بنایی و دکوراسیون

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب ✔️ خدمات آینه کاری و نصب شیشه

آینه ها کاربردی فراوانی در منازل دارند از آینه های سرویس بهداشتی و حمام گرفته تا آینه های دکوراتیو دیوار اتاق پذیرایی همگی بخشی از دکوراسیون داخلی هستند. آینه از دو جهت کاربردی بودن و تزئینات، در خانه ها اهمیت زیادی دارد. برای اتصال آینه ها می توان از چسب استفاده کرد اما همه چسب های موجود در بازار برای آینه ساخته نشده اند. برای شیشه بری و آینه نیاز به تجهیزات حرفه ای است. برای مثال نوع چسب برای چسباندن آینه با چسبی که در ساخت و تعمیر درب چوبی استفاده می شود کاملا متفاوت است. چسب چوب از اصلی ترین متریال برای اتصال قطعات چوبی است ولی این چسب نمی تواند چسبندگی لازم را بر روی آینه و سطح چوبی، ایجاد کند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت چسب برای چسباندن آینه

تقریبا همه چسب ها به آینه می چسبند ولی نباید هر نوع چسبی را بر روی آینه استفاده کرد. آینه نوعی شیشه به خصوص است. در قسمت پشت آینه موادی کشیده شده که دقیقا به ترکیبات شیمیایی حساس است. بنابراین برخی چسب ها می توانند موجب آسیب به این قسمت بشوند و آینه را به کلی خراب کنند. اگر چسب نامناسب باشد به اصطلاح آینه را می سوزاند و به کیفیت آینه آسیب می رساند. گاهی با یک اشتباه ساده در انتخاب چسب، ضرر زیادی وارد می شود و یک آینه زیبا و گرانقیمت، مخدوش می شود. در چنین وضعیتی دیگر امکان ترمیم وجود ندارد و چاره ای جز تعویض آینه نیست. چسب خوب قادر است چسبندگی لازم بین آینه با هر متریالی را ایجاد کند. آینه ها را می توان روی چوب، فلز، کاشی، سنگ، پلاستیک، بتن، فایبرگلاس، گچ و بسیاری از مواد دیگر چسباند.

چگونه با آینه ها دکوراسیون را متحول کنیم؟ آینه کاری

نصب آینه دکوراتیو در خانه

بهترین چسب برای چسباندن آینه

با نصب آینه ها دکوراسیون داخلی رنگ و روی تازه ای می گیرد. آینه ها در افزایش نور محیط و جریان انرژی مثبت نقش دارند. آینه به صورت تایل تولید می شود و تایل های آینه ای با چسب به محل مورد نظر، چسبانده می شوند. برای فیکس کردن اولیه می توان چسب دو طرفه یا نواری را به کار برد و برای نصب نهایی از چسب سیلیکونی استفاده می شود. این چسب ها در دو نوع اسیدی و غیر اسیدی در بازار موجود هستند. 

چسب سیلیکون چیست؟

این محصول با نام چسب آکواریوم معروف شده است. از چسب های سیلیکون برای ساخت و چسباندن شیشه آکواریوم، چسباندن قطعات اتومبیل و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. از جمله اینکه چسب سیلیکونی برای درزگیری و آب بندی شیشه و یا چسباندن شیشه و آینه نیز استفاده می شود. اگرچه زمان خشک شدن چسب های سیلیکونی اندکی بیشتر از دیگر چسب های موجود است اما قدرت چسبندگی و مقاومت این محصول فوق العاده زیاد است. چسب سیلیکون از ترکیب مواد عالی و به شیوه پلیمری ساخته می شود. با توجه به ساختار مولکولی و بافت محکم این چسب ها، تقریبا بر روی هر سطحی قال استفاده هستند.

برخی ویژگی های چسب سیلیکون عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر تغییرت دمایی 
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • حالت کشسانی چسب و انعطاف پذیری بالا
  • عایق بودن و نارسایی الکتریکی

معرفی انواع شیشه ساختمان و کاربرد هر یک

چسب مخصوص آینه و شیشه

انواع چسب سیلیکون برای چسباندن آینه و شیشه

چسب های سیلیوکی در دو گروه چسب های اسیدی و غیر اسیدی تولید می شوند. چسب های اسیدی (Acetoxy AC) موقع خشک شدن اسید استیک آزاد می کنند و بویی شبیه به سرکه در محیط منتشر می شود. از این چسب ها برای کاشی کاری و مصارف صنعتی و همچنین درزگیری شیشه های پنجره استفاده می شوند. برای چسباندن آینه بهتر است از چسب های سیلیکون اسیدی استفاده نشود زیرا این چسب ها با جیوه پشت آینه واکنش نشان می دهند و موجب خوردگی و آسیب به آینه می شوند.

چسب های غیر اسیدی (Neutral cure) حالت خنثی دارند و بهترین چسب برای چسباندن آینه هستند. در ساخت این محصولات از مواد اسیدی استفاده نشده و از الکل به عنوان حلال استفاده شده است. به هنگام خشک شدن نوعی الکل و ماده غیر اسیدی، آزاد می شود که به قابلیت خورندگی و اسیب به جیوه را ندارد. چسب های خنثی هیچ اثر نامطلوبی روی سطوح مختلف ندارند و در برابر رطوبت و دما مقاومت بیشتری نشان می دهند. قیمت این چسب ها اندکی بیشتر است و برای آینه دکوراتیو به کار گرفته می شوند. 

بهترین چسب برای چسباندن توری پنجره چیست؟

بهترین چسب برای چسباندن آینه

طریقه استفاده از چسب برای چسباندن آینه روی چوب

آینه ها شکننده هستند و نمی توانند در برابر فشار، مقاومت کنند. موقع چسباندن چسب دقت کنید که هیچ فشار و ضربه ای به آینه وارد نشود. استفاده از هر ماده شیمیایی برای چسباندن آینه روی سطوح، در صورت دارا بودن مواد اسیدی و خوردنده به هیچوجه پیشنهاد نمی شود. طریقه استفاده از چسب مخصوص آینه زیاد سخت نیست اما لازم است تا برخی ملاحظات را در نظر بگیرید.

  • خشک و تمیز بودن سطوح

حتی بهترین چسب برای چسباندن آینه نیز بر روی سطوح چرب و کثیف، کارایی مناسبی ندارد. ابتدا سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید. گرد و خاک، وجود هر نوع ماده چرب و لغزنده یا برخی مواد شیمیایی، قدرت چسبندگی چسب را کاهش می دهند. نه تنها در مورد چسباندن آینه بر روی چوب که در همه موارد این موضوع اهمیت دارد. برای مثال موقع استفاده از چسب سیلیکون برای ساخت آکواریوم نیز لازم است تا شیشه ها خشک و تمیز باشند. اگرچه این چسب ضد رطوبت است اما تا وقتی خشک نشده نباید در معرض آب و رطوبت باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟
  • دمای محیط و چسب برای چسباندن آینه

از چسب آینه به صورت ضربه ای یا دایره ای استفاده نمی شود. این چسب به صورت نوارهای باریک در طول آینه از بالا به پایین، استفاده می شود. در واقع چسب ها در خط مستقیم و صاف به کار می روند نه به صورت ضربدری یا دایره ای و … به این ترتیب نتیجه کار بهتر خواهد شد. چسب سیلیکونی در برابر تغییرات جوی و شرایط دمایی محیط کاملا مقاوم است و دچار تغییر نمی شود. این چسب در دمای 5 تا 45 درج سانتی گراد عملکرد خوبی دارد. در برخی صنایع با افزودن برخی مواد در ترکیبات اولیه، حوزه دمایی چسب را افزایش داده اند. اما چسب هایی که برای چسباندن آینه های دکوراتیو به کار می روند معمولا در دمای 5 تا 45 درجه عملکرد بهتری دارند.

طریقه نصب آینه روی سطوح مختلف
  • طریقه فیکس کردن آینه روی سطوح

استفاده از چسب برای چسباندن آینه نیاز به دقت دارد. با اندکی بی توجهی آینه کج و نامرتب چسب می خورد و بعد از چساندن و خشک شدن چسب هم، دیگر نمی توان کاری کرد. چسب بر روی سطح چوبی اعمال می شود و سپس آینه در محل مخصوص، چسبانده می شود. در این مرحله چسب هنوز خیس است و به محص رها کردن، آینه از سطح جدا می شود. برای فیکس کردن اولیه چسب بر روی سطح از چسب نواری استفاده می شود.این کار از تکان خوردن آینه در موقع نصب، جلوگیری می کند. این چسب به صورت سرتاسری و در تمام طول و عرض آینه استفاده می شود. در نهایت بعد از خشک شدن کامل چسب، می توانید چسب نواری را بردارید.

  • زمان مورد نیاز برای خشک شدن چسب

چسب سیلیکون غیر اسیدی بهترین چسب برای چسباندن آینه است. این چسب در حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا خشک شود. پس از چسباندن آینه به سطح مورد نظر، آینه را کمی فشار دهید تا چسب به خوبی عمل کند. در این مدت با دست آینه را نگهدارید تا هیچ فضایی بین آینه و چوب یا دیوار خالی نماند. در عرض تقریبا 10 دقیقه آینه کامل چسبیده و از سطح مورد نظر، جدا نمی شود. اما برای خشک شدن کامل چسب به 24 ساعت زمان نیاز است. در طی این مدت، فشار وزن آینه می تواند موجب جدا شدن آینه از چسب شود. به خصوص در مورد آینه های سنگین و بزرگ تر این احتمال بیشتر است. حداقل به مدت یک شبانه روز چسب نواری را از روی آینه برندارید. بعد از این زمان چسب کامل خشک شده و بسیار محکم و مقاوم شده است.

نصب موکت بدون چسب چگونه است؟

طریقه چسباندن آینه روی چوب

قیمت شیشه بری و آینه

قیمت شیشه بری و آینه

سرویس شیشه بری و آینه کاری هوم سرویز

نصب شیشه معمولی و سکوریت از خدماتی است که درخواست کننده زیاد دارد. اگر به دنبال یک کار حرفه ای و تمیز هستید با بهترین ها هماهنگ کنید. خدمات شیشه بری و آینه هوم سرویز امکان ارتباط با بهترین تیم شیشه بری تهران را فراهم کرده است. نصب شیشه های امنیتی و ضد گلوله برای ارادات و ساختمان های تجاری، آینه کاری در ساختمان های مسکونی و دکوراسیون منزل با آینه ها در این سرویس ارائه می شود. تعمیرات یراق آلات و تجهیزات جانبی و رگلاژ درب سکوریت، پذیرفته می شود.

ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن این سامانه کاملا رایگان است. جهت ثبت سفارش و مشاوره برای آینه کاری دکوراتیو دیوار یا سقف با ما تماس بگیرید. هزینه خدمات در جدول بالا اطلاع رسانی شده است. نرخ گذاری همیاران هوم سرویز منصفانه و طبق تعرفه مصوب است. این سرویس به صورت صد در صدی گارانتی شده است. در صورت عدم رضایت هیچ مبلغی دریافت نمی شود.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس شیشه بری و آینه از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

‫2 دیدگاه ها

  1. فروش و خدمات اینترنتی ایده خیلی خوبیه که تو این اوضاع کرونا میتونه خیلی به کسب و کارهای مختلف کمک کنه. الان دیگه همه چیز رو میشه اینترنتی سفارش داد از خریدای ساده خونه مثل نون و… تا وسایل تخصصی و حرفه ای مثل تجهیزات لوله بازکنی، ابزارهای مربوط به لوله و… همه و همه تو سایت های مختلف پیدا میشه. حتی دیگه لوله بازکن های لوله بازکنی برچسب و آدمهای متخصص هم به صورت اینترنتی میتونن وسایلشون رو بخرن. ممنون ازتون که کارمون رو راحت کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا