لوله کشی و تاسیسات

انواع دستگاه نشت یاب و کاربرد آن

پیشرفت تکنولوژی روی خدمات تشخیص ترکیدگی و رفع نم ساختمان هم تاثیر گذاشته است. انواع دستگاه نشت یاب نمونه ای از ورود دستگاه های مدرن به خدمات مرتبط با لوله کشی ساختمان و تعمیرات نم و نشتی لوله ها است. با کمک این دستگاه ها تحول بزرگی در کارهای تعمیراتی ایجاد شده و بسیاری از هزینه های اضافی هم به کلی حذف شده است. دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله ها و نشت یاب، بسیار حساس هستند و کار با آن ها به دقت زیادی نیاز دارد. این دستگاه ها قادرند، محل نشت انواع لوله های فلزی و غیر فلزی را به درستی نشان دهند

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دستگاه نشت یاب چیست؟

این وسیله برای تشخیص محل نشتی لوله ها استفاده می شود. میزان خطا در دستگاه نشت یابی بسیار کمتر از روش های سنتی است. اغلب این دستگاه ها با استفاده از سیستم فرستنده و گیرنده کار می کنند. به این ترتیب که امواجی از دستگاه به لوله ها ارسال و برگشت امواج، دریافت می شود. اساس کار این دستگاه ها بر همین رفت و برگشت امواج استوار است. متصدی دستگاه با قرار دادن نازل بر روی دیوار مورد نظر می تواند بخش آسیب دیده لوله ها را مشخص کند. از زمانی که این دستگاه در نشت یابی لوله های آب و فاضلاب به کار گرفته شد، می توان گفت روش های سنتی و تخریب بنا و …. تقریبا منسوخ شده است.

راه های تشخیص ترکیدگی لوله آب از روی علائم ظاهری

دستگاه نشت یابی لوله ها

مزایای استفاده از دستگاه نشت یاب

اولین و مهم ترین مزیت این دستگاه ها اینست که حجم وسیعی از کنده کاری و تخریب در ساختمان، کاهش می باید. در مقایسه با روش های سنتی، دقت دستگاه های نشت یاب بسیار بالاتر است. در روش سنتی، تنها را برای پیدا کردن محل نشتی، کندن دیوار بود و گاهی وسعت تخریب بسیار زیادتر می شد. دستگاه برای تشخیص نشتی، ترکیدگی لوله، ترک خوردگی و شکستگی لوله به کار می رود. دقت این وسیله بسیار بالاست و محل دقیق نم و نشتی مشخص می شود. به این ترتیب میزان تخریب بسیار کمتر از روش های سنتی است. همین امر هزینه رفع نم و نشتی را به شدت کاهش می دهد. مصالح استفاده شده در تعمیرات لوله ها کمتر است و کار با سرعت بیشتری انجام می شود. 

آموزش نشت یابی لوله های آب برای مبتدی

انواع دستگاه نشت یاب

نمونه های متفاوتی از این دستگاه به بازار آمده که کم و بیش کارایی یکسانی دارند. از نظر محل استفاده، دقت و عملکرد جزئیات زیادی وجود دارد که از در هر دستگاه، به گونه ای متفاوت است. همینطور که همه لوله ها در عمق یکسان نیستند برای تشخیص ترکیدگی لوله نیز نیاز به ابازرهای مختلف است. به طور معمول لوله کش تصمیم می گیرد که چه دستگاهی را برای پروژه خاص، به کار بگیرد. در ادامه رایج ترین دستگاه ها برای تعیین ترک یا شکستگی لوله ها را معرفی می کنیم.

  • دستگاه analoge acoustic

دستگاه نشت یاب آکوستیک آنالوگ، از رایج ترین ابزارها برای تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله ها است. این ابزار بسیار حساس است و فرکانس های امواج را از طریق حرکت عقربه ها نشان می دهد. کار با این دستگاه ساده است اما نباید در محیط های شلوغ و پر سر و صدا از ان استفاده کرد. به دلیل حساسیت بالای دستگاه، سکوت باید رعایت شود تا کوچکترین روزنه های لوله نیز تشخیص داده شود.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله چگونه کار می کند؟

دستگاه نشت یاب

  • دستگاه نشت یاب digital acoustic

 دستگاه آکوستیک دیجیتال را می توان دقیق ترین ابزار تشخیص نشتی لوله ها دانست. این ابزار قادر است همه فرکانس های مربوط را بدون هیچ نوع پارارزیت اضافی دریافت کند. حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز امکان استفاده از دستگاه آکوستیک دیجیتال وجود دارد. توسط این وسیله می توان محل دقیق نشتی را تشخیص داد. درصد خطا در این وسیله تقریبا صفر است.

  •  نشت یابnoise correlator

این دستگاه انواع نشتی های نقطه ای و ترکیدگی های وسیع تر را تشخیص می دهد. سیستم پردازش اطلاعات دیجیتال دستگاه بسیار قوی است و به طوری که نوسانات مشابه و پارازیت ها توسط سیستم پردازشگر به سادگی حذف می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نشتی یا ترکیدگی لوله هم ارائه میده؟

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

  • دستگاه  رادیویی دیجیتالlogger system

سیستم آنالیز رادیویی دستگاه لاگر نقطه قوت آن است. از این وسیله می توان برای تعیین نشت آب در مناطق وسیع تر از خانه و ساختمان نیز استفاده کرد. نشت یابی رادیوبی روی شیر خط های اصلی آب وصل می شود و با دریافت کمترین نویز، محل و حتی میزان نشتی را نیز مشخص می کند.

  • دستگاه نشت یاب Tracer gas

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تزریق گاز از مدل های به نسبت جدیدتر است که کارایی فوق العاده ای دارد. در این سیستم یک نوع گاز خنثی به درون لوله ها تزریق می شود تا محل نشتی، مشخص شود. در لوله های سالم نباید در هیچ قسمتی از لوله کشی، گاز به بیرون ساطع شود. از همین فرضیه ساده می توان در تعیین کمترین میزان نشتی لوله ها نیز استفاده کرد.

هزینه تشخیص ترکیدگی لوله و رفع آن چگونه تعیین می شود؟

ترمیم لوله های پوسیده

هزینه خدمات رفع نشتی یا ترکیدگی لوله هوم سرویز

قیمت رفع نشتی یا ترکیدگی لوله

خدمات رفع نشتی و ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب و رفع نشتی از خدمات پر تقاضا در تهران است. هوم سرویز سرویس ویژه نشت یابی لوله ها را از طریق اپلیکیشن این سامانه ارائه داده است. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن خدمات درب منزل هوم سرویز، شامل هیچ هزینه ای نیست. در هر کجای تهران که هستید می توانید درخواست بازدید را به رایگان ثبت کنید. پس از بازدید و نشت یابی با دستگاه، هزینه تعمیرات و رفع نشتی لوله ها، اطلاع رسانی می شود. کلیه هزینه های اعلامی طبق نرخ اتحادیه بوده و بسیار منصفانه است. در جدول منتشر شده، آخرین تغییرات هزینه ها را می توانید مشاهده کنید. این لیست شامل قیمت خرید مصالح، نیست. چنانچه بخواهید لوله کش همیار، مصالح مورد نیاز را خریداری می کند و هزینه طبق فاکتور به دستمزدها افزوده خواهد شد. این سرویس شامل گارانتی کامل است و در همه ایام، سفارش می پذیرد.

برای ثبت سفارش سرویس رفع نشتی یا ترکیدگی لوله از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا