لوله کشی و تاسیساتهوم سرویز

اتصالات لوله کشی آب ساختمان

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت


لوله کشی آب ساختمان به مرور زمان می تواند دچار آسیب و خرابی شود. البته مسیر لوله های آب به گونه ای است که در معرض ضربه و فشار مستقیم قرار ندارد و لوله ها به سادگی دچار شکستگی نمی شوند. در صورت بروز نشتی یا شکستگی لوله کشی آب ساختمان نیاز به تعویض لوله های آسیب دیده است تا جلوی ضررهای احتمالی در اثر نشت آب گرفته شود. لوله کش ساختمان تنها فردی است که می تواند با حداقل هزینه اقدام به تعویض لوله معیوب نماید.

انواع لوله اتصالات

 

سیستم لوله کشی آب ساختمان می تواند از لوله هایی با جنس های مختلفی باشد که هر کدام با اتصالات گوناگونی به هم متصل می شوند. برای اجتناب از تعویض همه قسمت های سیستم لوله کشی آب ساختمان، با استفاده از اتصالات مناسب می توان تنها اقدام به رفع خرابی در قسمت آسیب دیده نمود بدون اینکه به قسمت های دیگر ساختمان صدمه ای وارد شود.  اتصالات در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند که برای لوله کشی با توجه به موقعیت استفاده می شوند.

لوله کشی آب ساختمان با لوله کشی فاضلاب از نظر اجرا  و اتصالات تفاوت هایی دارد. متداول ترین نوع از اتصالات لوله کشی آب ساختمان، جوشکاری، نر و مادگی، فلنچی، بستی، دنده ای و اورنگی هستند که برای موارد مختلف استفاده می شوند.

انواع اتصالات در  لوله کشی آب ساختمان

 

جوشکاری

متداول ترین و مقرون به صرفه ترین نوع اتصال برای تعویض لوله های آب در ساختمان جوشکاری است که خود بر چند نوع است. جوشکاری لب به لب، جوش محفظه ای و جوش رزوه ای از انواع جوشکاری برای اتصالات لوله کشی آب ساختمان می باشند.

  • جوشکاری لب به لب

برای اتصال لوله های آب نمره 2 و لوله هایی با قطر زیادتر از این نوع جوشکاری استفاده می شود.این اتصال در مقابل نم، رطوبت و نشتی آب مقاومت بسیار خوبی دارد.

  • جوش محفظه ای

برای اتصال لوله های پایین تر از 2 از جوش محفظه ای استفاده می شود. این نوع اتصال همچون جوش لب به لب در برابر نشتی مقاوت خوبی دارد و می تواند در مقابل رادیواکتیو و مواد آتش زا نیز کیفیت خود را حفظ کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟
  • جوش رزوه ای

در مواردی که لوله کش امکان اجرای جوشکاری را نداشته باشد و نیاز به باز رو بسته کردن لوله ها در زمان کوتاهی باشد می توان از جوش رزوه ای استفاده کرد. البته جوش رزوه ای برای لوله های با قطر زیاد مناسب نیست و همچون جوش محفظه ای برای اتصالات لوله های 2 و کمتر مناسب است.

اتصالات لوله آب و فاضلاب

 

Compression fitting

این نوع اتصال برای لوله های انتقال حرارت به دستگاه ها یا به یکدیگر بیشتر به کار می رود. اغلب اتصالات مخصوص لوله های آب گرم و پکیج از این نوع می باشد.

اتصال فلنجی

اتصال فلنجی برای لوله های قطر بالاتر از 2 و برای باز و بسته کردن دوره ای لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور آب بندی بین اتصال فلنجی از لایی مخصوص استفاده می شود تا نشتی آب وجود نداشته باشد. این اتصال به صورت جفتی انجام می شود.

اتصالات سوکتی

یکی از مناسب ترین اتصالات برای لوله های پلاستیکی در لوله کشی آب، اتصالات سوکتی هستند که با گرم کردن قسمت داخلی و خارجی لوله ها به وسیله دستگاه مخصوص انجام می شود. پس از گرمادهی می توان با زوج کردن لوله ها را به یکدیگر اتصال داد.

لوله کش ساختمان با توجه به نوع لوله کشی آب ساختمان می تواند اتصالات مناسب را برای تعویض لوله ها استفاده کند. در ادامه با انواع لوله ها و اتصالات مناسب برای هر لوله آشنا می شویم.

سیستم لوله کشی ساختمان و تعمیرات لوله کشی ساختمان

انواع لوله آب و اتصالات مناسب برای هر نوع لوله

لوله های چدنی

چنانچه لوله ها در معرض حرارت قرار دارند و باید حرارت زیادی را تحمل کنند می توان از لوله های چدنی بدون سر کاسه استفاده کرد. اتصالات لوله های چدنی نیز باید قابلیت تحمل حرارت بالا را داشته باشند.

لوله های PVC

لوله های پی وی سی اتصال ساده و سریع تری دارند. اتصالات چسبی نیز می تواند در لوله های PVC استفاده شود. البته استفاده از اتصالات چسبی در دراز مدت ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. خاصیت چسبندگی چسب ها با گذشت زمان کمتر خواهد شد و امکان نشتی وجود دارد.

لوله های پلی اتیلن

مناسب ترین اتصالات برای لوله های پلی اتیلن، اتصالات دنده ای، بستی، فلنچی، اورنگی و نر و مادگی می تواند باشد که با اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر در لوله های پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های پروپیلن

لوله های پروپیلن در اثر ضربه و مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند. همچنین برای اتصالات این لوله ها نیازی به جوشکاری نیست.

لوله های گالوانیزه

لوله کشی توکار آب ساختمان با لوله های گالوانیزه گزینه مناسبی برای تعویض لوله کشی آب ساختمان است. که به خوبی نیز آب بندی می شوند. اتصالات دنده ای مناسب ترین نوع اتصال لوله گالوانیزه هستند. هر لوله کش ساختمان به خوبی می داند که استفاده از دستگاه جوش برای اتصال لوله های گالوانیزه می تواند به روکش لوله آسیب برساند و موجب خوردگی لوله ها گالوانیزه شود. دود سفید حاصل از جوشکاری لوله های گالوانیزه مسمومیت ایجاد می کند.

خدمات تعمیر و تعویض لوله کشی آب ساختمان هوم سرویز

برای تعویض و یا تعمیر لوله کشی آب ساختمان باید از لوله کش ماهر استفاده کنید. تا با پرداخت هزینه کمتر کیفیت بهتری دریافت کنید . لوله کشی آب سرد و گرم ممکن است در هر زمانی دچار مشکل شود. در صورت بروز مشکل جدی در سیستم لوله کشی اب ساختمان با لوله کش شبانه روزی تماس بگیرید.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا