نظافت و پذیرایی

راه های رفع کوبیدگی فرش

قرار گرفتن وسایل سنگین و پایه های مبلمان روی فرش ها باعث آسیب به تارو پود فرش می شود. معمولا این موارد تا زمانی که مبل ها جابجا نشده اند، اصلا دیده نمی شود. شاید از محل فرو رفتگی پایه های مبل روی فرش اتاق پذیرایی تعجب کنید. این محل به شدت حالت کوبیدگی پیدا کرده و نخ قالی جمع شده است. راه هایی برای رفع کوبیدگی فرش وجود دارد که می تواند الیاف فرش را به شکل اولیه برگرداند. اما بهتر است قبل از بروز چنین مشکلی با برخی اقدامات از کوبیدگی فرش جلوگیری کنید. به این ترتیب موقع جارو کردن و نظافت منزل با آثار فرو رفتگی پایه های وسایل سنگین روی فرش ها روبرو نمی شوید. فرش ها از لوازم با ارزش و گران قیمت هستند پس تا می توانید در حفظ آن بکوشید.

خونه تکونی امسال راحته!چرا؟ چون با استفاده از خدمات قالیشویی ارزان می توانید با قیمت مناسب فرش ها رو تمیز کنید. در ضمن همه مشکلات فرش هم توسط قالیشویی برطرف می شود. جای پایه های مبل و وسایل سنگین هم موقع شستشو با دستگاه مکانیزه کاملا از بین خواهد رفت و فرش ها تمیز و پاکیزه تحویل داده می شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا بعضی قسمت های فرش کوبیده می شود؟

نخ تار و پود فرش در برابر فشار، تحمل زیادی دارد و به این زودی ها دچار آسیب نمی شود. اما وقتی یک فشار زیاد به مدت طولانی روی سطح کوچکی از فرش وارد بشود، الیاف فرش کوبیده می شود. کوبیدگی فرش به این معناست که بخشی از آن دچار آسیب شده است. به تصویر بالای صفحه نگاه کنید. محل پایه میز روی فرش را می بینید. علت اینست که فشار وارده یکنواخت نبوده و به صورت نقطه ای بر سطح وارد شده. وقتی اشیا و لوازم سنگین روی فرش قرار می گیرد، این مشکل دیده می شود.

پایه های میز ناهارخوری و مبلمان، ویترین، بوفه، کتابخونه و حتی مجسمه های بزرگ تزئینی و … پرزهای فرش را لهیده می کنند. این لهیدگی حالت فرو رفتگی و سوراخ مانند روی فرش ایجاد می کند و اصلا منظره خوبی ندارد. به محض دیدن آثار به جای مانده از پایه های مبل و وسایل سنگین، نسبت به رفع کویدگی فرش اقدام کنید.

شستشوی فرش در بهترین قالیشویی تهران

 

خدمات قالیشویی در تهران

راه های رفع کوبیدگی فرش

فرش اتاق پذیرایی در معرض آسیب بیشتری است حداقل پایه های جلویی مبل روی فرش قرار می گیرد. ساده تر اینست که جلوی کوبیدگی فرش گرفته شود. این کار اصلا سخت نیست. وسایل کوچک و ارزان قیمتی تولید شده که زیر پایه های مبلمان قرار می گیرند و به نوعی فشار وارده را بر سطح کاهش می دهند. این وسایل از جنس پلاستیکی، شیشه ای و … هستند. اندازه زیر پایه ها متفاوت است ولی اغلب برای پایه های میز و صندلی و مبلمان کاراریی دارد. در مورد وسایل سنگین و بزرگ تر نمی توانید از این لوازم استفاده کنید. در این صورت بهتر است ترمز فرش را امتحان کنید.

جلوگیری از کوبیدگی با ترمز فرش

ترمز فرش نام وسیله ای لاستیکی است که برای جلوگیری از سُر خوردن فرش در زیر آن نصب می شود. این لاستیک ها فرش را روی زمین ثابت نگه می دارند. به خصوص وقتی کف اتاق پارکت باشد امکان حرکت و سریدن فرش ها وجود دارد.حتی اگر فرش ها حرکت هم نمی کنند برای اینکه جای پایه های مبلمان روی فرش را کوبیده نکند از ترمز فرش استفاده کنید. این لاستیک ها به صورت متری به فروش می رسند و به سادگی با قیچی، بریده می شوند. می توانید برای سرتاسر فرش از این لاستیک ها استفاده کنید. اما اگر تعداد پایه ها کم است نیازی به این کار نیست. تنها در محل پایه های میز و صندلی از برش های کوچک ترمز لاستیکی فرش استفاده کنید. این لاستیک ها به علت خاصیت ارتجاعی بالایی که دارند، فشار وارده بر فرش را کاهش می دهند.

بزرگترین اشتباه موقع شستشوی فرش در خانه چیست؟

رفع کوبیدگی فرش فوری

رفع کوبیدگی فرش با بخارشور

بخارشورهای خانگی خیلی کار راه انداز هستند. این وسیله کوچک در نظافت منزل کمک خیلی خوبی است. برای نظافت فرش ها، مبلمان، پرده ها و تشک خوشخواب می توانید از بخارشور استفاده کنید. این وسیله نیازی به هیچ ماده شوینده ای ندارد و تنها با استفاده از بخار آب، وسایل را پاکیزه و ضد عفونی می کند. طبق کاتالوگ راهنما مقدار مشخص آب در محفظه بخارشور بریزید و دستگاه را به برق بزنید. با روشن کردن بخارشور، آب شروع به داغ شدن کرده و بخار آب برای نظافت تولید می شود. موقع استفاده از بخارشور مراقب باشید بخار آب می تواند سوختگی های بدی روی پوست ایجاد کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

اگر موقع جارو کردن متوجه آثار کوبیدگی پایه های مبل روی فرش شده اید سریع دست به کار شوید. بخار شور را روشن کرده و به آرامی روی محل کوبیدگی بکشید. به مدت چند ثانیه بخار را روی محل مورد نظر قرار دهید. سپس با یک برس پلاستیکی و یا با دست، الیاف فرش را حرکت دهید تا به حالت قبل در بیاید. بخار آب و داغی موجب رفع کوبیدکی تار و پود فرش می شود. سپس صبر کنید تا فرش در هوای آزاد خشک شود.

در صورتی که بخارشور ندارید می توانید از اتوی بخار استفاده کنید. طریقه استفاده از اتو شبیه به بخارشور است. درجه اتو را روی متوسط تنظیم کنید. برای جلوگیری از سوختن الیاف فرش از حوله استفاده کنید. یک حوله را خیس کرده و آن را روی محل پایه مبل قرار دهید. حالا اتو را روی حوله بگذارید و بخار را روشن کنید. پس از چند ثانیه حوله را بردارید و محل را بررسی کنید. اگر لازم است این کار را دوباره تکرار کنید تا به طور کامل آثار فرو رفتگی وسایل سنگین از روی فرش، برطرف بشود.

از بین بردن جای پایه مبل

راه ساده برای رفع کوبیدگی فرش

در خانه هایی که به صورت کامل موکت شده اند، مشکل کوبیدگی فرش دیده نمی شود. موکت یک ضربه گیر عالی است و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. با نصب موکت در زیر فرش می توانید برای همیشه این مشکل را بر طرف کنید. فشار لوازم سنگین و پایه های مبل از فرش به موکت وارد می شود. موکت جلوی فشار وارد شده بر سطح کوچک را می گیرد و اجازه نمی دهد تا تار و پود فرش به حالت کوبیده و له شده در بیایند. این یک ایده ساده و کاربردی برای جلوگیری از آسیب پایه های مبلمان روی فرش است.

در خانه هایی که موزاییک شده معمولا این طراحی اجرا می شود. روی موزاییک یا سرامیک های کف ابتدا موکت رول، نصب می شود سپس از یک قطعه فرش سنتی یا شگی پرز بلند برای فضای بین مبلمان استفاده می شود. به خصوص در خانه هایی که فرزندان کوچکی دارند با این ابتکار جلوی آسیب به کودکان و ضربه های ناشی از افتادن هم گرفته می شود. در ضمن خیال تان بابت کوبیدگی و آسیب به فرش ها هم راحت می شود.

با بخارشور آسانتر و سریع ترخانه تکانی کنیم

نصب موکت در زیر قالی

رفع کوبیدگی فرش با یخ

برای این کار از یخ های قالبی کوچک استفاده کنید. با توجه به وسعت کوبیده شدن فرش، مقدار کافی یخ تهیه کنید. یخ را دقیق روی محلی که تار و پود فرش آسیب دیده قرار دهید. حالا صبر کنید تا در هوای آزاد، یخ آب شود. این کار را یکبار دیگر تکرار کنید تا الیاف فرش به وضعیت عادی برگردد. در کمال تعجب یخ می تواند نخ های قالی را از کوبیدگی نجات دهد. یکبار امتحان کنید و نتیجه را ببینید. سپس از یک چنگال استفاده کنید و روی محل فرو رفتگی محل پایه مبل بکشید تا باقیمانده الیاف که هنوز لهیده است به حالت صاف و مستقیم بر گردد. از ناخن هم می توانید استفاده کنید. در واقع کار اصلی را یخ انجام می دهد ولی شاید هنوز برخی از الیاف خوابیده باشد که با ناخن یا چنگال، باز می شود. مراقب باشید با چنگال به فرش آسیب نزنید.

یا شستشوی کامل فرش نیز این مشکل به کلی رفع می شود. اگر 6 ماه تا یکسال از آخرین باری که فرش شسته شده، می گذرد حتما فرش را بشویید. با یک تماس می توانید از خدمات قالیشویی هوم سرویز در هر کجای تهران، استفاده کنید. 

قیمت قالیشویی و خدمات قالیشویی در تهران چقدر است؟

رفع کوبیدگی فرش با یخ

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

شستشوی انواع فرش، قالی و قالیچه در قالیشویی مکانیزه و نیمه مکانیزه تهران پذیرفته می شود. خدمات قالیشویی، سفید شویی و اعلاشویی فرش دستبافت و گل ابریشم با کیفیت عالی انجام می شود. در صورتی که فرش نیاز به ترمیم یا ریشه زنی دارد، ما این کار را انجام می دهیم. این مرکز تحت نظر اساتید با تجربه فرش، بهترین خدمات شستشو و نظافت فرش را ارائه می دهد. چهت ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید. پس از ثبت درخواست امکان ارتباط مستقیم با بهترین قالیشویی محلی وجود دارد. فرش ها در روز مورد نظر شما برای شستشو در محل کارگاه، تحویل گرفته می شود و طبق زمان بندی، در موعد مقرر در محل تحویل داده خواهد شد. جهت جلوگیری از انتقال بیماری و حفظ بهداشت، همه فرش ها به صورت لول شده و کاورکشی شده تحویل داده می شود.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا