نظافت و پذیرایی

ضدعفونی سطوح آشپزخانه برای مقابله با ویروس کرونا

ضدعفونی سطوح آشپزخانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، دغدغه بسیاری از خانواده هاست. ویروس از راه های زیادی وارد آشپزخانه می شود. از خریدهای روزانه گرفته تا دست های آلوده ای که با آن درب یخچال را باز می کنیم، همگی می تواند کرونا را وارد فضای آشپزخانه کند. ایمنی و سلامت افراد خانواده ها به بهداشت و تمیزی آشپزخانه ارتباط مستقیم دارد. میکروب ها و ویروس ها روی هر سطحی می نشینند و به سادگی وارد مواد خوراکی می شوند. برای خلاص شدن از مشکلات کرونا و پیامدهای آن، همه سطوح خانه و آشپزخانه را ضدعفونی کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تفاوت تمیز کردن با ضدعفونی سطوح آشپزخانه چیست؟

تمیز کردن لکه های چربی، گرد و خاک با آلودگی هایی که در آشپزخانه هست، از نظر بهداشتی توصیه شده ولی نظافت های روتین و تمیزکاری های روزانه و هفتگی با ضد عفونی کردن آشپزخانه تفاوت دارد. در حالت عادی همه سطوح کثیف، با مواد شوینده تمیز می شوند. این کار برای از بین بردن کثیفی های ظاهری میز، کانتر آشپزخانه و …. انجام می شود. البته هیچکدام زا روش های معمول نظافتی نمی تواند انواع ویروس، باکتری و میکروب ها را نابود کند. به خصوص در مورد ویروس کرونا لازم است تا حتما سطوح، به خوبی ضد عفونی شوند. در واقع در ضد عفونی لزوما سطوح تمیز نمی شوند ولی حتما عوامل بیماری زا نابود خواهند شد. عملیات ضد عفونی سطوح همیشه بعد از تمیزکاری های رایج انجام می شود.

خدمات شرکت ضدعفونی منزل در پیشگیری از کرونا

ضدعفونی سطوح در آشپزخانه

نحوه ضدعفونی سطوح آشپزخانه

ویروس کرونا روی همه سطوح می نشیند. این حقیقتی است که این روزها زیاد می شنوید. اما واقعیت اینست که حتی در زمان شیوع آنفولانزا، بیماری های عفونی و …. نیز عوامل بیماری زا در سطوح مختلف خانه و آشپزخانه، جا خوش می کنند. میکروب ها در مناطق کثیف و آلوده بیشتر دیده می شوند. از طرفی میزان اثرگذاری مواد ضدعفونی در محیط های آلوده به گرد و خاک یا چربی و … کمتر است. قبل از ضدعفونی آشپزخانه حتما طبق برنامه نظافتی قبلی، آشپزخانه را تمیز کنید. نظافت آشپزخانه به شیوه های معمول انجام می شود اما باید یک به یک لوازم آشپزخانه از سینک ظرفشویی گرفته تا کف زمین به خوبی با مواد موثر گندزدایی شود. 

نکات مهم نظافت منزل در پیشگیری از کرونا

مواد ضد عفونی برای سطوح آشپزخانه

کرونا یک ویروس دوست دار سطوح است تقریبا بین 4 تا 10 روز این ویروس کشنده  روی سطوح مختلف زنده بماند. کرونا روی سطوح کاغذی، چوبی، فلزی، شیشه ای و …. هم زنده می ماند. در داروخانه ها و سوپر مارکت ها انواع مواد ضدعفونی به فروش می رسد. بهترین مواد برای ضدعفونی سطوح حاوی آب ژاول، پر کلرین، اپیمکس، مواد سفید کننده و یا الکل اتانول هستند. در صورت استفاده از الکل ایزوپروپیل حداقل به الکل 70 درصد نیاز دارید. 

  • ضدعفونی شیر آلات آشپزخانه

شیرآلات استیل یکی از سطوح مهم هستند که حتما باید با اسپری حاوی آب و الکل به خوبی ضد عفونی شوند. به طور کلی توصیه می شود همیشه یک اسپری مواد ضدعفونی در آشپزخانه داشته باشید و شیر آلات را گندزدایی کنید. با همین اسپری می توانید سینک ظرفشویی را نیز تمیز کنید. هر بار که میوه و سبزیجات را در می شویید لازم است تا سینک ظرفشویی نیز ضدعفونی شود. این کار موجب از بین رفتن انوع انگل ها، میکروب ها، باکتری های مضر و ویروس های خطرناک می شود.

چگونه محلول ضد عفونی کننده خانگی درست کنیم؟

ضدعفونی اجاق گاز

  • ضدعفونی سطوح آشپزخانه و اجاق گاز

اپن آشپزخانه، میز جزیره ای و همه سطوح در معرض آلودگی هستند. بسیاری از خانم ها مدام در حال دستمال کشیدن و ضدعفونی این سطوح هستند ولی شاید در مورد ضد عفونی اجاق گاز یا ماکروویو و … کمی دچار تردید باشید. اگرچه این لوازم در معرض گرما هستند ولی سطوح فلزی مدت زمان زیادتری ویروس کرونا را در خود نگه می دارند. موقع تمیز کردن اجاق گار، بعد از حذف چربی و آلودگی ها حتما از دستمال آغشته به الکل 70 درصد برای ضد عفونی، سطوح بیرونی اجاق گاز استفاده کنید. 

هشدار: پاشیدن اسپری حاوی الکل روی اجاق گاز روشن، بسیار خطرناک است.

  • ضد عفونی سطوح یخچال فریزر

دستگیره یخچال و فریزر هم از آلوده ترین قسمت ها در آشپزخانه است. بهتر است به طور روزانه دستگیره های خانه و به خصوص یخچال را با محلول های آماده ضدعفونی کنید. اما داخل یخچال نیز نیاز به نظافت و ضدعفونی دارد. تا زمان از بین رفتن کرونا به صورت منظم و هفتگی داخل یخچال را نیز ضد عفونی کنید! دستمال های مرطوب الکل دار در بازار به فروش می رسد که برای اینکار عالی است. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ضدعفونی منزل و محل کار هم ارائه میده؟

نکته1: هرگز میوه، سبزیجات را نشسته داخل یخچال قرار ندهید

نکته2: آب گوشت و مرغ از مواد بسیار آلوده کننده است که نباید داخل یخچال بچکد

  • ضدعفونی سطوح آشپزخانه و کف زمین

اگر کف آشپزخانه با فرش و موکت پوشیده باشد با خدمات قالیشویی برای تمیز کردن فرش ها هماهنگ کنید. در صورتی که آشپزخانه دارای کفپوش نیست می توانید سطوح کف را با محلول مواد شوینده و آب ژاول به خوبی تمیز کنید. به این ترتیب با یک تی نخی ساده می توانید هر شب، کف آشپزخانه را ضدعفونی کنید.

کدام محلول‌ها برای ضد عفونی کردن تلفن همراه مناسب نیستند؟

ضدعفونی سطوح یخچالضدعفونی سطوح آشپزخانه و یخچال

هزینه ضدعفونی منزل و محل کار

قیمت ضدعفونی ویروس کرونا

خدمات ضدعفونی خانه و محل کار در تهران

سرویس ضد عفونی منزل و محل کار از خدمات پر تقاضا در هوم سرویز است که به خاطر کرونا درخواست کننده بیشتری نیز پیدا کرده است. این سرویس به صورت منطقه ای و درب منزل ارائه می شود. جهت ثیت سفارش در روز مورد نظرتان از اپ هوم سرویز استفاده کنید. تنها با چند کلیک ساده و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، سفارش ثبت شده و بقیه مراحل طی روال انجام می شود. در فاصله کوتاهی از طرف تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته خواهد شد و هماهنگی های لازم برای عملیات ضدعفونی انجام می شود. خدمات ضدعفونی برای خانه و محل کار شامل گارانتی صد در صد است. از طریق تلفن درج شده در همین مطلب، پاسخگوی سوالات شما هستیم. تا کشف داروی ضد کرونا با راهکارهای بهینه خود و خانواده مان را ایمن کنیم. 

ثبت سفارش رایگان سرویس ضد عفونی منزل و محل کار از طریق اپلیکیشن هوم سرویز 

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا