پزشکی و پرستاری

پرستار کودک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از دغدغه های والدین، پیدا کردن پرستار بچه خوب و مطمئن است. استخدام پرستار کودک از روی سابقه کار  و نامه رضایت از محل کار قبلی، ایده خوبی است و می تواند تا حدود زیادی خیال تان را راحت کند اما بدون صحبت حضوری نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید. در یک دیدار صمیمانه به ویژگی های پرستار کودک دقت کنید. آیا حاضرید فرزندتان را به فردی عصبی، خسته، کم حوصله یا حواس پرت بسپارید؟ در مورد پرستار بچه و پرستار سالمند در منزل خیلی دقت کنید این افراد آسیب پذیرتر هستند و باید تحت نظر یک پرستار و مراقب حرفه ای، نگهداری شوند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ویژگی های پرستار کودک خوب چیست؟

این روزها نمی شود به هر کسی اطمینان کرد. به خصوص در مورد فرزندان خردسال موضوع پیچیده تر است. پرستار کودک را از شرکت های خدمات پرستاری معتبر استخدام کنید. این شرکت ها مدارک هویتی و کارت بهداشت متقاضیان را بررسی می کنند. این خیلی مهم است که بدانید سابقه کارهای قبلی پرستار فرزندتان چطور بوده و چرا از محل کار قبلی بیرون آمده است. داشتن تجربه مفید، یک نشانه خوب است ولی کافی نیست. هنوز خیلی موارد دیگر وجود دارد تا یک فرد معمولی را به یک پرستار بچه حرفه ای تبدیل کند.

آیا می دانستید که با زدن دکمه بالای صفحه می توانید یک پرستار بچه خوب، برای فرزندان استخدام کنید. هوم سرویز خدمات پرستاری از کودک را ویژه خانواده های تهرانی ارائه می دهد. ما بهترین پرستاران با تجربه را درب منزل اعزام می کنیم. پرستار های کودک اعزامی به صورت روزانه، شبانه و یا 24 ساعته آماده همکاری هستند. در مورد مدارک شناسایی و اوراق هویتی این افراد نگران نباشید. نحوه استخدام پرستار کودک در هوم سرویز بسیار سخت گیرانه است.

هر چیزی که قبل از گرفتن پرستار کودک باید بدانید

استخدام پرستار کودک

قابل اعتماد بودن

والدین باید بتوانند به پرستار فرزندشان اعتماد کنند. این یکی از مهم ترین ویژگی های پرستار کودک است که کاملا مورد اعتماد باشند. والدین انتظار دارند که یک پرستار کودک از قوانین خانه پیروی کند، کودکان را ایمن نگه دارد و به فرزندان شان توجه کند. والدین نمی خواهند پرستار فرزندشان، در نبود آنان دوستان خود را به خانه دعوت کند یا مدام با گوشی موبایل خود در حال صحبت کردن باشد و یا هر کار دیگری. وقتی والدین در خانه حضور ندارند وظیفه پرستار کودک است که از بچه ها به طور کامل مراقبت کنند. این به معنای توجه کامل است. پرستار بچه برای این کار پول دریافت می کند و نباید در این ساعات مشغول به کار دیگری باشد.

وقت شناس بودن

وقت شناسی از اصلی ترین ویژگی های پرستار کودک است. پرستار بچه باید به موقع در محل حاضر باشد و برای این کار از قبل برنامه ریزی لازم را انجام دهد. والدین باید بتوانند روی خوش قولی و منظم بودن پرستار کودک حساب کنند. چنانچه اتفاقی پیش بیاید باید از شب قبل به والدین اطلاع داده شود. حتی اگر به هر علتی مشکلی پیش آمد و پرستار نتوانست برای مدتی به کارش ادامه دهد باید این مورد را با والدین در میان بگذارد. وقت شناس بودن این اطمینان را به والدین می دهد که پرستار فرزندشان قابل اعتماد است.

نگهداری از کودکان

صبر از ویژگی های پرستار کودک

صبور بودن یک ویژگی بارز برای همه انسان هاست اما پرستاران کودک بیش از دیگران به آن نیاز دارند. داشتن صبر و شکیبایی به این معنی است که باید در مورد انجام کارهای روزانه به کودک راهنمایی کنید اما در مقابل زمان و مکان مناسب را نیز در اختیار کودک قرار دهید. شاید لازم باشد بارها و بارها موضوعی را تکرار کنید تا کودک آن را انجام دهد. برخی از کودکان پرخاشگر، لجوج، بازیگوش و …. هستند یک پرستار آموزش دیده می داند در مواجه با این بچه ها چگونه رفتار کند.

فعال بودن و سطح انرژی بالا

بچه ها انرژی بالایی دارند و مدام در حال رفت و آمد هستند. یک پرستار کودک باید بتواند با این انرژی هماهنگ باشد. برای اینکه انرژی کودک در مسیر درستی باشد یک پرستار خوب می تواند برای همه ساعات روز، برنامه ریزی داشته باشد. برنامه های آموزشی می بایست در قالب بازی های اکتیو و فعال، تنظیم شود. کودکان در هنگام بازی، یاد می گیرند و این یادگیری از پایدارترین و ماندگارترین نوع یادگیری در انسان هاست که در تمام طول عمر باقی می ماند. اکتیو و فعال بودن از ویژگی های پرستار کودک خوب است. توانایی جست و خیز کردن، دویدن، خندیدن، صحبت کردن و ….. همگی از امتیازات پرستار کودک است. فعال و پر انرژی بودن هیچ ارتباطی با سن و سال پرستار ندارد و به کودک درون او ارتباط پیدا می کند.

هر چیزی که قبل از گرفتن پرستار سالمند باید بدانید

پرستار کودک در منزل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرستاری و مراقبت کودک هم ارائه میده؟

ویژگی های پرستار کودک حساس

حساس بودن یک ویژگی بارز در فردی است که می خواهد پرستار تمام وقت کودک باشد. افرادی که با کودکان کار می کنند حساس هستند و نیازهای بچه ها را در اولویت قرار می دهند. این افراد خواسته های کودک را بر خواسته خودشان ترجیح می دهند. اگر چنین فردی را پیدا کردید قطعا بهترین پرستار کودک را یافته اید. در این صورت هر وقت کودک بخواهد کتاب بخواند حتی اگر پرستار کودک، حوصله نداشته باشد نیز این کار را با دل و جان انجام می دهد. حتی در موقع بازی با کودک نیز این حساسیت ها دیده می شود. برای یک پرستار کودک خوب، همه بازی ها، آموزش ها، زمان ها حول خواسته های کودک می گردد. برای او کودک دوست داشتنی ترین موجود روی زمین است.

ویژگی های پرستار کودک: انعطاف پذیری

والدین از قبل در مورد همه موارد برنامه ریزی می کنند ولی گاهی به دلایلی کارها آن طور که باید پیش نمی رود. همیشه امکان بروز مسائل غیر منتظره و تغییر شرایط هست.  پرستار کودک باید در برابر تغییرات آمادگی لازم را داشته باشد. انعطاف پذیر بودن پرستار کودک این امکان را می دهد که بتوان در موقعیت های ویژه روی او حساب کرد. این ویژگی امتیاز بزرگی برایپرستار کودک است. اگر به طور ناگهانی برنامه کاری والدین تغییر کرد و دیرتر اززمان مقرر به خانه آمدند، پرستار باید توانایی پذیرش شرایطراداشته باشد. گاهی این تغییرات شامل عوض شدن ساعات کاری و  تغییر در نرخ دستمزد پرستار کودک نیز می شود. 

مدل کمد دیواری اتاق بچه با طرح های شیک و زیبا

دستمزد پرستار بچه

داشتن تجربه و مهارت

نگهداری از بچه ها آن قدرها که اغلب افراد فکر می کنند، ساده نیست. مهارت کار با کودک از ویژگی های پرستار کودک حرفه ای است. برای کسب مهارت لازم نیاز به تجربه فراوان است. اینها چیزی نیستند که در هیچ کلاسی بتوانید پیدا کنید. بسیاری از اتفاقات در لحظه پیش می آیند. یک پرستار بی تجربه نمی تواند در موارد خاص، عکس العمل مناسب نشان دهد. برخی کارها فقط با تجربه به دست می آید حتی تحصیلات آکادمیک دراین حرفه نیز به تنهایی، تعیین کننده نیست.

برای مثال در مورد آسیب دیدگی کودک، حفظ خونسردی پرستار بسیار اهمیت دارد. در این صورت پرستار می تواند در مورد سانحه پیش آمده، بهترین تصمیم را بگیرد.م وقعیت هایی پیش می آید که از قبل در موردش هیچ نوع برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است. در موقع دعوای کودکان در حین بازی، پرخاشگری کودک با خواهر و برادران دیگر و مواردی از این دست، یک پرستار با تجربه می تواند اوضاع را کنترل کند. این ویژگی در ارتباط با حوادث غیر قابل پیش بینی، خودش را بیشتر نشان می دهد. نگهداری از کودک چیزی نیست که با فرمول و قوانین ریاضی و … سازگاری داشته باشد. در این موقعیت تنها مهارت و تجربه تعیین کننده است.

پرستار بیمار در منزل چه خدماتی به بیمار ارائه می دهد؟

ویژگی های پرستار کودک خوب

اقتدار داشتن از ویژگی های پرستار کودک

نگهداری از بچه ها برای افراد علاقمند بسیار سرگرم کننده است اما همه چیز بازی و خنده نیست. اگر والدین روی دستورهای خاصی تاکید کرده اند، پرستار باید بتواند این موارد را اجرا کند. برای مثال مسواک زدن کودک قبل از خواب، محدویت ساعت تماشای تلویزیون، خوردن کامل غذا و …. ازقوانینی هستند که در هر خانه ای مقررات خاص خود را دارد. اجرای این قوانین، وظیفه یک پرستار کودک است. پرستار کودک در عین حال که ملایم و مهربان است باید بتواند مسئولیت هایش را انجام دهد. آموزش رفتارهای صحیح به کودک، طبق تاکیدهای والدین نیز بخشی از مسئولیت های پرستار بچه است. اجرای این برنامه ها هیچ تداخلی با مهربانی و عطوفت پرستار ندارد. کودکان باید از همین سنین خیلی از قوانین عادی را یاد بگیرند.

خدمات پرستاری و مراقبت کودک در تهران

هوم سرویز خدمات پرستاری از کودک را در همه مناطق تهران ارائه می دهد. این سرویس به صورت توافقی و با توجه به نوع درخواست والدین قیمت گذاری می شود. اگر بخواهید برای مهمانی آخر هفته از کمک یک پرستار بچه استفاده کنید کافیست با ما تماس بگیرید. اگر به دنبال یک پرستار کودک دائمی برای همه روزهای هفته هستید، روی پرستاران با تجربه و کا برلد هوم سرویز حساب کنید. این سرویس دارای انعطاف زیادی است و هماهنگ با خواسته والدین، پرستار کودک مناسب، درب منزل اعزام می شود. موقع ثبت درخواست می توانید حساسیت های خود را به ما اطلاع دهید تا یک پرستار بچه با تجربه و مطابق با خواسته تان را معرفی کنیم. تیم پشتیبانی در همه روزهای هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره تلفی رایگان است. 

 خدمات پرستاری و مراقبت کودک را به رایگان از اپلیکیشن هوم سرویز درخواست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا