لوازم خانگی

هنگام خرید آبسرد کن به این نکات توجه کنید

برای خرید آبسردکن چه نکاتی را در نظر می گیرید؟ آیا صرف ارزان بودن می تواند دلیلی برای خرید یک دستگاه پر کاربرد مثل آبسردکن باشد؟ اگر دقت لازم را نداشته باشید بعد از خرید، خیلی زود پشیمان می شوید. همه دستگاه های آبسردکن با کیفیت نیستند. از لحاظ ابعاد و گنجایش هم تفاوت های زیادی بین تولیدات برندهای مختلف دیده می شود. محل نصب آبسردکن، تعداد افرادی که از دستگاه استفاده می کنند و مواردی از این دست در انتخاب تاثیر مستقیم دارند.  با رعایت برخی نکات می توانید بهترین دستگاه را مطابق با نیازتان خریداری کنید. کافیست کمی به جزئیات دقت بیشتری داشته باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چگونه یک آبسردکن مناسب خریداری کنیم؟

آبسردکن دستگاهی پر کاربرد است که برای تامین آب سرد، آب گرم و تصفیه آب استفاده می شود. مدل های اولیه آبسردکن تنها قادر به تولید آب سرد بودند اما این روزها دستگاه های چند کاره با قابلیت های بهتری به بازار آمده است. برخی مدل ها مستقیم به لوله کشی شهری وصل می شوند و اغلب در مراکز عمومی و پر تردد نصب هستند. این دستگاه ها فقط  آب خنک تولید می کنند اما آبسردکن های اداری و خانگی دارای دو شیر سرد و گرم هستند.

در گذشته آبسردکن ها بخشی از دستگاه های اداری به حساب می آمدند و معمولا در خانه ها کاربردی نداشتند. این روزها انواع دستگاه های آبسردکن کوچک و بزرگ یکی از لوازم برقی پر کاربرد در اغلب خانه ها هستند. البته هنوز هم آبسردکن های اداری جایگاه خود را حفظ کرده اند. این دستگاه های نه چندان بزرگ همیشه آب خنک برای نوشیدن و آب داغ برای تهیه چای و قهوه را آماده دارند. انواع آبسردکن در بازار به فروش می رسد موقع خرید دقت کنید دستگاهی با توجه نیازتان خریداری کنید.

راهنمای عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیرات و سرویس دوره ای

نکات مهم در خرید آبسردکن

خیلی ها مزه آب لوله کشی را دوست ندارند یا آب شهری منطقه کیفیت لازم را ندارد. دستگاه های آبسردکن دارای فیلتر تصفیه آب هستند و آب سالم و بدون طعم و مزه را در اختیارتان قرار می دهند. در ادارات و شرکت ها و ساختمان های تجاری و … که بدون وجود آبسردکن کارها لنگ می ماند. بدون تردید آبسردکن ها موجب صرفه جویی در وقت می شوند. تقریبا می شود گفت یک ابسرد کن دوکاره، خودش یک آبدارخانه کامل است. با این راهنمایی ها یک دستگاه خوب و مناسب را خریداری کنید.

خرید دستگاه آبسردکن با کیفیت

آبسردکن از دستگاه های برقی با کاربرد فراوانی است. مثل همه دستگاه های برقی دیگر، دیر یا زود برخی از قسمت های دستگاه دچار فرسودگی می شوند و نیاز به تعمیر دارند. با سرویس دوره ای می توان زمان تعمیر آبسردکن را به تعویق انداخت. در واقع بسیاری از ایرادات جزئی زمینه ساز خرابی دستگاه هستند که در هنگام سرویس، شناسایی می شوند. تا اینجای کار ایرادی ندارد اما مشکل وقتی است که دستگاهی بی کیفیت و برندهای متفرقه را خریداری می کنید. آبسردکن هایی که نام و نشان درستی ندارند و طبق استاندارد ساخته نشده اند بسیار بی کیفیت تر هستند. این دستگاه ها خیلی زودتر، دچار ایراد می شوند و ناچارید مدام پول تان را هزینه تعمیر آبسرد بکنید.

در ضمن برخی دستگاه ها قادر به تصفیه آب هم هستند و برخی دیگر نه. آبسردکن هایی که هم زمان آب را تصفیه می کنند معمولا دارای سیستم فیلتر تصفیه آب هستند. کیفیت آب خروجی این دستگاه ها بسیار سالم تر است. این فیلترها پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. هزینه تعویض فیلتر در مقایسه با کیفیت آب، چندان زیاد نیست. درست مثل قیمت شارژ کولر گازی که باید بپردازید تا باد کولر، خنکای لازم را داشته باشید.

آشنایی با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

آب جوش و آب سرد

خرید آبسردکن با گنجایش مناسب

از نظر گنجایش و حجم آب، این دستگاه ها تفاوت زیادی دارند. برای مثال نوعی آبسردکن کوچک تولید شده به آبسردکن کانتر هم معروف است. این دستگاه برای خانواده های کم جمعیت یا افراد مجرد که تنها زندگی می کنند، ایده آل است. اگر فضای کافی برای نصب آبسردکن نداشته باشید یا مصرف آب کمی دارید یکی از دستگاه هیا کوچک، مناسب است. در حالیکه آبسردکن کانتری جوابگوی تعداد زیادتری نیست. در یک اداره که ده ها کارمند مشغول به کار هستند نمی توان با یک دستگاه کوچک، احتیاجات را تامین کرد. آبسردکن های بزرگ تر با ظرفیت 19 لیتر آب برای مکان های پر تردد مناسب تر هستند. ظرفیت آبسردکن های کوچک کانتری به طور متوسط 5 لیتر است. 

طراحی بدنه و نوع جوشکاری آبسردکن

برای مکان های عمومی آبسرد کن فلزی با بدنه استیل مناسب تر است. این دستگاه های کیفیت خیلی خوبی دارند و از بهترین آبسردکن های موجود در بازار با طول عمر بالا به حساب می آیند. البته ظاهر این دستگاه ها به زیبایی دیگر آبسردکن ها نیست. برای مثال آبسردکن های کوچک خانکی ظاهر شکیل تری دارند. از لحاظ طراحی بدنه و مدل، انتخاب های زیاد دارید. موقع خرید دست تان حسابی باز است و می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید

اما موضوع مهم در مورد نوع جوشکاری آبسردکن است. برای جوشکاری مخزن استیل آبسردکن از جوش آرگون استفاده می شود. در صورتی که جوشکاری با مواد دیگری انجام شود، استیل آسیب می بیند و به مرور از داخل دچار خوردگی می شود. نوشیدن آب از این دستگاه ها مشکلات جدی به همراه دارد. اگر استیل دچار خوردگی شود، کیفیت آب از نظر بهداشتی دچار مشکل می شود و آب آشامیدنی خطراتی را برای سلامتی به وجود می آورد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس و تعمیر آبسردکن هم ارائه میده؟

چند نکته مهم برای اسباب کشی در دوران کرونا

نصب آب سردکن دو کاره

طراحی شیر آبسردکن

شاید موقع خرید آبسردکن به این نکته چندان اهمیت ندهید ولی واقعا مهم است. موضوع اینجاست که همیشه بین شیر آب و سینی یک فاصله ای وجود دارد. توجه داشته باشید که این فاصله برای قرار دادن لیوان مناسب باشد. برخی دستگاه ها طوری ساخته شده اند که قسمت آبخوری برای لیوان های کوچک یا فنجان طراحی شده. از طرفی نازل دستگاه باید به اندازه ای کوچک باشد که مانع قرار دادن بطری شخصی آب نشود.

اگر می خواهید بطری های آب شخصی ، لیوان های بلند یا لیوان های مسافرتی را دوباره پر کنید ، باید فاصله کافی بین سینی قطره و شیر آب وجود داشته باشد و نازل باید آنقدر کوچک باشد که بتواند برای پر کردن مجدد در بطری شخصی خود قرار دهد.

اما مشکل دیگری که هنگام استفاده از آبسرد کن استیل گاها ایجاد میشود در واقع چکه کردن شیر های موجود در این آبسرد کن ها میباشد حتما بایستی توجه داشت که جنس شیر ها از استیل و نوع آنها از انواع ضد چکه باشد تا به مرور زمان کارکرد آبسرد کن دچار اختلال نشود.

چرا سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

تعمیر لوازم برقی خانگی

خرید آبسردکن با عایق بندی مناسب

استفاده از یونولیت برای عایق کاری دستگاه های آبسدکن فلزی یک ضعف بزرگ است. یونولیت جذب مستعد انواع آلودگی های محیطی است. پس از مدتی یونولیت به آلودگی های میکروبی و باکتریایی دچار می شود و کارایی مناسبی ندارد. دستگاه هایی که با فروم تزریقی و یا EPDM (ای پی دی ام )،  عایق کاری شده اند به مراتب کیفیت بالاتری هستند. این عایق ها به نوعی خواص آنتی باکتریالی دارند و به هیچوجه در مرور زمان دچار آلودگی نمی شوند.

جمع بندی برای خرید آبسردکن مناسب

  • دستگاه هایی را خریداری کنید که حتما دارای سیستم تصفیه آب نیر باشد
  • کیفیت آبسردکن مهم است برخی از دستگاه ها نمی توانند آب را خنک یا گرم نگه دارند
  • طرح بدنه آبسردکن را متناسب با فضا و دیگر لوازم انتخاب کنید
  • برای جلوگیری از آسیب و سوختگی، شیرهای آبسردکن باید دارای قفل ایمنی کودک باشد
  • موقع خرید به قابلیت صرفه جویی در انرژی دستگاه توجه کنید
  • ظرفیت آبسردکن را متناسب با نیازتان انتخاب کنید
  • مدت زمان مورد نیاز برای سرد یا گرم کردن آب، اهمیت دارد
  • موقع خرید آبسرد کن توجه کنید که دستگاه به سادگی قابل نظافت و تمیز کردن باشد
  • دستگاه هایی را خریداری کنید که از طرف شرکت دارای گارانتی معتبر هستند

چه زمانی فیلترهای تصفیه آب خانگی باید تعویض شود؟

دستگاه آبسردکن خانگی

خدمات عیب یابی و سرویس دستگاه آبسردکن با هوم سرویز

دستگاه آبسردکن هم مثل دیگر لوازم برقی، بعد از مدتی دیچار عیب و ایرادهایی می شود. تعمیر آبسردکن نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید با خدمات فنی هوم سرویز تماس بگیرید تا بهترین تعمیرکار آبسردکن را به شما معرفی کند. تیم حرفه ای و کاربلد هوم سرویز از همیاران کارآزموده و متخصص تشکیل شده. ما در همه محله های تهران حضور داریم. اگر دستگاه آبسرد خانه یا اداره دچار مشکل شده از طریق اپ هوم سرویز، درخواست ثبت کنید.

در این مرحله هیچ هزینه ای نمی پردازید. پس از حضور تعمیرکار در محل و بررسی و عیب یابی دستگاه، هزینه تعمیرات اعلام می شود. در صورت توافق با مشتری بلافاصله عملیات تعمیر و تعویض قطعات فرسوده در محل انجام خواهد شد. همه سفارش های ثبت شده در اپ این سامانه شامل قیمت گذاری به نرخ مصوب اتحادیه بوده و به صورت تضمینی ارائه می شود. اگر برای خرید ابسردکن نیاز به مشورت دارید از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی استفاده کنید.

ثبت سفارش رایگان تعمیرات دستگاه تصفیه آب از طریق اپلیکیشن هوم سرویز امکان پذیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا