برقکاری ساختمان

چگونه بهترین محافظ برق ساختمان را انتخاب کنیم؟

هر ساله خسارات زیادی به لوازم برقی خانگی وارد می شود که به سادگی قابل پیشگیری است. در اغلب اوقات افت یا افزایش ولتاژ برق، مقصر اصلی ایراد و خرابی دستگاه های پر کاربرد خانگی است. سوختن موتور دستگاه های برقی، کاهش طول عمر و از کار افتادن کامل دستگاه در اغلب اوقات اتفاقی عادی تلقی می شود در حالیکه با نصب محافظ برق ساختمان می توان از بسیاری حوادث ناخواسته جلوگیری کرد. این وضعیت در ساختمان های اداری نیز کم و بیش دیده می شود.  نصب و تعمیر محافظ برق ساختمان یک اقدام مهم است که اهالی ساختمان باید آن را جدی بگیرند. با خرید بهترین محافظ برق ساختمان در هزینه تعمیرات لوازم برقی، صرفه جویی زیادی می شود. محافظ الکتریک یکی از ضروری ترین سیستم های رفاهی ساختمان است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

محافظ برق ساختمان چیست؟

در اثر برخی حوادث طبیعی نظیر رعد و برق امکان تغییر ولتاژ جریان برق ورودی ساختمان وجود دارد. در بسیاری اوقات، بعد از رعد و برق های شدید شاهد سوختن لوازم برقی منزل هستیم. این موضوع در ساختمان های اداری خسارت بسیار بیشتری وارد می کند. رایانه و وسایل برقی علاوه بر گران قیمت بودن، حاوی اطلاعات حساس و مهمی هستند و باید از نوسانات برق دور بمانند.

با نصب یک محافظ و یک کنتاکتور می توان از همه وسایل برقی موجود در ساختمان، حفاظت کرد. محافظ برق یک دستگاه الکترونیکی است که در مسیر برق ورودی ساختمان نصب می شود و جلوی نوسانات برق را می گیرد. چنانچه به هر علتی ایرادی در سیستم برق رسانی ساختمان به وجود بیاید، این دستگاه بلافاصله جریان برق ورودی به مدار را قطع می کند. بهترین محافظ برق ساختمان عملکردی مشابه در کاهش یا افزایش ولتاژ دارد و آن قطع کامل برق ساختمان است.

نکات نگهداری از وسایل برقی که باید بدانید

نوسانات برق در اثر رعد و برق

چرا بهتر است از محافظ برق کل ساختمان استفاده کنیم ؟

سیستم عملکرد محافظ به گونه ای است که  در اثر افت یا افزایش فشار، برق ورودی به ساختمان را کامل قطع می کند. به این ترتیب تجهیزات برقی ساختمان از آسیب احتمالی در امان می مانند. این وضعیت تا به وجود آمدن شرایط عادی، برقرار است. به محض عادی شدن شرایط و بهبود ولتاژ ، جریان برق اتومات وصل خواهد شد.

در ساختمان هایی که محافظ ورودی بعد از کنتور نصب نیست، هر واحد به صورت مجزا از محافظ های داخلی استفاده می کند. محافظ های معمولی برای جلوگیری از آسیب به دستگاه های کوچک برقی نظیر وسایل برقی منزل مناسب هستند. این محافظ های برق تنها قادرند روی دستگاه های متصل، کارایی داشته باشند و نمی توانند ورودی کلی برق هر واحد را تحت کنترل داشته باشند. در صورت بروز مشکل احتمالی، همه دستگاه های برقی در امان نیستند. این در حالی است که با نصب بهترین محافظ برق ساختمان در مسیر برق بعد از کنتور می توان همه دستگاه های برقی متصل را از خطر ایراد و آسیب در امان نگاه داشت.

وضعیت سیم کشی ساختمان چگونه است؟

چند راهی برق بدون محافظ

مزایای نصب بهترین محافظ برق در ساختمان در مقایسه با محافظ های معمولی چیست؟

این دستگاه بعد از کنتور نصب می شود و به صورت یکجا برق ورودی کل ساختمان را از نوسانات ولتاژ حفظ می کند. به این ترتیب نیازی نیست که برای تک تک دستگاه های برقی از محافظ معمولی استفاده شود. نوسان برق موجب کاهش عمر وسایل برقی و یا سوختن دستگاه می شود.

یکی از مزایای نصب محافظ بعد از کنتور اینست که دیگر نیازی به خرید چندین محافظ معمولی نیست. به جای خرید جداگانه محافظ برق برای هر دستگاه، تنها لازم است تا یک محافظ برای برق ساختمان نصب کنید. هزینه نصب و نگهداری از محافظ برق ساختمان در طولانی مدت خیلی کمتر از محافظ های معمولی است. علاوه بر آن، کارایی این دستگاه نیز به مراتب بالاتر از محافظ معمولی است.

بهترین حفاظ درب آپارتمان چه مشخصاتی دارد؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر محافظ برق ساختمان هم ارائه میده؟

تعمیرات محافظ برق ساختمان

چه دستگاه هایی نیاز به محافظ برق دارند؟

از نظر اصولی همه دستگاه های برقی باید از محافظ برق استفاده کنند. یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، لامپ ال ای دی و کم مصرف، آیفون تصویری، تلویزیون و ال سی دی، شارژر موبایل و دیگر وسایل کوچک و بزرگ برقی همگی نیاز به محافظ برق دارند. با توجه به تعدد دستگاه های برقی منزل معمولا برای خرید محافظ برق یخچال یا کامپیوتر و دستگاه های گرانقیمت اقدام می شود و بقیه دستگاه ها بدون محافظ رها می شوند.

برای مثال کسی برای آیفون تصویری از یک دستگاه نوسان گیر و محافظ برق استفاده نمی کند در واقع امکان اتصال محافظ یا ترانس مجزا برای آیفون و درب بازکن های برقی وجود ندارد. نوسنات برق می تواند روی همه لوازم بزرگ و کوچک برقی تاثیر نامطلوب داشته باشد. در ساختمان هایی که فاقد دستگاه ترانس و محافظ برق ساختمان هستند به ناچار برای وسایل برقی پر کاربرد و گران قیمت از محافظ برق معمولی استفاده می شود. گاه چند دستگاه به طور مشترک از یک محافظ استفاده می کنند.

محافظ الکتریک چه تفاوتی با چند راهی دارد؟

وقتی تعداد پریزهای برق برای وسایل مورد نظر کافی نباشد می توان از چند راهی برای اتصال دستگاه های بیشتر استفاده کرد. چند راهی ها امکان استفاده هم زمان چند وسیله برقی از یک پریز برق را فراهم می کنند. برخی از این دستگاه ها دارای سوییچ های قطع کننده مدار برق هستند اما حالت محافظ الکتریکی ندارند. با این کلیدهای قطع و وصل می توان برا الکتریکی روی دستگاه و یا هر پریز اضافی را قطع یا برقرار کرد. در صورت نوسانات احتمالی برق، حتی با وجود اتصال چند راهی همیشه امکان سوختن وسایل برقی هست. چند راهی هیچ سیستمی برای قطع اتومات مدار ندارد.

محافظ الکترونیک می تواند یک چند راهی با چندین پریز جداگانه باشد. اما تفاوت اینجاست که در محافظ الکتریک، مدارهای داخلی جهت حفاظت از وسایل برقی در برابر ولتاژ زیاد نصب شده است. این دستگاه ها شاید به ظاهر شبیه به چند راهی باشند ولی از نظر مدارات داخلی در برابر افزایش ولتاژ واکنش نشان می دهند. محافظ های الکتریک معمولی کارایی بهترین محافظ برق ساختمان را دارند با این تفاوت که تنها دستگاه های متصل را ساپورت می کنند. این دستگاه های کوچک قادرند توان زیاد ورودی را ردیابی کرده و با قطع مدار از آسیب دیدن وسایل برقی متصل به محافظ جلوگیری کنند.

دستگاه حفاظ الکترونیکی

بهترین محافظ برق ساختمان کدام است؟

به طور کلی همه این دستگاه ها کارایی مشابهی دارند. ترانس، استابلایزر و تجهیزات محافظ الکتریک ساختمان مدار برق داخلی را از نوسانات برق حفظ می کنند. دستگاه های برقی ساختمان در برابر افت فشار برق و یا افزایش ولتاژ در امان هستند و دچار آسیب نمی شوند. افزایش شدت جریان موجب سوختن دستگاه شده و افت ولتاژ هم راندمان دستگاه را به شدت کاهش می دهد. برای انتخاب محافظ مناسب باید با توجه به شرایط محیط و کاربری ساختمان تصمیم گیری کرد.

برای منازل مسکونی، نصب استابلایزر و ترانس خانگی در کاهش آسیب به وسایل برقی و افزایش طول عمر لوازم برقی پیشنهاد می شود.

در ساختمان های اداری به دلیل استفاده از وسایل برقی ارزشمند و حساس حتما لازم است تا محافظ استفاده شود. با توجه به تعدد دستگاه ها در ادارات پیشنهاد می شود حتما در ورودی برق ساختمان و بعد از کنتور، نصب استابلایزر اداری انجام شود.

تجهیزات محافظ برق ساختمان برای برق تک فاز و سه فاز قابل نصب است. برای کارخانه ها و اماکن صنعتی از محافظ های ویژه و استابلایزر صنعتی استفاده می شود. این تجهیزات از دستگاه های الکترونیک بزرگ به خوبی محافظت می کنند.

نصب و تعمیر محافظ الکتریک

آیا تجهیزات محافظ برق ساختمان قابل تعمیر است؟

محافظ الکترونیک و همه تجهیزات و متعلقات آن در معرض آسیب هستند. ایراد و خرابی لوازم الکتریکی موضوعی دور از ذهن نیست. البته انواع محافظ الکتریک را می توان تعمیر کرد و مجدد مورد بهره برداری قرار داد. تعمیرات این دستگاه توسط نیروی متخصص و برقکار حرفه ای انجام می شود. سیستم ظریف و پیچیده ای در این تجهیزات وجود دارد که می بایست توسط یک فرد کاربلد تعمیر شود. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید هرگز اقدام به تعمیر محافظ برق نکنید. مدار کنترل فاز و نول استابلایزر، فیوز، میکروسوییچ ها، خازن، ترانس و …… همگی می توانند دچار ایراد شوند. عیب یابی و تشخیص علت خرابی محافظ نیاز به تخصص دارد.

هزینه تعمیر محافظ برق ساختمان چقدر است؟

پیش از عیب یابی و بررسی علت خرابی دستگاه محافظ نمی توان در مورد هزینه تعمیرات، تصمیم گرفت. تعیین قیمت با توجه به نوع ایراد، میزان خرابی و مدت زمانی که صرف تعمیر می شود، متفاوت است. نصب و تعمیر محافظ برق ساختمان از خدماتی است که هوم سرویز ارائه می دهد. اگر با سیستم محافظ الکتریک ساختمان مشکل دارید یا هنوز ساختمان مجهز به محافظ برق نیست با ما تماس بگیرید. این سرویس در همه مناطق تهران سفارش می پذیرد. ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. هزینه نهایی پس از بازدید و بررسی ایراد دستگاه اطلاع رسانی می شود. همیاران هوم سرویز همگی قیمت های منصفانه در نظر می گیرند. با به کار همیاران خود اطمینان داریم و همه سفارش ها را به صورت گارانتی ارائه می دهیم.

جهت ثبت سفارش رایگان نصب و تعمیرات محافظ برق ساختمان بر وی لینک کلیک کنید

یک دیدگاه

  1. سلام من میخوام یه محافظ ولتاژ کل ساختمان تو جعبه فیوز نصب کنم بهتره اون رو قبل فیوز نشتی جریان (کلید محافظ جان) نصب کنم یا بعد از اون با توجه به آنکه خود فیوز محافظ ولتاژ ساختمان ممکن باعث برق گرفتگی بشه چون بدنش فلزی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا