نظافت و پذیرایی

ترفند های تمیز کردن چربی از اجاق گاز شیشه ای رومیزی

نظافت منزل اصلا کار ساده ای نیست ولی وقتی نوبت به آشپزخانه می رسد، اوضاع بدتر هم می شود. کلی وسیله در آشپزخانه هست که باید تمیز شود از سینک ظرفشویی تا اجاق گاز، همه جا پر از چربی و روغن است. همه کارها یک طرف، تمیز کردن چربی اجاق گاز هم یک طرف، لکه های سوختگی و روغن و چربی به این سادگی ها از روی گاز، پاک نمی شود. تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای که خودش یک چالش بزرگ است. از لحاظ زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه، این اجاق گازهای شیشه ای، واقعا بی نظیرند اما مشکل اینجاست که کوچکترین لکه ها هم روی شیشه های گاز، به چشم می آید. اگر یکی از این اجاق گازها را در خانه دارید حتما برای تمیز کردن لکه های چربی از روی گاز به کمک نیاز دارید.

خدمات خانه تکانی هوم سرویز کارهای تمیز کاری خونه تکونی را ساده کرده است. کلیه خدمات مورد نیاز برای نظافت منزل را در سایت هوم سرویز می توانید جستجو کنید. همیاران خانم و آقا حرفه ای در شرکت خدماتی نظافتی هوم سرویز آماده همیاری شما هستند. اگر وقت یا حوصله کارهای نظافت و تمیزکاری و خونه تکونی را ندارید با ما تماس بگیرید. همیاران هوم سرویز در نزدیکی شما هستند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای رومیزی

برای اینکه ناچار نشوید اجاق گاز را با سختی تمیز کنید یک راه حل ساده وجود دارد. هر وقت پخت و پز می کنید روی گاز را یک دستمال بکشید. به این ترتیب اثری از کثیفی روی شیشه اجاق گاز باقی نمی ماند. اما اگر از آن دسته خانم هایی هستید که هفتگی یا هر ماه یکبار سراغ نظافت اجاق گاز می روید، آثار سوختگی یا سر رفتن غذا، چربی و روغن، کل اجاق گاز را اشغال کرده است. قبل از اینکه سراغ تمیز کردن این چربی ها بروید این مطلب را با دقت بخوانید. خانم های با تجربه بلدند چطور هر لکه ای را تمیز کنند و راهکارهای برق انداختن اجاق گاز را بلد هستند ولی تازه عروس ها و خانم های جوان با دیدن لکه های چربی روی اجاق گاز شیشه ای، کمی نگران می شوند. در ادامه چند ترفند ساده برای نظافت اجاق گاز شیشه ای رومیزی معرفی شده که خیلی کار راه انداز است.

تمیز کردن چربی اجاق گاز

نکات مهم قبل از تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

مهم ترین نکته این است که هرگز اجاق گاز را وقتی روشن است، تمیز نکنید. پس از اینکه کار پخت و پز تمام شد، زیر شعله را خاموش کنید و تا سرد شدن کامل شیشه اجاق گاز رومیزی، صبر کنید. البته جنس این شیشه ها بسیار محکم و با دوام است و در برابر شوک حرارتی، مقاومت زیادی دارند اما کار از محکم کاری، عیب نمی کند. در ضمن احتمال سوختن دست ها هم وجود دارد. حتما صبر کنید تا شعله ها و شیشه اجاق گاز، کاملا سرد شود. 

نکته مهم دیگر اینست که برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به هیج ابزار تیزی نیاز ندارید. در واقع نباید با سیم ظرفشویی درشت یا چاقو یا اسکراب های زبر و … برای کندن آثار سوختگی غذا و چربی ها اقدام کنید. با این کار خش و خراشیدگی روی لوازم منزل و شیشه اجاق گاز ایجاد می شود و شکل و شمایل گاز رومیزی شیشه ای را خراب می کند.

نکته آخر اینکه برای تمیز کردن چربی اجاق گاز شیشه ای نیازی به مواد شیمیایی قوی نیست. این مواد می توانند سطح شیشه را خراش دهند. از طرفی مقداری از مواد شوینده وارد محفظه روشنایی جمع می شود و موقع پخت و پز، مشکل ساز می شود. برخی از برندهای تولید کننده اجاق گاز، در کاتالوگ راهنما در مورد عدم استفاده از مواد شیمیایی قوی روی اجاق گاز شیشه ای، هشدار داده اند. اما از همه مهم تر اینکه شوینده های شیمیایی قوی، از خود گاز انتشار می دهند و تنفس این گازها به سلامت تان آسیب می زند.

روش های تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

ساده ترین راه برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای رومیزی

اگرچه اجاق گاز شیشه ای خیلی راحت لکه ها را نشان می دهد اما تمیز کردن لکه ها از روی شیشه هم کار راحتی است. البته اگر راه و رسمش را بدایند کار خیلی ساده تر هم می شود. در این ترفند بدون نیاز به هیچ ماده شوینده ای و تنها با استفاده از آبگرم می توانید همه چربی های روی گاز رومیزی را تمیز کنید. یک حوله بزرگ را با آب گرم خیس کنید حالا حوله را روی اجاق گاز( خاموش)، گذاشته و به سراغ کارهای دیگر بروید. یعد از نیم ساعت برای تمیز کردن اجاق گاز اقدام کنید. خواهید دید که حالا چقدر ساده تر می توانید لکه های چربی را تمیز کنید. گرمای آب و رطوبت باعث جدا شدن چربی ها از روی اجاق گاز می شود.

حالا با استفاده از یک دستمال میکروفایبر همه کثیفی ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن سر شعله های چدنی از یک مسواک استفاده کنید. رطوبت حوله باعث شده تا سوختگی ها و چربی ها روی سر شعله ها نرم شوند. از یک دستمال خشک و تمیز برای پاک کردن آثار به جای مانده، استفاده کنید. در آخر هم با یک اسکاچ و چند قطره مایع ظرفشویی، اجاق گاز را حسابی برق بیندازید. البته اگر آثار سوختگی غذا و چربی ها خیلی زود باشد این راه جواب نمی دهد. اما راه های دیگری هم وجود دارد.

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با اسپری سرکه

سرکه سفید دستیار همه کدبانوهاست. این ماده هم در نظافت و هم در ضد عفونی آشپزخانه واقعا به کارتان می آید. سرکه سفید را می توانید برای تمیز کرده همه سطوح آشپزخانه استفاده کنید زیرا هیچ آسیبی به لوازم نمی رساند. کاربردی ترین استفاده از سرکه برای تمیز کردن اجاق گاز است. در واقع سرکه سفید قاتل چربی و روغن هست و هر لکه ای را تمیز می کند. مقداری سرکه را در اسپری ریخته و روی سطح شیشه و سر شعله های گاز رومیزی، اسپری کنید. 10 دقیقه بعد با استفاده از یک دستمال خشک مایکروفایبر همه چربی ها را تمیز کنید.

از شیشه شور هم می توانید برای برق انداختن اجاق گاز شیشه ای استفاده کنید ولی کار با سرکه سفید خیلی راحت تر است. در ضمن نتیجه کار هم بسیار بهتر می شود. 

تمیز کردن گاز شیشه ای رومیزی

تمیز کردن اجاق لکه چربی روی گاز شیشه ای با سیب زمینی!

این یکی را احتمالا نشنیده باشید اما با یکبار امتحان، همیشه از این ترفند استفاده خواهید کرد. یک سیب زمینی را از وسط دو نیم کنید. حالا سیب زمینی را روی لکه های چربی بکشید. هیچ اتفاق ناخوشایندی نمی افتد با اطمینان سیب زمینی را روی لکه ها بکشید تا همگی پاک شوند. حتی بعد از اسپری سرکه هم می توانید با سیب زمینی لکه ها را تمیز کنید. اینطوری کار راحت تر هم می شود. سیب زمینی های جوانه زده و بی استفاده برای این کار مناسب هستند.

چگونه کابینت آشپزخانه سفید را تمیز نگهداریم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با نوشابه سیاه

چند وقتی است که همه جا صحبت از مضر بودن نوشابه است اما این نوشابه های پر ضرر برای از بین بردن چربی و روغن عالی هستند. شاید قبلا برای تمیز کردن سرویس بهداشتی یا تمیز کردن کف پارکینگ از این روش استفاده کرده باشید. حتی بسیاری از راننده ها با نوشابه گریس و روغن را نیز تمیز می کنند. کار با نوشابه خیلی راحت است و نیازی به سابیدن و غیره ندارد. برای تمیز کردن اجاق گاز، نوشابه را مستقیم روی لکه ها بریزید و با استفاده از یک دستمال نرم یا اسکاچ ظرفشویی، چربی ها را از روی اجاق، تمیز کنید. در آخر هم با چند قطره مایع ظرفشویی یا آب خالص نوشابه ها را پاک کنید.

استفاده از الکل برای تمیز کردن لکه های گاز هم مثل نوشابه تاثیر خوبی دارد. پاک کننده های چند منظوره هم در بازار موجود هستند. در استفاده از این پاک کننده ها دقت کنید برخی از این مواد می توانند به شیشه اجاق، آسیب بزنند. در این مورد طبق راهنمایی شرکت سازنده و کاتالوگ، عمل کنید.

البته ساده ترین راه اینست که نگذارید اجاق گاز کثیف شود. در این صورت 2 راه دارید یا آشپزی نکنید یا اینکه پس از هر بار آشپزی، بلافاصله سطح اجاق گاز رومیزی، شیشه و سر شعله ها را تمیز کنید. این کار 2 دقیقه هم وقت تان را نمی گیرد و همیشه اجاق گاز شیشه ای رو میزی برق می زند.

۵ گام مهم برای تمیز کردن آشپزخانه

نظافت منزل و آشپزخانه

تعرفه خدمات نظافت هوم سرویز

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

خدمات نظافت منزل و محل کار با هوم سرویز

برای نظافت منزل و تمیزکاری آشپزخانه به کمک نیاز دارید؟ ما اینجاییم تا همه کثیفی ها را تمیز کنیم. سرویس نظافت هوم سرویز در دو بخش مختلف(نظافت داخل منزل و نظافت راه پله و مشاعات ساختمان ارائه می شود. برای خدمات نظافت منزل، نظافتچی خانم درب منزل اعزام می شود. نظافتچی های هوم سرویز به صورت ساعتی هم کار می کنند. تعطیلات آخر هفته را در کنار خانواده خوش بگذرانید، هوم سرویس کارهای تمیزکاری را برایتان انجام می دهد. ثبت سفارش برای درخواست نظافتچی، از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. نگران هزینه ها هم نباشید کلیه همیاران هوم سرویز طبق نرخ اتحادیه، دستمزد تعیین می کنند.

در ضمن اگر از  طرز کار یا اخلاق کارگر نظافتچی رضایت ندارید در همان ساعت اول، با پشتیبانی هوم سرویز تماس بگیرید تا نیروی جایگزین به محل اعزام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا