بنایی و دکوراسیون

راهنمای انتخاب انواع سرامیک کف منزل

وقتی نوبت به انتخاب کفپوش منزل می رسد، اوضاع کمی گیج کننده می شود. معمولا رسم بر این است که کف خانه با یک متریال پوشش داده می شود. در واقع باید یک کفپوش شیک و در عین حال، مقاوم و متفاوت را انتخاب کنید. انواع سرامیک کف با تنوع طرح و رنگ، همانی است که به دنبالش هستید. این سرامیک ها را می توان در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی اتاق پذیرایی نیز نصب کرد. با وجودی که ده ها نوع کفپوش مدرن و شیک در بازار پیدا می شود ولی هنوز هم کاشی و سرامیک، یکی از محبوب ترین کفپوش های خانگی هستند. در این مطلب سرامیک ها از نظر جنس و کیفیت بررسی شده اند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا نصب سرامیک کف، پر طرفدار است؟

کاشی و سرامیک از قدیمی ترین متریال برای پوشش کف و دیوار ساختمان هستند. در اغلب خانه ها نمونه هایی از سرامیک کاری و کاشی کاری دیده می شود. کاشی های کف و دیوار آشپزخانه بخشی از دکوراسیون داخلی منزل هستند. برای سرویس بهداشتی نیز هیچ کفپوش دیگری به اندازه این سرامیک های خوش رنگ و لعاب، کارایی ندارد. انواع سرامیک کف را می توان در حین اجرا، به طرز متنوعی طراحی کرد. قیمت سرامیک کاری و هزینه نگهداری و قیمت شستشو و کفسابی سرامیک کف بسیار مقرون به صرفه است. قیمت های اقتصادی در کنار تنوع طرح و رنگ از عوامل مهم در محبوبیت این کفپوش های مقاوم است. هر سبک دکوراسیون و یا تم رنگی را انتخاب کنید و بدون هیچ مشکلی، سرامیک هماهنگ با دکوراسیون داخلی را خریداری کنید.

نصب سرامیک چه مزایایی دارد؟

  • تنوع طرح و رنگ
  • ابعاد و اندازه های متنوع
  • مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش سوزی
  • رنگ ثابت در برابر نور خورشید
  • قابلیت شستشو و نظافت آسان دارای
  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی، فشار و ضربه
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • بدون ایجاد حساسیت و آلرژی
  • سازگار با محیط زیست
  • کاهش مصرف انرژی در هوای گرم
  • هزینه ارزان نصب و نگهداری
  • قابلیت ترمیم و نوسازی
نصب کاشی و سرامیک

انواع سرامیک کف منزل کدامند؟

به طور کلی کاشی و سرامیک در انواع مات، نیمه مات و براق تولید می شوند. سرامیک های مات، بازتاب نور کمتری دارند و برای دکوراسیون شیک و مدرن انتخاب مناسبی هستند. سرامیک ها در انواع لعاب دار و بدون لعاب موجود هستند. پوشش لعابی، به لحاظ ظاهری سرامیک را زیباتر نشان می دهد و بر طول عمر و دوام سرامیک نیز اضافه می کند. 

از لحاظ اندازه و ابعاد نیز می توانید انواع سرامیک در اندازه های 30*30 و 30*60 و 50*50 و …… را تهیه کنید. سرامیک به صورت تایل و در بسته بندی های مشخص عرضه می شود. تنوع اندازه و ابعاد سرامیک زیاد است و دست تان برای انتخاب، کاملا باز است.

از سرامیک برای پوشش کف و دیوارها استفاده می شود. موقع خرید دقت داشته باشید که انواع سرامیک کف باید جذب آب کمتری داشته باشند. این محصول دارای درجه بندی کیفیت است و از 1 تا 3 شماره گذاری شده است. در ادامه برخی از پر طرفدارترین سرامیک های کف معرفی شده است.

سرامیک سرویس بهداشتی
  •  کاشی سرامیک کف

کاشی سرامیک از رایج ترین کفپوش های ساختمانی است. این محصول کمی متخلخل است و ظاهری متفاوت تر دارد. از این سرامیک ها می توانید در آشپزخانه، اتاق خواب، ورودی ساختمان، مشاعات و … استفاده کنید. قیمت کاشی سرامیک در مقایسه با کفپوش های مدرن، کمتر است اما به لحاظ زیبایی دست کمی از سایر کفپوش های خانگی ندارد. انواع طرح و رنگ و سرامیک های لعاب دار و بدون لعاب نیز وجود دارد که انتخاب را ساده تر کرده است. 

طریقه نصب کاشی سرامیک ها تنوع زیادی دارد. یک نصاب کاشی حرفه ای و کار بلد می تواند یک طرح ایده آل و متناسب با فضا را اجرا کند. چیدن لوزی، چرخ دنده ای، زیگزاگی و … برخی از جذاب ترین نمونه ها در حین اجرا و نصب است.

ترکیب دو رنگ از سرامیک نیز یک راه ساده برای تغییر دکوراسیون داخلی است. اگر از سرامیک های طرح دار و یا دو رنگ استفاده می کنید حتما یکی دو متر بیشتر خریداری کنید. موقع نصب کاشی و سرامیک، کمی دور ریز طبیعی است.

نصب سرامیک کف ساختمان
  • سرامیک موزاییکی کف- کاشی معرق

تنوع رنگی این محصول بسیار زیاد است اما جالب تر از آن، روکش های جذاب روی سرامیک ها است. بر روی سرامیک  یک لایه لعاب شیشه ای نازک کار شده که جلوه سرامیک را چند برابر افزایش داده است. این کاشی ها در ابعاد کوچک و بزرگ و با ضخامت های متنوع تولید می شوند. اشکال مربع، مستطیل و به به طور کلی 4 گوش در کاشی سرامیک ها رایج تر است. قطعات این سرامیک ها کوچک تر هستند که در موقع نصب، کمی دشواری دارند. تنها یک نصاب با تجربه و حرفه ای می تواند طرح های زیبای کاشی سرامیک کف منزل را با دقت برای تان اجرا کند.

با توجه به تنوع شکل، رنگ و اندازه این محصول، زمینه برای اجرای کارهای خلاقانه تر مهیاست. نکته قوت این کاشی ها در طراحی متفاوت تر ان است. بنابراین قسمت مهم کار بر عهده نصاب است. برای نصب کاشی و سرامیک از ملات سیمان و چسب استفاده می شود. در مورد کارهای ظریف، چسب کاشیکاری، بهتر جواب می دهد. انتخاب مصالح کار و نوع اجرای سرامیک ها را به نصاب خوب بسپارید و خودتان تنها ناظر باشید.

قیمت نصب کاشی آشپزخانه
  • سرامیک کف پرسلان

پرسلان یکی از مرغوب ترین انواع سرامیک است که تحت دمای بالا، تولید می شود. پخت در دمای بالا یک نوع حالت شیشه ای و هموار را ایجاد کرده که پرسلان را بسیار زیباتر نشان می دهد. البته سرامیک های پرسلانی نسبت به انواع دیگر، ضخیم تر هستند ولی این نکته نیز یک امتیاز مثبت به حساب می آید. پرسلان قدرت جذب آب خیلی کمی دارد و شاید بهترین انتخاب برای سرامیک کف در سرویس های بهداشتی و حمام باشد. به طور کلی محدودیتی در نصب سرامیک پرسلان نیست و در هر مکانی می توانید از آن استفاده کنید. حتی در محیط های عمومی و پر تردد هم، پرسلان برتری خود را نشان داده است.

با توجه به نوع ساخت و پخت در دمای بالا، مقاومت سرامیک پرسلان تا حد زیادی بیشتر شده است. این محصول دوام و استجکام بالاتری دارد و حتی نسبت به دیگر سرامیک های کف نیز، یک گام بزرگ، جلوتر است. پرسلان در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب در بازار موجود است. از لحاظ کیفیت، پرسلان برترین نمونه ای سرامیک به حساب می آید. کیفیت بالا روی قیمت ها هم اثر گذاشته و قیمت فروش پرسلان به وضوح بیش از بقیه سرامیک های موجود است. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟
دکوراسیون داخلی آشپزخانه
  •  سرامیک کف طرح پارکت

اخیرا سرامیک های طرح پارکت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کفپوش ها ظاهری چوب مانند دارند و درست شبیه پارکت لمینت های جدید هستند. البته این فقط ظاهر قضیه است سرامیک کف اصلا از متریال چوب نیست و با مواد معدنی تهیه می شود. علت تولید این مدل سرامیک، پوشاندن ایراد چوب است. چوب در برابر آب و رطوبت بسیار حساس است و در معرض پوسیدگی قرار دارد. چوب طبیعی خش پذیری بالایی دارد و لازم است تا حداقل سالی یکبار، کفپوش های چوبی ساب و لاک الکل بشوند. هزینه نگهداری کف پوش چوبی نیز به مراتب بالاتر از سرامیک است.

سرامیک طرح چوب زیبایی فوق العاده ای دارد و اتاق پذیرایی را شیک و جذاب تر نشان می دهد. انواع سرامیک های سه بعدی طرح پارکت نیز وجود دارد که ظاهر متفاوت تری دارند.

  • سرامیک تایل تراورتن

کاشی تراورتن مانند سنگ آهک زیبایی طبیعی و منحصر به فردی دارد اما این سرامیک ها در برابر آب، لک می شوند و نباید در مکان های مرطوب استفاده شوند. از سنگ، کاشی و سرامیک تراورتن به دلیل زیبایی خاصی که دارد در کف سازی ساختمان استفاده می شود. تنها نکته مهم دور نگهداشتن این سرامیک ها از آب و رطوبت است. شاید بهتر باشد ریسک نکنید و تراورتن را به جای کف روی دیوارها نصب کنید. به هر حال دیوار کمتر کثیف می شود و سرامیک ها بیشتر عمر می کنند.

کاشی و سرامیک کف ساختمان

قیمت نصب کاشی و سرامیک هوم سرویز

قیمت سرامیک کاری و نصب سرامیک

خدمات کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک در ساختمان با قیمت مناسب! این خدمات برای همه مناطق تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، رشت و تبریز ارائه می شود. در حال حاضر امکان سرویس دهی در شهرهای دیگر نیست. به زودی خدمات نصب کاشی و سرامیک در بقیه شهرها نیز فعال خواهد شد. با ثبت درخواست خود در اپلیکیشن هوم سرویز می توانید از مشاوره رایگان جهت خرید کاشی و سرامیک نیز استفاده کنید. طراحی متنوع و مدرن در نصب و اجرای سریع و با کیفیت عالی، بخشی از تعهدات ما به مشتری است. هزینه های اعلام شده در جدول بالا، شامل قیمت خرید کاشی و سرامیک نیست. خرید مصالح توسط سرامیک کار نیز امکان پذیر است. در این صورت هزینه های خرید طبق فاکتور، به قیمت نهایی افزوده خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا