لوازم خانگی

چرا پکیج انفجاری روشن می شود؟ راه حل انفجاری روشن شدن پکیج

علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

پکیج یکی از سیستم های گرمایشی فوق العاده کاربردی است که از آن هم به عنوان آبگرمکن استفاده می شود و هم برای گرم کردن محیط خانه از طریق شوفاژ می توان پکیج را استفاده کرد. هر وسیله ای ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که ما را نگران کند و پکیج هم از این موضوع جدا نیست.

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در استفاده از پکیج با آن برخورد کنید، انفجاری روشن شدن پکیج است. در این حالت وقتی شما آب گرم را باز می کنید، فندک پکیج فعال شده و پکیج را روشن می کند و این موضوع باعث می شود که یک صدای انفجار مانندی از پکیج شنیده شود که کمی ترسناک هم هست.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که انفجاری روشن شدن پکیج به چه دلایلی اتفاق می افتد و چطور می توان آن را برطرف کرد و راهکارهایی را برای این موضوع به شما ارائه خواهیم داد. اگر پکیج شما این مشکل را دارد و می خواهید در سریعترین زمان ممکن آن را حل کنید، توصیه می کنیم حتما در این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

وقتی شیر آب باز می شود، سنسور گاز پکیج فعال می شود و آماده است که پکیج روشن شده و شروع به گرم کردن آب کند، حالا ممکن است گاهی اوقات به دلایل مختلفی که در ادامه این مقاله در مورد آنها به صورت کامل صحبت خواهیم کرد، فندک دیرتر عمل کند یا روشن شدن پکیج کمی طول بکشد و این موضوع باعث شود که گاز در محفظه پکیج زیاد شود.

در این حالت وقتی پکیج روشن می شود، شعله آن با گاز جمع شده در محفظه واکنش نشان داده و حالتی انفجاری به وجود می آورد که همین موضوع دلیل انفجاری روشن شدن پکیج است.

البته برای جلوگیری از این موضوع تنظیمات و کارهایی وجود دارند که در ادامه این مقاله سعی می کنیم این موارد را بررسی کنیم و بگوییم که چطور می توانید با تنظیم درست اجزای پکیج و سرویس پکیج خودتان، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

پکیج چیست؟
انفجاری روشن شدن پکیج

آیا انفجاری روشن شدن پکیج خطرناک است؟

یکی از دغدغه هایی که ممکن است برایتان ایجاد شده باشد، این است که با این حالت که گاز در محفظه پکیج جمع می شود و باعث انفجاری روشن شدن پکیج می شود، آیا امکان منفجر شدن پکیج و خطرناک بودن آن هم وجود دارد یا خیر؟

باید بگوییم که احتمالا منفجر شدن پکیج در این حالت نزدیک به صفر است، چون پکیج سنسورها و سیستم های امنیتی زیادی دارد که باعث می شوند این اتفاق نیفتد و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد، اما اگر نصب پکیج دیواری به صورت درست انجام نشده باشد و اصول مهم در آن رعایت نشده باشد، ممکن است خطراتی شما را تهدید کند.

علت ترکیدن پکیج یا انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

در ادامه می خواهیم باهم تک تک دلایلی که باعث می شوند پکیج به صورت انفجاری روشن شود را بررسی کنیم و ببنیم که هرکدام از این موارد، چگونه قابل برطرف کردن هستند و می توانید آنها را حل کنید تا پکیج شما دیگر صدای وحشتناکی تولید نکند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انفجاری روشن شدن پکیجخدمات نصب و تعمیر پکیج

1- جرقه زن یا فندک پکیج، از مشعل دور است:

یکی از دلایلی که می تواند باعث این موضوع شود که پکیج دیرتر روشن شود و گاز در محفظه آن جمع شود، فاصله زیاد جرقه زن از مشعل پکیج است. این فاصله به صورت استاندارد باید بین 3 تا 5 میلیمتر باشد و اگر پکیج را تعمیر کرده باشید و یا آن را باز کرده باشید و دوباره بسته باشید، ممکن است این قطعه به درستی جاسازی نشده باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

توصیه می کنیم که در صورت امکان خودتان و در صورتی که خودتان به این کار آشنا نیستید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا این موضوع را برایتان چک کند و فاصله جرقه زن و مشعل را تنظیم کند تا روشن شدن پکیج، با سرعت بیشتری انجام شود و دیگر صدای انفجاری روشن شدن پکیج را نشنوید.

2- تنظیم فشار گاز پکیج:

فشار گاز پکیج یکی دیگر از دلایلی است که می تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود. اگر فشار گاز کم باشد و دیر به پکیج برسد، ممکن است مشعل برای روشن شدن گاز کافی دریافت نکند و دیرتر روشن شدن و این موضوع هم می تواند باعث شود که گاز در محفظه پکیج جمع شده و صدای انفجاری ایجاد کند.

برای حل این موضوع توصیه می کنیم که یا خودتان یا یک سرویس کار پکیج گاز را چک کرده و تنظیم کند تا فشار گاز پکیج به اندازه مناسب باشد و مشکلات این چنینی ایجاد نشود.

3- خرابی دودکش، علت صدای شعله پکیج:

گاهی اوقات ممکن است دودکش پکیج خراب یا گرفته باشد و نتواند به خوبی گازهای تولید شده در پکیج را به بیرون منتقل کند، جالب است بدانید که این موضوع هم می تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود.

وقتی شعله پکیج شروع به کار می کند، ممکن است در محفظه دودکش کمی گاز وجود داشته باشد و وجود این گاز باعث می شود که شعله پکیج با آن واکنش نشان داده و حالتی انفجاری را ایجاد کند.

برای اینکه این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم حتما دودکش پکیج را بررسی کنید و چک کنید که خود پکیج ارور مربوط به گرفتگی دودکش را نداشته باشد. اگر مشکلی در دودکش وجود داشت، سعی کنید آن را حل کنید تا خیلی سریع مشکل روشن شدن انفجاری پکیج شما برطرف شود.

تعمیر و سرویس پکیج
ترکیدن پکیج یا انفجاری روشن شدن پکیج

4- کمبود اکسیژن، دلیل علت صدای ترکیدن در پکیج:

یکی از دلایلی که معمولا مهمترین دلیل انفجاری روشن شدن پکیج است، این است که ممکن است پکیج اکسیژن کافی برای روشن شدن را نداشته باشد. همانطور که می دانید برای روشن شدن آتش، نیاز است که اکسیژن کافی وجود داشته باشد و در صورتی که چنین امکانی نباشد، آتش نمی تواند به راحتی روشن شود و ممکن است روشن شدن آن کمی طول بکشد.

حالا زمانی که پکیج اکسیژن کافی ندارد تا شروع به روشن شدن و کار کردن کند، گاز وارد محفظه شده و آنجا را پر می کند و به محفظ روشن شدن پکیج، صدای انفجاری آن به گوش می رسد.

برای حل این موضوع کاری که باید انجام دهید این است که چک کنید اگر پکیج شما دریچه هایی را برای دریافت هوای بیشتر دارد، آنها را مخصوصا در فصل های گرم سال باز کنید تا بتواند اکسیژن کافی را دریافت کرده و به راحتی شعله خود را روشن کند.

5- ضعیف شدن جرقه زن:

جرقه زن باید قدرت کافی برای روشن کردن مشعل پکیج را داشته باشد و بتواند در زمان مناسب و به سرعت این کار را انجام دهد، اگر جرقه زن ضعیف شده باشد و نتواند سریع مشعل را روشن کند، گاز در محفظه پکیج پر می شود و زمانی که بلاخره مشعل روشن می شود، شما شاهد انفجاری روشن شدن پکیج خواهید بود.

برای این موضوع باید جرقه زن پکیج را بررسی کنید که مطمئن شوید مشکل دارد یا خیر. اگر جرقه زن مشکل داشت و قابل تعمیر نبود، نیاز است که آن را تعویض کنید تا مشکل انفجاری روشن شدن پکیج حل شود و دیگر این موضوع برایتان اتفاق نیفتد.

توصیه می کنیم که تا حد امکان از یک متخصص برای بررسی این موضوع کمک بگیرید و خودتان این کار را انجام ندهید، چون ممکن است هنگام نصب جرقه زن فواصل و… را رعایت نکنید و مشکلات دیگری برایتان ایجاد شود.

6- ضعیف بودن برق:

همانطور که احتمالا می دانید، جرقه زن پکیج با استفاده از برق کار می کند و این موضوع باعث می شود که بتواند به خوبی جرقه زده و پکیج را روشن کند، اگر متوجه شدید که جرقه زن به خوبی کار نمی کند، مطمئن شوید که برق پکیج ضعیف نباشد یا برق دزدی وجود نداشته باشد.

چون این موضوع هم می تواند در ضعیف شدن جرقه زن نقش زیادی داشته باشد و باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود.

پس حتما با احتیاط سیم برق و محل های اتصال آن را چک کنید و مطمئن شوید که مشکلی در خصوص اتصالی برق وجود ندارد و جرقه زن برق کافی را دریافت می کند. در صورت مشاهده اتصالی حتما در اسرع وقت نسبت به رفع اتصالی برق اقدام نمایید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

7- اکسید شدن سر جرقه زن:

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود، اکسید شدن نوک جرقه زن است. اکسید شدن همیشه یکی از مشکلات بزرگ پکیج و آبگرمکن و بخاری است و باعث می شود که روشن شدن این وسایل با استفاده از جرقه زن یا فندک به خوبی انجام نشود و مشکلاتی مانند صدای بلند هنگام روشن شدن پکیج را مشاهده کنید.

برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید، توصیه می کنیم که حتما سرویس پکیج را جدی بگیرید تا هرچند وقت یکبار پکیج تمیز شود و جرقه زن و جاهای دیگر آن به خوبی پاکسازی شود تا اکسید شدن باعث مشکلات جدی برای پکیج نشود.

8- مسدود شدن سوراخ های مشعل پکیج:

اگر سوراخ های مشعل مسدود شده باشد، ممکن است اصلا روشن نشود یا دیر روشن شود و همین دیر روشن شدن، باعث می شود که گاز در فضای داخل پکیج جمع شود و شاهد انفجاری روشن شدن پکیج باشید.

برای حل این مشکل، نیاز است که مشعل باز شده و سرویس شود تا در صورت گرفتگی سوراخ های آن، این مشکل حل شده و از روشن شدن انفجاری پکیج جلوگیری شود. توصیه می کنیم که اگر خودتان تخصص کافی در زمینه تعمیرات پکیج خانگی ندارید، حتما این کار را به یک متخصص بسپارید تا برایتان انجام دهد و خودتان اقدام به انجام این کار نکنید.

علت انفجاری روشن شدن پکیج
چرا پکیج انفجاری روشن می شود؟

تعرفه های نصب و تعمیر پکیج هوم سرویز

نصب و تعمیر پکیج در هوم سرویز، جزو یکی از خدمات پرطرفدار است و شما می توانید با استفاده از این خدمات، به خوبی مشکلات پکیج خودتان را برطرف کنید و از ایجاد مشکلات جدی برای آن جلوگیری کنید.

در ادامه می توانید جدول تعرفه های نصب و تعمیر پکیج را مشاهده کنید و قیمت خدمات موردنیاز خودتان را تخمین بزنید.

قیمت نصب پکیج
قیمت سرویس و تعمیر پکیج

خدمات نصب و تعمیر پکیج دیواری و ایستاده با هوم سرویز

نصب، سرویس و تعمیر پکیج دیواری و ایستاده و همینطور سرویس آبگرمکن دیواری و ایستاده، کاری تخصصی است و به همین خاطر برای انجام آن باید از افرادی کمک بگیرید که تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند. هوم سرویز همیارانی دارد که تمامی آنها آموزش دیده هستند و مدرک مرتبط از فنی و حرفه ای دارند و این موضوع باعث می شود که شما با خیال راحت بتوانید پکیج خودتان را به دست آنها بسپارید و عملیات نصب و تعمیر پکیج شما یا سرویس پکیج به بهترین شکل ممکن برایتان انجام شود.

برای اینکه بتوانید از خدمات هوم سرویز استفاده کنید، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی موبایل خودتان نصب کنید و وارد آن شوید، سپس خدمات موردنظر خودتان را انتخاب کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

بعد از این کار، در سریعترین زمان ممکن درخواست شما بررسی شده و نزدیک ترین همیاران هوم سرویز به محل شما اعزام می شوند تا خدمات موردنیاز را با بیشترین سرعت و کیفیت برایتان انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا