نظافت و پذیراییهوم سرویز

جامع ترین چک لیست کارهای خانه تکانی نوروز

امسال کارهای خونه تکونی عید رو طبق نظم و برنامه انجام بده تا ببینی چقدر کارها راحت تر پیش میره. اگر برنامه ریزی منظمی نداشته باشی، نمی دونی از کجا شروع کنی یا ترتیب کارها به هم می ریزه. دست آخر هم کلی کار ناتموم باقی می مونه که حتی قبلا بهش فکر هم نکرده بودی. بهتره یک چک لیست کارهای خانه تکانی تهیه کنی و طبق اون، یک به یک کارهای نظافتی و رفت و روب رو انجام بدی. خانه تکونی اصلا کار ساده ای نیست و کلی کار باید انجام بشه. نظافت و شستشو از یک طرف، تماس با قالیشویی و مبلشویی و  … هم از یک طرف.

اینجور موقع ها دست و پاتو گم نکن خیلی ساده طبق چک لیستی که آماده کردی، کارها رو انجام بده. البته بد نیست برای سرعت و سهولت کارها با یک شرکت خدماتی هم هماهنگ کنی. اینطوری خیالت بابت به موقع تموم شدن کارها هم راحت میشه. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چک لیست خانه تکانی چیه؟

چک لیست مثل نقشه گنج میمونه! دیدی تو فیلما برای پیدا کردن گنج از روی نقشه، راه رو پیدا می کنن. در خونه تکونی عید هم همینطوره، لازمه تا یک نقشه راهنما داشته باشی تا بدونی راه و چاه کدومه. خیلی وقت ها به خصوص خانوم های خونه، قبل از عید روز حسابی خودشون رو خسته می کنن تا همه کارهای نظافتی، رو انجام بدن ولی باز هم انگار نه انگار. هر طرف رو که تمیز می کنی یک طرف دیگه درهم و برهم میشه. چاره کار داشتن یک نقشه و برنامه مشخص هست. حالا فایده چک لیست خونه تکونی عید چیه؟ اصلا برای چی باید چک لیست داشته باشیم؟ 

  • مسئولیت ها تقسیم میشه

بدون تردید خانه تکانی عید کار دشواری هست. یک نفر به تنهایی نمی تونه همه کارهای نظافت منزل رو انجام بده لازمه تا همه افراد خانواده با هم کارها رو انجام بدن. اینطوری دیگه هر کس مسئول کارهایی هست که به عهده اش گذاشته شده. در واقع حتی بچه ها هم باید یک سری کارهای نظافتی رو انجام بدن. کارهای دسته جمعی از خسته شدن یکی از افراد خانواده، جلوگیری می کنه. 

  • کارایی بیشتر میشه

در چک لیست وظیفه هر فرد مشخصه روی همین اصل هم کارایی افراد، زیادتر میشه. اینطوری دیگه زمان زیادی برای صرف یک کار بیهوده تلف نمیشه و کارهای خونه تکانی طبق لیست یک به یک انجام میشه. برای مثال یک نفر مسئول گردگیری هست و فرد دیگری باید اتاق ها رو جارو بکشه. هم از لحاظ زمانبندی و هم نظم و ترتیب، اینطوری کارها بهتر پیش میره.

  • استرس کم میشه

یکی از مشکلات در روزهای آخر سال اینه که، مدام استرس دارید که کارها به موقع تموم نشه. از روی چک لیست خانه تکانی دقیقا می دونید که چه کاری رو باید در چه موقعی انجام بدین. به این ترتیب انگار آرامش هم بیشتر میشه و خیالتون بابت به موقع تموم کردن کارها راحت تر هست. دیگه نگرانی وجود نداره چون طبق لیسته تهیه شده، هم نوع کار و هم زمان انجام کار مشخص شده و اگر طبق اون پیش برید، حتی وقت هم اضافه میارین و می تونین کمی به خرید و کارهای شخصی هم برسین.

چگونه چک لیست نظافت محل کار را تنظیم کنیم؟

کامل ترین چک لیست خانه تکانی

چطوری چک لیست خانه تکانی را تهیه کنیم؟

شاید به نظر کار سخت و دشواری باشه که از قبل برنامه روی ها رو انجام بدی. باور کن با تهیه چک لیست به قدری کارها طبق روال پیش میره که دیگه همیشه حتی برای نظافت دوره ای هم، چک لیست تهیه می کنی. اگر تا حالا هرگز برای کارهای نظافتی، از روی برنامه عمل نکردی وقتشه که یکبار برای همیشه طریق صحیح کار را یاد بگیرید. خب قبل از همه به یک مداد و کاغذ سفید نیاز داری. حتما باید چک لیست رو بنویسی و همینطوری با حرف نمیشه. مداد برای اینه که اگر لازم شد بتونی تغییرات جزئی رو انجام بدی. نوشتن چک لیست در 6 مرحله ساده انجام میشه.

1- زمان های آزاد مشخص بشه

هر کدوم از اعضای خانواده به هر حال کارهایی دارند و نمی تونن تمام وقت به خونه تکونی عید و نظافت مشغول بشن. برای تهیه چک لیست خانه تکانی لازمه تا هر یک از اعضا، زمان آزاد خودشون رو مشخص کنن. اینطوری موقع نوشتن و برنامه ریزی می دونی هر نفر در چه مواقعی وقتش آزاد هست. شاید یک خانم خانه دار در طول هفته وقت برای خانه تکانی داشته باشه ولی مثلا همسرش فقط در روزهای آخر هفته وقت آزاد داشته باشه. در این صورت میشه بخشی از کارهای سنگین تر را به آخر هفته ها انداخت تا با کمک هم انجام بشه. 

2- لیست کارها به صورت جزئی نوشته بشه

خانه تکانی به خودی خود، سخت و طاقت فرسا هست. بعضی از افراد هم با ندانم کاری، کارها را سخت تر می کنند. خیلی موارد ریز و درشت باید در نظر گرفته بشه پس بهتره همه این موارد از قبل روی کاغذ نوشته بشه. برای مثال شاید بخواهید رنگ آمیزی دیوارها را نو کنین. در این صورت لازمه به طور مشخص رنگ و نقاشی ساختمان ذکر بشه. خب این موردی هست شاید همسایه تان تازه خونه رو رنگ کرده و با شستشوی دیوارها مشکل برطرف بشه. 

3- مدت زمان کار مشخص بشه

چقدر زمان برای خانه تکانی در نظر گرفتید؟ به نظر می رسه افرادی که کارها رو زودتر شروع می کنن، ارامش بیشتری دارند. به جای اینکه همه کارها رو به روزهای آخر موکول کنی از همین حالا دست به کار شو. در چک لیست خانه تکانی باید به طور مشخص، زمانبندی هر کاری رو در نظر بگیرین.برای مثال خونه تکونی آشپزخانه زمان بیشتری نیاز داره. در مقایسه با اتاق خواب، وقت بیشتری رو به تمیز کردن آشپزخانه اختصاص بدید. معمولا این قسمت به روزهای اخر موکول میشه چون دائم از فضای آشپزخانه استفاده می کنید. اگر نظافت اشپزخانه اول انجام بشه تا روزهای آخر سال دوباره همه جا رو چربی و روغن، پر می کنه.

4-کارها بین اعضای خانواده تقسیم بشه

حالا هم جزئیات کار مشخص شده و هم وقت آزاد هر کدوم از اعضای خانواده مشخص هست. می تونین وظیفه هر نفر رو با توجه به وقتش، تعیین کنین. تقسیم بندی کارها بین اعظای خانواده باعث میشه تا به خصوص بچه ها از همین سال های کودکی، احساس مسئولیت رو یاد بگیرن و در کارهای جمعی شرکت کنن. در ضمن فشار کار روی یک نفر نیست و همه اعضای خانواده در کارها مشارکت دارن.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

5-چک لیست خانه تکانی نوشته بشه

در نهایت مورد به مورد روی کاغذ نوشته بشه. جلوی هر کار حتما نام فردی که باید اون رو انجام بده، بنویسید. اینطوری وقتی کاری انجام نشه مضخص میشه که کی کوتاهی کرده. یادتون باشه که زمان مورد نیاز برای انجام کار را هم مشخص کنین. برای مثال بنویسید: گردگیری میز تلویزیون- خودم- چهارشنبه صبح

6- طبق زمانبندی کارها انجام بشه

حالا تقریبا کار تموم شده و چک لیست خونه تکونی آماده اس. تنها کاری که باقی می مونه اینه که وقتی کاری تموم میشه، جلوش تیک بزنین. در واقع هر کدم از افراد خانواده باید بعد از اتمام کار محوله، روی چک لیست و در بخش مورد نظر علامت تیک رو بزاره.

چک لیست خانه تکانی آسان

چک لیست خانه تکانی ساده و سریع

چک لیست باعث میشه تا کارها سریع تر و راحت تر انجام بشه. لیست کارهای در دست انجام، برای هر خانواده متفاوت هست و نمیشه به طور دقیق یک چک لیست رو برای همه خانواده ها در نظر گرفت. برای مثال اگر قصد دارید روکش مبلمان رو نو کنید باید از زمان زودتری نسبت به تعویض روکش مبلمان اقدام کنین. شرکت های تعمیر مبلمان در روزهای اخر سال، سرشان حسابی شلوغ هست و شاید نوبت به شما نرسه. جزئیات کار برای هر خانه ای متفاوت هست ولی برای نمونه یک چک لیست نظافتی برای خانه تکانی، پیشنهاد داده میشه که از روی اون می تونین برنامه تمیزکاری روزهای آخر سال رو انجام بدین.

– چک لیست خانه تکانی اتاق خواب

ساماندهی و نظافت اتاق خواب بخشی از برنامه نظافت هفتگی منزل هست اما برای خونه تکانی لازمه تا به طور کلی، اتاق خواب رو زیر و رو کنین.

  • رو تشکی، ملحفه ها، رو بالشی و … را در آورده و داخل ماشین لباسشویی بیندازید.
  • شستشوی پرده اتاق خواب را همین اول انجام دهید تا زودتر خشک شود.
  • تشک خواب رو تمیز کنین و لکه های آن رو پاک کنین.
  • تشک خوشخواب رو پشت و رو کنین.
  • درب کمد رختخواب رو باز کنین تا رختخواب ها هوا بخوره.
  • پنجره ها را باز کیند تا بوی نم و رطوبت کمد از بین بره.
  • لباس های زمستانی رو جمع کنین و در یک چمدان یا جای مناسبی نگهداری کنین.
  • لباس هایی را که نمی پوشید از کمد خارج کنین تا جا برای خرید لباس های جدید باشه.
  • میز دروارو، کشوی لباس ها و لوازم آرایشی رو هم کامل، مرتب کنید.
  • با یک دستمال میکروفایبر همه قسمت ها رو گردگیری کنید
  • کتاب های کتابخانه را کامل بیرون آورده و آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

جدول برنامه ریزی برای نظافت منزل ویژه نو عروس ها

چک لیست خونه تکونی

– چک لیست خانه تکانی اتاق پذیرایی

برای نظافت و تمیزکاری اتاق پذیرایی، دستمال گردگیری، چوب گردگیری و چهارپایه نیاز دارید باید همه لوازم تزئینی، گل های مصنوعی، مجسمه ها، آباژور و … را گردگیری کنین. هر چیزی که روی دیوار نصب هست رو بردارید و خوب تمیز کنین. در ادامه روی جزئیات، پیشنهاداتی داده شده که احتمالا کارتان رو ساده تر می کنه. اتاق پذیرایی در دید مستقیم مهمان ها هست و کوچکترین کثیفی و بی نظمی، خیلی به چشم میاد. این موارد رو حتما انجام بدید:

  • با چوب گردگیری همه گوشه و کنارهای سقف و بالای درب و … را تمیز کنید
  • پرده های اتاق پذیرایی معمولا بزرگ هستند با یک شرکت خدماتی تماس بگیرین تا پرده ها را براتون تمیز کنه
  • چراغ های روشنایی و لوسترهای آویز رو گردگیری کنید
  • با شرکت خدماتی برای خشکشویی مبلمان در منزل تماس بگیرین تا حسابی مبل ها تمیز بشه
  • فرش ها رو با شامپو فرش تمیز کنین یا اگر خیلی کثیف هست به قالیشویی بسپارید
  • شیشه های پنجره اتاق پذیرایی رو با کمی آب و سرکه، تمیز کنین
  • به تراس سر و سامونی بدید( اگر تراس دارین) و به گل ها و گیاهان آپارتمانی رسیدگی کنین
  • کف منزل رو با یک سطل آب و چند قطره مایع ظرفشویی تمیز کنین

سرویس خانه‌تکانی ویژه عید نوروز

خونه تکونی عید نوروز

– چک لیست خانه تکانی آشپزخانه

خونه تکونی آشپزخانه با نظافت های روزانه و هفتگی فرق داره. بعضی از افراد پایان هر فصل هم، نظافت کلی آشپزخونه رو انجام می دن اما اغلب خانواده ها برای زیر و رو کردن آشپزخانه، روزهای پایان سال رو مناسب می دونن. منظور از خانه تکانی این هست که حتی قسمت های خارج از دید و پنهان خانه هم تمیز بشه. برای مثال شاید کمتر کسی باشه در در نظافت هفتگی آشپزخانه پست یخچال و فریزر رو هم تمیز کنه ولی برای خانه تکانی همه این قسمت ها هم باید تمیز بشه.

تمیز کردن آشپزخانه خیلی زمان می بره برای این قسمت حتما به کمک نیاز دارین. خیلی از خانم ها سعی دارن همه کارهای خونه تکونی رو دست تنها انجام بدن. با این کار فقط به خودتون آسیب می زنین. دست آخر هم کارها طبق برنامه انجام نمیشه و همه چیز به هم می ریزه. اگر دست تنها هستن و کمک حال ندارید با هوم سرویز تماس بگیرین تا نظافتچی خانم با تجربه و ماهر، برای خونه تکونی به کمکتون بیاد. همه قسمت های آشپزخونه و داخل کابینت ها باید به خوبی تمیز بشه.

لیست پیشنهادی خونه تکونی

  • داخل توستر و مایکروفر را تمیز کنین برای از بین بردن چربی از خمیر جوش شیرین استفاده کنید
  • اجاق گاز رو با سرکه و جوش شیرین برق بیندازید. شوینده های همه کاره هم برای از بین بردن چربی اجاق گاز، عالی هستن
  • هود رو تمیز کنید و فیلترش رو هم عوض کنین. این کار خیلی وقت گیر هست و به حوصله نیاز داره. فیلترهای فلزی رو داخل آب جوش قرار بدید تا چربی و روغن روزنه ها خوب تمیز بشه.
  • مواد غذایی داخل یخچال رو خارج کنین و داخل اون رو با جوش شیرین تمیز کنید. اگر لاستیک دور درب خراب شده حتما برای تعمیر یخچال اقدارم کنین. اگر هم خواستید خودتون این کارو انجام بدید آموزشش بین مطالب قبلی هست.
  • ماشین لباسشویی و ظرفشویی هم نیاز به نظافت و تمیزکاری دارن. خیلی ها فکر می کنن این وسایل، چون برای شستشو هستن همیشه تمیزن. 
  • بالای کابینت آشپزخانه و درب و … را تمیز کنین. اگر جایی نیاز به تعمیر داره برای تعمیرات کابینت با ما تماس بگیرید در ضمن روزهای آخر سال زمان خوبی برای عوض کردن کابینت ها نیست اگر قصد تعویض کابینت ها رو دارین حداقل یکی دو ماه قبل اقدام کنین تا روزهای آخر سال و خونه تکونی، استرس نداشته باشین.
  • کاشی های دیوار و سرامیک های کف و کفپوش آشپزخانه را با دقت تمیز کنین. برای از بین بردن چربی و روغن بین کاشی ها از مسواک یا برس سیمی استفاد کنید
  • ظرف های داخل کابینت ها باید خارج بشه و بدنه  داخلی کابینت با دستمال مرطوب حسابی تمیز بشه. درب کابینت ها رو با یک اسفنج، کمی آب و چند قطره مایع ظرفشویی، تمیز کنین
  • سینک ظرفشویی و شیر آلات رو با یک لیموی برش خورده تمیز کرده و برق بیندازین بعد سینک رو با سرکه ضد عفونی کنید. 
توجه:

سطل زباله رو بشویید و با مواد شوینده، ضد عفونی کنید. حتما زباله ها رو هم از خونه خارج کنین. زباله ها سوسک و حشرات خانگی رو جذب می کنن.

خانه تکانی نوروزی سنتی دیرین

سرویس خانه تکانی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

– چک لیست خانه تکانی سرویس بهداشتی

نظافت حمام و دستشویی در طول سال هم انجام میشه. برای حفظ سلامت خانواده لازمه تا به طور هفتگی سرویس بهداشتی رو تمیز کنید. اما خونه تکنی با نظافت عادی تفاوت داره. برای نظافت حمام و دستشویی از چک لیست زیر استفاده کنید:

  • نظافت کاشی های دیوار :با شوینده همه کاره یا محلول های خانگی مثل سرکه سفید و آب هم می تونید کاشی ها رو تمیز کنید از یک مسواک یا برس سیمی برای از بین بردن جرم بین درز کاشی ها استفاده کنین
  • برق انداختن شیر آلات: اسپری های مخصوص بازاری برای این کار وجود داره. از جرم گیر کف توالت برای برق انداختن شیر آلات استفاده نکنید، استیل شیر آب رو خراب می کنه
  • جرم گیری و تمیز کردن دوش حمام: اگر فشار آب حمام کم شده اول دوش رو جرمگیری کنین در صورت حل نشدن مشکل لازمه تعمیرکار پکیج رو خبر کنید شاید مشکل از پکیج باشه
  • نظافت توالت فرنگی و ایرانی: از نوشابه سیاه برای تمیز کردن جرم توالت استفاده کنید
  • تعمیر نشتی توالت فرنگی : از یک تعمیرکار کمک بگیرین تا همه قسمت های فلاش تانک و اتصالات توالت فرنگی رو بررسی کنه
  • گردگیری و تمیز کردن هواکش حمام و توالت: هواکش ها هم نیاز به نظافت دارن ولی قبلش حتما اتصالات برق رو قطع کنید
  • شستشوی پرده حمام: آب و رطوبت باعث رشد قارچ و کپک روی پرده حمام میشه 
  • نظافت سرامیک کف سرویس بهداشتی: از اسید یاطری و مواد شیمیایی قوی استفاده نکنین
  • ضد عفونی و نظافت وان و روشویی: اغلب بیماری های پوستی از طریق وان منتقل میشه پس وان رو حسابی ضد عفونی کنید
  • شستن پادری حمام و توالت: با کمی پودر و آب، پادری ها را بشویید

نقاشی ساختمان چیست و چگونه اجرا می شود؟

چک لیست خانه تکانی

خب حالا تقریبا کارهای داخل خونه تموم شده ولی هنوز خیلی کارهای دیگه باقی مونده. تمیز کردن دستگیره های درب ورودی و خود درب از داخل و بیرون، یادتون نره. لوازم شخصی تون رو هم تمیز کنید به هر حال هر کسی وسایلی داره که باید به تنهایی مرتبشون کنه. میز کار یا قفسه های کتاب و …..راستی نظافت راه پله و پارکینگ رو فراموش نکنید. حتی اگر همه خونه رو برق بیندازید هم کافی نیست. راه پله های کثیف، همه زحماتتون رو هدر می دن. مهمان ها قبل از اینکه داخل خونه بشن، راه پله ها و مشاعات رو می بینن.

معمولا نظافت مشاعات از کارهای مشارکتی و دسته جمعی هست. اگر در یک مجتمع یا آپارتمان زندگی می کنید حتما برای نظافت مشاعات با یک شرکت نظافتی هماهنگ کنین. پیدا کردن نظافتچی خوب برای راه پله و پارکینگ به خصوص در روزهای آخر سال اصلا کار ساده ای نیست. نظافتچی آقا برای تمیز کردن فضای بیرون از خونه، انتخاب بهتری هست. این کارها باید در خونه تکونی مشاعات انجام بشه.

  • شستن کف پارکینگ و تمیز کردن لکه های روغن و گریس و …
  • تمیز کردن راه پله ها از پشت بام تا پارکینگ
  • گردگیری نرده های راه پله شستشوی
  • تمیز کردن کلیدهای برق و سنسورها و ….
  • دیوارهای راه پله و پارکینگ شستن
  • شیشه های پنجره ها
  • تمیز کردن آسانسور
  • شستشوی پادری های هر واحد

فوت و فن اثاث کشی منزل بدون استرس

نظافت منزل و محل کار

برنامه ریزی برای خانه تکانی عید

کارهای زیادی هست که باید انجام شود اما نگران نباشید. هوم سرویز، مشکلات را آسان کرده است. با استفاده از سرویس خانه تکانی عید هوم سرویز، کارها آسان می شود. کافیست سرویس ویزه خونه تکونی عید را از طریق اپلیکیشن این سامانه انتخاب کنید و با چند کلیک، سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. همیاران با تجربه و کاربلد هوم سرویز صفر تا صد کارهای خانه تکانی عید را انجام می دهند. همه سرویس های مورد نیاز برای اجرای سنت شیرین خانه تکونی قبل از عید نوروز، در اختیار شماست. در هر کجای تهران که ساکن هستید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله برنامه ریزی برای کارهای نظافتی و خدماتی پیش از عید نوروز را شروع کنیم. با توجه به شلوغ بودن و تعداد درخواست های بالا، بد نیست سفارش خود را زودتر رزرو کنید. در هفته های آخر پیدا کردن همیار خوب، به این سادگی ها نیست.

سرویس ویژه خانه تکانی هوم سرویز

هوم سرویز رو دیگه خوب می شناسید. خدمات هوم سرویز شامل همه کارهای تعمیراتی و نظافتی خونه و محل کار میشه. در طول سال حتما از سرویس های مورد نیازتون استفاده کردید و نحوه ثبت درخواست رو بلد هستین. اول لازمه اپ هوم سرویز روی گوشی اندرویدی نصب باشه و بعد هم با باز کردن اپ، لیست خدمات هوم سرویز رو می تونین ببینین. سرویس مورد نظرتون رو انتخاب می کنین و طبق راهنمایی اپلیکیشن و با چند کلیک، سرویس مورد نظر رو سفارش میدین.

اما هوم سرویز برای خونه تکونی عید هم یک پکیج جامع و کامل آماده کرده که خیلی به درد خانواده ها می خوره. در این پکیج همه کارهای مرتبط با خانه تکانی عید هم وجود داره. با توجه به نیازتون می تونین از بعضی موارد درخواست بدین. قیمت های انجام خدمات خانه تکانی هم خیلی اقتصادی و مقرون به صرفه هست. در واقع اگه بخوایین تک به تک کارها رو خودتون انجام بدید شاید زمان زیادی ببره و تازه کارها درست هم انجام نشه. ما در همه موارد نظافتی و خدماتی، بهترین ها رو درب منزل اعزام می کنیم. دیگه نگران خونه تکانی و نظافت شب عید و … نباشید و با خیال راحت کارها رو به کاردان بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا