تعمیر و سرویس خودرو

GPS خودرو چیست؟ بررسی 5 مورد از بهترین ردیاب های خودرو

 آمارها نشان می‌دهد که روز به روز سرقت ماشین‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و به‌ همین دلیل اکثر مالکان خودرو به دنبال روش‌هایی مانند استفاده از ابزارهای امنینی مانند قفل پدال، قفل فرمان، دزگیر و… هستند تا از سرقت خودروی خود جلوگیری کنند. اما همانطور که می‌دانید این وسایل نمی‌توانند کاملا از سرقت خودرو جلوگیری کنند و در واقع برخی سارقین هستند که به سادگی می‌توانند حتی دزدگیر خودرو را غیر فعال کنند و خودرو را به سرقت ببرند. در این‌جاست که نصب ردیاب خودرو به‌ عنوان بهترین راه‌ حل در نظر گرفته می‌شود. در این نوشته از هوم سرویز با بهترین ردیاب های خودرو آشنا خواهید شد.

ردیاب خودرو وسیله ای است که شما با استفاده از آن می‌توانید مطمئن باشید که حتی در صورت سرقت، خودروی شما به سادگی پیدا می‌شود و می‌توانید آن را پس بگیرید. اما ردیاب خودرو چه تفاوتی با GPS دارد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا بدانیم که GPS چیست؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ردیاب خودرو
با 5 مورد از بهترین ردیاب های خودرو در هوم سرویز آشنا شوید

GPS چیست؟

کلمه GPS مختصر شده عبارت Global Positioning System است که در واقع همان سیستم موقعیت‌یاب جهانی می‌باشد. این سیستم شبکه‌ای از ماهواره‌هایی تشکیل شده است که با پوشش نقاط مختلف زمین می‌توانند طول و عرض جغرافیایی را مشخص کنند.  GPSها از سه بخش مختلف تشکیل می‌شوند:

·         بخش فضایی GPSها که از 24 تا 32 ماهواره تشکیل شده و در مدار میانی زمین قرار گرفته است. در این‌ صورت می‌تواند با استفاده از مدارها، در تمام ساعات شبانه روز، تمام نقاط سطح زمین را با حداقل 6 ماهواره تحت نظر داشته باشد.

·         بخش کنترل GPSها که شامل دو دستگاه کنترل زمینی و یک میزبان آنتن‌های اختصاصی و اشتراکی و ایستگاه‌های پایش است.

·         و بخش کاربر GPSها که دریافت‌ کننده اطلاعات ارسالی از ماهواره را آنتن‌ دهی می‌کند. همچنین قسمت گیرنده این بخش نیز از نرم‌افزار و ریزپردازنده‌ای تشکیل شده است که فاصله بین آنتن زمینی تا ماهواره‌های مرتبط با گیرنده را مشخص می‌کند.

با این اوصاف، شما می‌توانید بسته به ماهواره‌ای که موقعیت شما را پیش‌بینی می‌کند و با توجه به موقعیت قرارگیریتان، طول و عرض جغرافیایی نقطه حضور خود را با استفاده از یک دستگاه GPS دریافت کنید.

ردیاب خودرو
مزایای نصب ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب‌های خودرو وسیله‌هایی هستند که از ماژول GPS استفاده می‌کنند و در این‌ صورت می‌توانند موقعیت مکانی خودرو را به راحتی در اختیار مالکش قرار دهند. در واقع، شما با نصب یک ردیاب و نرم افزار مربوط به آن، روی خودروی خود می‌توانید موقعیت لحظه‌ای خودرو را دریافت کرده و حتی از میزان سوخت مصرفی خودرو، وزن بارگیری‌ شده، مقدار شتاب و سرعت خودرو، وضعیت کمربند ایمنی و حتی تعداد ترمزها نیز اطلاع پیدا کنید.

در واقع، با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار ردیاب خودرو در کنار یکدیگر می‌توانید خودروی خود را کاملا مدیریت کنید. اگرچه برخی ردیاب‌ها در بازار هستند که تنها خودرو را دریابی می‌کنند و بیشتر توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که تنها تعیین موقعیت مکانی و جغرافیای خودرو برای آن‌ها اهمیت دارد.

در نتیجه، برای تفاوت GPS و ردیاب خودرو می‌توان گفت که این دو در کنار یکدیگر کاربرد دارند و دو سخت‌افزار جدا از هم نیستند که بخواهند با یکدیگر مقایسه شوند. در واقع، پایه و اساس ساخت ردیاب‌های خودرو GPS است و با استفاده از این ماژول می‌توانند اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و جغرافیایی خودرو را در اختیار سامانه مدیریت ناوگان قرار دهند.

ردیاب خودرو
کدام یک از ردیاب های خودرو برای شما بهتر است؟

انواع ردیاب خودرو

به‌ طور کلی می‌توان ردیاب‌ها را در دو دسته تقسیم‌بندی کرد:

1.      ردیاب‌های سیمی: این ردیاب‌ها همانطور که از نامشان پیداست، نیاز به سیم‌ کشی دارند؛ به‌ همین دلیل منبع تغذیه قوی‌ نداشته و برای تامین انرژی مورد نیاز خود باید به باتری خودرو یا یک منبع بیرونی متصل شوند. در این‌ صورت غالبا سارقین پس از سرقت خودرو باتری آن را جدا کرده و به‌ همین دلیل، اگر باتری داخلی درون ردیاب نیز وجود نداشته باشد، فرآیند ردیابی خودرو امکان پذیر نخواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب دزدگیر و GPS خودرو هم ارائه میده؟

2.      ردیاب‌های شارژی: این نوع ردیاب‌ها به سیم‌کشی نیاز ندارند و با نام ردیاب‌های آهنربایی نیز شناخته می‌شوند. منبع تغذیه داخلی این ردیاب‌ها بسیار قوی است و باتری برخی آ‌ن‌ها به‌ صورتی طراحی شده است که حتی تا 5 سال نیاز به شارژ مجدد نخواهند داشت. نصب ردیاب‌های شارژی آهنربایی بسیار ساده است و خود افراد نیز می‌توانند آن را روی خودروی خود نصب کنند.

همچنین بسته به نیازهای مشتریان، ردیاب‌های خودرو مدل‌های مختلفی دارند:

·         ردیاب‌های خودروهای شخصی که رایج‌ترین ردیاب‌ها محسوب می‌شوند.

·         ردیاب خودروهای سازمانی

·         ردیاب‌های خودروهای یخچال دار

·         ردیاب خودروهای ماشین‌آلات کشاورزی و یا راهسازی

·         ردیاب خودروهای حمل بتن آماده

·         ردیاب خودروهای تانکر سوخت و یا تانکر آب

·         ردیاب خودروهای سبک و سنگین حمل مسافر

·         ردیاب‌های مخصوص موتور سیکلت

در واقع، بسته به اینکه ردیاب خودرو روی کدامیک از انواع خودرو نصب می‌شود، نصب و عملکرد آن نیز غالبا متفاوت خواهد بود. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی‌ که می‌خواهید ردیاب خود رو را خریداری کنید، مدلی را انتخاب کنید که مطابق با نوع خودروی شما باشد.

ردیاب خودرو
دو مدل ردیاب های سیمی و شارژی

اما برای خرید بهترین ردیاب خودرو باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟

مهم‌ترین و ضروری‌ترین فاکتورهایی که برای خرید ردیاب خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید، عبارت هستند از:

·         ردیابی لحظه‌ای یا آنلاین خودرو روی نقشه

·         اعلام هشدارهای روشن شدن خودرو، جابجایی یا بکسل شدن آن

·         گزارش خاموش شدن خودرو از راه دور

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب دزدگیر و GPS خودرو هم ارائه میده؟

·         اعلام هشدارهای مربوط به سرعت غیرمجاز و رانندگی‌های خطرناک با شتاب و ترمز ناگهانی یا حتی حرکات مارپیچ

·        اعلام هشدارهای مربوط به ضربه خوردن خودرو

·        اعلام هشدار مربوط به خروج خودرو از محدوده مجاز

·       گزارش مسیرهای پیموده شده توسط خودرو، نقاط توقف آن و یا میزان سلوکار کردن خودرو

·       گزارش مقدار کیلومتر طی‌شده توسط خودرو

·      امکان برقراری مکالمه دوطرفه با راننده خودرو

بررسی 5 مورد از بهترین ردیاب‌های خودرو

انتخاب 5 مورد از بهترین ردیاب‌های خودرو بین تنوع زیاد آن‌ها در بازار، کار مشکلی است؛ اما در این مقاله، 5 مورد از بهترین ردیاب‌های خودرو براساس فاکتورهایی مانند کیفیت بالا، قیمت مناسب و کارایی و عملکرد منحصر به‌فرد، معرفی شده‌اند.

ردیاب خودرو وسیله‌ای است که با استفاده از ماژول GPS آن می‌توان موقعیت خودرو را مشخص کرد و به‌همین دلیل، GPS آن باید دارای عملکرد سریع و مناسبی باشد و بتواند قابلیت‌ها و فاکتورهایی که در بالا گفته شد را تامین کند. 5 ردیابی که معرفی شده‌اند، علاوه‌ بر داشتن اغلب این فاکتورها، مشخصات منحصر به‌فردی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است. در ادامه با چند مورد از بهترین جی پی اس برای خودرو آشنا خواهید شد.

ردیاب جی‌ پی‌ اس SPY TEC مدل STI_GL300

این ردیاب از ردیاب‌های مینی پرتابل و بلادرنگ است که برای ردیابی خودروها و حتی اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از ردیاب SPY TEC اندازه‌ای فشرده دارد و به‌ همین دلیل می‌توان در هرمکانی اعم از خودرو، کوله‌پشتی یا حتی کمربند آن را تعبیه کرد. همچنین این ردیاب با استفاده از فناوری‌های روز طراحی شده است و به‌ همین دلیل از بهترین ردیاب‌های خورو محسوب می‌شود.

ردیاب جی‌پی‌اس Vyncs مدل OBD-II

این ردیاب مخصوص خودروها و وسایل نقلیه است که از تکنولوژی 3G و 2G نیز بهره می‌برد. این ردیاب می‌تواند سوابق رانندگی را به‌ صورت نامحدود حفظ کند. همچنین با استفاده از آن می‌توان از خدمات کامل اتصال به خودرو همراه با دستگاه‌های ردیابی بلادرنک و دیگر خدمات و امکان فوق‌العاده آن نظیر هشدار باتری کم و یا هشدار سوخت بهره برد.

ردیاب جی‌پی‌اس Optimus مدل 2.0 bundle with twin magnet case

این محصول برای ردیابی سریع‌تر و آسان‌تر ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسیریابی مخصوص برای تمام ناوبران و جستجو کنندگان با استفاده از برنامه‌های کاربردی مخصوص اندروید و حتی آی‌اواس اشاره کرد. این مدل از ردیاب‌ها را نیز می‌توان در داخل خودروها و حتی کوله‌پشتی به‌ سادگی مورد استفاده قرار داد. از دیگر ویژگی‌های مهم این ردیاب گزارش‌دهی سریع و به‌ موقع آن است که یکی از فاکتورهای پراهمیت ردیاب‌ها محسوب می‌شود.

ردیاب خودرو
نصب دزدگیر و ردیاب خودروی شما با هوم سرویز

ردیاب جی‌پی‌اس مخفی خودرو مدل TKSTAR

این ردیاب نیز بلادرنگ و ضدآب است و می‌تواند روی وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه، ردیابی خودرو را توسط نقشه‌های گوگل و با دقت بالا انجام دهد. علاوه‌ بر آن، شما با استفاده از این ردیاب می‌توانید مختصات جی‌پی‌اس را از طریق پیامک دریافت کنید. باتری این محصول ظرفیت بالایی دارد و در هربار شارژ کامل در حالت عادی برای مدت 3 هفته و در حالت استند بای نیز برای مدت 90 روز کار می‌کند. همچنین کاربر با استفاده از این ردیاب می‌تواند تاریخچه مسیرهای طی شده خودرو در 6 ماه گذشته را از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن دریافت کند.

ردیاب جی‌پی‌اس Kimfly mini

این ردیاب یکی از انواع مینی ردیاب‌ها محسوب می‌شود که برای ردیابی بلادرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این ردیاب می‌توان به گزارش‌دهی سریع و به‌موقع آن در حالت‌ها و موقعیت‌های مختلف و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق اس‌ام‌اس، وب‌سایت و اپلیکیشن اشاره کرد. همچنین دسترسی به مسیرهای طی‌شده خودرو با استفاده از این ردیاب، تا 3 ماه گذشته از طریق وب‌ سایت یا اپلیکیشن قابل دسترسی است. این‌ ردیاب می‌تواند برای ردیابی کودکان و سالمندان نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای اطلاع از موقعیت‌های اورژانسی و غیرمتقربه نیز بسیار کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که محل نصب و قرارگیری ردیاب خودرو و حتی محکم بودن و جهت قرار گرفتن آن در محل نصب بسیار اهمیت دارد. همچنین ردیاب و شنود خودرو باید در محلی بدون پارازیت و اختلال نصب شود؛ در غیر این‌ صورت ردیاب کارکرد صحیح نخواهد داشت و حتی ممکن است به ردیاب و حتی خودرو خسارت وارد شود. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود در استفاده از ردیاب‌های خودرو به مکان نصب آن توجه داشته باشید.

امنیت ماشین شما با هوم سرویز

از آنجایی که امنیت ماشین شما اهمیت بسیار زیادی دارد، شما می توانید از تیم هوم سرویز برای نصب دزدگیر خودرو و ساخت ریموت ماشین خود کمک بگیرید و با کمک متخصصان حرفه ای و باتجربه هوم سرویز ماشین خود را امن تر و ضدسرقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا