بنایی و دکوراسیون

انواع لولا گازور و آموزش نصب لولا گازور آرام بند

مزایای نصب لولای آرام بند را در هوم سرویز بخوانید

لولا یکی از بخش های مهم برای باز و بسته شدن درب است و اگر در کابینت، درب اتاق و هرجای دیگر لولا نداشته باشد، امکان باز و بسته کردن آن به راحتی امکان پذیر نیست. لولا گازور یکی از انواع لولا است که هنگام تعویض و جابجایی لولا برای کابینت ها، احتمالا به آن بر می خورید.

این نوع لولا انواع مختلفی دارد که لولا گازور آرام بند یکی از محبوب ترین آنها است و کمک می کند که درب های کابینت به آرامی بسته شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع لولا گازور صحبت کنیم و سپس به شما به صورت مرحله به مرحله آموزش بدهیم که لولا گازور آرام بند را روی کابینت خودتان نصب کنید. اگر می خواهید کار تعویض و جابجایی لولا را انجام دهید و نمی دانید چه لولایی برایتان مناسب تر است و یا چطور لولا را تعویض کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

تعویض و جابجایی لولا
آشنایی با لولای گازور

 

لولای گازور چیست؟

لولاهای گازور، لولایی هستند که در کابینت سازی استفاده خیلی زیادی دارند و احتمالا همین حالا اگر به درب های کابینت آشپزخانه نگاه کنید، احتمالا با لولا گازور مواجه می شوید.

این نوع لولا وظیفه این را دارد که به ما کمک کند به راحتی درب کابینت را باز و بسته کنیم. شاید بپرسید که چرا برای کابینت از لولاهای ساده استفاده نمی کنند و از لولای گازور استفاده می شود. اگر هنگام تعویض و جابجایی لولا و یا به صورت عادی لولاهای درب کابینت را دیده باشید، متوجه می شوید که آنها دارای یک سیستم هستند که اجازه نمی دهند کابینت ها به راحتی و با باد و… باز شوند. تا زمانی که شما درب کابینت را نکشید و باز نکنید، آن درب باز نخواهد شد. به همین خاطر است که از لولا گازور استفاده می شود تا باد یا عوامل دیگر، نتوانند درب کابینت را به راحتی باز کنند و اتفاقی برای کسانی که داخل آشپزخانه هستند پیش نیاید.

انواع لولا گازور
انواع لولا گازور

انواع لولا گازور و کاربرد آنها چیست؟

در ادامه می خواهیم انواع لولا گازور را به شما معرفی کنیم و کاربرد هرکدام را بگوییم تا در صورت نیاز به تعویض و جابجایی لولا ، بتوانید بهترین انتخاب ممکن را برای خودتان داشته باشید.

1- لولا گازور ساده:

اولین نوع لولا گازور، نوع ساده آن است. این نوع لولا قیمتی بسیار مناسب دارد و بیشترین استفاده را در کابینت سازی دارد. لولا گازور ساده برای درب کابینتی مناسب است که به صورت عادی باز و بسته می شود و توکار نیست. اگر کابینت های شما از این نوع است، می توانید هنگام تعویض و جابجایی لولا، از این نوع لولا استفاده کنید.

2- لولا گازور ساده توکار:

دومین نوع لولا گازور ساده، نوع توکار آن است. احتمالا کابینت هایی را دیده اید که درب آنها به داخل کابینت می رود و به اصطلاح توکار است، چنین نوع لولایی برای این نوع کابینت ها کاربرد دارد. البته تعداد این کابینت ها بسیار کم است و به همین خاطر لولا گازور ساده توکار، کاربرد بسیار کمتری نسبت به نوع معمولی دارد.

3- لولا گازور خلاص:

نوع بعدی لولا گازور، نوع خلاص آن است. احتمالا کابینت هایی را دیده اید که درب آنها دستگیره ندارد و باید فشار کوچکی به آنها وارد کنید تا باز شوند. این نوع کابینت ها از لولا گازور خلاص استفاده می کنند و این لولا هیچ فنری ندارد که از باز شدن درب جلوگیری کند. به همین خاطر به راحتی می توانید درب را باز و بسته کنید و هیچ ممانعتی از این کار انجام نمی شود.

اگر کابینت های شما از نوع بدون دسته هستند، حتما دقت کنید که هنگام تعویض و جابجایی لولا از لولای گازور خلاص استفاده کنید.

لولا مگنتی
لولا مگنتی

4- لولا گازور مگنتی:

نوع دیگر لولا گازور، نوع مگنتی آن است. اگر به باشگاه رفته باشید، احتمالا دیده اید که کمدهای باشگاه معمولا از چنین لولاهایی استفاده می کنند که وقتی درب را فشار می دهیم، به راحتی باز می شود.

تفاوت لولا گازور مگنتی با لولا گازور خلاص، این است که لولا گازور خلاص هیچ ممانعتی در باز شدن درب و یا بسته شدن آن انجام نمی دهد و مانند لولاهای درب خانه عمل می کند. اما لولا گازور مگنتی، به این صورت است که فنر دارد و وقتی شما درب را فشار می دهید، به راحتی باز می شود، اما خلاص نیست و لولا در زوایای مختلف می تواند درب را باز نگه دارد. باید هنگام تعویض و جابجایی لولا به این موضوع دقت کنید که اگر لولای کابینت شما مگنتی است، حتما مجددا لولای مگنتی برای آن خریداری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

5- لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی:

لولا گازور جدا از انواع مختلفی که دارد، به دو صورت ساده و آرام بند تولید می شود. در حالت ساده این نوع لولا، شما می توانید درب را باز کنید و ببندید و اگر درب از دستتان رها شود، با فشار زیادی بسته خواهد شد؛ اما این مشکل در لولا گازور آرام بند برطرف شده است و این نوع لولا مانند ضربه گیر عمل می کند و نمی گذارد که درب کابینت به صورت سریع و با فشار بسته شود.

لولا گازور آرام بند یک پمپ دارد که این پمپ، سرعت درب را می گیرد و کمک می کند که درب به آرامی بسته شود و ضربه ای به کابینت وارد نشود. لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی، مانند لولا گازور ساده توکار مناسب کابینت هایی است که درب توکار دارند و به این صورت باز و بسته می شوند.

6- لولا گازور آرام بند استیل:

همانطور که در مورد قبلی توضیح دادیم، لولا آرام بند به خاطر پمپی که دارد، جلوی ضربه شدید به درب کابینت را می گیرد و به همین خاطر توانسته بین استفاده کنندگان از کابینت، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.

این نوع لولا در بازار به لولا گازور پمپی هم معروف است. لولا گازور آرام بند استیل، نوع ساده لولا آرام بند است که می توانید برای کابینت های خودتان که به صورت عادی باز و بسته می شوند، از آن استفاده کنید. حتی اگر در حال حاضر کابینت های شما دارای لولا گازور ساده هستند، می توانید با تعویض و جابجایی لولا در آنها، لولا گازور آرام بند روی کابینت ها نصب کنید.

لولا
لولای گازور کلیپسی

7- لولا گازور کلیپسی:

خیلی از اوقات ممکن است که به خاطر انجام کارهای مختلف، نیاز داشته باشیم درب کابینت را از آن جدا کنیم و بدون درب از کابینت استفاده کنیم و پس از اتمام کار خودمان، مجددا درب را روی کابینت جایگذاری کنیم؛ اما لولاهای قدیمی به خاطر داشتن پیچ های زیاد و حساسیت تنظیم بودن، این امکان را به ما نمی دانند و در آوردن درب کابینت، باعث می شود به دردسر بزرگی بیفتیم.

اما لولا گازور کلیپسی، محصولی است که این مشکل را حل کرد و به خاطر اینکه پیچ و مهره ای در آن به کار نرفته است، برای تعویض و جابجایی لولا کلیپسی مشکلی نخواهید داشت. برای درآوردن این لولا کافی است آن را فشار داده و از جای خود در آورید و مجددا برای جاسازی، نیاز است که آن را فشار داده و روی جای خود بگذارید.

آموزش نصب لولا گازور آرام بند
روش نصب لولا گازور آرام بند

آموزش نصب لولا گازور آرام بند

خیلی اوقات ممکن است خودتان بخواهید کار تعویض و جابجایی لولا را انجام دهید و در این زمان نیاز است که بدانید دقیقا چطور این کار را انجام دهید تا مشکلی در باز و بسته شدن کابینت ها ایجاد نشود، در ادامه مرحله به مرحله با هم این کار را انجام خواهیم داد.

1- کنده کاری محل نصب لولا:

در ابتدا باید لولا گازور آرام بند را برای تعویض و جابجایی لولا، خوب بررسی کنید و مکان دقیق آن را براساس اندازه لولا مشخص کنید. سپس نیاز است که برای حفره فلزی لولا، سوراخی را در محل موردنظر ایجاد کنید تا لولا به خوبی آنجا قرار بگیرد.

2- سوراخ کردن جای پیچ ها:

دومین مرحله این است که جای پیچ های لولا را مشخص و آنها را با استفاده از دریل سوراخ کنید. برای این کار حوصله به خرج دهید و با مداد جای سوراخ ها را مشخص کنید تا به خوبی این کار را انجام دهید.

همچنین حواستان باشد که دریل را زیاد داخل نبرید که کابینت سوراخ شود و از طرف دیگر بیرون بزند و این موضوع را هم در نظر بگیرید که جای سوراخ پیچ، باید تا درب کابینت 22 میلیمتر فاصله داشته باشد.

3- نصب لولا:

در این مرحله که آخرین مرحله است، باید درب لولا را نگه دارید و با استفاده از پیچ گوشتی دستی یا شارژی، لولا را به درب و سپس به کابینت متصل کنید. بهتر است برای این کار از کسی کمک بگیرید که در نگه داشتن درب کابینت به شما کمک کند تا محل سوراخ ها دقیق باشد و خراب نشود. بعد از این مرحله به راحتی باید درب کابینت باز و بسته شود و اگر این طور است، شما توانسته اید به همین سادگی، کار تعویض و جابجایی لولا کابینت را انجام دهید.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد تعویض و جابجایی لولا صحبت کردیم و گفتیم که انواع لولا گازور چه هستند و چه کاربردی دارند. سپس در ادامه انواع لولا گازور را معرفی کردیم و گفتیم که هرکدام برای چه منظوری استفاده می شوند.

همچنین در ادامه به شما آموزش نصب لولا گازور آرام بند را قدم به قدم گفتیم تا بتوانید خودتان کار تعویض و جابجایی لولا را انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با انواع لولا گازور و نحوه تعویض آنها بیشتر آشنا شوید. شما می توانید کار تعویض لولاها را خودتان انجام دهید یا این کار را به نجارهای حرفه ای بسپارید. همانطور که برای ساخت میز و صندلی چوبی این کار را به نجارهای حرفه ای می سپارید، می توانید عوض کردن لولای کمد و کابینت را به تیم حرفه ای از نجارهای باتجربه بسپارید تا تعویض لولاها را خیلی سریع برای شما انجام دهند و لولای آرام بند برایتان نصب شود.

تعویض و جابجایی لولا را به هوم سرویز بسپارید

اگر می خواهید لولاهای درب چوبی، کمد یا کابینت در خانه خود را تعویض کنید و لولاهای آرام بند را جایگزین لولاهای قدیمی کنید، از نجارهای حرفه ای هوم سرویز برای این موضوع کمک بگیرید و تعمیر کمد و کابینت را به آنها بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت قیمت تعمیر کمد، کابینت و نجاری
قیمت ساخت کابینت آشپزخانه
قیمت ساخت کمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا