لوازم خانگی

مینی واش چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب مینی واش

مزایا و معایب مینی واش را در هوم سرویز بخوانید

مینی‌ واش یکی از انواع مدل‌های لباسشویی است که به‌ راحتی و در مدت زمان کوتاهی، لباس‌های شما را تمیز می‌کند. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، مینی واش یک لباسشویی کوچک است که قابلیت شسشتوی حجم کمی از لباس‌ها را دارد. این دستگاه با نام کهنه‌ شور، جوراب‌ شور، لباسشویی نوزاد، لباسشویی دم‌ دستی، لباسشویی دانشجویی یا لباسشویی سطلی نیز شناخته می‌شود. گرچه مینی‌واش‌ها برنامه‌های متنوعی برای شستشوی لباس‌ها را ندارند؛ اما برای شستن لباس‌های کم‌ حجم و لطیف، مانند لباس‌های نوزاد یا برای شستن ملحفه‌ها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. ظرفیت لباسشویی‌های مینی‌ واش حداکثر سه‌ و نیم کیلوگرم است و شما می‌توانید نوع اتوماتیک آن‌ها را خریداری کنید که موتور قوی‌تری برای شستشوی لباس‌ها دارند. در این مقاله، لباسشویی مینی‌ واش همراه با مزایا و معایبش به‌ طور کامل معرفی شده است. اگر می خواهید با روش کار مینی واش و تعمیر مینی واش آشنا شوید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مینی واش
مینی واش چیست؟

اهمیت استفاده از مینی‌ واش

همانطور که احتمالا می‌دانید، سیستم دفاعی بدن کودکان و به خصوص نوزادان بسیار ضعیف‌تر از بدن نوزادان است و به همین خاطر، حتی ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین میکروب‌ها نیز می‌توانند در نوزادان و کودکان باعث ایجاد بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی شوند. به‌ همین دلیل، اغلب توصیه می‌شود لباس‌های آن‌ها به‌ صورت جداگانه از لباس‌های افراد بزرگسال شسته شود. از طرفی، لباس‌های افراد بزرگسال غالبا دارای آلودگی‌هایی نظیر گردوغبار بیرون از منزل می‌باشد و این مورد نیز از دلایلی محسوب می‌شود که لباس‌های این افراد باید به‌ صورت جداگانه از لباس‌های نوزادان ششسته شود. به همین دلیل است که افراد به یک ماشین لباسشویی جمع‌وجور، سریع و مناسب برای شستن لباس‌های کودک و نوزاد خود احتیاج پیدا می‌کنند. ماشینهای لباسشویی کوچک یا همان مینی‌واش‌ها می‌توانند به افراد در این زمینه کمک کرده و در واقع، برای شستن لباس‌های نوزادان انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

انواع مینی واش
انواع مینی واش

انوا ع مینی‌ واش

همانطور که گفته شد، مینی‌واش‌ها لباسشویی‌های کوچکی هستند که برای شستشوی لباس‌های نوزادان و همچنین برای شستشوی لباس‌هایی با حجم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که عبارت هستند از:

  1. مینی‌ واش‌ های ساده

ابتدایی‌ترین نوع مینی‌واش‌ها، نوع ساده این دستگاه‌ها است. مینی‌واش‌های ساده یک مخزن سطلی دارند و فاقد خشک‌کن می‌باشند. در این نوع از مینی‌واش‌ها، لباس‌ها در مخزن شسته شده و سپس فرد باید لباس‌ها را با دست آبکشی کرده و برای خشک شدن آن‌ها را پهن کند. در نتیجه می‌توان گفت نداشتن خشک‌ کن از معایب این دستگاه به شمار می‌رود. همچنین آبکشی لباس‌ها نیز در این دستگاه انجام نخواهد شد؛ اما در برابر مینی‌واش ساده از نظر مصرف آب و برق بسیار باصرفه بوده و از ارزان‌ترین انواع مینی‌واش‌ها نیز محسوب می‌شود.

2. مینی‌ واش همراه با سبد خشک‌ کن

این نوع مینی‌واش یک مخزن شستشو داشته و همچنین یک عدد سبد خشک‌کن نیز دارد. در این نوع مینی واش، پس از شستشوی لباس‌ها باید آن‌ها را از دستگاه خارج کرده، آن‌ها را درون سبد خشک‌ کن قرار داده و مجددا سبد را درون دستگاه قرار داد. سپس فرآیند خشک کردن و آبکشی لباس‌ها انجام خواهد شد.

3. مینی‌ واش‌ های دو قلو

همانطور که از نام این دستگاه‌ها پیداست، مینی‌ واش‌ های دوقلو دارای دو مخزن در کنار یکدیگر هستند. به‌ همین دلیل وزن و حجم آن‌ها بزرگ‌تر و بیشتر از سایر مینی‌واش‌ها است. کارایی مینی‌واش‌های دو قلو بیشتر است و حتی می‌توان از هر دو مخزن به‌ صورت همزمان نیز استفاده کرد. در واقع، در این مینی‌ واش‌ها یک مخزن برای شستشوی لباس و مخزن دیگر برای خشک کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

هرکدام از این مدلهای مینی واش مزایا و کاربردهای خاص خودشان را دارند و با توجه به نیاز خود بهتر است اقدام به انتخاب و خرید مینی واش موردنظر خود کنید.

Mini Wash
مزایای استفاده از مینی واش

مزایای استفاده از مینی‌ واش یا لباسشویی کودک

لباسشویی کودک یا همان مینی‌واش مزایای زیادی دارد که این مزایا عبارت هستند از:

  • مهم‌ترین مزیت مینی‌ واش، قابل حمل بودن آن است. در این‌ صورت شما می‌توانید مینی‌ واش را در هرجا که برایتان راحت‌تر است قرار دهید، با استفاده از آن کار شستشو را انجام داده و مجددا آن را به مکان قبلی‌اش بازگردانید.
  • مینی‌واش‌ها کوچک و جمع‌وجور هستند و به همین دلیل برای افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.
  • کیفیت شستشوی مینی‌ واش‌ها بالا است و نگران شستشوی تمیز لباس‌ها نخواهید بود.
  • مینی‌ واش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند و اکثر مدل‌های این دستگاه دارای دسته‌های راحت به منظور حمل آسان دستگاه می‌باشند.
  • قیمت مینی‌ واش‌ها ارزان‌تر از سایر انواع لباسشویی‌ها است.
  • همانطور که گفته شد، مینی‌واش‌ها لباسشویی‌های کوچک هستند. مینی واشها به واسطه اندازه کوچکشان، در مصرف انرژی نیز به‌ صرفه‌تر از سایر انواع مدل‌های لباسشویی می‌باشند.
  • مینی واش ها با مشکلات متعدد مواجه نمی شوند و معمولا زیاد به تعمیر مینی واش نیاز پیدا نمی کنید.
  • همچنین مینی‌ واش‌ها نسبت به سایر ماشین‌های لباسشویی میزان آب کمتری مصرف می‌کنند.
  • شستشوی لباس‌ها با استفاده از مینی‌واش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر در 15 دقیقه انجام می‌شود. به همین دلیل استفاده از مینی‌ واش برای شستشوی لباس باعث صرفه‌ جویی در زمان نیز خواهد شد.
  • علاوه‌ بر شستن لباس کودکان و نوزادان این دستگاه می‌تواند برای شستشوی لباس‌های سفید، جوراب، زیرپوش یا دستمال‌هایی که برای نظافت مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین در سوییت‌های کوچک دانشجویی و برای شستن لباس‌هایی با حجم کم‌تر مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع این دستگاه یک لباسشویی دم‌دستی محسوب می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن لباس‌ها را شسته‌ شده تحویل می‌دهد.
  • ظرفیت شستشوی مینی‌واش‌ها متغیر است؛ زیرا درب این دستگاه از قسمت بالا باز می‌شود. در این‌ صورت شما می‌توانید حداکثر ظرفیت دستگاه را مورد استفاده قرار نداده و نسبت به حجم لباس‌های مورد شستشو، آب و مواد شوینده مورد نیاز را اضافه کنید. حتی مینی‌ واش‌ها غالبا قابلیت اضافه کردن لباس هنگام شستشو را دارند. شما می‌توانید هنگام کار کردن دستگاه نیز درب آن را باز کرده و حجم لباس‌ها را تغییر داده یا آب و مواد شوینده بیشتری اضافه کنید.
  • دستگاه مینی‌ واش سبک و کم‌ حجم بوده و به‌ سادگی جابه‌جا می‌شود. در واقع مینی‌ واش‌ها نیازی به نصب ندارند و شما می‌توانید به‌ سادگی آن‌ها را جابه‌جا کنید.
  • اکثر دستگاه‌های مینی‌واش از بدنه مقاومی از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. این بدنه در برابر زنگ‌زدگی، پوسیدگی و حتی برق گرفتگی نیز مقاوم است و به تعویض بدنه و تعمیر مینی واش نیاز نخواهید داشت. همچنین در مینی‌ واش انتقال نیرو از الکتروموتور به پروانه شستشو توسط یک تسمه انجام می‌شود و الکترو موتور از ایجاد آسیب‌های احتمالی ایمن خواهد بود.
  • اکثر مینی‌ واش‌ها دارای ورودی آب هستند. شما می‌توانید شلنگ آب را به این ورودی متصل کرده و به‌ سادگی با باز و بسته کردن شیر آب، دستگاه را از آب پر کنید.

معایب مینی واش
معایب استفاده از مینی واش

معایب استفاده از مینی‌ واش یا لباسشویی کودک

در کنار تمامی مزایایی که مینی‌واش‌ها دارند، یک‌ سری معایب را نیز شامل می‌شوند، که این معایب عبارتند از:

  • مینی‌واش‌ها دو نوع دستی و اتوماتیک دارند. در نوع غیر اتوماتیک و دستی این دستگاه‌ها، عمل آبکشی، آبگیری و خشک کردن لباس‌ها انجام نمی‌شود و فرد باید خود به‌ صورت دستی این کارها را انجام دهد.
  • غالبا در لباسشویی‌های معمولی، لباس‌ها بهتر و تمیزتر از مینی‌ واش‌ها شسته می‌شوند.
  • همچنین لباسشویی‌های معمولی قادر به شستشوی حجم بالایی از لباس‌ها هستند؛ در صورتی‌ که مینی‌واش‌ها قادر به شستشوی حجم کمی از لباس‌ها خواهند بود.

هم ماشین لباسشویی و هم مینی واش گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شوند و به تعمیر نیاز داشته باشند. شما می توانید تعمیر مینی واش و تعمیر ماشین لباسشویی خود را به هوم سرویز بسپارید.

نحوه استفاده از مینی‌ واش

برای استفاده از مینی‌ واش و شسشتوی لباس‌ها با استفاده از این دستگاه تنها کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید مقدار مناسبی آب گرم درون مینی‌ واش بریزید یا ورودی آن را به شلنگ آب متصل کنید.
  2. سپس مقدار مناسبی پودر یا مایع شوینده درون مینی‌ واش بریزید.
  3. در این مرحله، باید حجم مناسبی از لباس‌ها را درون دستگاه ریخته و آن را روشن کنید. توجه داشته باشید که مقدار آب و میزان لباس مورد شستشو باید با یکدیگر در تناسب باشد. غالبا توصیه می‌شود دستگاه مینی‌ واش را تا 10 سانتی‌متری دهانه آن پر از آب کنید؛ در غیر این‌ صورت حجم کم آب باعث آسیب دیدن لباس‌ها خواهد شد.
  4. در صورتی‌ که لباس‌ها دارای لکه است، می‌توانید برای شستشوی بهتر آن‌ها از مواد شوینده‌ای که دارای آنزیم‌های لکه‌بر هستند، استفاده کنید. برای این منظور نیز توجه داشته باشید که از بین رفتن لکه‌های لباس با استفاده از آنزیم‌برها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. شما باید قبل از ریختن لباس‌ها درون مینی‌واش، آن‌ها را به مدت حداقل 30 دقیقه با پودر آنزیم‌دار خیس کنید. برای از بین بردن لکه‌هایی مانند لکه خون نیز می‌توانید از محلول سه درصد پراکسید هیدروژن در آب استفاده کنید.

در صورتی‌ که مینی واش خود را درون حمام قرار داده و در حمام از آن استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از برق‌ گرفتگی احتمالی، لازم است یک سیم از بدنه دستگاه به لوله‌های فلزی آب متصل کنید. با این روش، الکتریسیته ساکن از دستگاه منتقل شده و شما دچار برق‌ گرفتگی احتمالی نخواهید شد. همچنین توجه داشته باشید که هنگام کار کردن مینی‌ واش، به‌ هیچ‌ وجه نباید درون حمام استحمام کنید.

تعمیر مینی واش
تعمیر مینی واش با هوم سرویز

چکیده مطلب

دستگاه مینی‌ واش یک لباسشویی کاربردی محسوب می‌شود که برای شستشوی حجم کم لباس‌ها و به خصوص شستشوی لباس کودکان و نوزادان انتخاب بسیار مناسبی است. همانطور که در این مقاله اشاره شد، مینی‌ واش‌ها مزایای زیادی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مصرف کم آب و برق و صرفه‌ جویی در زمان اشاره کرد. همچنین به دلیل حساسیت پوست نوزادان و اهمیت جداگانه شستن لباس‌های نوزادان از لباس‌های بزرگسالان، استفاده از یک مینی‌واش بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در این زمینه‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. در این نوشته با مزایا و معایب مینی واش و روش استفاده از آن آشنا شدید. با وجود تمام نکات ایمنی، باز هم امکان دارد که دستگاه مینی واش شما نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد. شما می توانید تعمیر مینی واش خود را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

نصب و تعمیر مینی واش و ماشین لباسشویی با هوم سرویز

شما می توانید نصب انواع وسایل برقی خانگی مانند نصب ماشین ظرفشویی و تعمیر مینی واش و تعمیر انواع لباسشویی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید.

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا