برقکاری ساختمان

بهترین روش برای سرویس کولر گازی و اسپلیت ✔️ با لیست قیمت جدید

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برخی از انواع کولر گازی، نظیر کولر گازی پرتابل و کولر گازی ایستاده نیاز به نصب چندانی ندارد، اما انواع کولر گازی پنجره‌ای و به ویژه اسپیلت نیازمند نصب و راه‌اندازی دقیق است

با وجود این که اول بهار است اما هوا رو به گرما رفته و یکی از بحث‌های داغ خانواده‌ها بحث کولرها است و انواع و اقسام جستجوها در اینترنت مربوط به نصب، سرویس و یا تعمیر کولرهای آبی یا گازی در مناطق مختلف تهران است. ما نیز در هوم سرویز لازم دانستیم نکاتی پیرامون کولرهای گازی، نصب کولر گازی، نصب اسپیلت و سرویس کولر گازی و اسپلیت قبل از استفاده از آن بیان کنیم.

چند سالی است کولرهای منازل به یکی از سوژه‌های خنده و جوک ساختن تبدیل شده و انواع و اقسام شوخی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی از آن خود کرده است. این که پدر خانواده به عنوان سردمدار منزل، کنترل روشن و خاموش کردن کولر را در دست دارد. اما جدای از جنبه شوخی و خنده، کولرها یکی از ضروریات هر خانه‌ای در فصل گرما است و لزوم آشنایی با عملکرد آن بر کسی پوشیده نیست.

سال‌هاست برای رهایی از گرمای طاقت فرسا و رو به افزایش زمین، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و حدود صد سالی است که کولرها وارد منازل مردم شده است. کولرهای آبی و گازی، انواع اسپیلت‌ها، انواعی از کولرها هستند که ما مورد استفاده قرار می‌دهیم تا در فصل تابستان از خنکای لذت‌بخش آن و فرار از جهنم بیرون استفاده کنیم.

یکی از انواع کولرها همان طور که گفته شد کولر گازی است که در انواع برندها و مدل‌ها ساخته می‌شوند و روز به روز نیز در کیفیت‌ها، نوع و شکل‌های مختلف تغییر می‌یابند.

در ویدیوی زیر نکات جالبی در مورد روش سرویس کولر گازی و اسپلیت آموزش داده شده است . پس اگر امسال تصمیم گرفته اید که خودتان کار سرویس کولر گازی منزلتان را انجام دهید حتما ویدئوی زیر را مشاهده کنید :

پیشنهاد مطالعه: هزینه سرویس کولر در هوم سرویز چقدر است؟

سرویس کولر گازی

ویژگی‌های یک کولر گازی خوب

به طور کلی با گرم شدن کره زمین، خرید و استفاده از وسایل برودتی حتی در نقاطی که زمستان‌های سرد دارند نیز رو به افزایش است. باید گفت تاسیسات برودتی سهم زیادی از کل مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم در شرایط آب و هوایی متفاوت و با توجه به نوع وسیله مورد استفاده متغیر است. نحوه کارکرد انواع کولرها با توجه به آبی و گازی بودن نیز متفاوت است.

در بین انواع کولرها، کولرهای گازی از جایگاه خاصی برخوردارند، چرا که به سرعت از گرمای محیط کاسته و آن را خنک می‌کنند. برای خرید یک کولر مناسب باید به فاکتورهایی توجه کنید تا در نهایت به بهترین نحو خرید خود را انجام داده باشید.

یک سری مواردی که شما باید در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنید عبارتند از:

  • متراژ منزل یا محل کار
  • تعداد افراد ساکن و استفاده کننده از کولر گازی
  • کاربری مکان
  • ساعات استفاده از کولر
  • تعداد پنجره‌ها

نکاتی نیز وجود دارد که فروشندگان هنگام خرید کالا به شما خواهند گفت، اما سعی کنید در هنگام خرید کولر، حتما به موارد اشاره شده دقت کنید.

بیش‌تر بخوانید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

راهنمای سرویس کولر آبی

تعمیر لوازم خانگی، آسان‌تر از همیشه!

نکاتی طلایی در مورد انتخاب و تعمیر آیفون

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر سیم کشی تلفن

راهنمای نصب کولر گازی و اسپلیت

یکی از اصلی‌ترین موارد بعد از انتخاب و خرید یک کولر، بحث نصب  و راه‌اندازی آن است. رعایت اصول و نکاتی که اگر به آن‌ها توجه نداشته باشید، هم کولر بازده خوبی نخواهد داشت، هم دچار خرابی و مشکل شده و شما را  به دردسر می‌اندازد و هم خطرناک است.

برخی از انواع کولر گازی، نظیر کولر گازی پرتابل و کولر گازی ایستاده نیاز به نصب چندانی ندارد، اما انواع کولر گازی پنجره‌ای و به ویژه اسپیلت نیازمند نصب و راه‌اندازی دقیق است.

سخت ترین نصب مربوط به اسپیلت است، چرا که اسپیلت دارای دو واحد داخلی و خارجی است و لزوم دقت در نصب را می‌طلبد. ولی به طور کلی توصیه می‌کنیم برای نصب انواع کولر گازی از نصاب ماهر کمک بگیرید و کار را به کاردان بسپارید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

سرویس کولر گازی

لزوم سرویس کولر گازی و اسپلیت پیش از استفاده مداوم سالانه

اما تنها خرید کولر گازی، نصب و راه‌اندازی آن کافی نیست. شما باید بدانید کولرها نیز مانند سایر وسایل منزل به سرویس احتیاج دارند. بنابراین با آمدن فصل گرما نسبت به سرویس کولرهای گازی منزلتان اقدام کنید تا دچار مشکل خرابی کولر نشوید.

برای سرویس کولرهای گازی اگر کولر شما همچنان از خدمات پس از فروش رایگان و سرویس برخوردار است از آن استقاده کنید در غیر این صورت می‌توانید سفارش سرویس خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن خدمات منزل هوم سرویز ثبت کنید.

تعداد زیادی از متخصصان باتجربه و بادانش در هوم سرویز برای خدمات‌دهی به شما حاضر هستند این متخصصان در سراسر تهران خدمات متنوعی از نصب کولر آبی، نصب کولر گازی، نصب اسپیلت، نصب کولر گازی پرتابل، نصب کولر گازی ایستاده، نصب کولر در غرب تهران، تعمیر انواع کولر در غرب تهران، تعمیر انواع کولرهای آبی و گازی، سرویس کولرهای منازل و دفاتر محل کار در مناطق مختلف تهران، سرویس کولرهای گازی اسپیلت و … ارائه می‌دهند.

نکاتی پیرامون سرویس کولر گازی و اسپلیت در منزل

[quote]کویل‌های کولر گازی در واقع وظیفه خنک کردن و تهویه هوا را بر عهده دارند، از این رو مهم‌ترین قسمت در سرویس کولر گازی و اسپلیت، شستن و تمیز کردن فین‌ها یا کویل‌های کولرهای گازی است[/quote] اما در کنار استفاده از خدمات شرکت‌های خدماتی، شما می‌توانید با رعایت نکاتی هر چند کوچک و ساده خودتان نسبت به سرویس کولر گازی و اسپلیت منزلتان اقدام کنید. با ما در هوم سرویز با آموزش نکاتی پیرامون سرویس کولر گازی و اسپلیت همراه باشید.

  • اول ایمنی

برای این که خطری شما را تهدید نکند، در مرحله اول برق کولر گازی و اسپلیت را قطع کنید.

  • باز کردن قاب جلویی پنل

شما در این مرحله باید قاب جلویی پنل را بازکرده و فیلترهای آن را درآورید و با استفاده از فشار آب، آن را تمیز بشویید تا هرگونه خاک و گرد و غباری از روی ان شسته شود.

  • شست‌و‌شوی پنل داخلی

کویل‌های کولر گازی در واقع وظیفه خنک کردن و تهویه هوا را بر عهده دارند، از این رو مهم‌ترین قسمت در سرویس کولر گازی و اسپلیت، شستن و تمیز کردن فین‌ها یا کویل‌های کولرهای گازی است. شما می‌توانید به ‌وسیله یک ساعت قبل از تمیز کردن کویل‌ها، از یک مایع گاز پاک‌کن استفاده کرده و روی کویل‌ها بپاشید تا کف کند و بعد از یک ساعت که چربی‌ها خوب خیس شد، با یک شیشه‌شوی به عنوان آب‌پاش، کویل‌ها را کاملا خیس کرده و  با یک برس نرم یا مسواک، پرزها و گرد و خاک را از روی آن تمیز کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

اما باید بدانید سرویس کولر گازی و اسپلیت، تعمیر و یا نصب کولرها، یک وظیفه تخصصی است و بهتر است برای این امور از متخصص آن بهره بگیرید. شما می‌توانید هر گونه تعمیرات جزیی و کلی در زمینه کولرهای منازلتان را از هوم سرویز بخواهید.  همچنین می‌توانید مطلب مربوط به کولرهای آبی را نیز در هوم سرویز دنبال کنید.

هزینه سرویس کولر گازی و اسپلیت را از هوم سرویز بخواهید 

هوم سرویز سامانه هوشمند درخواست خدمات می باشد. شما می توانید از طریق اپلیکیشن یا سایت هوم سرویز درخواست سرویس کولر گازی خود را هر جای تهران که هستید ثبت کنید. تا نزدیکترین همیار متخصص به سرویس شما تخصیص داده شود. بعد از تخصیص سرویس، همیار بلافاصله با شما تماس گرفته و جزییات دقیق تر سرویس را دریافت می کند و پس از آن در زمان مقرر جهت انجام سرویس در محل آدرس شما حضور می یابد.

توجه داشته باشید که قیمت کلیه خدمات از نظافت منزل گرفته تا انواع خدمات و سرویس های فنی در اپلیکیشن هوم سرویز کاملا مشخص و قابل مشاهده است. کافیست فقط اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید تا از قیمت انواع خدمات منزل و محل کار اطلاع پیدا کنید. به عنوان مثال هزینه سرویس کولر گازی و اسپلیت در هوم سرویز به شرح  جدول زیر می باشد.

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

‫16 دیدگاه ها

  1. با عرض خسته نباشید . من یک دستگاه کولر گازی دارم که میزان خنک کنندگیش نسبت به قبل کم شده بود و این امر باعث مصرف برق بیشتر دستگاه شده بود زمانی هم که دستگاه و روشن میکردم دود سیاه بهمراه کمی اب ازش بیرون میزد با شرکت شما تماس گرفتم و وقتی از علائم به شما گفتم گفتین که نیاز است سرویس شود من باورم نمیشد که با یک سرویس چند ساعته دیگر نیازی به تعویض دستگاه نباشد دستگاه کاملا درست شد و تمامی مشکلاتش برطرف شد ممنون

  2. سلام . من اول فصل پاییز کولر گازیم و سرویس کردم و لی مجدد برای فصل زمستون به مشکل برخوردم کارم بسیار فوری بود با شرکت شما تماس گرفتم که کارم و فوری انجام بدهند خیلی فوری همیار مربوطه همون روز اومد و سرویس کولر گازیم و انجام داد ممنونم که خیلی فوری کارم و به بهترین نحو انجام دادین

    1. سلام
      به طور کلی ساختار خنک کنندگی هر دو کولر گازی و اسپلیت یکسان هستن. فقط در اسپلیت با مجزا کردن بعضی قسمت های اصلی و اضافه کردن ماژول های تعادل رطوبت، حذف آلودگی و میکروب زدایی و بهینه سازی مصرف انرژی پیشرفته تر بوده و میتواند نیازهای بیشتری را برطرف نماید.

  3. سلام وقت بخیر . من یک کولر گازی دارم که بعضی مواقع به مشکل میخورم و گرما بجای سرما میدهد میخواستم بپرسم که سرویس کولر گازی که توی سایت توضیح دادین و قیمت دادین شامل چه مواردی میشه ؟

    1. سلام
      کولر سرویس کولر به صورت دوره ای انجام میشه و برای جلوگیری از خرابی به صورت سالیانه پیشنهاد میشه
      اما خرابی های انچنینی نیاز به بررسی کارشناسی و بررسی دقیق تر داره ممکنه گاز خالی شده باشه یا چندین علت دیگه. همکاران ما بعد از ثبت سرویس علاوه بر راهنمایی تلفتی درصورت تایید برای رفع مشکل اعزام میشند.

  4. سلام
    كولر گازي بوش كم مصرف ٣٠ هزار دارم
    چند روز ميشه صداي باد كم و زياد ميشه چند ثانيه صداي باد زياد ميشه يهوي كم مجدد تكرار همين صداي زياد و كم
    فيلتر رو شستم و پشت دستگاه را اب هم گرفتم بازم تغييري نكرده

    1. سلام
      رایگان سفارش ثبت کنید تا بعد از راهنمایی، در صورت تایید برای رفع مشکل حضورتون برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا