پزشکی و پرستاری

چرا از واکسن کرونا می ترسیم؟ (حقایق پزشکی واکسن کرونا)

حقایق پزشکی درباره واکسن کرونا را در هوم سرویز بخوانید

نکته جالبی که در خیلی از ما وجود دارد، این است که آنقدری که از واکسن کرونا می ترسیم، از خود کرونا نمی ترسیم و این موضوع باعث شده است که خیلی از افراد برای تزریق واکسن کرونا، به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و جان خودشان را به خطر بیندازند.

باید بدانید که خیلی از چیزهایی که در شبکه های اجتماعی و کانال های مختلف می شنوید، واقعیت ندارند و شایعه سازی هستند تا جان شما را بیشتر به خطر بیندازند. به همین خاطر ما می خواهیم در این مقاله حقایق پزشکی واکسن کرونا را به شما بگوییم و واقعیت هایی که در این مورد وجود دارد را بیان کنیم تا بتوانید با مطالعه این مقاله، استرس خودتان را کم کنید و ترس از واکسن کرونا را کاهش دهید.

اگر از جمله افرادی هستید که از واکسن کرونا می ترسید و نمی دانید که با زدن واکسن چه بلایی ممکن است سرتان بیاید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با حقایق پزشکی واکسن کرونا آشنا شوید و بتوانید اطلاعات معتبری را در این زمینه به دست بیاورید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

واکسن کرونا
حقایق پزشکی درباره واکسن ویروس کرونا

چرا از واکسن کرونا می ترسیم؟

جالب است بدانید که خیلی از افرادی که از واکسن کرونا می ترسند، دلیل خاصی برای این ترس خودشان ندارند و اکثر اوقات این ترس به خاطر محتواهای نامعتبری است که در جاهای مختلف دیده اند و یا چیزهایی که شنیده اند باعث شده است که این ترس در وجودشان ایجاد شود.

مثلا اگر یادتان باشد زمانی بود که می گفتند هرکسی واکسن کرونا تزریق کند تبدیل به آهنربا می شود. یا مثلا زمانی بود که در یک جمع عمومی بودم و فردی میگفت داخل واکسن کرونا تراشه هایی وجود دارد که اگر آنها را تزریق کنیم، در آینده آمریکا می تواند ما را کنترل کند و تبدیل به ربات های آنها می شویم.

به نظرتان این باورهای اشتباه از کجا می آید؟ چرا وقتی از چنین باورهایی مطمئن نیستیم، خیلی راحت آنها را به دیگران هم می گوییم؟ به نظر من این باورها بیشتر به خاطر این به وجود می آیند که ما علم و آگاهی کامل نسبت به یک موضوع نداریم و به خودمان زحمت تحقیق کردن را هم نمی دهیم که ببینیم مطلبی که شنیده ایم یا دیده معتبر است یا خیر. و این موضوع باعث می شود که همان مطلب در ذهن ما بماند و تبدیل به یک ترس بزرگ از واکسن کرونا شود.

اما حالا واکسن کرونا ضرر دارد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

واکسن
چرا باید واکسن بزنیم؟

چرا باید واکسن کرونا بزنیم؟

خیلی از افراد می گویند چرا باید واکسن بزنیم و اصلا وقتی خیلی از افراد هنوز واکسینه نشده اند، چه تاثیری دارد که ما واکسن را به خودمان تزریق کنیم. باید بدانید که واکسن حتی اگر نتواند به صورت کامل از بدن شما محافظت کند، باعث می شود که بدن شما حفاظت بیشتری از حالت عادی داشته باشد و بتواند مقاومت بیشتری در برابر ویروس نشان دهد. همچنین با تزریق واکسن کرونا در چند دوز، بدن شما بسیار مقاوم تر می شود و احتمال ابتلا شدن به کرونا برای شما بسیار کمتر خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

واکسن کرونا امنیت دارد یا خیر؟

خیلی از افراد از این موضوع می ترسند که واکسنهای کرونا امنیت کافی نداشته باشند و برای آنها مضر باشند. خیلی از افراد را هم دیده ایم که می گویند واکسن هایی که می زنند آب مقطر است و چیز خاصی نیست. این باورها کاملا اشتباه هستند و باید بدانید که تمامی واکسنهای کرونا چه واکسن ایرانی برکت و چه واکسن چینی و کره ای و…، همه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند و برای اینکه بتوانند در مرحله تزریق همگانی قرار بگیرند، باید استانداردها و تست های مختلفی را با موفقیت پشت سر بگذارند و این واکسن ها توانسته اند این کار را انجام بدهند.

پس نیازی نیست که نگران امنیت این واکسن ها باشید و خیالتان کاملا از مورد تایید بودن آنها راحت باشد.

بهترین واکسن کرونا
بهترین واکسن کرونا کدام است؟

بهترین واکسن کرونا چیست؟

خیلی از افراد در زمان تزریق واکسن کرونا، درگیر این موضوع می شوند که کدام واکسن بهتر است تا همان را تزریق کنند. همانطور که در بخش قبلی گفتیم، اصلا مهم نیست که چه واکسنی را تزریق می کنید، چون تمامی این واکسن ها دارای تاییدیه سازمان بهداشت جهانی هستند.

به همین خاطر توصیه می کنیم هر واکسنی که سریع تر می تواند به شما تزریق شود را قبول کنید. البته برخی از واکسن ها عوارضی دارند که باید در مورد آنها از تزریق کننده واکسن بپرسید تا بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

واکسن کرونا می تواند از ما در برابر ویروس های جهش یافته محافظت کند؟

یکی از سوالات مهمی که برای خیلی از ما ممکن است ایجاد شود، این است که آیا این واکسنها می تواند در برابر انواع جهش یافته کرونا مانند کرونا دلتا از ما محافظت کند یا کارآیی ندارد؟

باید بگوییم که اصل ویروس کرونا یک ویروس است و تمامی انواع جهش یافته، بر پایه همان ویروس هستند و فقط تغییراتی در آنها ایجاد شده است. به همین خاطر واکسن کرونا می تواند موثر باشد و همانطور که گفتیم شاید نتواند به صورت کامل جلوی ابتلا شما به کرونا را بگیرد، اما می تواند سپر دفاعی برای بدن شما باشد و امکان ابتلا را بسیار کاهش دهد یا در صورت ابتلا، باعث شود بدن شما مقاومت بسیار بیشتری نشان دهد.

ممنوعیت واکسن
ممنوعیت واکسن

واکسن کرونا برای چه کسانی مناسب نیست؟

شاید فکر کنید همه باید واکسن را تزریق کنند تا جهان دوباره سلامت خودش را به دست بیاورد، اما باید بدانید که واکسن ضد کرونا برای تعدادی از افراد مناسب نیست و بهتر است چنین افرادی در حال حاضر واکسن را تزریق نکنند:

1- افراد دارای کرونا مثبت:

اگر در حال حاضر کرونا شما مثبت است و به این ویروس مبتلا شده اید، اقدام به تزریق واکسن نکنید. چون این واکسن در صورتی که به ویروس مبتلا باشید، تاثیرگذاری مناسبی ندارد و نمی تواند کاری برای بدن شما انجام دهد.

توصیه می کنیم در حال حاضر استراحت کنید و مراقبت های لازم را انجام دهید و پس از تمام شدن بیماری خودتان، با تایید پزشک معالج اقدام به تزریق واکسن کرونا کنید.

2- افراد دارای آلرژی:

اگر دارای آلرژی های خاصی هستید و احتمال می دهید که مواد تشکیل دهنده واکسن کرونا در بدن شما آلرژی ایجاد کنند، توصیه می کنیم در این مورد به خوبی تحقیق کنید و سپس اقدام به زدن واکسن کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

چون اگر شما آلرژی خاصی داشته باشید و به این موضوع توجه نکنید، ممکن است واکسن در بدن شما واکنش نامناسبی نشان دهد و حتی باعث شود سیستم حفاظتی بدن شما ضعف پیدا کند.

به همین خاطر آلرژی خودتان را جدی بگیرید و حتما قبل از تزریق واکسن کرونا، با یک پزشک مطمئن مشورت کنید.

3- خانم های باردار یا مادران شیرده:

دسته دیگری که تزریق واکسن کرونا فعلا برایشان مناسب نیست، خانم های باردار یا مادران شیرده هستند. محققان هنوز در حال تحقیق روی این موضوع هستند و نتوانسته اند به نتایجی دست پیدا کنند که تزریق واکسن کرونا برای مادران مناسب است یا خیر، اما در حال حاضر توصیه نمی شود که اگر خانم باردار هستید یا به کودک خودتان شیر می دهید، اقدام به تزریق واکسن کنید.

بهتر است صبر کنید تا محققان به نتایج مناسبی برسند و با تایید پزشک خودتان، اقدام به زدن واکسن کنید تا مشکلی برای خودتان و کودکتان پیش نیاید.

واکسن کرونا روی دی ان ای انسان تاثیر می گذارد؟

خیلی از افراد معتقد هستند که واکسن کرونا روی دی ان ای و قدرت باروری انسان تاثیر می گذارد و این هم یکی از باورهای اشتباهی است که در مورد واکسن کرونا وجود دارد.

باید بدانید که تاکنون در مورد واکسن های موردتایید سازمان بهداشت جهانی، هیچ گزارشی در این مورد دریافت نشده است و واکسن ها هیچ اختلالی در کارکرد بدن و دی ان ای شما ایجاد نمی کنند.

واکسن کرونا دارای محتویات حیوانی است؟

برخی از افراد معتقد هستند که واکسن کرونا از محتوای حیوانی تهیه شده است و به همین خاطر برای بدن مناسب نیست و میکروب زیادی دارد. بازهم باید بگوییم که واکسن های تایید شده سازمان بهداشت جهانی، شامل این محتویات نیستند و کاملا سالم و مورد تایید هستند و می توانید با خیال راحت آنها را تزریق کنید.

عوارض واکسن
عوارض واکسن

آیا واکسن کرونا عوارض هم دارد؟

برخی از انواع واکسن کرونا ممکن است عوارضی داشته باشند و به همین خاطر هنگام تزریق آنها، باید با فردی که تزریق را برایتان انجام می دهد مشورت کنید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

عوارضی که واکسن های کرونا دارند معمولا تب و لرز است که خیلی اذیت کننده نیست و می توانید به راحتی از این مرحله عبور کنید اما بعد از آن بدن مقاوم تر و قوی تری خواهید داشت.

چطور در مورد خبرهایی که از واکسن کرونا می شنویم، مطمئن شویم؟

توصیه می کنیم اگر محتوایی را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و حتی اخبار دیدید که حس می کنید ممکن است اشتباه باشد یا دوست دارید از صحت آن مطمئن شوید، حتما در سایت سازمان بهداشت جهانی به آدرس who.int مراجعه کنید و اخبار را مطالعه کنید تا از صحبت خبر موردنظر خودتان مطمئن شوید.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد ترس از واکسن کرونا صحبت کردیم و حقایقی را در مورد این واکسن گفتیم که کمک می کند شما بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این واکسن به دست بیاورید و با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تزریق آن اقدام کنید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که دیدتان نسبت به واکسن کرونا باز شود و بتوانید با اطلاعاتی جامع و معتبر در مورد تزریق کردن واکسن کرونا به خود و خانواده تان تصمیم بگیرید.

تست کرونا در منزل با هوم سرویز

اگر نگران سلامتی خودتان و اعضای خانواده خود شده اید، می توانید تست فوری کرونا را با تیم پزشکان هوم سرویز در منزل انجام دهید تا خیلی سریع تست کرونا برایتان انجام شود. برای انجام تست کرونا در منزل یا تزریق سرم در منزل می توانید اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و خدمات موردنظر خود را از تیم هوم سرویز دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا