زیبایی

آموزش نحوه کانتور کردن بینی

مراحل کانتور کردن بینی در آرایش صورت

یک آرایش تمام و کمال یعنی حتی بتوانید بینی‌تان را هم، آن طور که دوست دارید، شکل بدهید. بدون شک این تعریف تا چند سال پیش کمی اغراق ‌آمیز به ‌نظر می‌آمد. تغییر شکل بینی تنها با عمل جراحی و صرف هزینه‌های سنگین ممکن بود؛ اما این روزها با گریم صورت هر چند موقت و برای مدت کوتاه هم می‌توان یک بینی کوچک، بلند یا حتی پهن داشت. به لطف آموزش کانتور بینی، حالا انجام این کار در خانه و برای غیر حرفه‌ای‌ها هم محال نیست. شما درباره کانتور بینی چه می‌دانید؟ توصیه می‌کنیم این مقاله جالب را از دست ندهید تا با روش کانتور کردن بینی آشنا شوید.

فهرست مطالب

برای یادگیری روش مانتورینگ بینی و استفاده از این روش در گریم و آرایش صورت با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کانتورینگ چیست؟

نام کانتورینگ شاید برای آنها که چندان اهل آرایش نیستند، کمی غریب باشد. آنها هم که از دور دستی بر آتش دارند، احتمالاً تنها درباره کانتور کردن بینی چیزهایی شنیده‌اند. هر چه هست،کانتور کردن یک تکنیک آرایشی است و فقط هم برای کوچک کردن بینی به ‌کار نمی‌رود. بگذارید تعریفی از کانتورینگ (contouring) ارائه بدهیم:

  • کانتورینگ یعنی دادن فرم و شکل دلخواه به برخی اجزای صورت مانند پیشانی، بینی، استخوان گونه و چانه. چطور؟ با کمک لوازم آرایشی؛
  • در واقع، اجزای جذاب صورت برجسته شده و اجزای نه چندان مطلوب پنهان می‌شوند؛
  • این کار از طریق سایه‌هایی با تناژ خنک یا گرم که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست هستند، انجام می‌شود؛
  • کانتور را می‌توان با استفاده از هایلایتر متعادل کرد. به این ‌صورت که هایلایتر یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست را روی مهم‌ترین قسمت‌های صورت به‌ کار برد.

حالا دیگر می‌دانید که کانتور کردن فقط به بینی محدود نمی‌شود؛ اما کانتور بینی یکی از پر طرفدارترین تکنیک‌های آرایشی است. با این توضیح، ما مطلب فعلی را به آموزش کانتور بینی، اصول، نکات مهم و وسایل مورد نیاز اختصاص داده‌ایم.

وسایل کانتور بینی شامل چه می‌شوند؟

برای انجام هر کاری بهتر است وسایل مخصوص آن را به همراه داشت. مثلاً آموزش کانتور بینی بدون داشتن ابزارهای لازم به چه کار می‌آید؟ به‌ ویژه اگر بخواهید نتیجه نهایی باب میلتان باشد. پس اگر به دنبال یک کانتورینگ ظریف و شیک هستید، بهتر است این وسایل همراهتان باشند:

  • انواع براش شامل براش کانتور، هایلایت و ترکیب (بلندر). اگر با براش راحت نیستید، برای ترکیب می‌توانید از اسفنج‌های مخصوص و نرم کمک بگیرید؛
  • برای کانتور کردن گزینه‌های زیادی پیش روی شما است؛ از پالت‌های مخصوص کانتور تا سایه چشم، کرم پودر و کانسیلر؛
  • هایلایت کردن هم مانند کانتور با کمک محصولات متنوعی امکان ‌پذیر است؛ کرم پودر، کانسیلر، هایلایتر مخصوص یا حتی سایه چشم.
ابزارها و وسایل کانتور بینی
ابزارها و وسایل کانتور بینی

آموزش کانتور بینی از ابتدا تا انتها

وسایل لازم را فراهم کرده و آماده انجام کانتورینگ هستید؟ پس اجازه دهید بدون معطلی کار را شروع کنیم:

1. صورتتان را برای کانتور آماده کنید

خوب؛ اگر فکر کرده‌اید در ابتدای کار می‌توانید سراغ اصل مطلب بروید، سخت در اشتباه هستید. شما باید اول صورتتان را برای این کار مهیا کنید. پس قدم نخست را با یک پرایمر فاقد چربی و مات بردارید. در مرحله بعد، به تناسب پرایمر از یک فاندیشن مات استفاده کرده و کار را با پودر فیکس‌کننده، خاتمه دهید. اکنون صورت شما برای کانتور کردن آماده شده است.

2. دو خط صاف را از ابتدای استخوان ابرو تا نوک بینی بکشید

حالا وارد مراحل سخت‌تر شده‌اید. در این مرحله به کانسیلر و یک براش کوچک زاویه ‌دار نیاز دارید. با استفاده از براش دو خط صاف را از ابتدای ابرو و در دو سوی بینی بکشید. این خطوط مستقیم باید تا نوک سوراخ‌های بینی امتداد داشته باشند. بهتر است خط‌ها چندان پر‌ رنگ نباشند. نگاهی در آینه بیندازید و اگر از صاف بودن آنها اطمینان دارید، سپس خطوط را تیره‌تر کنید.

ممکن است از همان ابتدای کار به کوچک کردن بینی با آرایش صورت فکر کرده باشید. در این ‌صورت، باید خط‌ها را نزدیک‌تر به هم بکشید. به عبارت دیگر، هر چه خطوط به هم نزدیک‌تر باشند، بینی شما باریک‌تر به ‌نظر می‌رسد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

نکته مهم: در اشکال مختلف آموزش کانتور بینی به یک موضوع مشترک اشاره می‌شود. اینکه شما می‌توانید از چند محصول متفاوت برای کانتورینگ استفاده کنید. یک فاندیشن یا کانسیلر تیره‌تر از پوستتان، برنزه ‌کننده مات یا پالت کانتور. حتی از کرم هم برای کانتور می‌توان بهره برد. اما اگر تازه‌ کار هستید، ما به شما پودر را پیشنهاد می‌کنیم.

3. برآمدگی یا پل بینی را برجسته کنید

اکنون وقت هایلایت کردن است! هایلایتری را که یک یا دو درجه از رنگ پوست خودتان روشن‌تر است، پیدا کنید. برای هایلایت کردن هم دست شما در انتخاب نوع محصول باز است. می‌توانید یک هایلایتر مخصوص، سایه چشم بی ‌رنگ، کانسیلر یا حتی فاندیشن را تهیه کنید. به‌ علاوه، بهتر است در این مرحله سراغ یک براش کوچک‌تر و نوک ‌تیز بروید. حالا یک خط نازک را از بالای پل بینی به سمت نوک بینی بکشید.

دقت کنید که این خط چندان پهن نباشد؛ چرا که نتیجه کاملاً برعکس خواهد بود. یعنی به جای بینی باریک، یک بینی پهن‌تر روی صورتتان ظاهر می‌شود. همچنین اگر نوک یا انتهای بینی‌تان پهن است، هایلایتر را فقط تا نیمه بینی به ‌کار ببرید.

4. هر آنچه را که کشیده‌اید، روی صورت پخش کنید

تردیدی نیست که پخش یا بِلند کردن، مهم‌ترین قدم در آموزش کانتور بینی است. نمی‌توانید اجازه دهید صورت‌تان مثل یک دفتر نقاشی، پر از خط‌های کوچک و بزرگ باقی بماند. پس یک براش متراکم یا اسفنج ملایم مهیا کرده و خطوط را به سمت داخل و مرکز بینی پخش کنید. مراقب باشید که خطوط کانتور و هایلایت را با یکدیگر ترکیب نکنید. آنچه در پایان باید روی پوست‌تان بماند؛ یک سایه ظریف و کمرنگ است، نه خط‌های آشکار و پر ‌رنگ!

کوچک کردن بینی با آرایش یا کانتور
کوچک کردن بینی با آرایش یا کانتور

فرم‌های مختلف بینی و نحوه کانتور کردن آنها

همانطور که فرم‌های مختلف صورت وجود دارد، بینی هم شکل‌های متنوعی دارد. گوناگونی فرم‌های بینی حتی از صورت هم بیشتر است؛ از بینی گوشتی و پهن گرفته تا بینی پیازی، قوز‌دار، مثلثی و غیره. بنابراین انجام یک شیوه کانتورینگ برای بینی‌هایی با شکل‌های متفاوت، منطقی به‌ نظر نمی‌رسد. به همین دلیل آموزش کانتور انواع بینی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آموزش کانتور بینی؛ وقتی بینی کوچک‎تر می‌خواهید

کانتور بینی پهن و گوشتی ایده ‎آل آنهایی است که می‌خواهند بینی‌شان باریک‌تر به ‌چشم بیاید. برای این منظور، دو خط کانتور نازک در دو سوی پل بینی ایجاد کنید. سپس خطوط را به سمت بیرون گونه‌های خود پخش کنید تا آن ناحیه کوچک‌تر دیده شود. در  پایان، هایلایت را به قسمت پایین پل بینی و نوک آن اضافه کنید. بهتر است برای این کار از پودر کانتور و براش کانسیلر استفاده کنید.

آموزش کانتور بینی پهن و گوشتی
آموزش کانتور بینی پهن و گوشتی

کانتور بینی عقابی؛ راهی برای پوشاندن انحنای بینی

متأسفانه بینی عقابی که به بینی رومی هم معروف است، دردسرهای زیادی دارد. اما خوب اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه‌های سنگین، ظاهر آن را بهبود بدهید؛ کانتور کردن راه خوبی است. برای این کار باید سایه ملایمی را روی نوک قوز یا انحنای بینی استفاده کنید. بعد از آن پودر هایلایتر را در قسمت بالا و پایین انحنا به‌کار ببرید تا پل بینی شما یکنواخت و صاف شود.

آموزش کانتور بینی عقابی
آموزش کانتور بینی عقابی

کانتور بینی مثلثی برای ایجاد تقارن

بینی مثلثی در قسمت سوراخ بینی، پهن‌تر و در زیر ابرو نازک‌تر است. همین امر هم باعث نامتقارن بودن این فرم بینی می‌شود. اما شما می‌توانید خودتان دست به کار شده و تقارن ایجاد کنید. چطور؟ در حقیقت، با کانتور کردن نوک بینی و استفاده از هایلایتر در گوشه داخلی ابروهای خود، بینی‌تان را از عدم تقارن نجات داده‌اید.

کانتور بینی صاف؛ فرم بخشیدن به بینی

نقطه مقابل بینی عقابی، بینی صاف است. یعنی پل بینی هیچ شکل مشخصی ندارد و کاملاً صاف است. پس نیاز دارید تا کمی به آن شکل بدهید. برای این کار، دو خط مستقیم را در هر دو طرف پل بینی کشیده و ساختار استخوانی و تراشیده ‌تری به آن بدهید. حال هایلایت را به میانه پل بینی اضافه کنید تا شکل پیدا کند. در انتها هم هایلایت را به سمت بیرون پخش کنید تا بینی باریک‌تر به ‌نظر برسد.

سخن پایانی

در این مقاله مراحل کانتور بینی را برای شما شرح دادیم. علاوه بر این، از ابزار مورد نیاز و نیز روش‌های کانتور انواع بینی بیشتر گفتیم. اگر با فرم بینی خود آشنا باشید، با کمی تمرین می‌توانید شکل دلخواه خود را به آن ببخشید.

ما در سایر مقالات سایت و اپلیکیشن هوم سرویز هم، ترفندهای جالبی را از دنیای آرایش و زیبایی با شما در میان گذاشته‌ایم. نکاتی که با دانستن آنها، سبک آرایشتان تغییر می کند و زیباتر می شوید، از این رو سایر مطالب ما را هم مطالعه کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا