بنایی و دکوراسیون

ایده های جالب برای نورپردازی اپن آشپزخانه

آشپزخانه ای زیباتر و جذاب تر با نورپردازی حرفه ای

اپن آشپزخانه یکی از بخش های مهم هر خانه ای است که می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه داشته باشد و به همین خاطر است که در مدل های جدید دکوراسیون، به نورپردازی اپن آشپزخانه و دکوراسیون آن توجه ویژه ای می شود.

نورپردازی اپن آشپزخانه می تواند زیبایی بسیار زیادی به فضای کلی خانه ببخشد و باعث شود که چهره ای لوکس و چشم نواز به خانه شما بخشیده شود. اما چطور باید کار نورپردازی اپن آشپزخانه را انجام داد؟ این کار چه اصولی دارد که باید آنها را رعایت کنید؟ ایده های جذاب برای نورپردازی اپن آشپزخانه چیست؟

در این مقاله می خواهیم به سوالات بالا پاسخ دهیم و بگوییم که ایده های جالب برای نورپردازی اپن آشپزخانه چیست و چطور می توانید این کار را به صورت اصولی و حرفه ای انجام دهید تا دکوراسیون خانه خودتان را شیک تر و جذاب تر کنید. از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون منزل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اگر به فکر تغییر دکوراسیون خانه خودتان هستید و می خواهید تغییر اساسی در آشپزخانه ایجاد کنید، وقتش رسیده است که نگاه ویژه ای به اپن آشپزخانه خودتان داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ایده های جذاب برای نورپردازی آشپزخانه را یاد بگیرید.

نورپردازی اپن آشپزخانه

تزئین سقف اپن آشپزخانه چه تاثیری در دکوراسیون داخلی خانه خواهد داشت؟

اپن آشپزخانه، معمولا پل ارتباطی بین آشپزخانه و پذیرایی خانه است و به همین خاطر است که در دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد. معمولا وقتی در پذیرایی نشسته اید، اپن آشپزخانه بسیار جلب توجه می کند و در دید شما قرار دارد و ممکن است مدام به آن توجه کنید؛ به همین دلیل است که جذابیت اپن آشپزخانه باعث می شود که به کل آشپزخانه حس خوبی داشته باشید.

پس خیلی مهم است که به دکوراسیون اپن آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید و بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید تا روی دکوراسیون بخش های دیگر نیز تاثیرگذار باشد.

اصول نورپردازی اپن آشپزخانه چیست؟

برای اینکه بتوانید نورپردازی اپن آشپزخانه را حرفه ای و جالب انجام دهید، باید اصول خاصی را در این کار رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. در ادامه می خواهیم چند مورد از مهمترین اصول نورپردازی اپن آشپزخانه را به شما بگوییم که کمک می کنند بهتر این کار را انجام دهید.

1- مدل نورپردازی را درست انتخاب کنید:

قبل از اینکه نورپردازی اپن آشپزخانه را انجام دهید، باید ببینید که هدف شما از نورپردازی چیست. برخی از افراد دوست دارند با نورپردازی اپن آشپزخانه فضایی کافی شاپ مانند در خانه شان ایجاد کنند، برخی از افراد هم می خواهند فقط نورپردازی تزئینی را در خانه خود اجرا کنند.

ابتدا باید هدف خودتان را انتخاب کنید و سپس بر اساس آن، تصمیم بگیرید که مدل نورپردازی مناسب برای شما چیست و از آن در نورپردازی خانه خود استفاده کنید. حتی می توانید نورپردازی را طوری انجام دهید که در تاریکی بتوانید از آن استفاده کنید و کارهای خودتان را انجام دهید؛ این کاملا بستگی به سبک دکوراسیون منزل و سلیقه شما دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

2- هماهنگی بین اجزا را رعایت کنید:

نکته مهم دیگری که در نورپردازی اپن آشپزخانه وجود دارد، این است که هنگام انجام این کار، باید رنگ های به کار رفته در اپن، اندازه و مدل آن را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید نور مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

مثلا نور مخفی برای همه اپن ها مناسب نیست، یا چراغ های آویز هم نمی تواند همه نوع اپن را زیبا کند، پس باید توجه کنید که اندازه و نوع اپن شما چگونه است و چه رنگ هایی در آن به کار رفته است تا بتوانید بهترین نوع نور را برای خودتان انتخاب کنید.

نورپردازی اپن آشپزخانه
نورپردازی اپن آشپزخانه

3- کاربردهای دیگر را در نظر بگیرید:

گاهی اوقات ممکن است اپن آشپزخانه بزرگ باشد و روی آن سینک ظرفشویی یا گاز رومیزی نصب شود. در چنین حالتی باید حواستان باشد که نورپردازی اپن آشپزخانه را طوری در نظر بگیرید که با این موضوع هماهنگ باشد.

اگر در حال حاضر روی اپن شما سینک یا اجاق گاز نصب شده است یا در آینده قصد دارید این کار را انجام دهید، باید سعی کنید که نوری استفاده کنید که برای این قسمت از خانه مناسب باشد. نورهای بسیار روشن یا بسیار ضعیف برای اپن آشپزخانه مناسب نیستند.

4- سبک دکوراسیون را در نظر داشته باشید:

یکی دیگر از اصول مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که دکوراسیون اپن باید با دکوراسیون کلی خانه شما هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر سبک خانه شما به صورت کلاسیک است، می توانید از نورهای کلاسیک استفاده کنید تا خانه شما را زیباتر کند. یا اگر سبک خانه شما مدرن است و می خواهید اپن هم به همین شکل باشد، می توانید از چراغ های ال ای دی و آویزهای مدرن استفاده کنید که چهره زیباتری به خانه شما می بخشند.

5- رنگ نور را درست انتخاب کنید:

در انتخاب رنگ نورپردازی اپن آشپزخانه، بهتر است رنگ مناسبی را انتخاب کنید که در کنار زیبایی، بتواند کمک کننده باشد. مثلا اگر از رنگ هایی مانند قرمز و آبی و بنفش و… استفاده کنید، ممکن است نتوانید رنگ مواد غذایی را به درستی مشاهده کنید و این موضوع کمی اذیت کننده خواهد بود؛ پس بهتر است که در انتخاب رنگ نورپردازی اپن، این موضوع را هم مدنظر داشته باشید و به آن توجه کنید.

تا به اینجا درباره اصول نورپردازی اپن آشپزخانه صحبت کردیم و گفتیم که برای این کار چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نورپردازی دریافت کنید. حالا می خواهیم چندین ایده جذاب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که می توانند کمک کنند اپن آشپزخانه زیبا و بی نظیری داشته باشید و این بخش از خانه خود را به زیبایی نورپردازی کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دکوراسیون اپن آشپزخانه
دکوراسیون اپن آشپزخانه

ایده های نورپردازی اپن آشپزخانه

برای نورپردازی زیبای قسمت ورودی آشپزخانه، با توجه به سلیقه و بودجه خودتان، این ایده ها را می توانید اجرا کنید:

1- نورپردازی با چراغ آویز در اپن آشپزخانه:

یکی از ایده های جذابی که اخیرا بسیار پرطرفدار شده است و زیبایی زیادی به آشپزخانه شما می بخشد، استفاده از چراغ آویز است. چراغ های آویز در انواع مختلفی موجود هستند و می توانید از آنها در نورپردازی اپن آشپزخانه خودتان استفاده کنید.

برای اجرای این ایده، شما می توانید از چراغ های آویز مدرن، لامپ ادیسونی یا فلامینتی و… استفاده کنید تا ظاهر اپن آشپزخانه شما بسیار جذاب و زیبا شود.

حتی برخی از افراد با استفاده از این روش، اپن آشپزخانه را به شکل کافی شاپ طراحی می کنند تا مکانی دنج و جذاب در خانه خود برای صرف نوشیدنی داشته باشد و بتوانند در آن قسمت از خانه با آرامش به خوردن قهوه و چای بپردازند.

می توانید از چراغ های آویز با اندازه های ناهماهنگ استفاده کنید تا جذابیت زیادی به خانه شما ببخشند و منظره زیبایی ایجاد کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

2- استفاده از نور مخفی:

نور مخفی همیشه طرفدارهای خاص خود را داشته و هنوز هم محبوب و پرطرفدار است. اگر می خواهید نور اپن آشپزخانه لایت باشد و هدفتان فقط جنبه تزئینی است، می توانید از نورهای مخفی استفاده کنید که جذابیت اپن آشپزخانه بیشتر شود و این نورها زیبایی زیادی را به خانه شما ببخشند.

3- لامپ هالوژن در اپن آشپزخانه:

چراغ های هالوژن اپن آشپزخانه که به صورت توکار جاسازی می شوند هم می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. می توانید از این نورها در اپن آشپزخانه خودتان استفاده کنید و با نصب مناسب آنها، جلوه زیبایی به این بخش ببخشید.

اگر اپن آشپزخانه شما طرحدار است و در آن گچبری یا سقف کناف به کار رفته است، استفاده از این مدل در نورپردازی اپن آشپزخانه، زیبایی زیادی را به خانه شما می بخشد و آن را جذاب تر می کند.

4- چراغ آویز خطی:

اگر از وجود لامپ های زیاد در اپن آشپزخانه خوشتان نمی آید، می توانید از چراغ آویز خطی استفاده کنید تا نورپردازی اپن آشپزخانه خودتان را به شیوه جذابی انجام دهید. این نوع نور به صورت یکسره است و می توانید آن را به صورت آویز نصب کنید و جلوه زیبایی به اپن خانه خود ببخشید.

برای این کار می توانید طرح ها و رنگ های مختلف چراغ آویز خطی را انتخاب کنید و از آن در طراحی اپن آشپزخانه استفاده کنید.

طراحی نورپردازی اپن آشپزخانه
طراحی نورپردازی اپن آشپزخانه

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره نورپردازی اپن آشپزخانه صحبت کردیم و گفتیم که این کار چه تاثیری می تواند در جلوه دکوراسیون کلی خانه شما داشته باشد. همچنین در بخش بعدی گفتیم که اصول نورپردازی اپن آشپزخانه چیست و چه چیزهایی را باید در این کار رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن نورپردازی را در اپن انجام دهید.

در بخش بعدی هم چندین ایده گفتیم که می توانید از آنها در نورپردازی اپن آشپزخانه خودتان استفاده کنید و جلوه بیشتری به این بخش بدهید. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خودتان، روش های جالب و جدیدی را برای نورپردازی امتحان کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که برای نورپردازی اپن آشپزخانه اطلاعات خوبی به دست بیاورید و بتوانید این کار را برای خودتان انجام دهید و خانه ای زیباتر و جذاب تر داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون جذاب خانه شما با هوم سرویز

شما می توانید دکوراسیون خانه خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خانه شما را به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن دکوراسیون کنند. یکی از ایده های بسیار عالی برای زیبایی آشپزخانه، نصب کابینت های زیبا در این قسمت از خانه است. همچنین شما می توانید ساخت کابینت آشپزخانه را به هوم سرویز بسپارید تا با هزینه مناسب و خیلی سریع، کابینتهای آشپزخانه شما را بسازند و به شما تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا