همه آنچه که باید درباره برس های آرایشی بدانید

دنیای آرایش یا میکاپ روز به روز گسترده‌تر می‌شود؛ از شیوه‌های مختلف آرایش گرفته تا ابزاری که برای آن به‌ کار گرفته می‌شوند. مثلاً برس های آرایشی آنقدر متنوع هستند و کاربردهای گوناگون دارند که شاید فکرش را هم نکنید. بدون شک این خبر خوبی است! چرا که دیگر قرار نیست از یک برس هم برای آرایش ابروی خود استفاده کنید و هم پلک‌هایتان. اگر می‌خواهید از این وسایل پرکاربرد آرایشی بیشتر بدانید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما است تا بهترین برس های آرایشی را برای خود انتخاب کنید.

ست کامل برس های آرایشی
ست کامل برس های آرایشی

انواع برس های آرایشی؛ از برس ابرو تا برس رژگونه

کیف لوازم آرایش یک خانم ممکن است شباهت زیادی به ابزار کار یک نقاش داشته باشد. برس‌ ها یا همان براش های آرایشی مانند قلم موهای نقاش، اندازه‌ها و شکل‌های مختلف دارند. در واقع، هر عضو صورت برس مخصوص خود را دارد که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید و با کاربرد براش های آرایشی گوناگون آشنا شوید.

  • برس پودری

در بین برس های آرایشی، برس پودری کاربرد زیادی دارد. دلیل آن هم این است که بسیاری از خانم‌ها این نوع لوازم آرایش را به‌ صورت روزانه هم استفاده می‌کنند. اما برس مخصوص کرم پودر چه شکلی است؟ این نوع براش معمولاً پهن، بلند و نرم است و موهای پرُپشت دارد. همین تراکم موها کمک می‌کند تا کرم پودر یا پنکک به‌ راحتی روی پوست پخش شود. نکته دیگر این است که استفاده از براش های پودری با دسته بلند و ارگونومیک، آسان‌تر از شکل‌های دیگر است.

انواع مختلف براش آرایشی
انواع مختلف براش آرایشی

  • برس ابرو

زمانی برس ابرو مترادف شانه ابرو بود. اما امروزه از این نوع برس فقط برای مرتب کردن ابروها استفاده نمی‌شود. در حقیقت براش ابرو دو کارکرد متفاوت دارد: هم می‌توانید با آن ابروهای خود را شانه کنید و هم می توانید قسمت‌های خالی داخل ابروها را پر کنید. برای خیلی‌ها، برس ابرو دو سر ایده‌آل‌ترین انتخاب است. چرا که می‌توانید قسمت تیز برس را که موهای سفت، فشرده و کوتاه دارد، برای زدن سایه یا ژل به‌ کار ببرید. قسمت شانه این برس نیز برای مرتب کردن، اصلاح و حتی محو کردن سایه ابرو مناسب است.

  • برس کانسیلر یا محو کننده

قبل از آن که از برس کانسیلر برایتان بگوییم، بد نیست بدانید که اصلاً کانسیلر چیست. تصحیح‌ کننده رنگی یا محو کننده بهترین عباراتی هستند که می‌توان برای توصیف کانسیلر به‌ کار برد. با استفاده از کانسیلر می توان هرگونه جای جوش، لک یا حتی تیرگی دور چشم را پوشاند تا صورت شما برای یک آرایش حرفه‌ای آماده شود. برای این منظور، شما نیاز به یک براش کانسیلر دارید.

برس کانسیلر، کوچک و ظریف بوده و سر آن می‌تواند گرد یا تخت باشد. از آنجایی که این برس برای دور چشم، کناره‌های بینی و گوشه‌های لب استفاده می‌شود؛ حتماً باید نرم باشد. به‌علاوه، در مورد اطراف و گوشه‌های چشم بهتر است به‌جای کشیدن برس از حرکت‌های ضربه‌ای کمک بگیرید.

  • برس رژگونه

برس رژگونه احتمالاً بسیار پیش از آن که سایر برس های آرایشی متولد شوند، در کیف میکاپ خانم‌ها جا داشت. براش رژ گونه اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی دارد. اما موهای نرم، متراکم و بلند ویژگی مشترک تمام آنها به‌ شمار می‌رود. اگر می‌خواهید گونه‌های خود را کمی بیشتر برجسته کنید، می‌توانید از برس رژ گونه زاویه‌دار استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از برس های آرایشی
نکات مهم استفاده از برس های آرایشی
  • برس خط چشم

خیلی‌ها با این گفته موافق‌ هستند که کشیدن خط چشم خوب کار هر کسی نیست. پس برای اینکه در این کار موفق باشید، نیاز به یک ابزار تخصصی مانند برس خط چشم دارید. براش خط چشم، شبیه یک قلم موی نازک و بهترین انتخاب برای خط چشم‌های کرمی و ژلی است. البته شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از برس نازک یا براش خط چشم با سرِ تخت استفاده کنید.

  • برس رژ لب

در میان برس های آرایشی، برس رژ لب شباهت زیادی به برس سایه چشم دارد. این مدل براش، کوتاه و دارای سری سفت، نوک تیز و باریک است. بنابراین می‌توانید از آن هم برای پخش کردن رنگ و هم طراحی گوشه لب‌ها استفاده کنید. البته شاید کمتر کسی برای میکاپ روزانه به این میزان دقت نیاز داشته باشد. اما آرایشگرهای حرفه‌ای برای طراحی لب‌ هایی صاف و یکدست، حتماً برس رژ لب در وسایل آرایش خود دارند.

  • برس بادبزنی

برس بادبزنی همانطور که از نام آن بر می‌آید، شبیه بادبزن است و موهای کم پشت دارد. به‌ علاوه، براش بادبزنی درست مانند یک جارو عمل می‌کند و برای زدودن اضافه‌های آرایش، ابزار مناسبی است. به‌ طور خلاصه باید گفت که این مدل براش حُسن ختام یک میکاپ حرفه‌ای و کامل است.

  • برس سایه چشم

اگر آرایشگر حرفه‌ای باشید، می‌دانید که زدن سایه چشم، مهارت و ظرافت خاصی می‌طلبد. پس برای اینکه این هنر را به زیباترین شکل، پشت چشم‌های خود پیاده کنید، نیاز به دو نوع برس دارید. برس سایه چشم سَرگِرد برای پخش یا محو کردن رنگ‌ها به‌ کار می‌رود. اما در مورد گوشه چشم‌ها، بهتر است از برس سایه چشم زاویه‌دار استفاده کنید. در واقع، این مدل برس به‌ واسطه سر کج و زاویه‌دار می‌تواند خط‌های ظریف و متقارنی را در انتهای چشمان شما ایجاد کند.

براش آرایشی قاشقی، ابزاری جدید، محبوب و پُر کاربرد

تنوع برس های آرایشی هر روز بیشتر می شود. کافی است نگاهی به ویترین مغازه‌های فروش لوازم آرایشی بیندازید، حتماً براش‌هایی خواهید دید که تا چند سال پیش به چشمتان آشنا نبودند. برس های قاشقی یا مسواکی از جمله مدل‌های جدید هستند که در اندازه‌ها و کاربردهای مختلف عرضه می‌شوند. مثلاً شما می‌توانید یک پک براش قاشقی شامل پنج یا شش عدد تهیه کرده و از آن برای میکاپ قسمت‌های گوناگون صورت بهره ببرید.

چند نکته مهم درباره نحوه استفاده از برس های آرایشی

وقتی می‌خواهید یک برس آرایشی تهیه کنید، احتمالاً به ویژگی‌های مختلفی توجه می‌کنید. کیفیت، برند و قیمت براش آرایشی از آن جمله هستند؛ اما همه چیز به همین‌ جا ختم نمی‌شود. اینکه چطور از آنها استفاده کنید هم به همان میزان اهمیت دارد. در غیر این صورت حتی اگر بهترین برس های آرایشی حرفه‌ای را هم تهیه کنید، به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید. در ادامه چند نکته کاربردی را درباره استفاده از این ابزارهای آرایشی با شما در میان می‌گذاریم.

  • برای شستن برس‌ها وقت بگذارید

شاید کمی عجیب باشد، اما براش های آرایشی هم به حمام نیاز دارند! این قلم موهای نرم و دوست‌داشتنی می‌توانند یک محل ایده‌آل برای تجمع میکروب‌ها باشند. پس بهتر است هر از گاهی آنها را به کمی صابون آغشته کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس آن را آب کشیده و در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

  • هر برس را بهر کاری ساختند!

اگر آرایشگر باشید، حرفه‌تان ایجاب می‌کند که یک ست کامل برس آرایشی داشته باشید. برای میکاپ روزانه این نیاز کمتر احساس می‌شود. با این وجود، هر برسی کاربرد خاص خود را دارد و برای همان نیز طراحی شده است. پس بهتر است از یک براش، بیش از حد کار نکشید.

  • برس را روی پوست‌تان فشار ندهید

بدون شک زورِ بازو چیزی است که هنگام آرایش به آن نیاز ندارید! مثلاً هنگام رژ گونه زدن لازم نیست که برس را آنقدر محکم روی پوست خود فشار دهید که موهای آن خم شوند. فقط کافی است موهای براش با گونه‌های شما تماس پیدا کرده و پودر را به‌ آرامی روی آنها پخش کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟
  • براش طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

خوب؛ پاسخ این سئوال بستگی به ناحیه‌ای دارد که می‌خواهید برس را برای آن استفاده کنید. به‌ طور کلی برای محصولات آرایشی پودری، برس با موی طبیعی گزینه مناسب‌تری است. در مقابل، براش های مصنوعی برای محصولات مرطوب مثل کرم کارایی بیشتری دارند. یک نکته را هم باید اضافه کنیم که براش های طبیعی از موی حیوانات تهیه می‌شوند. پس اگر طرفدار حقوق حیوانات هستید، بهتر است دور آنها را خط بکشید!

کاربرد های مختلف برس های آرایشی
کاربرد های مختلف برس های آرایشی

در این مقاله شما را با برس های آرایشی و کاربرد آنها آشنا کردیم. دیدید که هر برس شکل خاصی دارد و برای آرایش یک عضو صورت مناسب است. دانستن این نکات باعث می‌شود هنگام خرید یک براش آرایشی، آگاهانه تر وسایل آرایش خود را انتخاب کنید. علاوه بر اینها، در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز اطلاعات جامعی از دنیای زیبایی و مد برایتان مهیا شده است. شما حتی می‌توانید این اطلاعات را با دیگران به‌ اشتراک گذاشته و راهنمای خوبی برای آنها باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا