام کنید تا بتوانید پوشال های تازه ای روی کولر نصب کنید و مجددا باد خنکی را از کولر دریافت کنید.

3- رسوب زدگی کولر آبی:

کولر آبی وظیفه اصلی خودش را با استفاده از آب انجام می دهد و آب هم ممکن است دارای املاح بسیار زیادی باشد و این املاح در داخل کولر جمع می شوند. اگر املاح آب آنقدر زیاد شوند که تمام قسمت های کولر را بگیرند، ممکن است کولر قدرت خنک کنندگی خودش را از دست بدهد و نتواند به خوبی هوا را خنک کند. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما کولر خودتان را بررسی کنید و ببینید که کف، سقف و دیوارهای های کولر دارای رسوب است یا خیر.

اگر رسوب زیادی را مشاهده کردید، باید بگوییم علت باد گرم کولر آبی شما دقیقا این رسوبات هستند و باید سریعا جهت از بین بردن رسوبات کولر آبی خودتان اقدام کنید. برای این کار می توانید خودتان به صورت کامل کولر را بشویید و آن را رسوب گیری کنید و یا از یک فرد متخصص در سرویس کولر آبی بخواهید که کار رسوب گیری کولر آبی را برای شما انجام دهد و این مشکل را برطرف کند.

4- نریختن آب روی پوشال ها:

گاهی اوقات ممکن است پمپ کولر به خوبی کار کند و مشکلی نداشته باشد، اما اتصالاتی که باعث ریخته شدن آب روی پوشال ها می شوند، مشکل داشته باشند. اگر این حالت وجود داشته باشد، علت باد گرم کولر آبی شما خواهد بود و چون نمی تواند به خوبی پوشال ها را خیس کند، باعث می شود که کولر آبی شما باد خنک تولید نکند و نتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

برای بررسی این موضوع توصیه می کنیم که درب کولر را باز کرده و پمپ را بزنید تا ببینید که پمپ در حال کار کردن است یا خیر.

اگر پمپ کار می کند اما آبی به بالای پوشال ها ریخته نمی شود، ممکن است شیلنگ این قسمت دچار سوراخ و پارگی باشد و یا گرفتگی در این قسمت وجود داشته باشد. در صورت مشاهده این حالت توصیه می کنیم که سریعا از یک سرویس کار کولر آبی بخواهید این مشکل را بررسی کند و موضوع را برطرف کند، چون ممکن است گرفتگی این لوله ها به پمپ کولر فشار وارد کرده و باعث خرابی پمپ کولر آبی شما شود.

5- ظرفیت نامناسب کولر آبی:

گاهی اوقات ممکن است علت باد گرم کولر آبی شما، خرابی کولر نباشد و علت اصلی این موضوع این باشد که کولر شما متناسب با فضایی که قصد خنک کردن آن را دارید نباشد.

مثلا اگر خانه شما بسیار بزرگ است و بالای 80 متر است، قطعا کولر 3500 نمی تواند جوابگوی شما باشد و هیچ کمکی به خنک شدن خانه نمی کند و باید یک کولر آبی 7000 برای چنین فضایی تهیه کنید تا بتوانید باد مناسبی دریافت کنید.

پس به این نکته هم دقت کنید که متراژ خانه شما چقدر است و آیا کولر آبی شما توانایی خنک کردن این متراژ را دارد یا خیر، اگر کولر شما مناسب نیست، توصیه می کنیم که سریعا نسبت به تعویض کولر آبی خودتان و نصب کولر آبی بزرگ اقدام کنید.

دلایل خنک نبودن باد کولر آبی
علت باد گرم کولر آبی

6- گرم بودن هوا:

زمان هایی وجود دارد که هوا به قدری گرم است که واقعا کولر آبی توانایی خنک کردن هوا را ندارد و نمی تواند به خوبی هوای خنک تولید کند. در این زمان احتمالا مشکل از کولر آبی شما نیست و هوا خیلی گرم است. برای حل این مشکل می توانید به کولر خودتان کمک کنید تا کارآیی آن را افزایش دهید، در ادامه روش هایی را می گوییم که کمک می کنند خنک کنندگی کولر آبی خودتان را افزایش دهید:

  • انداختن یخ در کولر آبی: شما می توانید با انداختن یخ در کولر خودتان، کمک کنید که توانایی خنک کنندگی بیشتری داشته باشد.
  • افزایش باد کولر آبی: می توانید با استفاده از دور تند موتور کولر، به افزایش باد کولر آبی کمک کنید و در نتیجه هوا را سریع تر خنک کنید.
  • افزایش سرمای کولر آبی: می توانید با استفاده از یخ یا نصب سایه بان کولر، کاری کنید که سرمای کولر آبی بیشتر شود و بتواند هوا را راحت تر خنک کند.

7- کانال کشی طولانی علت باد گرم کولر:

کانال کشی طولانی و غیراصولی کولر آبی، می تواند مهمترین علت باد گرم کولر آبی شما باشد. اگر کانال کولر خیلی طولانی باشد، ممکن است باد کولر تا رسیدن به داخل خانه، گرم شود و این موضوع باعث شود که شما باد خنک دریافت نکنید.

حتی گاهی اوقات ممکن است کانال در آفتاب قرار داشته باشد و این موضوع هم باعث داغ شدن کانال شده و هوای موجود در کانال را گرم می کند. پس نیاز است که در زمان پیدا کردن علت باد گرم کولر آبی خودتان، به کانال کشی کولر و مکان رد شدن آن هم دقت کنید و مطمئن شوید که به صورت مناسب انجام شده باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

8- تعداد زیاد اتاق ها:

گاهی اوقات ممکن است علت باد گرم کولر آبی شما، تعداد زیاد اتاق ها باشد. وقتی تعداد اتاق ها زیاد باشد، دریچه های بیشتری هم به کانال کولر متصل هستند و در نتیجه کولر نمی تواند ظرفیت کافی برای جوابگویی به همه اتاق ها را داشته باشد و این موضوع باعث می شود که شما باد گرم از کولر خودتان دریافت کنید.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که اگر تعداد دریچه های کولر آبی شما زیاد هستند، دریچه های اضافی را ببندید و فقط دریچه اتاقی که می خواهید خنک شود را باز بگذارید تا بتوانید از هوای خنک لذت ببرید.

9- عدم گردش هوا در فضای خانه:

همانطور که می دانید برای اینکه کولر آبی بتواند به خوبی کار خنک کردن فضای خانه را انجام دهد، باید پنجره یا درب هایی را باز بگذارید تا گردش هوا به خوبی در خانه جریان پیدا کند و بتوانید هوای خنکی را دریافت کنید.

اگر تمامی درب ها و پنجره ها بسته باشند و هوایی به داخل خانه وارد نشود، قطعا کولر شما به خوبی کار نکرده و نمی تواند باد خنک به فضای خانه بدهد. برای حل این مشکل توصیه می کنیم حتما در اتاقی که می خواهید خنک شود، یک پنجره یا درب را نیمه باز بگذارید تا بتوانید باد خنک تری دریافت کنید و اتاق شما سریعتر خنک شود.

چرا سر و صدای کولر آبی زیاد شده است؟

رفع ایراد کولر آبی

لیست قیمت نصب و سرویس کولر آبی هوم سرویز

شما حق دارید که بدانید هزینه خدماتی که می خواهید دریافت کنید چقدر است و به همین خاطر، ما در ادامه جدولی را از بروزترین قیمت های خدمات مربوط به سرویس کولر آبی، هزینه تعمیر کولر آبی و … را برایتان قرار داده ایم تا بتوانید آنها را بررسی کرده و در مورد خدمات موردنیازتان اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز

سرویس کولر آبی، رسوب گیری کولر آبی، سیم کشی کولر آبی و سرویس کولر گازی، از مهمترین خدمات موجود در بخش سرمایشی هوم سرویز هستند که شما می توانید برای تعمیر و نصب کولر آبی خودتان از آنها استفاده کنید.

این خدمات دارای پشتیبانی هستند و می توانید مطمئن باشید که به بهترین شکل ممکن این خدمات را دریافت می کنید، همچنین برای سفارش این خدمات، نیازی نیست با کسی تماس بگیرید یا به جایی مراجعه کنید. کافیست همین حالا اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی خودتان نصب کنید، خدمات موردنیاز خودتان را سفارش دهید و منتظر بمانید تا همیاران هوم سرویز به خانه شما مراجعه کرده و خدمات را برایتان انجام دهند.

گفتنی است که تمام همیاران هوم سرویز تجربه و تخصص کافی در کار خودشان را دارند و همگی آنها دارای مدرک معتبر و مرتبط با خدماتی که ارائه می دهند هستند تا خیال شما از بابت کیفیت خدمات دریافتی راحت باشد.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا