خانگی و ساختمانی

رفوگری مبل چگونه است؟ آیا به صرفه است؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اثر یک سهل‌انگاری ساده یا در اثر اسباب‌کشی مبلمانتان شکسته باشد یا گوشه‌ای از آن پاره شده باشد. قطعا تعویض مبل، گزینه‌ی آخری است که به ذهنتان می‌رسد. اما اولین راهکاری که به ذهنتان می‌رسد کدام است؟ رفوگری مبل همیشه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به سادگی نواقص مبلتان را مرتفع کند. اگر دوست دارید بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیر مبل
تعمیر مبل

جادویی برای مبل‌ها

مبلمان خانه، نه تنها بخشی از لوازم مهم منزل محسوب می‌شوند، بلکه بار اصلی دکوراسیون خانه را نیز بر دوش می‌کشند. اگر مبلمان شما سالم و تمیز نباشند، یک جای کار دکوراسیون‌تان خواهد لنگید. 

راه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند همیشه مبلمان خانه‌ی خود را سر پا نگه دارید. اگر مبلمانتان دچار شکستگی بود، قطعا باید برای نو شدن آن فکری کنید. تعمیر و ترمیم انواع مبل، یکی از خدماتی است که بسیاری از تعمیرکاران آن را به سهولت برای شما انجام می‌دهند. آن‌ها آموزش دیده‌اند تا با استفاده از چند چکش و میخ، مبل شما را دوباره به روز اول برگردانند.

اما تصور کنید فرزند کوچکتان با دست‌های کثیف، یا با کفش گلی روی مبلمانتان برود. قطعا هرگز به فکر تعویض مبل خود نخواهید افتاد. شستن مبل نیز کاری نیست که هر کسی از عهده‌ی آن برآید. نگران نباشید. خشک‌شویی انواع مبل نیز یکی از آن خدماتی است که تنها با یک تلفن می‌توانید از آن بهره ببرید. 

حال اگر گوشه‌ای از مبلتان سوراخ شود، یا با شی نوک تیز شکافی در آن ایجاد شود، وضعیت فرق می‌کند. مطمئنا شما به تنهایی نمی‌توانید پارچه‌ی مبل خود را رفو کنید. این‌کار نیازمند تعمیرکار و رفوگری است که مبلمان شما را با هنر خود مانند روز اول در بیاورد.

قیمت تعمیر مبل
قیمت تعویض پارچه مبل

رفوگری مبل چیست؟

رفوگری مبل یکی از راه‌هایی است که به واسطه‌ی آن ایرادات ظاهری پارچه‌ی مبل شما مرتفع می‌شود. در جریان رفوگری مبل، مبلمانی که پارچه‌ی آن‌ها آسیب دیده است، بدون تعویض پارچه‌ی اصلی آن، تعمیر و ترمیم می‌شود. این کار درست است که به نظر کار ساده‌ای می‌آید اما اگر پارچه در قسمتی دچار آسیب شده باشد که جلوی چشم است، کار هر کسی نیست. در این مواقع باید حتما از رفوگر کمک بگیرید.

طی این فرآیند مبلمان شما بسته به میزان پارگی یا خرابی پارچه، می‌تواند در منزل یا در کارگاه ترمیم و تعمیر شود. در واقع در جریان تعمیر و رفوگری مبل، مبلمانی که آسیب دیده و قابل استفاده نیست تعمیر و پارچه‌ی آن ترمیم می‌شود.

چند نکته‌ای که نباید فراموش کنید

  • اگر مبلمان شما در مکانی دچار پارگی یا خراش شده است که جلوی چشم نیست می‌توانید خودتان اقدام به رفوگری کنید. کمی صبر و حوصله به خرج دهید و با آرامش آن را رفو کنید.
  • اگر سوراخ، پارگی یا شکاف مبل در قسمت جلوی مبل است، حتما این کار را به تعمیرکاری بسپارید که آزمون خود را پس داده باشد. برای این کار بررسی نمونه کارهای تعمیرکار حرف اول را می‌زند.
  • اگر تعمیرکار شما بسیار حرفه‌ای است، ممکن است هزینه‌ی گزافی را از شما طلب کند. شک نکنید که این کار هزینه نیست. سرمایه‌گذاری است. ممکن است کمی ته جیبتان خالی بماند اما ارزشش را دارد.
  • اگر مبل شما با یک رفوگری ساده ترمیم می‌شود، گاه نیاز نیست تا مبل به کارگاه منتقل شود. به این وسیله هزینه‌هایی مانند حمل و نقل نیز مرتفع می‌شود. 
  • اگر تنها یکی از مبل‌های شما دچار پارگی یا سوراخ شده است، به سادگی می‌توانید همان یک مبل را رفوگری کنید و پارچه‌ی آن را تعویض نمایید. امروزه مبل‌هایی با رنگ‌های متنوع بسیار طرفدار پیدا کرده اند.

رفوگری مبل به صرفه است؟

مبلمان یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که در طراحی منزل و دکوراسیون داخلی به آن توجه می‌شود. اگر مبلی که بر روی آن می‌نشینید پاره یا سوراخ شده باشد، قطعا بزرگترین ضربه ای است که دکوراسیون منزل شما با آن مواجه شده است.

با این حال شرایط اقتصادی این روزها ایجاب می‌کند که بیشتر به دخل و خرج خود توجه کنیم. از طرفی تهیه‌ی یک دست مبلمان جدید بسیار هزینه‌ی گزافی را می‌تواند به خانواده تحمیل نماید. 

مبلمان جدید هم بسته به کلاف، تویی و فوم، و البته پارچه‌ای که تهیه می‌شود گاه چنان گران می‌شود که تنها افراد معدودی می‌توانند آن را تهیه کنند.

با این حال حتی در شرایط عادی اقتصادی، رفوگری مبل همیشه هزینه‌ای نصف هزینه‌ی خرید را برای شما می‌تواند در بر داشته باشد. در برخی از موارد این هزینه حتی از نصف هزینه‌های خرید نیز کمتر است. 

حتی اگر گذرتان به بازار مبل‌ فروشان هم افتاده باشد، با نگاهی گذرا به قیمت‌های مبل، می‌توانید دریابید که رفوگری بهترین گزینه برای شما و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟
مبلمان چرمی
مبلمان چرمی

مبلمان چرمی

یکی از دشواری‌های اصلی متوجه افرادی است که مبلمان آن‌ها چرمی است. این مبل‌ها خیلی زودتر از سایر مبل‌ها دچار ساییدگی یا خراش می‌شوند. اگر احیانا ذره‌ای سیگار بر روی آن بیفتد نیز به سرعت سوراخ شده و دچار آسیب می‌شود.

هر چقدر که مراقب مبلمان چرمی خود باشید، باز هم این مبلمان به سرعت دچار آسیب خواهند شد. اگر به این آسیب‌ها بی توجهی کنید، به سرعت بزرگ‌تر می‌شوند و کار را برای شما بسیار دشوار می‌کنند. اولین گام در رفوگری مبل، توجه به آسیب‌های مبل چرمی است. برای هر کدام از انواع خرابی در مبلمان چرمی بایر روش خود را به کار گرفت

رفوگری مبلمان چرمی

اگر مبل چرمی شما دچار پارگی شده است، در همان لحظات اول باید برای رفوگری آن اقدام نمایید. برای این کار باید دقیقا از جنس همان پارچه، تکه‌ای برای قسمت داخلی و تکه‌ای برای قسمت بیرونی تهیه کنید. هر دوی این تکه‌ها را باید حتما با چسب مخصوص چرم بپوشانید. توصیه اکید ما این است که به افراد متخصص این کار رجوع کنید.

مبلمان استیل

بدترین اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مبلمان استیل شما دچار آسیب می‌شود. مبلمان استیل در خانه‌های ایرانی بیستر در قسمت شاه‌نشین خانه قرار می‌گیرد و جزو لوازم پذیرایی از مهمان محسوب می‌شود. حال اگر این مبلمان دچار آسیب شود می‌تواند اتفاق ناگواری را رقم‌بزند.

برای مبلمان استیل اصلا رفوگری را توسط خودتان توصیه نمی‌کنیم. در اینجور مواقع بهتر است حتما با یک تعمیرکار مبل تماس بگیرید. گاه تعمیرکاران می‌توانند بدون هزینه زیاد این مبلمان را تعمیر کنند. در بسیاری از مواقع باید پارچه‌ی مبل خود را تعویض کنید. اما فراموش نکنید که این کار نیز از خرید دوباره‌ی مبل بسیار به صرفه‌تر است.

پارچه مبل
پارچه مبل

رفوگری مبلمان راحتی

مبلمان راحتی همانطور که از نامشان نیز  بر می‌آید، از آنجا که مکانی  راحت برای نشستن یا حتی دراز کشیدن هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل بیشتر دچار فرسودگی یا پارگی می‌شوند.

در برخی از این مبل‌ها نشیمنگاه و تشکی که بر روی آن می‌نشیند جدا است. اگر این قسمت دچار آسیب شود به راحتی خودتان می‌توانید آن را تعمیر کنید. در بقیه‌ی موارد بهتر است این کار را زیر نظر یک تعمیرکار حرفه ای با مواد مرغوب انجام دهید. این امر سبب می‌شود مبلمانتان چندین سال دیگر نیز مهمان خانه‌ی شما باشند.

هزینه‌ی رفوگری مبلمان

همانگونه که پیشتر هم ذکر کردیم، قطعا رفوگری مبل هزینه‌ی کمتری را نسبت به تعویض کامل مبل و خرید آن برای شما در بر خواهد داشت. اما رفوگری مبل نیز‌ هزینه‌های خاص خود را دارد.

اگر رفوگری شما در منزلتان انجام شود و تعمیرکار برای کار کوچکی به منزل شما بیاید، قطعا هزینه ایاب و ذهاب بر عهده شماست. اما اگر لازم باشد تا مبلمان را به کارگاه ببرید هزینه.ی حمل و نقل را فراموش نکنید. مگر اینکه در ابتدای کار با تعمیرکار در این زمینه صحبت کرده باشید.

اگر رفوگری مبل شما به تعویض پارچه ختم شود، نه تنها هزینه‌ی پارچه را باید مد نظر قرار دهید، بلکه هزینه دستمزد را نیز باید بپردازید.

البته بهتر است توجه داشته باشید که هزینه‌ی نهایی تعمیر و رفوی مبل در انتها مشخص می‌شود. ممکن است کار بیش از آنچه فکر کنید سخت باشد یا تعمیرات دیگری نیز برای مبلمانتان ضروری باشد. اما بهتر است همان ابتدا تا حدی با تعمیر کار در این زمینه هماهنگ شوید.

توجه کنید که تعیین قیمت برای پارچه بر اساس انتخاب پارچه انجام می‌گیرد. شما می‌توانید پارچه‌ی گران‌قیمتی را انتخاب کنید یا پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید کمی ارزان‌تر باشد. این امر در هزینه‌ی نهایی بسیار تاثیر گذار است.

از طرفی بسته به زمان و سختی کار دستمزد نیز می‌تواند متغیر باشد و نمی‌توان نرخ قطعی را برای آن در نظر گرفت‌. این موارد را حتما مد نظر  قرار دهید.

کلام آخر

امروزه، برای خرید هر کدام از اقلام‌ منزل حتما باید ابتدا به جیب خود نگاه کنید. اگر توانستید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید سپس به خرید آن اقدام نمایید. مبلمان و دکوراسیون منزل از آن دست لوازم‌منزل هستند که با هزینه‌ی اندک‌نمی‌توانید آن را برای منزل خود تهیه کنید.

گاه لازم است تا دستی به منزل بکشید و آن را نو کنید. اما هزینه‌ی سرسام‌آور مانع از آن می‌شود. گاه نیز مبلمانتان دچار خراشیدگی، سوراخ یا پارگی شده است که خودتان قادر به تعمیر آن نیستید. هزینه‌ی خرید نیز بسیار سنگین و گران تمام می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

در اینجور مواقع می‌توانید تنها کاری که می‌کنید از یک تعمیرکار مبل بخواهید تا با رفوگری مبلمان شما، آن‌ها را دوباره به روز اول خود برگرداند. با این کار نه تنها هزینه‌ی اندکی می‌پردازید. بلکه می‌توانید دوباره تا چند سال همان‌ مبل قدیمی خود را نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا