رایانه و تکنولوژی

چگونگی روت‌کردن گوشی‌های اندرویدی

نکات مهم برای روت کردن گوشی

گوشی‌های اندرویدی تنها در زمانی تمام قابلیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند که آن‌ها را روت کرده باشید. دسترسی کاربر به فایل‌های سیستمی اندروید را روت گویند. از مزیت‌های روت‌ کردن می‌توان به افزایش عمر و بازدهی باتری، حذف برخی اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده و آپدیت کردن موبایل به آخرین نسخه‌های اندروید اشاره کرد. همچنین روت‌ کردن معایبی نیز دارد که شاید مهم‌ترین آن ابطال گارانتی موبایل شما باشد. در این مقاله قصد داریم چگونگی روت‌ کردن گوشی موبایل را گام به گام به شما آموزش دهیم. با هوم سرویز همراه باشید.


فهرست مطالب

کارتو به هومسرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هومسرویز قیمت بگیر

قیمتگذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

در ابتدا لازم است اشاره کنم پیش از مطالعه‌ مقاله پیش رو، حتما مقاله روت کردن گوشی‌های اندرویدی؛ مزایا و معایب را مطالعه کنید تا علاوه بر آگاهی از مزایا و معایب روت کردن هر آنچه باید قبل از انجام آن بدانید را نیز فرا بگیرید.

نکاتی که باید قبل از آغاز عملیات روت بدانید

روت‌ کردن گوشی‌های موبایل به دو طریق با کامپیوتر یا با گوشی موبایل امکان پذیر است. همچنین روت‌ کردن به هیچ عنوان اطلاعات گوشی شما را پاک نخواهد کرد. تنها کاری که روت انجام می‌دهد دسترسی به فایل‌های سیستمی است.

همچنین اگر به هر دلیلی از روت‌ کردن پشیمان شدید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن UnRoot و به سادگی هر چه تمام‌تر این کار را انجام دهید. البته که نصب مجدد رام گوشی بهترین روش برای این کار محسوب می‌شود.

برای انجام عملیات روت‌کردن به هر روشی نیاز است ابتدا USB Debuging را فعال کرده باشید.

همچنین اگر گوشی شما به هیچ عنوان توسط اپلیکیشن‌های روت شناسایی نشد، باید یکی از برنامه‌های تغییر آی‌پی را اجرا و بعد از اطمینان از فعال بودن آن، یک بار دیگر این عملیات را انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

بهترین برنامه‌های روت و چگونگی استفاده از آن‌ها

استفاده از خود گوشی موبایل برای روت‌کردن آن یکی از ساده‌ترین و بی دردسر‌ترین روش‌های ممکن محسوب می‌شود.

ما در ادامه قصد داریم برخی از بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای روت‌کردن را به شما معرفی و چگونگی استفاده از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

همچنین قبل از شروع عملیات روت‌ از کافی بودن شارژ گوشی موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.

King Root

کینگ روت یکی از بهترین اپلیکیشن‌های روت‌کردن گوشی موبایل به شمار می‌رود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی و بدون هیچگونه مشکل خاصی گوشی خود را روت کنید.

اپلیکیشن kingroot
اپلیکیشن kingroot

از دیگر مزایای این اپلیکیشن می‌توان به گزینه‌ UnRoot آن و همچنین قابلیت Root Checker آن اشاره کرد که پس از اتمام عملیات می‌توانید از روت بودن یا نبودن گوشی خود مطلع شوید.

لازم به ذکر است که کینگ روت تنها برای گوشی‌های موبایلی که اندروید آن‌ها بالاتر از 4 است، کاربرد دارد. البته اگر اندروید گوشی شما کمتر از 4 هست باز هم جای نگرانی نیست. چرا که این برنامه در دو نسخه‌ اندروید و ویندوز عرضه شده است. پس اگر اندروید گوشی شما کمتر از حداقل‌های تعیین شده است، می‌توانید از نسخه ویندوز آن استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم برای استفاده از نسخه موبایلی این اپلیکیشن و روت‌ کردن گوشی خود تنها به یک لمس صفحه نمایش نیاز دارد. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید از نسخه ویندوز آن استفاده کنید، ابتدا نیاز است گزینه USB Debuging را از بخش Developer Option فعال کنید. سپس گوشی خود را با یک کابل به کامپیوتر متصل کنید و برنامه KingRoot را نصب و اجرا کنید. KingRoot به صورت خودکار اقدام به شناسایی گوشی موبایل شما می‌کند. بعد از این مرحله و تنها با کلیک عملیات روت‌کردن گوشی موبایل شما آغاز می‌شود.

با اینکه نسخه ویندوز این برنامه به زبان چینی عرضه شده است؛ اما رابط کاربری آن طوری طراحی شده است که باز هم به مشکلی بر نخواهید خورد و به راحتی می‌توانید عملیات روت گوشی خود را انجام دهید.

اگر از طریق خود گوشی عملیات روت را انجام می‌دهید حتماً توجه داشته باشید که در حین این کار به هیچ عنوان از برنامه خارج نشوید و گوشی خود را خاموش نکنید.

پس از اتمام عملیات روت ممکن است گوشی شما یک بار ری‌استارت شود که امری کاملاً طبیعی است.

دانلود نسخه اندروید|دانلود نسخه ویندوز

Root Genius

Root Genius در کنار اپلیکیشن قبل یکی از بهترین برنامه‌ها برای روت‌کردن گوشی‌های موبایل است که آن هم از قضا به صورت دو نسخه اندروید و ویندوز منتشر شده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

اپلیکیشن Root Genius
اپلیکیشن Root Genius

اما برتری این برنامه نسبت به  KingRoot آن است که در این برنامه لیستی از تمام مدل‌های گوشی که توسط این برنامه تست شده و به راحتی روت می‌شوند وجود دارد.

البته اگر گوشی شما در این لیست حضور نداشت بدین معنا نیست که موبایل شما توسط این برنامه پشتیبانی و در نتیجه روت نمی‌شود.

برای استفاده از نسخه‌ ویندوز این برنامه باید دقیقا همان کاری را که برای استفاده از نسخه ویندوز KingRoot انجام می‌دادید، تکرار کنید. بدین صورت که ابتدا گوشی خود را با یک کابل به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. سپس برنامه Root Genius را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و منتظر بمانید تا موبایل شما توسط آن شناسایی شود. سپس با یک کلیک عملیات روت را آغاز کنید.

پس از اتمام عملیات و در صورت موفقیت آمیز بودن، گوشی خود را یک بار ریبوت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه RootChecker از روت بودن یا نبودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

دانلود نسخه اندروید|دانلود نسخه ویندوز

 One Click Root

سومین و آخرین اپلیکیشنی که قصد معرفی آن را به شما داریم، One Click Root نام دارد که مختص کاربران ویندوز است.

One Click Root
اپلیکیشن One Click Root

ایراد بزرگ این برنامه آن است که با هیچکدام از گوشی‌های HTC سازگاری ندارد. بنابراین اگر گوشی شما از برند HTC است باید برای روت‌ کردن موبایل خود از دو اپلیکیشن بالا استفاده کنید.

با وجود عدم سازگاری با گوشی‌های موبایل HTC اما این برنامه مشکلی با اجرا و روت دیگر برندهای موبایل معروف اندرویدی ندارد.

برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را از لینک زیر دانلود و نصب کنید. سپس موبایل خود را با کابل به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. برنامه را اجرا و منتظر بمانید تا گوشی شما شناسایی شود. سپس با یک کلیک عملیات روت را آغاز کرده و در صورت مشاهده پیغام Succes، موبایل خود را ریبوت کنید.

در آخر برنامه RootChecker را نصب و از روت بودن گوشی موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

دانلود نسخه ویندوز

UnRoot کردن اندروید

اگر به هر دلیلی از روت‌ کردن گوشی موبایل خود پشیمان شدید جای هیچ نگرانی نیست. چرا که با وجود اپلیکیشنی به نام Simply UnRoot می‌توانید به همان سادگی که موبایل خود رو روت کردید آن را آن‌روت کنید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید علاوه بر برگرداندن همه‌ چیز به حالت اول، مانع از بین رفتن هر گونه اطلاعاتی نیز شوید.

unroot کردن گوشی اندروید
unroot کردن گوشی اندروید

البته ناگفته نماند که با انجام عملیات روت برخی برنامه‌های اضافی نظیر SuperUser یا SuperSU روی موبایل شما نصب می‌شوند. این برنامه‌ها حتی پس از آن‌روت کردن نیز نصب شده بر روی گوشی شما باقی می‌مانند.

چناچه قصد استفاده از گارانتی گوشی خود را دارید باید علاوه بر آن‌روت کردن این برنامه‌های اضافی را نیز حذف کنید.

برای آن‌روت کردن موبایل خود ابتدا باید این اپلیکیشن را از طریق لینک زیر دانلود و نصب کنید و سپس عملیات آن‌روت گوشی خود را آغاز کنید.

این عملیات این هیچ تاثیری در کارکرد یا تغییر تنظیمات موبایل شما نخواهد داشت یا هیچ گونه فایلی را نیز حذف نخواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که این روش ممکن است روی تمام گوشی‌های موبایل قابل انجام نباشد.

چنانچه گوشی شما توسط این برنامه پشتیبانی نشد و همچنان قصد آن‌روت کردن آن را داشتید، بهترین و کاملترین راه نصب مجدد رام گوشی و فلش کردن مجدد آن است.

دانلود نسخه اندروید

جمع بندی

ما در این دو مقاله سعی کردیم هر آنچه که باید درباره‌ روت‌ کردن و چگونگی انجام آن باید بدانید را به شما آموزش دهیم.

اگر هر گونه سوال یا درخواست در این رابطه یا هر نوع سوالی در رابطه با تعمیرات موبایل در محل یا حتی تعمیر کنسول بازی داشتید، همیاران هوم سرویز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا