نظافت و پذیرایی

اصول پذیرایی و تشریفات برای مهمان

پذیرایی از مهمان

پذیرایی از مهمان برای ما ایرانی ها اهمیت ویژه ای دارد. دوست داریم همه چیز درست و صحیح انجام شود. این کار برای مهمانی های کوچک شدنی است ولی در یک مراسم بزرگ نظیر جشن عروسی یا تولد یا مراسم رسمی اداری و …. نمی توانید به تنهایی از عهده همه جزئیات بر بیایید. شرکت هایی هستند که خدمات مجالس تولد و مهمانی را انجام می دهند این موسسات با اعزام مهماندار پذیرایی مجالس کار صاحب مجلس را راحت کرده اند. در حالی که کنار مهمان ها نشسته اید و حال و احوال می کنید، مراسم به خوبی اداره می شود و از مهمان های حاضر هم به نحو شایسته ای پذیرایی می شود. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آداب پذیرایی از مهمان

هر کاری راه و رسم خودش را دارد. مهمانی گرفتن و پذیرایی کردن از مهمان ها هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی تعداد دعوت شده ها به مهمانی زیادتر می شود، رسیدگی به مهمان ها هم دشوارتر می شود. باید خیلی نکات ریز و حساس را در نظر گرفت تا به اصطلاح به مهمان ها خوش بگذرد و خاطره خوبی از این مهمانی داشته باشند. نحوه پذیرایی در مهمانی های خانوادگی و مراسم رسمی و تشریفات نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال طوری که از مهمان ها در جشن عروسی پذیرایی می کنید با آنچه که برای پذیرایی در تشریفات رسمی انجام می دهید، یکسان نیست. گاهی حتی غذاها هم فرق دارند. این مورد در جشن ها و مراسم مذهبی به خوبی دیده می شود. 

اعزام مهماندار خانم وآقا جهت پذیرایی در مجالس

پذیرایی از مهمان

اصول میزبانی و پذیرایی از مهمان

در یک مهمانی با توجه به ویژگی های مهمان ها، نحوه پذیرایی را انتخاب کنید. فرض کنید برای فرزندتان یک مهمانی جشن تولد را تدارک دیده اید. در این صورت باید همه تجهیزات پذیرایی و خوراکی ها به گروه سنی کودک نزدیک باشد. مراسم خشک و رسمی موجب خستگی بچه ها می شود. شاید با تدارک یک بازی مهیج بتوانید مهمانی جشن تولد را هیجان انگیزتر کنید.

به طور کلی گروه سنی یا موقعیت اجتماعی و هر تغییر دیگری در مدعوین می تواند روی نحوه پذیرایی تاثیر بگذارد. اگر مهمان ها در رده بزرگسال هستند حتما برای پذیرایی از افراد مسن نیز برنامه ای داشته باشید. بسیاری از این افراد نیاز به کمک دارند و یا تحت رژیم غذایی خاصی هستند. صرف نظر از موارد ذکر شده همیشه نحوه استقبال از مهمان در بدو ورود اهمیت دارد. 

مهماندار خانم جهت پذیرایی در مجالس و دورهمی های بانوان

نحوه خوشامدگویی به مهمان ها

لازم است تا در ورودی سالن پذیرایی فردی برای خوشامدگویی و استقبال از مهمان ها حضور داشته باشد. معمولا یکی از افراد خانواده این امر را بعهده می گیرد. از مهماندار خانم و آقا برای راهنمایی مهمان ها به میز پذیرایی، کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که مهمان ها نمی دانند شما چه تصمیمی گرفته اید و شاید در مورد مکان نشستن مردد باشند. از قبل در این مورد برنامه ریزی کنید تا فردی راهنمایی مهمان ها را بر عهده بگیرد. هر چه تعداد مهمان ها بیشتر باشد اهمیت خوشامدگویی نیز بیشتر خواهد شد. با همین کار ساده در واقع ثابت می کنید که برای مهمان ها ارزش قائل شده اید. به هر حال با وجود این مهمانهاست که مهمانی معنا پیدا می کند.

وظیفه کارگر برای پذیرایی در مجالس چیست؟

اصول پذیرایی از مهمان

پذیرایی از مهمان در مهمانی رسمی

گاهی یک مهمانی بزرگ از سوی شرکت یا سازمان به منظور خاصی برگزار می شود. سالروز تاسیس شرکت یا جشن پایان سال و …. از مواردی است که می تواند بهانه ای برای یک مهمانی رسمی باشد. در این مراسم حتی باید جای نشستن مهمان ها نیز از قبل مشخص باشد. نحوه پذیرایی از مهمان و ظروف پذیرایی و … همگی با یک مهمانی ساده فرق دارد. معمولا در این مهمانی ها بچه ها حضور ندارند ولی شاید افراد سالخورده ای در بین دعوت شده ها باشد. مهماندار پذیرایی باید آماده کمک به افراد مسن نیز باشد. خوشرو بودن و صحبت در کمال ادب از آداب مهمانداری است. نیازی نیست در این مراسم رسمی با مهمان ها بحث های متفرقه راه بیندازید.

پذیرایی از مهمان در جشن ها

مهمانی جشن تولدف جشن های حنابندان، عقد و عروسی و … همگی از مراسمی هستند که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند. کوچکترین سهل انگاری می تواند کل میهمانی را با مشکل روبرو کند. از قبل لیست غذاها را آماده کنید حتما چند نوع غذا در نظر بگیرید و به تعداد مهمان ها ظروف غذاخوری تهیه کنید. همیشه تعداد بیشتری بشقاب و لیوان و …. در مکانی قرار دهید تا در صورت لزوم بتوانید به سرعت آنها را در اختیار افراد قرار دهید. مکانی را برای نگهداری از کودکان اختصاص دهید. به این ترتیب در طول مهمانی، بچه ها سرگرم می شوند و مزاحمتی ایجاد نمی کنند. به تعداد مناسب نیروی کمکی و مهماندار برای پذیرایی استخدام کنید تا از همه میهمان ها به درستی پذیرایی شود. نادیده گرفتن افراد دعوت شده به جشن، کمال بی احترامی است. شاید هرگز فرصت جبران این اشتباه را نداشته باشید پس خود را برای هر موردی آماده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

خدمات پذیرایی در منزل برای انواع مجالس

طریقه پذیرایی از مهمان

تعرفه سرویس پذیرایی از مهمانان هوم سرویز

قیمت پذیرایی از مهمانان

سرویس پذیرایی از مهمانان در تهران

کارگر آقا و خانم جهت پذیرایی در مجالس و مهمانی ها را از ما بخواهید. اعزام خدمه حرفه ای و آموزش دیده در مراسم رسمی و مهمانی های دور همی از خدماتی است که هوم سرویز در تهران ارائه می دهد. محدوده فعالیت همیاران تشریفات پذیرایی، شمال تا چنوب و شرق تا غرب تهران است. سفارش خود را به رایگان از طریق اپ این سامانه ثبت کنید. هماهنگی ها از قبل انجام می شود و در زمان مورد نظر، تعداد پرسنل پذیرایی به محل اعزام می شود. چنانچه در یک ساعت اولیه از نحوه کار خدمه رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله نیروی جایگزین به محل اعزام شود. هزینه ایاب و ذهاب بعد از ساعت 9 شب بر عهده مشتری است. تا 2 ساعت قبل از مراسم می توانید نسبت به لغو سفارش بدون کسر هزینه اقدام کنید.

ثبت سفارش رایگان سرویس پذیرایی از مهمانان از طریق اپلیکیشن هوم سرویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا