برقکاری ساختمان

رایج ترین مشکلات کولر گازی و راه های برطرف کردن آن

برای اینکه کولر گازی بدون هیچ مشکل در روزهای گرم تابستان، هوا را خنک کند باید سرویس دوره ای کولر گازی را حداقل سالی یکبار انجام داد. کولر گازی در بسیاری از ساختمان ها نصب شده و در تمام طول روزهای گرم، یک سره روشن است. کارکرد دائمی لوازم برقی می تواند منجر به ایراد و اشکال در دستگاه شود. اگر یادتان رفته سرویس دوره ای کولر را انجام دهید احتمالا هر روز با یک مشکل تازه روبرو می شوید. مشکلات کولر گازی اغلب به دلیل عدم نگهداری صحیح بروز می کند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

10 نمونه شایع از مشکلات کولر گازی

کولرهای گازی در گروه سیستم های تهویه مطبوع قرار دارد و در اثر پارامترهای مختلفی دچار مشکل می شود. برای پیدا کردن ایراد دستگاه و تعمیر آن باید همه مشکلات احتمالی را در نظر گرفت. در واقع سخت ترین کار، عیب یابی و تشخیص ایراد و منشاء آن است. وقتی علت اصلی مشخص شد کارهای تعمیر و با تعویض قطعه به سادگی امکان پذیر است. عیب یابی و تعمیرات کولرگازی یک تخصص حرفه ای است. کسانی که تجربه ای در این زمینه ندارند نباید اقدام به باز کردن دستگاه و یا تعویض قطعات کنند. با همه اینها برخی از مشکلات کولرهای گازی را خودتان هم می توانید برطرف کنید. کارهایی که مربوط به نگهداری دستگاه می شود و به کارکرد بهینه آن کمک می کند، روی طول عمر دستگاه نیز تاثیر می گذارد. در ادامه 10 مشکل شایع در کولرگازی را بررسی می کنیم.

مشکلات رایج کولر گازی

1-مهم ترین مشکلات کولر گازی : کاهش سرمای کولر

اگر میزان سرمایش کولر، کم شده حتما یک مشکلی در سیستم خنک کننده پیش آمده است. در بسیاری از موارد نشتی گاز کولر یا کاهش گاز علت اصلی این مشکل است. با شارژ گاز کولر، مشکل کاهش سرمایش نیز برطرف خواهد شد. البته شناسایی محل نشتی و رفع نشتی گاز کولر می بایست قبل از شارژ گار کولرگازی انجام شود.

2-مشکلات کولر گازی: کثیف شدن فیلتر هوای کولرگازی

فیلتر هوا از قطعات مصرفی کولر گازی است. این قطعه همه آلودگی های فیزیکی هوای داخل را جذب می کند و به مرور کاملا کثیف و ناکارامد می شود. کثیف بودن فیلتر موجب کاهش عملکرد دستگاه می شود. این قطعه قابل شستن و تمیز کردن است. اگر پس از چند بار شستن، فیلتر پاره شد می توانید یک فیلتر جدید خریداری کنید.

3-مشکلات کولر گازی: خرابی برد الکتریکی دستگاه

برد را می توان به مقر فرماندهی دستگاه تشبیه کرد. هرگونه آسیب به این قطعه حساس موجب بر هم خوردن برنامه ریزی و عملکرد دستگاه می شود. تعمیرات برد کولر گازی کاملا تخصصی است و باید توسط تعمیرکار با تجربه انجام شود.

4-مشکلات کولر گازی: خرابی فن بیرونی از مشکلات کولر گازی

فن بیرونی هوای گرم را به بیرون انتقال می دهد. خرابی فن به مفهوم عدم جابجایی هوای اتاق است و در نتیجه سیکل سرمایش کولر گازی دچار اختلال می شود. به این ترتیب کندانسور دائم کار می کند و بیش از حد داغ می شود. اگر فن کار نمی کند لازم است تا علت خرابی بررسی شود.

5- روشن و خاموش شدن ناگهانی دستگاه

قطع و وصل شدن کولر گازی می تواند به علت وجود سیم کشی های معیوب و فرسوده باشد. در حالت عادی نباید کولر روشن، خود به خود خاموش شود. با توجه به خطرناک بودن مشکلات سیم کشی برق ساختمان، این موضوع را جدی بگیرید.

شارژ گاز کولر گازی در چه مواقعی ضروری است؟

عیب یابی کولر گازیمشکلات کولر گازی

 6- سر ریز شدن آب از کولر گازی

کولر گازی رطوبت هوا را گرفته و از طریق لوله های خروجی به بیرون از ساختمان انتقال می دهد. سر ریز شدن آب از پنل داخلی یک دلیل کاملا مشخص دارد. بدون تردید لوله های خروجی به دلایلی مسدود شده است. با رفع مسدودی، مشکل آبریزش نیز حل خواهد شد.

7- مشکلات کولر گازی و برفک روی لوله ها

در حالت عادی نباید لوله های کولر گازی با دیگر قسمت ها، یخ بزنند. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد که از مهم ترین ان می توان به این موارد اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
  • کاهش میزان شارژ گاز دستگاه
  • کثیف بودن فیلترها

پس از بررسی این موارد و رفع مشکل، تا آب شدن یخ ها صبر کرده! و سپس دستگاه را روشن کنید. احتمال نشتی بعد از یخ زدن لوله ها وجود دارد. برای پیشگیری از این مشکل پیشنهاد می کنیم حداقل سالی یکبار کولر گازی را با مایع شستشوی کولر گازی تمیز کنید.

آموزش نصب کولر گازی و اسپلیت

8-لرزش و صدای غیر عادی کولر گازی

صدای غیر عادی کولر و یا لرزش دستگاه می تواند مربوط به یونیت داخلی یا یونیت خارجی باشد. هر گونه صدای ناهنجار و غیر عادی قابل بررسی است ولی در اغلب سفارش ها، مشکل از بالانس نبودن فن دستگاه است. شل بودن پایه های کندانسور و یونیت خارجی نیز می تواند مشکل را بیشتر کند. این موضوع برمیگردد به زمان نصب کولر گازی که احیانا از بهترین نصاب اسپلیت کمک نگرفته اید.

9-ایراد در فن پنل داخلی کولر گازی

کثیف بودن فیلتر هوا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن فن پنل داخلی کولر است. با تمیز کردن فیلتر، امکان برطرف شدن مشکل و کارکردن دوباره فن هست. اما اگر هنوز فن حرکت نمی کند، لوله های مبرد و کویل را بررسی کنید. امکان یخ زدن لوله ها و کویل سرد کننده وجود دارد! کمی صبر کنید تا یخ آب شود، احتمالا با روشن کردن دستگاه فن شروع به کار خواهد کرد. 

اگر با این ترفندها فن شروع به کار نکرد، رله یا موتور فن آسیب دیده است.

10-مشکلات کولر گازی : روشن نشدن دستگاه

ابتدا برق ساختمان را چک کنید. خرابی کلید و … نیز باید بررسی شود. پس از اقدامات اولیه لازم است تا با متخصص تعمیرکار تماس بگیرید. برای پیدا کردن علت روشن نشدن کولر گازی باید همه قسمت های داخلی یک به یک عیب یابی شود. با سرویس نصب و راه اندازی کولر گازی هوم سرویز تماس بگیرید تا بلافاصله یک تکنیسین حرفه ای به محل اعزام شود.

منبع: air conditioner problems

مشکلات کولر گازی و اسپلیتمشکلات کولر گازی

تعرفه نصب و راه اندازی کولر گازی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

خدمات نصب و تعمیر کولر گازی هوم سرویز

اگر کارهای نصب و راه اندازی کولر گازی، قبل از فرا رسیدن گرما انجام شود دیگر نگرانی بابت خرابی دستگاه وجود ندارد. هزینه سرویس کولر گازی و انجام تعمیرات و تعویض قطعات در هوم سرویز بر اساس نرخ مصوب اتحادیه دریافت می شود. در جدول بالا نرخ های اعلامی به تفکیک اطلاع رسانی شده است. این مبالغ شامل خرید قطعات تعویضی نیست. در صورت تهیه قطعات داخلی توسط همیار حتما فاکتور خرید ارائه خواهد شد. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است. همیار اعزامی به محل، پس از عیب یابی و تشخیص علت خرابی دستگاه، مبلغ نهایی را اعلام می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا