لوازم خانگی

روش های رفع بوی بد آبسردکن یخچال

روشهای از بین بردن بوی نامطبوع آبسردکن یخچال را در هوم سرویز بخوانید

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت های مختلف، یخچال ها هم پیشرفت کرده اند و امکانات جالب و جدیدی به آنها اضافه شده است. آبسردکن یخچال یکی از امکاناتی است که کمک می کند برای اینکه بخواهیم آب بخوریم، مدام یخچال را باز نکنیم و این موضوع هم باعث می شود که دسترسی راحت تری به آب خنک داشته باشیم و هم باعث می شود که در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است که متوجه بوی بد آبسردکن یخچال شوید و ببینید که این بو روی طعم آب هم تاثیر گذاشته است، اما چطور باید آن را رفع کنیم؟ اصلا دلیل بوی بد آبسردکن یخچال چیست؟

در این مقاله می خواهیم در مورد روش های رفع بوی بد آبسردکن یخچال صحبت کنیم و بگوییم که اصلا دلیل این بوی بد و طعم بد آب چیست و چطور می توانیم از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنیم و چه نکاتی را باید برای این موضوع رعایت کنیم.

اگر یخچال شما آبسردکن دارد و بوی بد آبسردکن یخچال باعث شده است که نتوانید از آب آن استفاده کنید و ترجیح بدهید از ظرف آب جداگانه ای استفاده کنید، توصیه می کنیم حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا راه حل این مشکل را پیدا کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

طعم بد آب یخچال
دلیل طعم بد آب یخچال

طعم بد آب یخچال به چه دلیل است؟

طعم بد آب یخچال معمولا به خاطر رسوبات و بوی بد آبسردکن است و این موضوع می تواند روی طعم آن هم تاثیرگذار باشد. اما گاهی اوقات ممکن است آبی که به یخچال متصل شده است هم دارای طعم خاصی باشد و این موضوع می تواند روی طعم نهایی آب تاثیر بگذارد.

اگر آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید شور یا طعم دار است، توصیه می کنیم که آبسردکن را مستقیم به لوله آب متصل نکنید و سعی کنید آن را به دستگاه تصفیه آب متصل کنید تا آبی تمیز و بدون طعم واردش شود و بتوانید از نوشیدن این آب لذت ببرید. همچنین سرویس یخچال و تعویض فیلتر آبسردکن یخچال می تواند تاثیر زیادی در این موضوع داشته باشد که نیاز است به آنها هم توجه کافی داشته باشید.

بوی بد آبسردکن یخچال
دلیل بوی بد آبسردکن یخچال چیست؟

علت بوی بد آبسردکن یخچال چیست؟

اگر آبسردکن یخچال شما بوی بدی دارد، قبل از اینکه به سراغ رفع این بو بروید، بهتر است که بررسی کنید و ببینید این بو از کجا به وجود آمده است و آن را از ریشه حل کنید، چون ممکن است شما بوی بد را با روش هایی که در این مقاله می گوییم برطرف کنید اما مجددا متوجه شوید که آن بو برگشته است. پس سعی کنید ابتدا علت هایی که در ادامه می گوییم را بررسی کنید تا بتوانید دلیل ریشه ای بوی بد آبسردکن یخچال را پیدا کنید:

1- تازه بودن یخچال یا آبسردکن:

زمانی که وسایلی مانند یخچال را تازه خریداری می کنیم، بوی تازگی در آنها وجود دارد و بهتر است برای استفاده از امکاناتی مانند آبسردکن، حتما داخل آبسردکن را بشوییم تا این بو و موادی که در آن وجود دارد به صورت کامل از بین بروند.

چون در غیر این صورت، بوی تازگی به آب منتقل می شود و شما بوی بد آبسردکن یخچال را احساس خواهید کرد. برای اینکه این مشکل برایتان ایجاد نشود، توصیه می کنیم که حتما قبل از مصرف آب، چندین بار آبسردکن را آب بکشید و از آن به صورت تستی آب بردارید تا کاملا تمیز شده و شسته شود و سپس آب آن را استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

2- گندیده شدن آب داخل آبسردکن:

اگر آبسردکن شما به صورت مخزنی است، ممکن است دلیل اصلی اینکه بو می دهد، این باشد که آب داخل آن به مدت زیادی مانده است و این موضوع می تواند حتی سلامت آب را هم به خطر بیندازد. توصیه می کنیم که در این صورت، اگر امکان کندن آبسردکن وجود دارد آن را جدا کرده و درون آن را کاملا با مواد شوینده مناسب بشویید و اگر بدنه آن لزج است، کاملا تمیزش کنید و بگذارید خشک شود و سپس مجددا آن را با آب تمیز پر کرده و استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است آبی که می نوشید دارای مشکل باشد و به سلامت شما آسیب برساند.

فیلتر یخچال
فیلتر یخچال

3- فیلتر بی کیفیت:

فیلتر آبسردکن یخچال اهمیت خیلی زیادی در کیفیت آبی دارد که شما از آن استفاده می کنید. به همین خاطر خیلی مهم است که به خاطر قیمت کمی پایین تر از فیلترهای ناشناخته و بی کیفیت استفاده نکنید و سعی کنید فیلترهایی را خریداری کنید که هم کیفیت بالایی دارند و هم کاملا استاندارد هستند.

استفاده از فیلترهای بی کیفیت هم می تواند آبی که استفاده می کنید را آلوده کند و باعث شود با بوی بد آبسردکن یخچال مواجه شوید و هم می تواند به آبسردکن آسیب وارد کند. پس هنگام تعویض فیلتر آبسردکن یخچال حتما سعی کنید از یک فیلتر مناسب استفاده کنید.

4- تمیز نبودن یخچال:

موادی که داخل یخچال قرار داده می شوند، هرکدام بو و طعم خاص خودشان را دارند و ماندن زیادی این مواد و مخصوصا موادی که بوی زیادی تولید می کنند، می تواند باعث شود که این بو به مواد دیگر و حتی به آبسردکن یخچال منتقل شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم که حداقل ماهانه یک بار یخچال خودتان را بررسی کنید و موادی که خراب شده اند یا حالا حالاها به آنها نیاز ندارید را در جای دیگری نگهداری کنید تا بوی بدی به یخچال شما منتقل نکنند.

همچنین موادی که ممکن است بوی آنها به سرعت در یخچال بپیچد، مانند گوشت و مرغ، سبزیجات خاص و… را حتما در ظروف درب دار بگذارید و سپس در یخچال قرار دهید تا بوی آنها به مواد غذایی دیگر و مخصوصا آبسردکن یخچال منتقل نشود.

5- لوله کشی نامناسب:

گاهی اوقات ممکن است که طعم و بوی بد آبسردکن، به خاطر لوله کشی باشد. استفاده از لوله هایی مانند پی وی سی که از پلاستیک ساخته شده اند، می تواند باعث شود که طعم و رنگ آب کمی تغییر کند و مخصوصا اگر لوله کشی را تازه انجام داده اید، این موضوع احتمالا برایتان پیش خواهد آمد.

توصیه می کنیم برای اینکه این مشکل را رفع کنید، حتما سه تا پنج بار آب آبسردکن را تخلیه کنید و خالی کنید تا آب کاملا تمیز و مناسب شود و سپس از آن استفاده کنید. این راه حل می تواند باعث شود که لوله ها و آبسردکن تمیز شوند و آبی که دریافت می کنید کاملا بی بو و بی رنگ باشد.

دلایل بوی آبسردکن
دلایل بوی بد آبسردکن

6- کپک زدن آبسردکن:

یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث شود شما شاهد بوی بد آبسردکن یخچال باشید و آبی بد طعم و بد مزه از آن دریافت کنید، این است که ممکن است لوله های آبسردکن یا داخل آن کپک زده باشد و این موضوع باعث شود که طعم آب و بوی آن تغییر کند.

اگر مدت زیادی است که کار سرویس آبسردکن یخچال را انجام نداده اید، احتمال این موضوع خیلی زیاد است و توصیه می کنیم که حتما از یک سرویس کار یخچال بخواهید آبسردکن را برایتان شستشو داده و تمیز کند و کلیه کپک ها و آلودگی ها آن را از بین ببرد تا مجددا بتوانید از آب خوش طعم و باکیفیت استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

7- رسوب زدگی لوله ها یا مخزن آبسردکن:

رسوب می تواند باعث تغییر بو و طعم و رنگ آب شود و یکی دیگر از دلایل مهمی که باعث می شود با مشکل بوی بد آبسردکن یخچال برخورد کنید، همین مشکل است. آبسردکن یخچال هر چند وقت یک بار نیاز به رسوب گیری دارد و این کار معمولا هنگام تعویض فیلتر یا سرویس یخچال باید انجام شود؛ چون در صورتی که رسوب در یخچال باقی بماند، هم می تواند باعث بوی بد آبسردکن یخچال و طعم بد آب شود و هم می تواند باعث گرفتگی لوله های آبسردکن شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که به صورت منظم از خدمات سرویس یخچال استفاده کنید تا آبسردکن یخچال شما رسوب گیری شود و بتوانید از آب با کیفیت و خوش طعم آن استفاده کنید.

روشهای تمیز کردن یخچال
روشهای تمیز کردن آبسردکن یخچال

روش های شستن و رفع بوی بد آبسردکن یخچال

در ادامه سه روش را به شما می گوییم که می توانند کمک کنند یخچال خودتان را شستشو دهید یا بوی بد آن را از بین ببرید:

1- استفاده از سرکه سفید:

سرکه سفید یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آبسردکن یخچال است و می توانید از آن برای شستشوی یخچال و آبسردکن استفاده کنید. برای این کار کافی است یک ظرف آب بردارید و مقداری سرکه و آبلیمو در آن مخلوط کنید و سپس با این محلول، داخل یخچال و آبسردکن را به صورت کامل تمیز کنید تا بتوانید بوی بد آن را رفع کنید.

اگر حس می کنید بوی یخچال خیلی زیاد است، می توانید چند دقیقه این محلول را در آبسردکن بگذارید تا بماند و کاملا محیط آبسردکن را ضدعفونی کند.

2- دانه یا پودر قهوه:

یکی دیگر از موادی که می تواند به عنوان بوگیر استفاده شود، دانه یا پودر قهوه است. قهوه بوی خیلی خوبی دارد و می توانید از آن به عنوان یک ماده برای خوشبو کردن یخچال و آبسردکن استفاد کنید، کافی است مقداری دانه یا پودر قهوه را در ظرفی بریزید و در یخچال خودتان قرار دهید تا بوی نامطبوع یخچال را به بهترین شکل ممکن از بین ببرد.

رفع بوی یخچال با دانه های قهوه
استفاده از دانه های قهوه برای رفع بوی بد داخل یخچال

3- ذغال:

ذغال یکی دیگر از موادی است که می تواند به عنوان یک بوگیر فوق العاده عمل کند و می توانید آن را در یخچال خودتان قرار دهید تا بوی بد یخچال را از بین ببرد. یک تکه کوچک ذغال را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا از شر بوی بد یخچال و بوی بد آبسردکن یخچال خلاص شوید.

جمع بندی مطلب

در این مقاله درباره روش های رفع بوی بد آبسردکن یخچال صحبت کردیم و گفتیم که این بوی ناخوشایند به چه دلیلی ایجاد می شود و چطور می تواند روی طعم بد آب یخچال تاثیر بگذارد. همچنین چندین علت بوی بد آبسردکن یخچال را بررسی کردیم و گفتیم که چطور می توانید هرکدام از آنها را برطرف کنید تا مشکل را به صورت کامل حل کنید.

در ادامه هم سه روش گفتیم که می توانید از آنها برای رفع بوی بد یخچال یا شستشوی یخچال استفاده کنید و موادی را معرفی کردیم که بهترین کارآیی را در این زمینه دارند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با رفع بوی بد آبسردکن یخچال بیشتر آشنا شده باشید و بتوانید این مشکل آزاردهنده را سریعا حل کنید.

آبسردکن
تعمیر انواع یخچال و آبسردکن با هوم سرویز

تعمیر آبسردکن یخچال شما با هوم سرویز

اگر یخچال و فریزر شما خراب شده است و به سرویس یا تعمیر نیاز دارد، می توانید از تعمیرکاران هوم سرویز برای تعمیر آبسردکن یخچال کمک بگیرید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند و تعمیر یخچال و فریزر شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

شما می توانید از خدمات هوم سرویز برای نصب انواع وسایل کاربردی و برقی استفاده کنید. مثلا شما می توانید راه اندازی آبسردکن اداره و محل کار خود را به هوم سرویز بسپارید. برای استفاده از خدمات، باید اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا تیم هوم سرویز برای انجام درخواست شما سریعا اقدام کنند.

قیمت تعمیر یخچال و فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا