خانگی و ساختمانی

عیب یابی و تعمیر موتورخانه در برج های مسکونی

سیستم حرارت مرکزی و موتورخانه علاوه بر ساختمان های اداری در برج های مسکونی نیز نصب شده است. بسیاری از این سیستم ها، قدیمی و فرسوده بوده و نیازمند رسیدگی و مراقبت هستند. عیب یابی و تعمیر موتورخانه کاری نیست که هر نیروی فنی و غیر متخصص، از عهده اش برآید. تعمیرات فنی موتورخانه به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. در انتخاب تعمیرکار موتورخانه دقت داشته باشید هر گونه سهل انگاری موجب افزایش هزینه های تعمیرات و ایجاد مشکل های بیشتر در آینده است. قیمت خرید برخی از قطعات موتورخانه بسیار بالاست و نباید با بی توجهی به این سیستم حرارتی، اسیب بیشتری وارد شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت تعمیر موتورخانه

کارکرد صحیح تاسیسات مرکزی ساختمان به معنای ایجاد شرایط رفاهی مناسب تر برای ساکنین است. در ساختمان های مسکونی اهمیت رسیدگی و نگهداری از موتورخانه به مراتب بیشتر است زیرا خانه محل آسایش خانوار است و باید از همه امکانات موجود به اندازه کافی بهره برداری کرد. موتورخانه، قلب سیستم تاسیسات ساختمان است. بدون یک موتورخانه سالم و روبراه چگونه می خواهید از آب گرم یا حرارت مرکزی ساختمان استفاده کنید؟ سرد بودن آب لوله ها موقع استحمام به خصوص در روزهای تعطیل نشان دهنده ایراد در شوفاژخانه است. به طور معمول موتورخانه به صورت اتومات آب گرم مصرفی ساختمان و سیستم گرمایشی را تامین می کند. همین امر موجب شده بسیاری از افراد فراموش کنند که موتورخانه نیز باید به طور منظم سرویس شود. معمولا تا زمانی که تاسیسات موتورخانه دچار اشکال نشود کسی به فکر رسیدگی و سرویس موتورخانه نیست.

آیا موتورخانه نیاز به نگهداری دارد؟ تعمیر و نگهداری موتورخانه

تعمیر موتورخانه مرکزی

خرابی موتورخانه شوفاژ

در تعمیر موتورخانه مهم ترین کار، تشخیص علت خرابی و عیب یابی است. قطعات زیادی در یک موتورخانه وجود دارد که به دلیل اصطلاک و کارکرد مداوم دچار فرسودگی و ایراد می شود. اصلی ترین مشکات مربوط به پمپ و مشعل موتورخانه است. خراب شدن هر دو مورد می تواند به از کار افتادن کامل شوفاژخانه منجر شود. 

بعد از این دو قطعه، خرابی دیگ , کلکتور و منبع دوجداره در لیست خرابی ها قرار دارند. البته پیدا کردن مشکل در این قطعات ساده تر است زیرا معمولا نشتی یا نقص های آشکاری در این قسمت ها دیده می شود. گاهی نیز خرابی منبع دوجداره یا کویل دار، عملکرد سیستم حرارت مرکزی را محتل می کند ولی این اشکال از دید پنهان می ماند. با سرویس دوره ای موتورخانه می توان همه مشکلات احتمالی آن را تشخیص دارد

تعمیر موتورخانه : پمپ

پمپاژ آب در سیستم لوله کشی ساختمان از طریق پمپ آب صورت می گیرد. کم شدن باد و همچنین سوراخ شدن منبع فشار و تیوب از عواملی هستند که روی عملکرد پمپ تاثیر منفی دارند. خاموش و روشن شدن های مداوم پمپ نشان می دهد که مشکلی پیش آمده و سیستم نیاز به بررسی دارد. سرویس و تعمیر پمپ موتورخانه توسط تعمیرکار متخصص شوفاژخانه انجام می شود. هرگز بدون تجربه و تخصص اقدام به باز کردن پمپ نکنید. کارهای فنی را به متخصص با تجربه بسپارید تا در وقت و هزینه، صرفه جویی کنید.

خدمات نصب و تعمیرات موتورخانه شوفاژ فوری

موتورخانه مرکزی

تعمیر موتورخانه : مشعل

هر گونه عیب و ایراد در مشعل شوفاژخانه منجر به خاموش شدن آن می شود. اگر گاه و بیگاه و بدون علت، مشعل خاموش می شود با خدمات تعمیر شوفاژخانه هوم سرویز تماس بگیرید تا علت خاموش شدن مشعل بررسی شود. تعمیرکاران مشعل از فنی ترین متخصصین در تعمیرات تاسیسات هستند. بدون تردید سپردن کار به افراد غیر حرفه ای موجب خسارت بیشتر به قطعات اصلی موتورخانه می شود.

تعمیر نشتی ها در موتورخانه

نشتی یکی از رایج ترین مشکلات در موتورخانه است که در قطعات مختلفی اتفاق می افتد. بدترین مورد مربوط به نشتی دیگ شوفاژخانه است که به ندرت قابل تعمیر ست. هم دیگ های پره ای چدنی و هم دیگ های یک تکه فولادی در صورت سیب دیدن باید تعویض شوند. هزینه تعمیر دیگ شوفاژخانه بیش از دیگر قطعات است.

کلکتور وظیفه ارسال آب گرم و دریافت آب سرد برگشتی شوفاژ را بر عهده دارد. این قطعه نیز در معرض نشتی است که اغلب به دلیل سوراخ یا ترک برداشتن، اتفاق می افتد. در صورت بروز مشکل در کلتور تعمیرکار می تواند آن را تعمیر کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

منبع دو جداره با کویل دار نیز از مواردی است در تعمیر موتورخانه باید بررسی شود. سوراخ شدن منبع بازدهی موتورخانه را کاهش می دهد و موجب اتلاف سوخت و آب می شود. سوراخ های کوچک با جوشکاری، مسدود می شوند ولی در منبع های قدیمی که بارها تعمیر شده اند، تعویض منبع دوجداره پیشنهاد می شود.

نشتی لوله کشی رفت و برگشت یا انسداد در لوله ها نیز موجب اختلال در سیستم گرمایشی واحدها می شود. قبل از تعمیر باید بررسی شود که آبا مشکل مربوط به یک واحد است یا همه واحدها دچار مشکل شده اند. روش کار بستگی به نتیجه بررسی دارد.

جهت تعمیرات موتورخانه شوفاژ و رفع نشتی قطعات با ما تماس بگیرید. متخصصین هوم سرویز از بهترین تعمیرکاران موتورخانه هستند.

هزینه تعمیرات موتورخانه چقدر است؟

تعمیر موتورخانه شوفاژنصب و تعمیر شوفاژخانه منازل مسکونی

هزینه تعمیرات موتورخانه هوم سرویز

قیمت تعمیر و سرویس موتورخانه

خدمات نصب و تعمیر موتورخانه در تهران

هزینه تعمیرات شوفاژخانه را در جدول بالا می بینید. این جدول به طور اتومات به روزرسانی می شود. خدمات موتورخانه هوم سرویز در بخش های نصب و نگهداری ارائه می شود. سرویس دوراه ای، تعمیرات تخصصی و تعویض قطعات فرسوده بنابر تشخیص تکنیسین متخصص در محل انجام می شود. جهت ثبت سفارش رایگان از طریق اپ این سامانه اقدام کنید. در این مرحله هزینه ای دریافت نمی شود . پس ز ثبت سفارش از طرف تیم پشتیبانی، جهت اعزام تعمیرکار تماس گرفته می شود. همیار اعزامی ابتدا موتورخانه را بررسی کرده و عیب و ایراد آن را پیدا می کند. در همین مرحله قیمت گذاری انجام می شود. تهیه قطعات تعویضی توسط همیار، مشمول پرداخت قطعه مورد نظر است. در صورت خرید قطعات یدکی، همیار موظف به ارئه فاکتور است. این سرویس در همه مناطق تهران سفارش می پذیرد. خدمات ارائه شده در همه سفارش ها شامل گارانتی است.

ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر موتورخانه از طریق اپلیکیشن هوم سرویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا