نظافت و پذیرایی

راه های تمیز کردن پارکت بدون صدمه به آن

پارکت های جدید جای کفپوش های چوبی قدیمی را گرفته اند. دکوراسیون داخلی با نصب پارکت بسیار زیبا و لوکس تر دیده می شود. راز زیبایی پارکت در تمیز نگه داشتن است. پارکت های تمیز همیشه برق می زنند و خانه را شیک نشان می دهند. تمیز کردن پارکت ظرافت هایی دارد. برای اینکه سطح کفپوش، صدمه نبیند باید یک سری نکات ریز در موقع نظافت و شستشوی پارکت، در نظر گرفته بشود. این روزها که ایام خونه تکونی هم هست علاوه بر در و دیوار و …. کفپوش ها هم حسابی تمیز و درخشان می شوند. مراقب باشید با بی احتیاطی به کفپوش های خانه آسیب نزنید. پارکت ها در برابر مواد زبر، اسیدی و شیمیایی حساس هستند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

هوم سرویز همچون بقیه ایام سال به فکر شماست. ما برای نظافت و تمیزکاری پایان سال، فکر همه کارها را کرده ایم. خونه تکونی را با ما آسانتر تجربه کنید از نیروی نظافتچی گرفته تا همه کارهای خدماتی و تعمیراتی و …. همگی در پکیج ویژه نوروز هوم سرویز یکجا جمع آوری شده است. در صورتی که کفپوش ها نیاز به تعویض یا تعمیر دارند در سرویس نصب و تعمیر پارکت سفارش ثبت کنید تا بلافاصله اقدامات لازم انجام شود. دست تنها همه کارهای خونه تکونی را انجام ندهید ما به کمک هم کارها را آسان می کنیم. 

چگونه از ورود گرد و خاک به خانه جلوگیری کنیم؟

اهمیت نظافت کفپوش ها

اهمیت تمیز کردن پارکت

کف خانه از بزرگ ترین سطوح است و در معرض آلودگی بیشتری قرار دارد. هر بار که روی زمین راه می روید امکان انتقال آلودگی ها وجود دارد. با تمیز نگهداشتن کفپوش های خانه، محیط را برای فرزندان خود ایمن کنید. پارکت هم نیاز به نظافت و تمیزکاری دارد. با این کار حتی ماندگاری و طول عمر پارکت هم بیشتر می شود. ریختن غذا و مایعات، گرد و خاک و … لکه های ناجوری روی پارکت ها به جای می گذارد که به این سادگی ها هم تمیز نمی شود. برای اینکه پارکت ها سالیان سال به همین زیبایی باقی بمانند، موقع نظافت منزل، کفپوش ها را هم تمیز کنید. کفپوش های تمیز در ارتقا بهداشت و سلامت خانواده هم تاثیر دارند. 

روش های نظافت و تمیز کردن پارکت

پارکت ها شبیه به چوب هستند اما این محصول با چوب طبیعی تفاوت دارد. کفپوش های چوبی از درختان جنگلی تولید می شوند و قیمت بسیار بالاتری دارند. پارکت یا پارکت لمینت نوعی کفوش تولید شده با دستگاه های پیشرفته است. این محصول به صورت هم اندازه و قطعات هم شکل، تولید می شود. از نظر ساختار این کفپوش ها شباهت به چوب دارند اما بسیاری از ضعف های چوب در پارکت برطرف شده. برای مثال از یک روکش ضد آب برای ماندگاری بیشتر کفپوش پارکت استفاده می شود. این رویه در کفپوش های چوب طبیعی وجود ندارد.

یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ کیفیت پارکت اینست که هر نوع آلودگی و کثیفی را بلافاصله تمیز کنید. درب ورودی محلی برای ورود گرد و خاک و کثیفی به داخل خانه است. معمولا کفپوش های کنار درب، کثیف تر از جاهای دیگر هستند. با شستشو و نظافت دائمی این قسمت، پارکت خیلی زود فرسوده می شود. هزینه تعمیرات پارکت کم نیست پس مانع ورود آلودگی به داخل ساختمان بشوید.

خیلی ساده با استفاده از پادری یا یک تکه موکت در جلوی ورودی می توانید از ورود گرد و خاک، جلوگیری کنید. بهتر است هم در بیرون درب و هم جلوی ورودی داخل، یک پادری قرار دهید تا آلودگی ها را به خود جذب کند. 

تمیز کردن پارکت با جارو برقی

تمیز کردن گرد و خاک پارکت با جارو برقی

با یک پادری تفاوت زیادی به وجود می آید. تقریبا نصف گرد و خاک ها کم می شود. در ضمن بهتر است با کفش بیرون وارد خانه نشوید. کفش ها با خود کثیفی و آلودگی را وارد منزل می کنند. جلوی درب خانه چند دمپایی رو فرشی قرار بدهید تا افراد خانواده موقع ورود، آن ها را به پا کنند. با همین چند ترفند ساده، میزان زیادی از گرد و خاک ها کم می شود ولی باز هم لازم است تا کفپوش ها را تمیز کنید. 

گرد و غبار به مرور روی سطح پارکت را خراش می دهد. بعد از مدتی خش و خراشیدگی های زیادی روی کفپوش ها دیده می شود که علت اصلی آن همین غبارات ریز هستند. برای پیشگیری از آسیب به پارکت لازم است تا به طور مرتب، کف خانه را با جارو تمیز کنید. با جاروبرقی هم می توانید گرد و خاک روی پارکت را بگیرید اما حتما از سری مخصوص استفاده کنید تا پارکت آسیب نبیند. 

تمیز کردن پارکت با تی نخی

این وسیله خیلی کار راه انداز است به راحتی می توانید کف خانه را با تی زمین شوی برق بیندازید. با وجود لایه ضد اب روی پارکت، توصیه می شود با آب زیاد پارکت ها را تمیز نکنید. آب و رطوبت با ساختار چوبی پارکت سازگار نیست و موجب بادکردگی و تورم پارکت می شود. یک سطل آب به تنهایی برای نظافت پارکت کافیست و نیازی به شوینده نیست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

تی زمین شوی را کمی مرطوب کنید و اب اضافی را بگیرید. در حدی ک آب از تی به زمین نچکد. با همین رطوبت هم می توانید سطح پارکت ها را کامل تمیز کنید. بعد از اینکه هر اتاق را تمیز کردید از دستمال خشک و تمیز برای گرفتن رطوبت و آب روی پارکت استفاده کنید. در صورت وجود لکه و کثیفی از روش زیر استفاده کنید.

تمیز کردن لکه های روی پارکت

لکه ها به سختی از روی پارکت تمیز می شوند. به محض ریختن مایعات یا مواد غذایی و هر چیز دیگری، بلافاصله محل را خشک و تمیز کنید. هر نوع مایعی می تواند روی پارکت، لکه ایجاد کند. از طرفی آب و رطوبت هم از درز بین تایل ها به زیر پارکت نفوذ کرده و باعث می شود کفپوش آسیب ببیند. به خصوص ادرار و مدفوع حیوانات خانگی لکه های بدی روی پارکت ایجاد می کند.

به محض مشاهده هر گونه کثیفی و رطوبت اقدام به تمیز کردن، محل کنید تا مشکلی برای کفپوش های زیبا و خوش نقش و نگارتان پیش نیاید. اول محل را خوب تمیز کنید بعد با استفاده از پاک کننده مخصوص پارکت، لکه باقیمانده را برطرف کنید. 

برق انداختن پارکت

نکات مهم در نظافت پارکت

تمیز کردن پارکت های منزل کار دشواری نیست اگر راه و رسمش را بلد باشید. این کفپوش ها اندکی حساس تر از سنگ و سرامیک هستند و نمی توانید هر نوع شوینده ای را برای شستشوی پارکت، استفاده کنید. شوینده های خانگی و مواد سفید کننده و لکه بر را برای تمیز کردن پارکت، استفاده نکنید. این مواد موجب صدمه به کفپوش می شوند. این محصول دارای یک لایه محافظ و هموار است و از لک شدن یا خراشیدگی پارکت جلوگیری می کند. بنابراین اصلا نیازی به هیچ ماده شوینده ای ندارید. مهم ترین موضوع اینست که همیشه گرد و خاک و اشغال های روی زمین را جارو کنید. برای گرد و خاک های ریزتر هم همان تی نخی کفایت می کند.

مایع ظرفشویی، پودر تاید، وایتکس، تمیز کننده سطوح، موادی که برای نظافت سرویس بهداشتی به کار می برید و یا هر ماده شوینده دیگری، برای پارکت ساخته نشده است. در صورت لزوم تنها مجاز به استفاده از شوینده مخصوص پارکت هستید که در فروشگاه ها به صورت آماده به فروش می رسد.

آخرین و مهم ترین نکته اینکه برای تمیز کردن پارکت همیشه از دستمال میکروفایبر، تی نخی یا هر نوع وسیله نرم دیگری استفاده کنید. سیم ظرفشویی، اسکاچ یا دیگر لوازم تیز و برنده، موجب آسیب به پارکت می شوند. حتی کشیدن وسایل سنگین نظیر مبلمان، روی پارکت هم باعث می شود سطح کفپوش پر از خط و خش بشود. در صورتیکه میزان این خط و خش ها روی پارکت ها زیاد باشد راهکاری جز ساب و لاک پارکت وجود ندارد.

برای اینکه طول عمر کفپوش بیشتر شود به صورت روزانه با تی نخی روی پارکت را تمیز کنید. برای پایه های مبلمان از محافظ و وسیله مخصوص استفاده کنید. از به کارگیری مواد اسیدی و شوینده های قوی روی پارکت، خودداری کنید. به محض ریختن مایعات، سریع محل را تمیز کنید تا دچار تورم و باد کردگی نشود.

مراحل تمیز کردن پارکت

خدمات نظافت منزل و محل کار هوم سرویز

نظافت منزل و تمیز کردن کفپوش ها را حرفه ای انجام دهید. با این کار بدون آسیب به خود و لوازم می توانید خانه را برق بیندازید. نظافتچی خانم و آقا در همه مناطق تهران، مشهد، کرج، اصفهان و شیراز آماده ارائه سرویس خدماتی است. امسال خانه تکانی نوروز را طبق اصول حرفه ای و با کمک نیروهای خدماتی انجام دهید.

جهت ثبت سفارش از طریق شماره تلفن اعلام شده یا اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. تیم پشتیبانی در همه روزهای هفته، پاسخگوی شماست. کیفیت کار و قیمت های منصفانه دو اصل مهم در خدمات فنی و نظافتی هوم سرویز است که در همه سفارش ها لحاظ می شود. در صورتی که از نحوه کار یا طرز رفتار نظافتچی رضایت نداشتید در همان ساعت اولیه، با پشتیبانی تماس بگیرید تا بلافاصله به رایگان نیروی جایگزین اعزام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا