تعمیر و سرویس خودرو

چگونه باتری خوابیده ماشین را شارژ کنیم؟

روشهای تعمیر باتری خوابیده ماشین را در هوم سرویز بخوانید

خوابیدن باتری ماشین یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن روبروی شوید و شما را حسابی نگران کند. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است به وجود بیاید که در ادامه در مورد به صورت کامل صحبت خواهیم کرد. البته راه حل هایی هم برای این موضوع وجود دارد که می توانید با انجام آنها، باتری را مجددا شارژ کنید و از آن استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با علت خوابیدن باتری ماشین آشنا کنیم و بگوییم که دلایل و نشانه های این موضوع چه چیزهایی هستند و اگر باتری ماشین شما خوابید، چطور می توانید آن را شارژ کنید تا قابل استفاده شود. اگر می خواهید اطلاعات خودتان را در زمینه تعمیر یا تعویض باتری ماشین افزایش دهید یا می خواهید بدانید که چطور باتری خوابیده ماشین خودتان را شارژ کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش های مختلفی را برای این کار با هم بررسی کنیم.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعویض باتری خودرو
باتری خودرو

چطور بفهمیم که باتری ماشین خوابیده است و برای تعویض باتری خودرو اقدام کنیم؟

یکی از رایج ترین علائم اینکه باتری ماشین شما خوابیده است، این است که وقتی استارت می زنید ماشین روشن نمی شود و استارت هم کامل نمی خورد. مثلا ممکن است شما سوییچ را باز کنید و چراغ پشت آمپر روشن شود، اما وقتی استارت می زنید، چراغ پشت آمپر خاموش شود یا ضعیف شود.

این موضوع نشان دهنده ضعیف بودن باتری است و باید فکری به حال باتری خوابیده ماشین خودتان کنید.

دلایل خوابیدن باتری ماشین، چه چیزهایی هستند؟

در ادامه می خواهیم دلایلی را بررسی کنیم که باعث می شوند باتری ماشین شما بخوابد و نتوانید از آن استفاده کنید. این دلایل کمک می کنند که بفهمید چرا باتری ماشین شما خوابیده است و بتوانید به محض رفتن به تعمیرگاه، آنها را برطرف کنید و با تعمیر یا تعویض باتری ماشین دیگر دچار این مشکل نشوید.

1- مشکل دینام:

دینام خودروی قطعه ای است که وظایفی را در زمینه برق خودرو بر عهده دارد و همچنین شارژ باتری بر عهده آن است. حالا اگر دینام خودروی شما مشکل داشته باشد و نتواند وظایف خودش را انجام دهد و باتری را شارژ کند، وظایف دینام بر عهده باتری خواهد بود و این موضوع باعث می شود که به باتری خودرو فشار زیادی وارد شود و زودتر از حالت معمولی، انرژی خودش را از دست بدهد.

بعد از دست دادن انرژی، چون دینام نیست که بخواهد باتری را شارژ کند، در نتیجه باتری انرژی اش را از دست داده و قادر به بازیابی آن نیست و این موضوع باعث خوابیدن باتری ماشین می شود.

برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید هر چند وقت یکبار دینام خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید به خوبی کار می کند و مشکلی ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض باتری خودرو هم ارائه میده؟

2- خرابی کابل های متصل به باتری:

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود باتری تخلیه شود، کابل های خراب متصل به باتری است. اصطلاحا در کار باتری سازی گفته می شود که این نوع کابل ها برق می دزدند و می توانند باعث خوابیدن باتری ماشین شما شوند. پس به این نکته هم دقت کنید که اگر کابل های متصل به باتری ماشین شما خراب هستند و خوردگی دارند، حتما آنها را عوض کنید تا از تخلیه شدن باتری ماشین خودتان جلوگیری کنید.

3- روشن ماندن چراغ های خودرو:

گاهی اوقات ممکن است شما شب به خانه برسید و خسته باشید و یادتان برود که چراغ های خودرو را خاموش کنید. این موضوع باعث می شود که چراغ ها از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده کنند تا روشن بمانند و در نتیجه انرژی باتری تخلیه خواهد شد.

آن وقت است که وقتی شما صبح به سراغ ماشین خودتان می روید و استارت می زنید، متوجه می شوید که ماشین روشن نمی شود و با خوابیدن باتری ماشین روبرو شده اید.

4- باتری ضعیف:

گاهی اوقات ممکن است باتری خودروی شما ضعیف باشد و نیاز به تعویض باتری خودرو داشته باشید، اما به آن توجهی نکنید. در این حالت ممکن است هر چیز کوچکی باعث تخلیه انرژی باتری شود و باعث شود که نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در این حالت بهتر است هرچه زودتر در جهت خرید باتری خودرو اقدام کنید و باتری خودروی خودتان را تعویض کنید تا این مشکل کاملا حل شود.

5- هوای سرد:

گاهی اوقات ممکن است بعد از شب های سرد زمستان، به سراغ ماشین خود بروید و استارت بزنید و متوجه شوید که ماشین روشن نمی شود، این موضوع هم می تواند دلیل دیگری برای خوابیدن باتری ماشین باشد و برای حل آن می توانید ماشین را هر چند ساعت روشن کنید تا کمی کار کند و مجددا آن را خاموش کنید.

عیب یابی خودرو را به متخصصان و تعمیرکاران هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند و خودروی شما درست شود.

باتری ماشین
روش شارژ باتری ماشین

چطور باتری خوابیده ماشین را شارژ کنیم؟

در ادامه می خواهیم روش هایی را به شما بگوییم که در زمان خوابیدن باتری ماشین به شما کمک می کنند که خودروی خودتان را روشن کنید. سعی کنید از روش هایی که می توانید به وسایل موردنیازشان دسترسی داشته باشید استفاده کنید تا سریعتر کار خودتان را راه بیندازید.

1- استفاده از خود ماشین:

گاهی اوقات ممکن است باتری خودروی شما در حالتی که خودرو روشن است تخلیه شود و نتوانید به خوبی از امکاناتی مانند رادیو و… استفاده کنید. در این حالت روشن بودن ماشین باعث می شود که دینام کار کند و باتری را شارژ کند.

اگر ماشین شما روشن است و باتری تخلیه شده، توصیه می کنیم حدودا نیم ساعت یا بیشتر ماشین را روشن بگذارید تا باتری کامل شارژ شود و سپس آن را خاموش کنید. در این حالت مشکل معمولا برطرف خواهد شد و اگر بازهم مشکل را مشاهده کردید، ممکن است دینام خودروی شما مشکل داشته باشد.

2- روش باتری به باتری:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض باتری خودرو هم ارائه میده؟

روش دومی که می توانید از آن برای شارژ باتری خوابیده ماشین استفاده کنید، روش باتری به باتری است. در این روش باید از یک خودروی دیگر کمک بگیرید و با استفاده از سیم های گیره دار، سری های باتری ماشین دیگر را به سری های باتری ماشین خودتان متصل کنید. البته به مثبت و منفی بودن سری ها دقت کنید تا اشتباه این کار را انجام ندهید. معمولا با انجام این کار و استارت زدن باتری ماشین شما شارژ شده و روشن خواهد شد و می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

شارژ باتری
علائم خرابی باتری ماشین

3- شارژر باتری ماشین:

روش دیگری که می توانید از آن برای شارژ باتری ماشین استفاده کنید، استفاده از شارژر باتری ماشین است. این نوع شارژرها از برق خانگی استفاده می کنند و به باتری متصل می شوند تا آن را شارژ کنند و می توانید با استفاده از آنها، باتری خودروی خودتان را به راحتی شارژ کنید و مجددا از آن استفاده کنید.

4- شارژر خورشیدی:

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید به مدت طولانی ماشین خودتان را رها کنید و از آن استفاده نکنید. در این حالت اگر ماشین به صورت عادی بماند، ممکن است شارژ باتری آن تخلیه شده و برایتان مشکل ایجاد کند، اما می توانید از شارژرهای خورشیدی استفاده کنید تا با استفاده از انرژی خورشید، باتری ماشین شما را شارژ کنند و کمک کنند که بعد از برگشت هم همچنان باتری ماشین شما قابل استفاده باشید و از خوابیدن باتری ماشین جلوگیری شود.

باتری ماشین
جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین

چطور از خوابیدن باتری ماشین جلوگیری کنیم؟

تا به اینجا روش هایی را گفتیم که باتری خوابیده ماشین را با آنها شارژ کنید، حالا می خواهیم بگوییم که چطور از خوابیدن باتری ماشین خودتان جلوگیری کنید.

1- جدا کردن سر باتری ها:

اگر می خواهید به مدت طولانی خودروی خودتان را رها کنید و نمی توانید آن را روشن کنید، توصیه می کنیم که سر باتری ها را جدا کنید تا مشکلی برای آن ایجاد نشود و باتری خودروی شما تخلیه نشود.

2- خاموش کردن چراغ ها:

همیشه اطمینان حاصل کنید که امکاناتی مانند چراغ ها، رادیو و ضبط، چراغ های پشت آمپر و… به صورت کامل خاموش باشند تا با این روش از تخلیه شدن باتری خودروی خودتان جلوگیری کنید.

حتی گاهی اوقات باز بودن سوییچ ماشین هم می تواند باعث شود که باتری ماشین تخلیه شود، پس به این موضوع کاملا دقت کنید و حواستان به تمام این قسمت ها باشد.

3- تعمیر اتصالات برق خودرو:

گاهی اوقات وجود اتصالات ضعیف و خراب در برق خودرو، باعث ایجاد اختلال می شود و باتری را تخلیه می کند. توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار سعی کنید خودروی خودتان را به باتری سازی ببرید و اتصالات آن را بررسی کنید تا خیالتان راحت شود که مشکلی ندارند و به راحتی می توانید از خودرو استفاده کنید.

4- تمیز نگه داشتن باتری:

گاهی اوقات ممکن است باتری ماشین شما آنقدر کثیف و پر از گرد و غبار و گریس شود که نتواند به خوبی برق رسانی را انجام دهد و در برق خودروی شما اختلال ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می کنیم حتما هر چند وقت یک بار با یک دستمال خشک، باتری ماشین را تمیز کنید و گرد و غبار روی آن را پاک کنید تا دچار مشکلی نشود.

تعویض باتری
تعویض باتری خودرو با هوم سرویز

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چطور باتری خوابیده ماشین را شارژ کنید و گفتیم که چه چیزهایی باعث خوابیدن باتری ماشین می شوند و علائم این موضوع چه چیزهایی هستند. همچنین در ادامه روش های شارژ باتری خوابیده ماشین را باهم بررسی کردیم و گفتیم که چطور می توانید هرکدام از آنها را انجام دهید، در بخش بعدی هم در مورد این صحبت کردیم که چطور میتوانید از خوابیدن باتری ماشین خودتان جلوگیری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن از باتری ماشین خودتان نگهداری کنید و از بروز مشکلات مختلف برای آن جلوگیری کنید.

تعویض باتری خودرو با هوم سرویز

شما می توانید تعویض باتری را به هوم سرویز بسپارید تا باتری خودروی شما به موقع تعویض شود و خودروی شما به درستی کار کند. همچنین می توانید عیب یابی و تعمیر خودرو را با نظارت تیم هوم سرویز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا