نظافت و پذیرایی

ترفندهایی برای تمیز کردن کاشی‌ های حمام

کاشی‌ ها یکی از مهم‌ترین کفپوش‌ها و دیوارپوش‌های خانه محسوب می‌شوند که بخش اصلی حمام یا حتی آشپزخانه را در برمی‌گیرند و همچنین از مکان‌هایی هستند که به‌ مرور زمان به‌سادگی، دچار میکروب و آلودگی می‌شوند. برای اینکه کاشی‌های حمام تمیز باشد، باید آنها را تمیز کرد. پاک کردن کاشی ها از آلودگی‌ها و از بین بردن لک‌های موجود روی دوغاب بین درزها، در نظافت منزل بسیار اهمیت دارد؛ زیرا دوغاب سفید و خاکستری به‌ سادگی دچار لک می‌شود و به همین دلیل،حتی اگر فضا تمیز باشد، این دوغاب‌ها کثیف به‌ نظر می‌رسند. در کنار آن، خود کاشی‌ها نیز باید هر چند وقت یک بار تمیز شوند. در این‌ صورت می‌توان گفت که استفاده از ترفندهایی برای تمیز کردن کاشی های حمام بسیار ضرورت دارد. یکی از روش‌های موثر برای تمیز کردن و برق انداختن کاشی‌های حمام و حتی درز بین آن‌ها، استفاده از مواد سفید کننده است. برای تمیز کردن کاشی های حمام شما باید از بهترین شوینده‌های موجود استفاده کنید تا علاوه‌ بر تمیز کردن سطوح کاشی‌ها مطمئن باشید که کاشی‌های حمام شما دچار آسیب نشده و تمیزتر از همیشه به‌ نظر می‌رسند.  از روش‌های مختلف می توان برای تمیز کردن کاشی‌های حمام استفاده کرد. در این مقاله ترفندهایی معرفی شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌ سادگی و در کمترین زمان ممکن کاشی های حمام خود را تمیز کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ترفندهای تمیز کردن کاشی های حمام
ترفندهای تمیز کردن کاشی های حمام

ترفندهای موثر و کاربردی برای تمیز کردن کاشی های حمام

·         استفاده از سرکه و جوش شیرین

برای استفاده از این ترفند، باید مقداری سرکه و جوش شیرین را همراه با مقدار کمی آب جوش و پودر ماشین لباسشویی یا مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک اسکاچ تمیز تمام سطح سرامیک را به این محلول آغشته کرده و برای مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک فرچه تمیز سطح کاشی‌های دیوار و یا کف حمام را از آلودگی‌ها تمیز کرده و بشویید. برای از بین بردن جرم‌ها و آلودگی‌های موجود در بین کاشی‌ها و در محل درزها می‌توانید از مسواک یا فرچه‌های زبر استفاده کنید. پس از تمیز کردن کاشی‌ ها باید سریعا با استفاده از یک دستمال یا حوله آن را خشک کنید تا سطح کاملا برق بیوفتد. برای این منظور نیز می‌توانید یک حوله یا دستمال تمیز را سر تی قرار داده و روی کاشی‌ها بکشید تا خشک کردن سطح کاشی‌ها آسان‌تر انجام شود.

در صورتی‌ که شما کاشی‌های حمام خود را برای مدت طولانی تمیز نکرده باشید، بین درزها و حتی روی سطح کاشی‌های داخل حمام قارچ‌ها و کپک‌هایی به وجود می‌آید. شما برای از بین بردن این قارچ‌ها و کپک‌ها از روی درز یا سطح کاشی می‌توانید روی بخش مورد نظر را با استفاده از یک پنبه یا پارچه تمیز مقداری سرکه بمالید و سپس آن محل را با استفاده از آب تمیز کنید. با استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین هم می‌توانید سطح کاشی‌های حمام و درزهای بین آن‌ها را تمیز کرده و جرم و رسوبات آن را به‌ طور کامل از بین ببرید.

استفاده از سفیدکننده در نظافت و تمیزی منزل
استفاده از سفیدکننده در تمیز کردن کاشی ها

·         استفاده از سفیدکننده

در صورتی‌ که روی سطح کاشی‌ها یا روی درزهای بین آن‌ها، جرم و رسوب بسیار زیادی وجود داشته باشد، شما می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید. شما می توانید محلول جوش شیرین و سرکه را با مقداری سفیدکننده مخلوط کرده و با استفاده از آن سطح کاشی‌ها و درزهای بین آن‌ها را تمیز کنید. با این کار، جرم و رسوبات موجود راحت‌تر و سریع‌تر پاک می‌شوند.

اما در استفاده از سفیدکننده بهتر است توجه داشته باشید که بو و بخار سفیدکننده بسیار اذیت‌ کننده و مضر است. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام تمیز کردن کاشی‌های حمام با استفاده از این محلول هواکش یا در حمام را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد. علاوه‌ بر آن، توصیه می‌شود هنگام استفاده از سفیدکننده از دستکش استفاده کنید.

برخی از انواع کاشی‌ها در معرض با مواد شیمایی و به خصوص سفیدکننده‌های قوی، خراب می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. اگر نمی‌خواهید سطح کاشی‌های حمام شما در معرض این آسیب‌ها قرار بگیرد، می‌توانید تنها از سفیدکننده روی درزهای بین کاشی‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید مقدار سفیدکننده را  روی پنبه ریخته و تنها روی جرم‌ها ورسوبات درزهای کاشی‌ها از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برس‌های مویی زبر برای تمیز کردن و ساییدن درزهای کاشی‌ها استفاده کنید.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو
برای تمیز کردن کاشی ها از ترکیب جوش شیرین و لیمو استفاده کنید

·         استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو

از دیگر ترفندهایی که شما می‌توانید برای تمیز کردن کاشی‌های حمام خود از آن استفاده کنید، استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو است. این روش یکی از روش‌های موثر در از بین بردن لکه‌های آب و جرم‌های سطحی کاشی‌ها محسوب می‌شود و همچنین مانع از چسبیدن انگل‌ها به کاشی خواهد بود.

برای اجرای این ترفند، کافی است نصف لیوان جوش شیرین را با آب یک لیمو و مقدار کمی آب اکسیژنه ترکیب کنید. با این ترکیب، خمیر یکنواختی به دست می‌آید که برای نرم‌تر شدن این خمیر می‌توانید مقداری آب نیز به آن اضافه کنید. سپس باید خمیر تهیه‌ شده را روی سطح کاشی‌ها ریخته و با برس یا اسفنج سطح کاشی‌ها را تمیز کرده و از آلودگی‌ها پاک کنید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس سطح کاشی‌ها را به‌ طور کامل بشویید. در نهایت، سطح کاشی‌ها را کاملا خشک کنید تا برق بیفتد.

·         استفاده از نمک اسپوم

شما می‌توانید برای تمیز کردن کاشی‌های حمام خود از نمک اسپوم استفاده کنید. در واقع یکی از کاربردهای خانگی این نوع نمک تمیز کردن و شستشوی سطوح است.

برای تمیز کردن کاشی‌های حمام با استفاده از نمک اسپوم، تنها کافی است مقداری از آن را با مقداری صابون مایع مخلوط کرده و با استفاده از این ترکیب کاشی‌ها و درز بین آن‌ها را تمیز کنید. در نهایت باید کاشی‌ها و درزهای بین آن‌ها را کاملا پاک کرده و بشویید. توجه داشته باشید که ترکیب این دو ماده می‌تواند باعث لیز شدن سطوح کاشی شود؛ به همین دلیل پس از تمیز کردن آلودگی‌های کاشی و درزها با استفاده از این ترکیب، بهتر است به‌ خوبی و با دقت سطح کاشی‌ها را از این ترکیب تمیز کنید.

نکات مهم برای تمیزی کاشی ها
نکات مهم در تمیز کردن کاشی های حمام

نکات مورد توجه در تمیز کردن کاشی های حمام

در تمیز کردن کاشی‌ ها و درزهای آن‌ها تنها نوع محلول با ترکیبی که استفاده می‌کنید، اهمیت ندارد؛ بلکه در کنار آن روشی که برای تمیز کردن آلودگی‌ها و لک‌های موجود روی کاشی‌ها و درزهای بین آن‌ها استفاده می‌کنید نیز، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل در این قسمت از مقاله نکاتی ذکر شده اند که بهتر است در تمیز کردن کاشی‌های حمام خود این نکات را نیز مدنظر داشته باشید:

·         بهترین و موثرترین روش برای از بین بردن هرچه بیشتر آلودگی‌ ها و جرم‌های موجود روی کاشی‌ها و روی درزهای آن‌ها، استفاده از یک پاک‌ کننده موثر و دادن زمان کافی به آن برای خیس خوردن و عمل کردن است. برای این منظور، باید اجازه دهید محلول یا ماده تمیزکننده موردنظر شما حداقل برای مدت 30 دقیقه روی محل باقی بماند تا لکه‌ ها نرم شده و ساده‌تر پاک شوند. در این‌ صورت شما باید قبل از ساییدن سطح و درزهای کاشی‌ها، محلول یا ترکیب مورد نظر خود را روی سطح ریخته و مقداری زمان به آن بدهید تا خیس بخورد و عمل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

·         در استفاده از محلول یا ماده تمیزکننده مطمئن شوید که تمامی نواحی کاشی و روی درزها کاملا با استفاده از این محلول پوشانده شده و به آن آغشته شده است. با این کار مطمئن باشید که محلول تمیزکننده مدنظر شما روی تمامی نواحی کاشی به‌ خوبی عمل می‌کند. اگرچه شما حین تمیز کردن کاشی‌ها نیز می‌توانید مرتبا محلول تمیز کننده را روی آن بریزید؛ اما همان طور که گفته شد خیس خوردن و عمل کردن ماده تمیز کننده روی سطح و درزهای کاشی‌های دارای آلودگی بسیار اهمیت دارد.

·         قبل از تمیز کردن و ساییدن سطح بهتر است از یک تی یا جاروی کاملا خشک برای پاک کردن کاشی‌های کف حمام استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید برای پاک کردن کاشی‌های دیوار از یک پارچه خشک کمک بگیرید. با این کار، گردوغبار موجود روی سطح یا درزهای کاشی‌ها به‌ سادگی از بین می‌رود و شما می‌توانید دسترسی راحت‌تری به درزها داشته باشید.

·         همچنین، شما می‎توانید برای تمیز کردن موثرتر درزهای کاشی‌ها از یک مسواک غیرقابل استفاده یا حتی یک برس مویی زبر استفاده کنید.

پس از استفاده از تمامی مواد تمیز کننده لازم است که شما کل سطح کاشی‌ها را بشویید و خشک کنید. اما در صورتی‌ که هنوز لکه‌های مقاومی روی سطح مانده باشند می‌توانید مراحل تمیزشدن کاشی‌ها را در آن سطح مجددا تکرار کنید تا در نهایت نتیجه موردنظر خود را به دست آورید.

شما می توانید کاشی کاری منزل خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

 

تمیز کردن منزل شما با هوم سرویز
نظافت منزل شما با هوم سرویز

همانطور که گفته شد، کاشی‌های داخل حمام در معرض میکروب و آلودگی قرار دارند و به همین دلیل باید هر چند مدت یکبار تمیز شوند. در این نوشته با روش های تمیز کردن کاشی های حمام آشنا شدید. اگر به‌ تازگی خانه خود را بازسازی کرده‌اید و یا خانه نو و جدیدی دارید، سعی کنید هر چند روز یکبار حمام و حتی دستشویی منزل خود را بشویید تا آلودگی‌های سطحی آن تبدیل به جرم نشود. با این کار، دیگر نیاز به استفاده از تمیزکننده‌های قوی شیمیایی نخواهید داشت و شما با استفاده از روش‌های خانگی می‌توانید به‌ سادگی کاشی‌های حمام خود را تمیز کنید؛ زیرا اغلب جرم‌ها و رسوبات سفت روی کاشی‌های حمام و درزهای آن‌ به‌ سختی تمیز می شوند و برای تمیز شدن نیاز به استفاده از ماده‌های تمیزکننده قوی‌تری دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود به نظافت کاشی‌های حمام خود نیز توجه داشته باشید.

نظافت منزل شما با تیم هوم سرویز

شما می توانید نظافت منزل خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خانه شما را به خوبی تمیز کنند و محیط زیباتر و تمیزتری برای زندگی داشته باشید. 

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا