تعمیر و سرویس خودرو

نحوه تشخیص زمان تعویض باتری خودرو

بدون باتری، اتومبیل روشن نمی شود و حرکت نمی کند اما باتری هم عمر محدودی دارد. باتری خوردو از قطعاتی است که دیر یا زود نیاز به تعویض دارد. زمان تعویض باتری خودرو که برسد، باید باتری فرسوده را با یک باتری جدید جایگزین کرد. شرکت هایی که سرویس تعمیرات اتومبیل را ارائه می دهند همگی خدمات تعویض باتری ماشین را هم انجام می دهند. اگر می خواهید یک تکنیسین با تجربه و کار بلد به محل مراجعه کند و باتری ماشین را برای تان عوض کند، با خدمات هوم سرویز هماهنگ کنید. برای تعویض باتری اتومبیل های داخلی و خارجی از باتری اصل ماشین استفاده می شود. چنانچه در مورد خرید باتری، راهنمایی نیاز دارید از مشاوره رایگان مکانیک حرفه ای استفاده کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

زمان تعویض باتری خودرو چه وقتی است؟

باتری خودرو از هر برندی که باشد، طول عمر محدودی دارد. شرکت های سازنده در مورد مدت زمان کارکرد بهینه، اطلاعاتی را ارائه می دهند. در نظر داشته باشید که همه توصیه ها در مورد زمان بندی عوض کردن باتری ماشین، در شرایط نرمال محاسبه می شود. به طور معمول و در شرایط عادی، هر باتری می تواند بین 4 تا 5 سال، بدون مشکل کارایی داشته باشد. با توجه به شرایط جاده ای و نحوه رانندگی در کشور، به نظر می رسد عمر باتری خودرو از این مقدار کمتر باشد. کارشناسان اتومبیل عقیده دارند حتی بهترین باتری ها نیز حداکثر 3 سال کارایی دارند و بعد از آن عملکرد باتری به شدت کم خواهد شد. نگهداری باتری پس از این زمان، ریسک به حساب می آید به خصوص برای رانندگانی که در خارج از جاده، تردد می کنند همیشه امکان خراب شدن باتری، وجود دارد.

چطور باتری خودرو را تعویض کنیم؟ آموزش تعویض باتری خودرو

بهترین زمان تعویض باتری خودرو

زمان مناسب برای تعویض باتری ماشین

زمان تنها یکی از مولفه های اثرگذار در تشخیص فرسودگی باتری خودرو است. خیلی موارد کوچک و بزرگ دیگر وجود دارد و موجب کاهش عمر باتری اتومبیل می شود. از مواردی که رننده ها زیاد با آن برخورد می کنند، ضربه و تکان های شدید است. وضعیت راه های کشور در حد استاندارد نیست و گاهی اتومبیل ها با لرزش های بیش از حد مواجه می شوند. در این موارد باتری به عنوان منبع شارژ قطعات ماشین، فشار مضاعفی را تحمل می کند. شرایط بد جوی، سرما و گرمای شدید نیز به کارکرد باتری خودرو آسیب می زند. از نظر فعل و انفعالات شیمیایی امکان خراب شدن باتری در شرایط نامساعد آب و هوایی وجود دارد. مجموعه این عوامل می تواند طول عمر باتری را کم کند و در وقتی که اصلا انتظارش را ندارید، باتری خالی کند.

ثابت نبودن باتری در جای خود و خراب شدن تسمه باتری از موارد مهمی است که موجب می شود باتری در دست اندازهای جاده دچار لغزش شود در این مورد می توان از قبل اقدامات لازم را انجام داد.

خدمات تعویض باتری ماشین در محل

تشخیص زمان تعویض باتری خودرو

راننده های حرفه ای حتی از روی نحوه استارت خوردن ماشین هم می توانند به وضعیت باتری، پی ببرند. باتری اتومبیل تامین کننده برق ماشین است و همه قطعات خودرو به نوعی با باتری در ارتباط هستند. هر نوع ایراد و اشکال در عملکرد بخش های مختلف اتومبیل می تواند نشان دهنده خراب شدن باتری و یا کم شدن شارژ باتری باشد. باطری ماشین نو و در حالت شارژ کامل، بین 500 تا 700 آمپر شدت جریان دارد. این جریان در موقع استارت زدن وارد موتور شده و نیروی لازم برای حرکت میل لنگ را تامین می کند. به مرور توان باتری کمتر شده و بازده اولیه را ندارد. در این صورت باتری قادر نیست، آمپر کافی برای روشن شدن اتومبیل را تولید کند.

اگر به هنگام استارت زدن، ماشین روشن نمی شود یا بد استارت می خورد برای بررسی و تشخیص خراب شدن باتری ماشین، با مکانیک حرفه ای تماس بگیرید. 

چگونه عمر باتری خودرو را طولانی تر کنیم؟

تشخیص زمان تعویض باتری خودرو

آیا زمان تعویض باتری خودرو رسیده است؟

تنها راه مطمئن شدن از وضعیت باتری، اینست که ولتاژ باتری با دستگاه تست شود. چنانچه ولتاژ باطری از 75 درصد یا 12.45 کمتر باشد، امکان شارژ باتری وجود دارد. در این صورت با اتصال شارژر به باطری خودرو، اتومبیل روشن می شود و می توان با تقریبا نیم ساعت رانندگی در سرعت 65 کیلومتر، باتری را دوباره شارژ کرد. اما در ولتاژ پایین تر دیگر این روش ها جوابگو نیست و به اصطلاح شارژ باتری خالی شده است. باتری های سربی حداقل باید 75 درصد شارژ داشته باشند و در غیر این صورت امکان آسیب دائمی وجود دارد. سلفاته شدن نیز می تواند عمر باتری را کاهش دهد اگر نشانه های سولفاته باتری را می بینید، بد نیست به فکر خرید باتری نو باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض باتری خودرو هم ارائه میده؟

چگونه از سولفاته شدن سر باتری جلوگیری کنیم؟

تعویض باتری خودرو چقدر زمان می برد؟

در صورتی که باتری کامل خالی شود، حتما در جاده می مانید. در این صورت باید ماشین را تا محل مکانیکی، حمل کنید. صرف وقت و هزینه زیاد در این مورد، طبیعی است اما راهکار ساده تری هم وجد دارد. با مکانیک سیار تماس بگیرید تا خدمات تعویض باتری را در محل انجام دهد. به این ترتیب در خانه یا محل کار و … می توانید سرویس ویژه تعویض باتری خودرو را دریافت کنید و نیازی به انتقال ماشین تا مکانیکی نیست. مکانیک با تجربه باتری را در زمان بسیار کوتاهی، عوض می کند.

دلایل ترکیدن باتری خودرو چیست؟ چرا باطری ماشین منفجر می شود؟

زمان تعویض باتری ماشینبهترین زمان تعویض باتری خودرو

خدمات تعویض باتری خودرو در تهران

عوض کردن باتری ماشین در محل از خدماتی است که هوم سرویز در همه محله های تهران ارائه می دهد. برای استفاده از خدمات باتری خودرو، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی های اندرویدی نصب کنید. این اپ کاملا رایگان است و امکان دسترسی به بیش از صدها سرویس کاربردی میسر است. ثبت سفارش نیز شامل پرداخت هیچ هزینه ای نیست. پس از سفارش دهی، هماهنگی برای اعزام کانیک به محل انجام می شود. هزینه خرید باتری بر عهده مشتری است و در صورت تهیه باتری توسط همیار، مبلغ خرید به دستمزد افزوده خواهد شد. این سرویس شامل گارانتی صد در صد است و کلیه هزینه های دریافتی طبق نرخ اتحادیه، تعیین می شود.  

سرویس تعویض باتری خودرو را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا