نظافت و پذیراییهوم سرویز

معرفی گیاهان مناسب برای دیوار سبز در منزل

دیوار سبز یکی از جدیدترین نمونه های فضای سبز در محیط های خانگی و اداری است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دیوار سبز به این صورت است که روی دیوار یک فضای سبز کامل پیاده سازی می شود و می توان از وجود چنین دیواری در منزل و محل کار، لذت برد. در این مقاله می خواهیم درباره دیوار سبز و گیاهان مناسب برای دیوار سبز در منزل صحبت کنیم. اگر به گل و گیاه و فضای سبز در منزل علاقمند هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز یا Green Wall یکی از زیباترین و زنده ترین طرح ها برای زیبا کردن نمای ساختمان های مختلف است. همان طور که از نام دیوار سبز می توان حدس زد، دیوار سبز دیواری است که با گیاهان سرسبز و خاص پوشیده شده است. وجود دیوار سبز در ساختمان، به نمای ساختمان و ظاهر آن زیبایی و شادابی می بخشد و برای روحیه افراد نیز بسیار خوب است. با گسترش شهرنشینی و افزایش تعداد آپارتمانها در سطح شهر، انسانها به دیوار سبز نیاز دارند تا روحیه آنها شاداب شود و کمتر در معرض خستگی روحی، خشم و افسردگی قرار بگیرند. دیوارهای سبز با وجود گیاهان زیبا، حس زندگی را به افراد منتقل می کند.

 

دیوار سبز در منزل
خدمات طراحی و ساخت دیوار سبز در منزل توسط تیم هوم سرویز

 

اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، دیوارهای بتنی و سنگی با حس خشونت و سختی همراه هستند؛ در حالیکه دیوارهای سبز با آرامش و سرزندگی عجین هستند. در حال حاضر که بیشتر واحدهای مسکونی و خانه ها بدون حیاط بزرگ هستند، داشتن دیوار سبز در منزل می تواند نبودن حیاط و فضای دنج در منزل را جبران کند. همچنین با ساخت دیوار سبز در خانه یا محیط کار، واحد شما دارای ارزش افزوده خواهد شد و ارزش آن بالاتر می رود.

وجود دیوار سبز باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شود و هم برای ساکنان و هم برای رهگذران جالب توجه و مفید است. با ساختن دیوار سبز در منزل، سرانه فضای سبز شهری هم بیشتر می شود و میزان فضای سبز عمودی را هم افزایش می دهد.

وجود گیاهان آپارتمانی در منزل، باعث پاکسازی و لطافت هوا می شود و به همین دلیل است که پرورش گلها و گیاهان در آپارتمان و محیط های خانه بسیار رایج است. به همین دلیل با طراحی و اجرای دیوار سبز می توان آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش داد. خبر خوب این است که در هر منطقه جغرافیایی با شرایط آب و هوایی مخصوص می توان دیوار سبز را با گیاهان مخصوص ساخت و منظره ای زیبا و سرزنده را در خانه ایجاد کرد. با داشتن دیوار سبز در خانه، روحیه افراد نیز شاداب تر می شود و حس رهایی و آرامش در خانه برقرار می شود.

برای اجرای دیوار سبز، کار سختی نباید انجام دهید و می توانید از مدلهای دیوار سبز مصنوعی و طبیعی برای این کار کمک بگیرید. البته دیوار سبز طبیعی بسیار زنده تر از دیوار سبز مصنوعی است. در این نوشته با مدلهای مختلف دیوار سبز و مکانهای مناسب برای دیوار سبز در منزل آشنا خواهید شد. پس در ادامه مطلب نیز با هوم سرویز همراه باشید. برای ساخت و طراحی دیوار سبز می توانید از متخصصان حرفه ای تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا بهترین و جذاب ترین مدل دیوار سبز را در خانه یا محیط کار پیاده سازی کنند.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟
ساخت دیوار سبز
با ساخت دیوار سبز در منزل، شادابی را به خانه خود بیاورید!

 

مناطق مناسب برای اجرای دیوار سبز در منزل

دیوار سبز در منزل، در جاهای مختلفی قابل استفاده است که در ادامه چند مورد را بررسی می کنیم:

  1. روف گاردن: اگر در منزل خودتان روف گاردن دارید و فضایی را به عنوان باغچه یا گلخانه در نظر گرفته اید، وجود دیوار سبز در این مکان می تواند شادابی بیشتری به شما ببخشد.
  2. تراس: اگر در منزل خودتان تراس یا بالکن دارید و می خواهید این فضا را به مکانی برای آرامش و ریلکسیشن تبدیل کنید، دیوار سبز انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
  3. دیوار داخل منزل: اگر به گل و گیاه علاقه زیادی دارید، می توانید یکی از دیوارهای داخل منزل خودتان را به دیوار سبز خانگی تبدیل کنید.
  4. حیاط منزل: اگر در خانه خودتان حیاطی دارید که میخواهید به یک مکان آرامش بخش برای شما تبدیل شود، می توانید از دیوار سبز در حیاط منزل خودتان استفاده کنید.

یکی از موارد مهم در نگهداری از گیاهان در دیوار سبز، آبیاری منظم و به موقع گلها و گیاهان است. زمانی که در سفر هستید یا مدت زیادی از خانه خود دور هستید، می توانید برای آبیاری دیوار سبز خود از تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا گلها و گیاهان زیبای دیوار سبز شما را به صورت منظم آبیاری شوند و سلامتی و شادابی خود را حفظ کنند.

 

دیوار سبز در منزل
با گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز در منزل آشنا شوید!

 

انواع دیوار سبز را بشناسید

در ادامه می خواهیم انواع دیوار سبز را به شما معرفی کنیم و در مورد هرکدام به صورت مختصر توضیح دهیم:

1- دیوار سبز مستقیم (باکسی):

این نوع دیوار سبز، بدون واسطه به دیوار متصل می شود و در آن از گیاهانی استفاده می شود که ریشه هایی چسبنده دارند و خود به خود به دیوار می چسبند.

این نوع دیوار سبز کاملا طبیعی است و تجهیزات زیادی هم نیاز ندارد و می تواند با هزینه ای مناسب و کمی خلاقیت، زیبایی زیادی به منزل شما ببخشد.

2- دیوار سبز غیرمستقیم (کابلی):

روش دوم پیاده سازی دیوار سبز در منزل، استفاده از دیوار سبز کابلی است. در این روش دیوار سبز با استفاده از یک سازه واسطه و نگهدارنده، به دیوار متصل می شود که خود به چندین روش مختلف قابل انجام است.

در این روش تجهیزات و امکانات بیشتری موردنیاز است و به همان مقدار هم هزینه بیشتر خواهد بود، اما در این روش شما می توانید به راحتی گیاهان دلخواه خودتان را داشته باشید و مجبور نیستید فقط از گیاهانی که دارای ریشه چسبنده هستند استفاده کنید.

دیوار سبز در منزل
گیاهانی را برای دیوار سبز انتخاب کنید که شرایط رشد عمودی را دارند!

معرفی گیاهان مناسب برای دیوار سبز در منزل

در ادامه می خواهیم گیاهان مناسب برای دیوار سبز در منزل را به شما معرفی کنیم، این گیاهان به دلیل شرایط نگهداری آسان و رشد مناسب در محیط آپارتمان برای ساخت دیوار سبز مناسب هستند:

1- سرخس:

سرخس، گیاهی همیشه سبز است و می تواند در شرایط مختلف به خوبی دوام بیاورد، همین موضوع این گیاه را به یکی از گیاهان مناسب برای دیوار سبز در منزل تبدیل کرده است.

 

2- گیاه قاشقی یا پپرومیا:

قاشقی یکی دیگر از گیاهان همیشه سبز است که نگهداری از آن بسیار آسان است و همچنین رشد سریعی دارد، به همین خاطر یکی دیگر از گیاهان مناسب و قابل استفاده در دیوار سبز خانگی است.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

3- هدرا یا پاپیتال:

هدرا یک نوع پیچنک جنگلی است که گیاهی همیشه سبز محسوب می شود. همچنین هدرا به راحتی می تواند به جاهای مختلف بچسبد و گیاهی رونده محسوب می شود. این موضوع باعث شده است که هدرا یا پاپیتال یکی از گیاهان مناسب برای استفاده در دیوار سبز خانگی باشد.

 

4- سینگینیوم:

سینگینیوم یکی دیگر از گیاهان زیبا و جذاب مناسب برای دیوار سبز است. سینگینیوم گیاهی رونده است که رشد سریع و مناسبی دارد و به همین خاطر می توان از آن در دیوار سبز استفاده کرد. همچنین بهتر است از این گیاه در دیوار سبز کابلی استفاده کنید یا اگر در دیوار سبز مستقیم از آن استفاده می کنید، برایش قیم تهیه کنید تا شاخه های ظریفش دچار شکستگی نشوند.

 

ساخت دیوار سبز در منزل
جذابیت بیشتر فضا با طراحی و ساخت دیوار سبز

 

5- بنفشه:

گل بنفشه برای همه ما آشنا است و آن را حداقل یکبار در عمرمان دیده ایم. این گل یکی از گل های زیبا و دل انگیز است که ساقه ای کوتاه دارد و گل هایی به رنگ بنفش یا زرد و بنفش دارد که می توانند زیبایی خوبی به دیوار سبز شما ببخشند.

 

6- یاسمن:

گل یاسمن یکی دیگر از انواع گیاهان مناسب برای دیوار سبز است که دارای ظاهری زیبا و دلنشین است. این گل روش نگهداری آسانی دارد و به راحتی می توانید از آن در ساخت دیوار سبز خانگی استفاده کنید و همچنین عطر دلنشین آن هم می تواند به شما حس خیلی خوبی را منتقل کند.

 

7- پیچ امین الدوله:

گیاه پیچ امین الدوله یکی از گیاهان چسبنده محبوب است که در خانه های قدیمی بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه می تواند سایه بان مناسبی برای دیوار سبز شما باشد و همچنین در اکثر ایام سبز خواهد بود. گل های این گیاه زرد و سفید هستند و زیبایی مناسبی را به دیوار سبز شما می بخشند.

البته توصیه می کنیم که از این گیاه به مقدار مناسب روی دیوار سبز خود قرار دهید چون گیاهی با رشد سریع است و هرچند وقت یکبار نیاز به هرس دارد.

 

8- چمن یال اسبی:

گیاه چمن یال اسبی، یکی از گیاهان همیشه سبز و زیباست که می تواند در دیوار سبز شما، زیبایی خاصی را ایجاد کند.

این گیاه روش نگهداری بسیار آسانی دارد و می تواند رشد سریعی داشته باشد. اگر از چمن یال اسبی در دیوار سبز مستقیم یا باکسی استفاده کنید، می تواند زیبایی بیشتری هم داشته باشد.

 

9- ناز فرانسوی:

ناز فرانسوی، یکی دیگر از گیاهان زیبا و چشم نواز است که برای دیوار سبز خودتان می توانید از آن استفاده کنید.

این گیاه چسبنده است و رشدی سریع دارد و گل های بسیار زیبا و ظریفی می دهد که می تواند زیبایی دیوار سبز شما را چند برابر کند.

 

10- هوستا:

هوستا یکی از گیاهان زیبا است که برگ هایی بزرگ و جذاب دارد و همین موضوع دلیل استفاده این گل در دیوار سبز است. گیاه هوستا گل هم می دهد و روش نگهداری از آن بسیار آسان است که این موضوع باعث می شود به راحتی بتوانید از آن در دیوار سبز خانگی خودتان استفاده کنید.

 

ساخت دیوار سبز در منزل
طراحی دیوار سبز را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید.

 

ساخت و طراحی دیوار سبز به کمک تیم هوم سرویز

در این مقاله، در مورد دیوار سبز در منزل صحبت کردیم و گفتیم که دیوار سبز چیست، در چه مکان هایی از منزل قابل استفاده است و به چه روش هایی پیاده سازی می شود. همچنین در ادامه 10 گیاه مناسب برای دیوار سبز در منزل را معرفی کردیم که می توانید از آنها برای ساخت دیوار سبز خودتان استفاده کنید. برای ساخت و طراحی دیوار سبز می توانید این کار را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا زیباترین و جذاب ترین دیوار سبز خانگی را داشته باشید و از وجود چنین مکان آرامش بخشی در خانه خود لذت ببرید.

قیمت مراقبت گل و گیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا