بنایی و دکوراسیون

چه کابینتی مناسب آشپزخانه شماست؟

 در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه، مدل کابینت مهم ترین و موثرترین بخش انتخاب طرح است؛ زیرا  بیشترین رفت و آمد افراد خانه در آشپزخانه است و خانمها بیشترین زمان عمر خود را در آشپزخانه سپری می‌کنند. انتخاب مدل کابینت مناسب سبب می شود تا هم ظاهر زیبایی به خانه بدهد، هم از نظر شکل و فضا متناسب با لوازم آشپزخانه باشد.

ما در اینجا سعی کردیم 13 مورد از مدلهای کابینت آشپزخانه را به شما معرفی کنیم، که از جدیدیترین مدل های کابینت امسال است تا شما بتوانید  از طرحها و مدلهای آنها  ایده بگیرید.

کابینتهای آشپزخانه به طور کلی به دو دسته بزرگ مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند که جزو کابینت های سبک جدید محسوب می شوند و با طرحها و متریال های مختلف ساخته می شوند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک

طراحی کابینت به سبک کلاسیک، پر از نقوش و کنده کاری، تاج و خطوط منحنی است و شکوه و تجملات را تداعی کند. لابه‌لای کابینتهای کلاسیک بخشهایی به شکل قفسه و ویترین قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند ظروف دکوری را در آن بچینید.  در این سبک از رنگهای سفید، کرم، خاکستری، مرواریدی و چوب تیره و روشن برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

معمولا این کابینتها در آشپزخانه های متراژ بزرگ نصب می شوند و همه به صورت قرینه در کنار هم قرار می گیرند. برای خانه های جمعیتی یا خانه هایی که وسایل آشپزخانه زیاد دارند، این سبک بسیار متناسب است. قالب جنس اصلی به کار رفته در این کابینتها چوب و ممبران می باشد. طراحی و ساخت جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را به هوم سرویز بسپارید.

 1 – کابینت کلاسیک با جنس ممبران 

مدتی است که این سبک را در طراحی کابینت خانه های ایرانی بسیار می بینیم، کابینتهایی که پر از نقوش کنده کاری هستند و ستونی که لابه‌لای کابینتها قرار گرفته است. همچنین در جلوی هود، روکش کنده کاری زیبایی نصب شده تا آشپزخانه را پرشکوه تر نشان دهد. همان طور هم که در بالا ذکر شد، رنگ کابینتها سفید، کرم، مرواریدی و قهوه ای چوبی تیره یا روشن است.

کابینت کلاسیک با هوم سرویز
کابینت کلاسیک ممبران

اگر بخواهید از همین سبک در آشپزخانه های آپارتمانی یا متراژ پایین استفاده کنید، بهتر است با سبک مدرن تلفیق شود تا با حذف ستون ها و نقوش کمتر اجرای بهتری از این مدل کابینت داشته باشیم.

در این سبک برای کاهش هزینه از جنس ممبران استفاده می شود؛ ممبران روکش های ورقه ای هستند که روی کابینتهای از جنس پی وی سی، نئوپان یا ام دی اف کشیده میشود تا کابینتها شکل جذابی به خود بگیرند.

2 – کابینت مدل کلاسیک به سبک شیکر ( کانتر ) با رنگ طوسی

سبک شیکر از دهه 80 میلادی از امریکا وارد سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه شد که بر اساس این مدل درب کابینتها پهن و بزرگ هستند و یک کانتر یا پیشخوان در وسط آشپزخانه قرار می گیرد.

دستگیره ها معمولا از طرحهای منبت کاری انتخاب میشود و روی درب کابینتها، خطوط مربع و مستطیل شکل طراحی می شود. معمولا در این سبک پنجره ها بزرگ و دلباز است تا بیشترین میزان نور به داخل بتابد.

کلاسیک کابینت
کابینت آشپزخانه کلاسیک با رنگ طوسی

این روزها که رنگ طوسی بسیار در دکوراسیون و چیدمان جا باز کرده است، میتوانید رنگ دربهای کابینت را طوسی انتخاب کنید. در نظر بگیرید که حتما صفحه روی کابینتها و وسایل آشپزخانه قالبا به رنگ سفید باشد تا هم نور بیشتری منعکس کنند و هم جلوی سردی رنگ طوسی را بگیرند.

3 – کابینت مدل کلاسیک با ترکیب رنگ سرمه ای و چوب

انتخاب رنگ سرمه ای برای کابینت بسیار چشم نواز است، اما برای اینکه از تیرگی بیش از حد آشپزخانه کاسته شود، رنگ کانتر را سرمه ای انتخاب کنید که به آشپزخانه عمق می دهد. کابینتهای روی دیوار که پشت کانتر قرار می گیرد را به رنگ سفید درآورید. همچنین برای درب و طرح کاشی آشپزخانه بین کابینتها، از طرح آجر نما استفاده کنید. برای کاشی کاری بین کابینت آشپزخانه خود، این کار را به تیم هوم سرویز بسپارید.

کابینت کلاسیک با هوم سرویز
کابینت زیبای سفید و سرمه ای

 

4 – کابینت کلاسیک مدل چوبی

از آنجایی که چوب برای ما حس نوستالژی دارد و همواره حس طبیعت و طراوت را در ما ایجاد می کند، اغلب علاقمند هستیم تا از چوب در دکوراسیون داخلی و حتی کابینت های خود استفاده کنیم. کابینتهای چوب یا روکش چوب، از کابینت های پرطرفدار امروزه هستند و همچنین در زمره کابینتهای گران قیمت بازار قرار می گیرند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟
کابینت کلاسیک با هوم سرویز
کابینت های چوبی

 

اگر می خواهید تمام کابینتها از طرح و جنس چوب باشد، چوب درخت گردو و بلوط بسیار مناسب است؛ زیرا هر دو جنس این چوب دوام و تراکم بالایی دارد. برای همین در مقابل حرارت و رطوبتی که بر اثر پخت و پز در آشپزخانه ایجاد می شود، مقاومت خوبی دارند و به راحتی خراب نمی شوند.

5_ کابینت آشپزخانه به رنگهای آرامش بخش

اگر فکر می‌کنید آشپزخانه شما مستعد ریخت و پاش و هرج ومرج است، رنگهای کابینت را به رنگهای آرامش بخش و روشن انتخاب کنید.
رنگهای آبی آسمانی، سوسنی و پاستیلی از جمله رنگهایی هستند که بسیار آشپزخانه را ملایم و دل انگیز می کنند.
چنانچه این رنگها را انتخاب کردید، رنگ سقف، کف و دیوارها حتما سفید باشد تا کنتراست و هماهنگی لازم در دکوراسیون آشپزخانه برقرار گردد.

طراحی و ساخت کابینت با هوم سرویز
کابینت آشپزخانه با رنگهای پاستیلی

 

6_ کابینت کلاسیک در آشپزخانه با کف تیره

اگر کف آشپزخانه و دیوارهای بین کابینت تیره است و می خواهید به رنگ روشن دربیاید، رنگ درب های کابینت را از رنگهای روشن مثل کرم، لیمویی یا سفید انتخاب کنید. اگر در آشپزخانه کانتر یا میز وسط دارید رنگ رومیزی و صندلیهای اطراف آن به رنگ روشن باشد و رنگ پرده را از رنگهای پاستیلی انتخاب کنید. با این کار یک فضای متضاد، اما هماهنگ دارید.

آشپزخانه کلاسیک با هوم سرویز
کابینت های شیک و مدرن

 

7 – ایده های کوچک

اگر دوست ندارید که تمام ساختار کابینت خود را به کلاسیک تغییر دهید، پیشنهاد می دهیم از دستگیره های چرمی یا چوبی منبت کاری شده به جای دستگیره های ساده استفاده کنید. همچنین تاج های منبت کاری شده به درب های کابینت نصب کنید. هر جایی از فضای آشپزخانه که خالی است را با باکس های شیشه ای و چوبی کنده کاری شده پر کنید. با این کار، هم آشپزخانه شما زیباتر می شود و هم جای بیشتری برای قرار دادن ظرفهای کوچکی مثل جای ادویه دارید. در نهایت هم یک چراغ یا لوستر بزرگ از وسط سقف آویزان کنید.

کابینت به سبک مدرن

در طراحی کابینت به سبک مدرن، نقوش طرحدار و تاج حذف می شوند. روی دربهای کابینت ساده است. به جای ستون ها و قفسه دکوری به تعداد کشوها اضافه می شود. در این سبک محدودیت رنگ‌بندی نداریم و به راحتی می‌توانیم از هر رنگی استفاده کنیم. در نظر بگیرید که اگر آشپزخانه شما کوچک است، ترجیحا کابینتها را از رنگهای شاد انتخاب کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. از نظر جنس و متریال در سبک مدر ، کابینتها به دسته بندی زیر تقسیم می‌شوند.

طراحی کابینت مدرن با هوم سرویز
ساخت کابینت آشپزخانه به سبک مدرن

 

8 _ کابینت مدل هایگلاس مدرن

کابینت هایگلاس در آشپزخانه ای کوچک و مینیمال بسیار استفاده می شود، این روزها طرفداران بسیاران زیادی پیدا کرده است و از ترندهای پرطرفدار سال 2021 است.

کابینت های گلاس با هوم سرویز
کابینت هایگلاس

هایگلاس چون ام دی اف خام با روکش پلکسی گلس است یک حالت روکش شیشه ای را ایجاد می کند که بازتاب و انعکاس نور را در آشپزخانه بیشتر می کند. چنانچه آشپزخانه شما کوچک است یا آشپزخانه شما بزرگ است، اما پنجره ندارید، هایگلاس بسیار گزینه خوبی است، به خصوص اگر از رنگهای روشن آن استفاده کنید.
فقط این نکته را در نظر داشته باشید، کابینتهای هایگلاس بسیار در برابر نفوذ آب و خط و خش حساس هستند و به نگهداری و مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

9 _ کابینت مدل ممبران

از ممبران در سبک مدرن کمتر استفاده می شود. هدف از انتخاب ممبران این است که بتوانیم نقوشی را روی درب های کابینت ایجاد کنیم و بیشترین فضای آشپزخانه را با کابینت پر کنیم؛ در حالی که در سبک مدرن دنبال نقوش ساده و فضایی خلوت هستیم. به همین دلیل از ممبران در سبک مدرن زمانی استفاده می شود که بخواهیم کابینتهایی به طرح چوب با نقوش کمتر داشته باشیم.

کابینت مدرن ممبران با هوم سرویز
آشپزخانه جذاب با کابینت های مدرن

این طرح در واقعی به نوعی تلفیق سبک کلاسیک و مدرن محسوب میشود که از آن می توان در کانتر آشپزخانه، آشپزخانه های جزیره، آشپزخانه مدل ال و آشپزخانه یو شکل استفاده کرد.

10 – کابینت مدل پلی گلاس

احتمالا شما هم با شنیدن کلمه پلی گلاس یاد کابینت های هایگلاس بیافتید که کاملا منطقی است، زیرا هر دو از MDF خام شکل گرفته اند؛ اما در پلی گلاس در دو سمت آن لایه ای ملامین کشیده می شود که همین لایه های ملامینن باعث ایجاد ویژگی مخصوص به خودش می شود. سپس به میزان نازکی یک لایه، پلی استر روی آن قرار می گیرد. همین امر باعث می شود نسبت به ورقهای هایگلاس وزن کمتر و مقاومت بیشتری پیدا کند.

کابینت پلی گلاس با هوم سرویز
کابینت آشپزخانه پلی گلاس

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

11 _ کابینت مدل پلی وود

کابینت آشپزخانه پلی وود به دلیل این‌که از هر دو متریال چوب و پلاستیک ساخته شده است، از خاصیت و ویژگی‌های هر دو کابینت بهره گرفته است و در مقابل، نقایص هر کدام را پوشش داده است.

کابینت پلی وود به اختصار کابینت WPC نامیده میشود که خلاصه شده واژه “wood plastic composite” است و از ترکیب چوب و پلاستیک ایحاد شده است.

کابینت پلی وود با هوم سرویز
کابینت آشپزخانه پلی وود

پلاستیک یا ترموپلاستیکی که در اینجا استفاده میشود، از پلی اتیلن، pvc و پلی پروپیلین شکل گرفته است که سبب می شود نسبت به سایر جنس کابینتها از مقاومت بالاتری برخوردار باشد و کاستی ها و نقص های کابینت چوب و های گلاس را پر کند. این مدل برای افرادی که وسایل زیادی دارند و نمیخواهند در بازه زمانی کوتاهتری کابینتهای خود را عوض کنند بسیار کاربردی است.
کابینت های ترموپلاستیکی در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارند، برای همین برای خانه های مناطق مرطوب بسیار مفید است. از مزایای این مدل کابینت ها این است که به راحتی میتوان در رنگبندی متنوع آنها را سفارش دادو از نظر قیمت در دسته کابینتهای قیمت مناسب قرار میگیرد.

12 _  کابینت مدل فلزی

کابینت های فلزی، تقریبا بعد از کابینتهای چوبی از حدود 50 سال پیش وارد این عرصه شدند. اما امروزه به دلیل تنوع بالایی که در جنس کابینتها ایجاد شده است . تقریبا استفاده از کابینت فلزی منسوخ شده است.
کابینت های فلزی از جنس استیل باز، فولاد خام و ورق گالوانیزه ساخته می شوند.

13 _ چند ایده برای آشپزخانه با کابینت های مدرن

اگر سقف خانه شما بلند است، می توانید کابینت های بالا را عمودی تر انتخاب کنید، طوری که به سقف نزدیک شود. با این کار هم فضای بیشتری برای چیدمان وسایل داریم، هم از تمیزی گرد و غبار بالای کابینت چند ماه یکبار نجات می یابیم. 

یکی از ترکیب رنگهایی که باعث میشود تا احساس کنید آشپزخانه مدرن شما از دل یک مجله طراحی بیرون آمده، ترکیب سیاه، خاکستری و آبی تیره است. کابینتها را به رنگ آبی تیره، دستگیره ها یا لوازم جانبی به رنگ مشکی انتخاب کنید. رنگ سقف یا دیوار بین کابینتی را هم خاکستری بزنید.

اگر آشپزخانه شما نور کمی دارد یا می خواهید نور خاص‌تری داشته باشید، بعضی از درب های کابینت بالایی را شیشه ای انتخاب کنید تا بهتر نور را منعکس کند.

سعی کنید وسایلی که میخواهید روی کابینت قرار دهید را هم رنگ با کابینت ها انتخاب کنید. البته اگر رنگهای رزگلد، طلایی یا مشکی مات انتخاب کنید، آشپزخانه بیشتر حس مدرنیته می گیرد.

رنگ سال برای طراحی کابینت آشپزخانه

در سال 2021 موسسه پنتون رنگ زرد و طوسی را به عنوان رنگ سال منتشر کرده است و در کنار آن بنجامین مور، رنگ سبز تیره و آبی تیره را هم در دکوراسیون پیشنهاد داده است. اگر شما دوست دارید که از این رنگها در آشپزخانه استفاده کنید، می توانید فقط دربهای کابینت را عوض کنید یا رنگ جزیره و کانتر را تغییر دهید.

طراحی و ساخت جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه با هوم سرویز

 اگر می خواهید طراحی و اجرا کابینتهای آشپزخانه را یک تیم حرفه ای برایتان انجام بدهد، به هوم سرویز اعتماد کنید و صفر تا صد کار را با خیال راحت به متخصصان بسپارید. با طراحی و ساخت جدیدترین مدل کابینت توسط تیم هوم سرویز، آشپزخانه شما زیبا و خاص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا