لوازم خانگی

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کنیم؟

گاهی وقت ها پس از شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، بوی بسیار بد و زننده ای از لباس ها به مشام می رسد. این بوی آزار دهنده، حتی بعد از خشک شدن لباس ها هم از بین نمی رود. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی اول باید علت را جستجو کرد. بوی بد لباس ها در لباسشویی به علت خراب شدن قطعات داخلی دستگاه نیست و  لباسشویی نیاز به تعمیر ندارد. قبل از اینکه با خدمات تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید ابتدا راه های پیشنهادی در این مطلب را امتحان کنید. گاهی با کارهای ساده ای می توان از انتشار بوی بد لباسشویی، جلوگیری کرد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بوی بد ماشین لباسشویی از چیست؟

به طور معمول لباس های شسته شده باید بوی پودر و مواد نرم کننده بدهند این بوی بدی که از لباس ها حس می کنید به دلیل رشد میکرو ارگانیسم ها در دستگاه است. به بیان ساده محیط گرم و مرطوب در حین شستشو، باعث رشد انواع بامتری و قارچ و کپک شده است. اگر مدت ها محیط گرم و مرطوب برای رشد میکروارگانیسم ها فراهم باشد، شاهد انتشار چنین بویی هستیم. حتی این بو می تواند به لباس ها هم منتقل شود. در صورتی که جلوی رشد قارچ و کپک و … گرفته نشود حتی بو از لباسشویی در تمان خانه هم پخش خواهد شد. به طور کلی 6 علت رایج برای ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی وجود دارد که عبارتند از:

  • ماندن لباس ها پس از شستشو در داخل محفظه لباسشویی
  • باقی ماندن پودر و مواد شوینده در محفظه لباسشویی و عدم نظافت جا پودری
  •  بستن درب لباسشویی بعد از اتمام کار و مرطوب بودن محفظه شستشو
  • خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی و رشد قارچ و کپک
  • وجود اشکال در مسیر خروجی (فیلتر، پمپ تخلیه و شیلنگ)
  • انجام ندادن سرویس دوره ای لباسشویی

عیب یابی و ​تعمیر ماشین لباسشویی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی فوری

راه های رفع بوی بد ماشین لباسشویی

این مشکل تنها مختص ماشین لباسشویی نیست اگر از ماشین ظرفشویی هم استفاده می کنید در صورتی که سرویس ماشین ظرفشویی به موقع انجام نشود، این بو از دستگاه ظرفشویی نیز منتشر خواهد شد. برای از بین بردن بوی بد در لباسشویی اول باید عامل به وجود آورنده را حذف کرد. در ابتدای مطلب، به مواردی که موجب رشد قارچ و کپک می شوند اشاره شد. خیلی ساده می توانید از طریق علل اصلی، جلوی بوی بد را بگیرید. ساده ترین راه برای جلوگیری از رشد میکروارگانیزم ها، استفاده از گرما است. شستشوی با آب گرم مانع رشد قارچ و کپک می شود. اگر از تنظیمات آب سرد برای شستن لباس ها استفاده کنید، برای مدتی تنظیمات را روی آب گرم قرار دهید.

روش راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی

خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی

باقیماندن لباس های شسته شده در دستگاه یکی از عوامل اصلی در ایجاد بوی بد است. برای رفع بوی بد لباس در ماشین لباسشویی لازم است تا بلافاصله بعد از تکمیل شدن برنامه شستشو، لباس ها را از دستگاه خارج کنید. سپس درب لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت ماشین لباسشویی، خشک شود. با باز گذاشتن پنجره یا تهویه در آشپزخانه نیز می توانید به سرعت تبخیر رطوبت در داخل ماشین لباسشویی، کمک کنید.

چگونه لاستیک درب ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

از بین بردن بوی بد لباسشویی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با نظافت صحیح

ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها و از بین بردن آلودگی ها استفاده می شود ولی خود لباسشویی هم باید تمیز شود. این موضوع در اغلب موارد نادیده گرفته می شود و نتیجه همان بوی بدی است که در فضا پخش می شود. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، محل مناسبی برای جمع شدن اب و رطوبت و رشد قارچ و کپک است. با تمیز نگاه داشتن این قسمت، مشکل تا حدودی رفع می شود. فیلتر پمپ تخلیه و چاپودری و … را نیز به طور مرتب تمیز کنید. سپس برای از بین بردن کامل بوی بد در ماشین لباسشویی این کارها را انجام دهید:

  • تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

به مقدار نصف فنجان جوش شیرین را در محفظه جاپودری بریزید. جوش شیرین ماده ای پر استفاده در نظافت منزل است و کاربرد فوق العاده ای در نظافت و تمیزکاری دارد. تا وقتی مواد بی ضرر هست چرا به سراغ مواد شیمیایی و آسیب زا می روید؟ با توجه به مقدار استفاده از دستگاه این ترفند را حداقل ماهی یکبار تکرار کنید. درون محفظه لباس باید کاملا خالی باشد.

  • رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه سفید

سرکه سفید یک میکروب کش قوی در آشپزخانه است که از آن برای پاک کردن سطوح نیز استفاده می شود. سرکه کاملا بی ضرر بوده و به محیط زیست اسیب نمی رساند. به اندازه 2 فنجان سرکه سفید را درون محفظه شستشو ریخته و دستگاه را بدون لباس روشن کنید. جوش شیرین و سرکه سفید در از بین بردن جرم باقی مانده در ماشین لباسشویی موثر عمل می کنند. تنظیمات دما را روی گرم قرار دهید. به این ترتیب هر نوع کپک و … از بین می رود و بوی ناخوشایند دستگاه  (washing machine smells) نیز به کلی برطرف می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی در منزل

رفع بوی بد لباس ها در لباسشویی

تعرفه تعمیرات ماشین لباسشویی در هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

تعمیر لباسشویی را با هوم سرویز تجربه کنید. تعمیرات درب منزل ماشین لباسشویی به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان انجام می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن این سامانه کاملا رایگان است. پس از سفارش دهی از طرف تیم پشتیبانی جهت هماهنگی، با مشتری تماس گرفته می شود. تکنیسین متخصص طبق برنامه ریزی قبلی در ساعت و روز مورد نظر به محل مراجعه می کند. پس از عیب یابی و تشخیص ایراد دستگاه، قیمت تعمیرات تعیین می شود. کلیه قیمت ها طبق نرخ اتحادیه، قیمت گذاری می شود. در صورت توافق، بلافاصله عملیات تعمیر در محل انجام خواهد شد. جدول قیمت ها که در همین صفحه منتشر شده شامل هزینه خرید قطعات تعویضی نیست. در صورت تهیه قطعات توسط همیار، فاکتور خرید ارائه می شود. این سرویس شامل گارانتی است و در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد.

جهت ثبت سفارش رایگان  سرویس نصب و تعمیر ماشین لباسشویی از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا