بنایی و دکوراسیون

بهترین روش تمیز کردن پنجره کشویی ✔️ ساخت درب و پنجره دوجداره

تمیز کردن پنجره ها در لیست نظافت ماهانه قرار دارد. در هوای آلوده و کثیف، این زمان حتی کوتاه تر هم می شود. این روزها در اغلب ساختمان ها انواع پنجره دوجداره و upvc نصب شده که به طرق متخلف در قاب جای گرفته اند. ساخت و نصب پنجره دوجداره ریلی یا کشویی به دلیل سهولت کاربری، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر پنجره های ساختمان کشویی باشد از ریل برای حرکت پنجره استفاده می شود. تمیز کردن پنجره کشویی با توجه به این ریل ها و شیارهای بین آنها کار دشواری است. در اغلب موارد با وجود همه تلاشی که انجام می دهید باز هم داخل شیارها، پر از سیاهی و کثیفی است.

در این مطلب راه های ساده تری برای نظافت پنجره هایی کشویی و ریل ها پیشنهاد می شود. در نظافت بعدی این کارها را امتحان کنید و تفاوت را ببینید. نتیجه خیلی از چیزی که تصور می کنید بهتر خواهد شد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فو ت و فن تمیز کردن پنجره کشویی

قبل از شروع کمی در مورد نوع حرکت این پنجره ها صحبت کنیم. پنجره کشویی موقع باز و بسته شدن فضایی را اشغال نمی کند در واقع حرکت فریم ها در جهت عمودی یا افقی روی ریل انجام می شود. دو نوع پنجره کشویی یک لنگه و دو لنگه بازشو وجود دارد. در پنجره های یک لنگه بازشو، تنها یکی از پنجره ها به حالت کشویی حرکت می کند و لنگه دیگر پنجره کاملا ثابت نصب شده است. موقع نظافت این مدل کشویی لازم است تا لنگه متحرک را از قاب پنجره جدا کنید. به این صورت که دستان خود را در دو طرف شیشه قرار داده و پنجره را کمی به سمت بالا و بیرون بکشید.

پنجره های دوجداره کشویی دو لنگه طوری ساخته شده که هر دو لنگه قابلیت حرکت روی ریل را دارند و به حالت کشویی باز و بسته می شوند. در این صورت نیازی به خارج کردن لنگه ها نیست و موقع تمیز کردن می توانید با حرکت هر لنگه از پنجره، به دو طرف شیشه دسترسی داشته باشید. در هر دو نوع ریل ها قابلیت نصب توری توسط نصاب را نیز دارند. توری پنجره حتما موقع تمیز کاری باید جدا شود. نحوه خارج کردن توری بسیار ساده است و با یک حرکت به سمت بالا و بیرون می توانید فریم توری را از قاب پنجره جدا کنید.

برای پاک کردن شیشه ها می توانید از مخلوط آب و سرکه سفید استفاده کنید. با وجود تولید انواع شیشه پاک کن های لیزری و دسته دار، هنوز هم روش روزنامه، بهترین راه برای برق انداختن شیشه های منزل است.

نظافت منزل و ترفند های جذاب برای تمیز کردن وسایل

مراحل تمیز کردن پنجره کشویی

تمیز کردن پنجره کشویی و شیارهای ریل

رسیدیم به مشکل ترین قسمت کار یعنی نظافت شیارهای پنجره کشویی. این شیارها باریک تر از آن هستند که بتوانید با دست یا دستمال نمدار آن را تمیز کنید. البته عایق بندی پنجره دوجداره طوری است که کمتر کثیفی وارد این شیارها می شود ولی موقع باز گذاشتن پنجره ها در تابستان، کلی گرد و خاک وارد شیارهای پنجره کشویی می شود. با نزدیک شدن به روزهای سرد و بسته شدن پنجره ها، بد نیست این کثیفی ها را تمیز کنید. راحت ترین راه ها برای از بین بردن گرد و خاک ریل پنجره اینها هستند:

پنجره دوجداره کشویی تک ریل و دوبل ریل

تمیز کردن شیار پنجره کشویی با جوش شیرین و سرکه

باز هم به سراغ محلول خانگی جوش شیرین و سرکه می رویم. این ماده یک اکسیر جادویی در نظافت منزل است. کمی پودر سفید جوش شیرین را داخل شیارهای پنجره بپاشید. سپس سرکه سفید را درون بطری ریخته و آن را روی ریل ها اسپری کنید. بعد از 5 دقیقه می توانید با کمک یک مسواک، همه کثیفی ها و آلودگی ها را تمیز کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به ساب دادن نیست و آلودگی ها به راحتی از ریل جدا می شوند. 

ساخت حفاظ درب آپارتمان آکاردئونی در تهران

آموزش تمیز کردن پنجره کشویی

آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره کشویی با بخارشو

دستگاه های کوچک بخارشوی خانگی برای نظافت گرد و خاک داخل شیارهای پنجره کشویی عالی است. بخار را مستقیم روی شیارها بگیرید داغی و رطوبت موجب جدا شدن سخت ترین لکه ها و کثیفی ها از داخل ریل ها می شوند. حالا با استفاده از یک دستمال تمیز همه کثیفی ها را پاک کنید. اگر مدت هاست پنجره ها را به حال خود رها کرده اید احتمالا به این سادگی ها از شر سیاهی داخل ریل ها خلاص نمی شوید. اگر لازم است این عملیات را دوباره تکرار کنید و تا زمانی که همه کثیفی ها از بین برود، کار با بخارشو را ادامه دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات درب و پنجره یو پی وی سی هم ارائه میده؟

ترفند ساده برای تمیز کردن پنجره دو جداره

مشکلی که در نظافت این پنجره ها وجود دارد مربوط به باریک بودن شیارهای ریل است. این موضوع دسترسی به همه قسمت ها را دشوار کرده است. حتی اگر با مسواک یا هر وسیله دیگری، کثیفی ها را تمیز کنید هنوز مشکل پاک کردن آلودگی ها وجود دارد. با توجه به اینکه دست و انگشتان را نمی توانید  وارد ریل پنجره کنید باید از یک ترفند خاص کمک بگیرید. یک اسفنج ظرفشویی را روی ریل قرار دهید. محل شیارها را با ماژیک روی اسفنج علامت بزنید. حالا با قیچی کنار محل شیارها را برش دهید. در واقع قصد داریم یک اسفنج قالبی برای ریل ها درست کنیم. در تصویر نحوه کار و محل برش ها دیده می شود. پس از انجام برش روی اسفنج، خواهید دید که حرکت اسفنج روی ریل راحت تر می شود و موقع حرکت همه کثیفی ها و سیاهی ها نیز محو خواهد شد. 

از اینجا ترفندهای دیگری را نیز خواهید دید

آیا امکان عایق بندی پنجره دوجداره کشویی وجود دارد؟

روش تمیز کردن پنجره کشوییتمیز کردن پنجره کشویی با اسکاچ

لیست قیمت ساخت پنجره دوجداره هوم سرویز

قیمت نصب درب و پنجره دوجداره
قیمت تعمیر درب و پنجره دوجداره
قیمت دوحالته کردن پنجره دو جداره

نصب درب و پنجره دو جداره در تهران

پنجره ها چشم ساختمان هستند با نوسازی درب و پنجره های قدیمی می توانید حال و هوای خانه را عوض کنید. نصب پنجره های دوجداره علاوه بر زیبایی روی ارزش ملک هم تاثیر دارد. هوم سرویز امکان ارتباط مستقیم با بهترین درب و پنجره ساز تهران را برای مشتری فراهم کرده است. انواع پنجره دو جداره آلومینیومی و یو پی وی سی با کیفیت عالی و قیمت مناسب را از ما بخواهید. جهت ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز یا شماره تلفن درج شده در همین مطلب اقدام کنید.

جهت ثبت سفارش سرویس درب و پنجره دوجداره از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا