رایانه و تکنولوژی

آموزش نحوه شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چاپگر یا پرینتر وسیله کاربردی است که در کاهش هزینه های چاپ تاثیر مطلوبی دارد. این روزها استفاده از پرینترهای کوچک و بزرگ خانگی یا اداری بسیار مرسوم شده است. هر دستگاه چاپگر با توجه به ظرفیت مخزن و کارتریج خود می تواند تعداد مشخصی برگه را چاپ کند. در واقع مقدار رنگ موجود در کارتریج هر پرینتر، محدود است و می بایست به صورت منظم شارژ کارتریج را انجام داد.

به طور کلی 3 دسته چاپگر در بازار موجود می باشد که بر اساس عملکرد تقسیم بندی می شوند. چاپگر سابلیمیشن، چاپگر جوهر افشان و چاپگر لیزری را رایج ترین پرینترها هستند که همگی قابلیت شارژ و پر کردن را دارند. از این میان شارژ کارتریج های لیزری در منزل توصیه نمی شود. علت این امر، نوع مواد مصرفی و پودرهای داخل آن است که در صورت تماس با آن، ممکن است با خطرات زیادی روبرو شوید. پودرهای کارتریج لیزری، بسیار کوچک و سبک هستند و به سادگی می توانند وارد سیستم تنفسی شوند که در این صورت بسیار خطر سز خواهند بود. توصیه می شود برای شارژ کارتریج های لیزری، حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

چاپگرهای جوهرافشان، بیش از انواع دیگر رایج هستند. کارتریج های این چاپگرها به طور کامل از جوهر پر می شود و به سادگی قابلیت شارژ کردن رادارند. هزینه شارژ کارتریج جوهر افشان، بسیار کمتر از تعویض کارتریج جدید می باشد. در این مطلب راهنمای شارژ کارتریج جوهر افشان را می خوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلیه خدمات کامپیوتر نیز با هوم سرویز تماس بگیرید.

چگونه کارتریج  جوهر افشان را شارژ کنیم؟

شارژ کارتریج  جوهر افشان

دستگاه های چاپگر سیاه و سفید و رنگی  را می توان به همین طریق شارژ کرد. دستگاه چاپگر سیاه و سفید یک کارتریج و نوع رنگی آن دارای دو کارتریج مشکی و رنگی می باشند. ابتدا هر دو کارتریج را از پرینتر بیرون آورید. سپس بر چسب روی کارتریج را جدا کنید. این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید تا آسیبی به کارتریج وارد نشود. اکنون می توانید سوراخ هایی را روی کارتریج ببینید. این قسمت ها برای شارژ کارتریج و پر کردن جوهر استفاده می شود.

دقت داشته باشید که هر سوراخ مربوط به یک رنگ است و نباید به اشتباه رنگ ها را پر کنید. برای اطمینان از رنگ هر سوراخ، با کمک یک خلال دندان رنگ را آزمایش کنید. به جز سوراخ های رنگ، دو سوراخ دیگر در قسمت انتهای کارتریج تعبیه شده که بدون رنگ است. در این سوراخ ها نباید هیچ رنگی تزریق شود. این دو سوراخ برای ورود هوا در نظر گرفته شده که در کارتریج مشکی و رنگی موجود است.

قبل از شارژ کارتریج باید هد کارتریج را تمیز کنید تا منافذ آن کاملا باز شوند. برای این منظور با استفاده از یک ظرف مسطح و کمی آب گرم ی توانید منافذ خروج جوهر را باز کنید. کارتریج را به آرامی چند بار در ظرف آبگرم زده و سپس با استفاده ازیک دستمال روی آن راتمیز کنید. در این مرحله نباید هیچ فشار به کارتریج وارد شود. این ترفند ساده به باز شدن منافذ خروج جوهر کمک می کند و به بهبود کیفیت چاپ می انجامد. البته محلول هد پاک کن هم در بازار موجود است که موجب افت کیفیت هد می شود.

شارژ کارتریج و تزریق جوهر

 نحوه شارژ کارتریج پرینتر

همواره از جوهر سازگار با چاپگر استفاده کنید تا شارژ کارتریج به درستی انجام شود. برای تزریق جوهر، نیاز به سرنگ معمولی دارید توصیه می شود برای پر کردن هر رنگ از یک سرنگ استفاده کنید. برای کارتریج رنگی به اندازه 3 میلی لیتر از هر رنگ را در سوراخ هم رنگ پر کنید این کار را به آرامی و دقت انجام دهید. کارتریج مشکی به تنهایی نیاز به حدود 10 میلی لیتر رنگ دارد که باید به آرامی تزریق شود. هنگام تزرق جوهر، سرنگ را به صورت زاویه دار و به آرامی وارد کارتریج کنید تا به هد پشت کارتریج برخورد نکند. در صورت برخورد سوزن به فیلتر دخلی هد ، کارتریج قابلیت شارژ و استفاده مجدد را از دست خواهد داد.

بعد از تزریق جوهر، 2 ساعت برای نفوذ رنگ به داخل اسفنج کارتریج در نظر بگیرد و در این مدت از کارتریج استفاده نکنید. بعد از گذشت این مدت بهتر است کارتریج را هواگیری کنید تا چاپ به خوبی انجام شود. برای این منظور وسیله ساده و ارزان قیمتی به نام ” کیت هواگیری” موجود است که برای استفاده دائمی کاربرد دارد. برای کارتیج مشکی و رنگی، کیت هواگیری جداگانه به فروش می رسد.  کارتریج را در کیت هواگیری قرار دهید. در قسمت زیرین این وسیله یک سوراخ برای ورود سوزن وجود دارد، سرنگ را داخل این قسمت کرده و با کشیدن به بالا هوای اضافی را خارج کنید. به محض ورود جوهر به داخل سرنگ کار به پایان رسیده و می توانید هواگیری را متوقف کرده و کیت را جدا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟

اکنون شارژ کارتریج جوهر افشان به پایان رسیده و می توانید کارتریج را در داخل چاپگر و در محل مخصوص قرار دهید. برای اطمینان از روند صحیح شارژ، یک پرینت آزمایشی بگیرید و در صورت نیاز هواگیری را تکرار کنید.

‫3 دیدگاه ها

  1. قیمت شارژ کاتریج به چه صورت هست؟ ما یه شرکت هستیم که حدود 10 پرینتر سیاه و سفید و رنگی داریم. میخواستم ببینم هزینه شاژ کارتریج به چه صورت هست که از این بعد سفارشاتمون را از هوم سرویز بگیریم.

    1. سلام
      هزینه های شارژ کارتریج در سامانه کاملا شفاف و قبل از ثبت سرویس می تونید مشاهده کنید. لطفا درخواستتون رو ثبت کنید تا همکاران جهت راهنمایی در مورد قیمت تماس بگیرند و در صورت تایید شما جهت انجام کار به حضورتون برسند.
      با سپاس

  2. سلام وقت بخیر
    جهت شارژ کارتریج مشکی دستگاه چاپ روی جعبه، به جوهر مخصوصی نیاز داریم که برخلاف جوهر اچ پی به صورت پایه حلال باشد. لطفا در صورت موجود بودن اعلام بفرمایید. در صورت کیفیت مناسب، حجم خرید بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا