لوازم خانگی

آموزش درست کردن نوشیدنی های فوق العاده خوشمزه با قهوه

با قهوه، چه نوشیدنی های خوشمزه ای می توان درست کرد؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و خوشمزه در دنیا است که می توان با استفاده از آن، نوشیدنی های جدیدتر و جذاب تری را ساخت. خیلی از افراد به خاطر کافئین قهوه مصرف نمی کنند، اما باید بدانید که قهوه ها به صورت بدون کافئین و با درصد کافئین های مختلف در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در این نوشته با روشهای درست کردن نوشیدنی با قهوه آشنا خواهید شد. اگر این مقاله را مطالعه کنید و با نوشیدنی های خوشمزه ای که می توانید با قهوه درست کنید آشنا شوید، احتمالا به خوردن قهوه علاقمند خواهید شد و می توانید به راحتی با روش های مختلفی که به شما می گوییم، قهوه خور شوید!

اگر اهل قهوه خوردن هستید و از نوشیدن اسپرسو یا قهوه فرانسه و… خسته شده اید و دوست دارید طعم جدیدی از قهوه را انتخاب کنید، یا اگر به قهوه علاقه ای ندارید و دوست دارید به روش های دیگری قهوه را مصرف کنید، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نوشیدنی های خوشمزه ای را یاد بگیرید که به راحتی میتوانید آنها را با استفاده از قهوه درست کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نوشیدنی های سرد و گرم با استفاده از قهوه

نوشیدنی هایی که در این مقاله آموزش داده می شوند و می توانید آنها را برای خودتان تهیه کنید، معمولا هم سرد هستند و هم گرم و این موضوع کاملا به موادی که در آنها به کار می رود بستگی دارد. مثلا نوشیدنی هایی هستند که نیاز است در آنها یخ یا بستنی اضافه شود و مسلما این نوشیدنی ها سرد سرو خواهند شد، اما نوشیدنی های دیگری هم هستند که به صورت گرم سرو می شوند و شما می توانید از آنها در روزهای سرد سال استفاده کنید.

توصیه می کنیم برای اینکه انتخاب کنید کدام نوشیدنی ها را بخورید، حتما به طبع و سلیقه خودتان و فصل سال دقت کنید تا بتوانید از نوشیدنی خودتان نهایت لذت را ببرید.

نوشیدنی با قهوه
انواع نوشیدنی با قهوه

انواع نوشیدنی با قهوه

در ادامه می خواهیم چند مورد از بهترین انواع نوشیدنی با قهوه را به شما معرفی کنیم و یادتان بدهیم که هر کدام را به چه صورتی می توانید برای خودتان درست کنید و از نوشیدن آنها لذت ببرید. بعضی از این نوشیدنی ها سرد و بعضی دیگر گرم هستند و شما می توانید انتخاب کنید که نوشیدنی سرد میل کنید یا نوشیدنی گرم؟ با ما همراه باشید تا روش درست کردن این نوشیدنی های خوشمزه با قهوه را یاد بگیرید.

1- فراپه:

فراپه، نوشیدنی خوشمزه یونانی است که توانسته طرفداران بسیار زیادی را در دنیا و مخصوصا ایران پیدا کند و در حال حاضر در اکثر کافی شاپ ها این نوشیدنی سرو می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر قهوه ساز و اسپروساز هم ارائه میده؟

برای ساخت فراپه، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۲ قاشق چای‌خوری پودر قهوه فوری
  • ۲ قاشق چای‌خوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری آب سرد
  • ۱ فنجان آب سرد یا شیر سرد
  • ۱ شیکر دستی یا شیشه دردار برای تکان‌دادن

البته مواد گفته شده مناسب برای یک نفر هستند و اگر تعداد افرادی که می خواهید برایشان این نوشیدنی را سرو کنید، به تعداد آنها مواد اولیه را زیاد کنید.

طرز تهیه:

در ابتدا شیکر یا شیشه را بردارید و شکر و پودر قهوه و آب سرد را در آن بریزید و آنها را به خوبی تکان داده و با هم مخلوط کنید. باید به صورتی آنها را تکان دهید که حالتی کف دار ایجاد شود.

بعد از این کار، ترکیب ساخته شده را در لیوان بریزید و روی آن بر اساس سلیقه خودتان یک فنجان شیر یا آب اضافه کنید و نوشیدنی را سرو کنید.

فراپه
روش درست کردن فراپه

2- موکا کولا سرد:

نوشابه کولا و قهوه هر کدام به تنهایی بسیار خوشمزه و دوست داشتنی هستند، حالا تصور کنید ترکیب این دو نوشیدنی خوشمزه چه می شود؟ موکا کولا سرد ترکیب نوشابه کولا و قهوه به همراه کمی خامه و هل است که می تواند ترکیبی خوشمزه و دوست داشتنی را ایجاد کند.

برای ساخت موکا کولا سرد مواد زیر را نیاز خواهید داشت:

  • ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری
  • ۱ قوطی نوشابه گازدار کولا
  • یخ به مقدار دلخواه
  • ۴۰ تا ۵۰ میلی‌لیتر شیر باریستا یا شیر پرچرب

مواد گفته شده مناسب برای یک نفر هستند و اگر تعداد افرادی که می خواهید برایشان این نوشیدنی را سرو کنید، به تعداد آنها مواد اولیه را زیاد کنید.

طرز تهیه:

یک لیوان بلند آماده کنید و به میزان دلخواه خودتان یخ را به آن اضافه کنید، سپس قهوه فوری را بریزید و به دنبال آن هم نوشابه کولا را اضافه کنید. شیر را هم اضافه کنید و سپس خوب هم بزنید تا این ترکیب فوق العاده آماده سرو شود.

آیس کافی با شیر
آیس کافی با شیر

3- آیس کافی با شیر:

آیس کافی با شیر هم ترکیب دیگری از قهوه است که در اکثر کافی شاپ ها می توانید آن را تهیه کنید. این ترکیب برای کسانی مناسب است که دوست دارند قهوه را با شیر میل کنند تا طعم قهوه ملایم تر شود.

برای تهیه آیس کافی با شیر مواد زیر را نیاز خواهید داشت:

  • ۲۰۰ میلی‌لیتر قهوه دمی سرد
  • ۵۰ میلی‌لیتر شیر
  • ۲ تا ۳ مشت یخ
  • شیرین‌کننده دلخواه‌تان مانند شربت، عسل یا شربت افرا (میل سیروپ)

مواد گفته شده برای یک نفر مناسب هستند و در صورت بیشتر بودن تعداد، می توانید مواد را به همان میزان چند برابر کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر قهوه ساز و اسپروساز هم ارائه میده؟

طرز تهیه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ابتدا آب را در ماهیتابه بریزید و بگذارید که جوش بیاید، سپس شکر را به میزان برابر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. قهوه دمی را آماده کنید و بگذارید کمی سرد شود، سپس چند عدد یخ به آن اضافه کرده و قهوه و یخ و ترکیب آب جوش و شیرین کننده دلخواهتان را درون غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست و کف دار ایجاد شود. حالا می توانید این ترکیب را در لیوان بریزید و از نوشیدنش لذت ببرید.

 

آیس موکا
آیس موکا

4- آیس موکا:

آیس موکا یکی دیگر از نوشیدنی های بر پایه قهوه است که می تواند طعمی شیرین و شکلاتی به قهوه ببخشد و برای کسانی که به خوردن قهوه به صورت عادی عادت ندارند یا کسانی که می خواهند یک طعم متنوع از قهوه بچشند، بسیار مناسب است.

برای تهیه آیس موکا نیاز است که مواد زیر را داشته باشید:

  • ۲ فنجان قهوه آماده
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سس شکلات یا سیروپ شکلات
  • ۱ تا ۲ فنجان شیر

میزان مواد گفته شده مناسب برای 4 نفر است، اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، می توانید در مقدار مواد دستکاری انجام دهید.

طرز تهیه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ابتدا شکر قهوه ای و سس شکلات و وانیل را با قهوه ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را درون یخچال فریزر بگذارید تا خوب خنک شود. پس از خنک شدن یک لیوان آماده کنید و در آن به میزان دلخواه یخ بریزید و سپس ترکیب قهوه را به آن اضافه کرده و کمی شیر به آن اضافه کنید.

حالا می توانید این نوشیدنی را برای عزیزانتان سرو کنید یا خودتان آن را نوش جان کنید.

قهوه دالگونا
قهوه دالگونا

5- قهوه دالگونا:

همه ما تجربه طعم های جدید را دوست داریم و دلمان می خواهد که خوشمزگی قهوه را با چیزهای دیگری ترکیب کنیم. قهوه دالگونا نوشیدنی خوشمزه ای است که در آن شیر سرد و قهوه کفی تلخ باهم ترکیب می شوند و می توانند ترکیبی بسیار لذیذ و دلنشین را برایتان ایجاد کنند.

برای تهیه قهوه دالگونا، نیاز است که مواد زیر را داشته باشید:

  • ۲ قاشق غذاخوری قهوه فوری
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری آب داغ
  • نصف فنجان شیر

مانند دیگر رسپی های درست کردن نوشیدنی با قهوه باید بگوییم که مواد گفته شده برای یک نفر مناسب هستند و اگر می خواهید این نوشیدنی را برای افراد بیشتری درست کنید، می توانید به همان تعداد میزان مواد را چند برابر کنید.

طرز تهیه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ابتدا یک کاسه بزرگ بردارید و در آن قهوه، شکر و آب داغ را به میزان مساوی در ظرف بریزید. سپس در این کاسه به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید و انقدر هم بزنید تا ترکیبی کف دار ایجاد شود.

اگر دستتان خسته می شود، می توانید این کار را با استفاده از همزن انجام دهید تا یک ترکیب کف دار یکدست و زیبا ایجاد کنید. اگر از همزن استفاده می کنید، توصیه می کنیم که ابتدا با دور کند هم بزنید تا شکر و آب به خوبی با هم ترکیب شوند و سپس برای ایجاد کف، روی دور تند هم بزنید تا کف به خوبی ایجاد شود و ترکیب دلخواهتان به دست بیاید.

حالا یک لیوان بردارید و دو سوم آن را با شیر سرد و یخ پر کنید. سپس ترکیب کف قهوه را به آن اضافه کنید و روی آن هم کمی پودر کاکائو یا دارچین بریزید و سرو کنید.

چکیده مطلب

در این مقاله درباره آموزش درست کردن نوشیدنی با قهوه را گفتیم و گفتیم که این نوشیدنی ها را چطور می توانید در خانه و بدون وسایل پیشرفته تهیه کنید. 5 نوشیدنی پرطرفدار کافی شاپی را گفتیم که با درست کردن آنها در خانه، می توانید از مهمانان خودتان پذیرایی کنید و خودتان هم از نوشیدن این نوشیدنی ها لذت ببرید.

توصیه می کنیم اگر اهل قهوه خوردن هستید یا اگر از قهوه معمولی بدتان می آید، این نوشیدنی های بر پایه قهوه را درست کرده و نوش جان کنید و آن زمان است که عاشق خوردن قهوه خواهید شد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن با نوشیدنی های بر پایه قهوه آشنا شوید و آنها را در خانه خودتان و با امکاناتی که دارید، تهیه کنید.

تعمیر و سرویس قهوه ساز
تعمیر و سرویس قهوه ساز با هوم سرویز

تعمیر و سرویس انواع قهوه ساز با هوم سرویز

برای درست کردن این نوشیدنی های خوشمزه بر پایه قهوه، شما به دستگاه قهوه ساز نیاز دارید. اگر فکر می کنید دستگاه قهوه ساز یا اسپرسو ساز شما به تعمیر و سرویس نیاز دارد، این کار را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید و خیالتان را از بابت سرویس قهوه ساز و اسپرسوساز راحت کنید.

برای این کار کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و درخواست خود را در اپلیکیشن ما ثبت بفرمایید تا کارشناسان هوم سرویز سریعا با شما تماس بگیرند و روند تعمیر وسایل شما آغاز شود.

از آنجایی که ما ایرانی ها عاشق نوشیدن چای در طول روز هستیم، شما می توانید تعمیر و سرویس دستگاه چای ساز خود را نیز به هوم سرویز بسپارید تا از نوشیدن چای گرم و خوشمزه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا