بنایی و دکوراسیون

چرا درب چوبی باد می کند؟

نکات مهم برای نگهداری درب چوبی در ایران

درب چوبی یکی از انواع دربهای محبوب در بین ایرانیان است. در بسیاری از خانه ها، حداقل یک درب چوبی وجود دارد. این مدل درها بسیار زیبا و جذاب هستند؛ اما مشکلات خاص خودشان را هم دارند. یکی از مشکلات رایج درب چوبی این است که درب چوبی پس از مدتی باد می کند و سطح آن بلند می شود. اگر از درب چوبی استفاده می کنید، باید با روش نگهداری درب چوبی آشنایی داشته باشید تا درب خانه شما باد نکند و دچار مشکل نشود.

در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا درب چوبی باد می کند و دلیل این موضوع چیست و چطور می توانید از این موضوع جلوگیری کنید تا درب چوبی شما دچار مشکل نشود و سالهای سال بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

ساخت درب چوبی با هوم‌سرویز

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اگر در خانه خود از درب چوبی استفاده می کنید و درب چوبی شما دچار تورم شده است و می خواهید آن را تعمیر کنید، یا می خواهید درباره نگهداری درب چوبی اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالب و کاربردی را یاد بگیرید.

نگهداری درب چوبی
نکات مهم برای نگهداری درب چوبی

نکات مهم برای نگهداری درب چوبی

باد کردن درب چوبی دلایل متعددی دارد و ممکن است به دلایل مختلفی باد کند. اگر درست از درب چوبی خودتان نگهداری کنید و بتوانید اصولی که برای نگهداری از آن نیاز است را رعایت کنید، دچار مشکل نخواهد شد و عمر مفیدش افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما اگر به ترمیم درب چوبی و رفع پوسیدگی درب چوبی اهمیت ندهید و به درستی از آن نگهداری نکنید، سریعا خراب می شود.

در ادامه این مقاله می خواهیم رایج ترین دلایل باد کردن درب چوبی را بررسی کنیم و ببینیم راه حل پیشگیری از این مشکلات چیست؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا درب چوبی باد می کند؟
چرا درب چوبی باد می کند؟

چرا درب چوبی باد می کند؟

از جمله رایج ترین دلایل باد کردن درب چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- رطوبت:

یکی از دلایل مهمی که می تواند باعث خراب شدن، پوسیدگی و حتی باد کردن درب چوبی شود، رطوبت بسیار زیاد است. معمولا در محیط های مرطوب مانند شمال کشور از درب های چوبی استفاده می شود. در چنین محیط هایی به دلیل وجود رطوبت، ممکن است چوب باد کند و متورم شود و حالت نامناسبی پیدا کند. در این حالت باید سریعا به ترمیم درب بپردازید تا این مشکل گسترش پیدا نکند و به بخش های دیگر درب چوبی سرایت نکند.

برای اینکه بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید، به درب خودتان رنگ مناسب بزنید تا از نفوذ رطوبت به درب جلوگیری کند. همچنین در فصل های سرد سال که رطوبت افزایش پیدا می کند، بخاری های اتاق را با درجه کم روشن بگذارید تا رطوبت کمتر شود و درب های چوبی خراب نشوند.

با رعایت این نکته می توانید به راحتی از خراب شدن درب چوبی خودتان جلوگیری کنید و از آن محافظت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت و تعمیر درب چوبی هم ارائه میده؟

2- پرس نامناسب درب:

معمولا درب های چوبی به صورت تکه تکه در کنار هم قرار می گیرند و به هم پرس می شوند تا شکل نهایی خودشان را پیدا کنند. حالا اگر این پرس کاری و چسب کاری درب چوبی به خوبی و سرفرصت انجام نشود و شخصی که این کار را انجام می دهد حرفه ای نباشد یا با عجله آن را انجام دهد، ممکن است درب به راحتی از هم جدا شود و باد کند.

در این حالت نیاز است که از نجار بخواهید درب چوبی شما را بررسی کند و مشکل آن را برطرف کند تا درب از هم گسسته نشود و مشکلی برایش پیش نیاید.

همچنین برای جلوگیری از چنین مشکلی، سعی کنید در انتخاب نجار دقت کنید و از نجار حرفه ای و باتجربه برای این کار کمک بخواهید تا سر فرصت و با حوصله کار شما را انجام دهد و درب های چوبی باکیفیت و مقاوم را به شما تحویل دهد.

3- تفاوت دما بین اتاق ها:

گاهی اوقات ممکن است درب چوبی در جایی نصب شده باشد که در مجاورتش اختلاف دمای زیاد وجود دارد. یکی از نکات مهم در نگهداری درب چوبی، نصب درب در مکان مناسب است. اگر دمای بین اتاق ها تفاوت زیادی داشته باشد، به راحتی درب از هم پاشیده می شود و ممکن است روی آن متورم شود و شکل نامناسبی پیدا کند.

در چنین حالتی باز هم نیاز به ترمیم درب چوبی خواهید داشت و باید درب خودتان را ترمیم کنید تا مشکلی برایش ایجاد نشود و مشکلات جدی برایش پیش نیاید.

همچنین برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، سعی کنید اتاق های مختلف خانه شما تفاوت دمای زیادی با هم نداشته باشند و تمامی اتاق ها در یک دما قرار داشته باشند. همانطور که در موارد قبلی هم اشاره کردیم، در فصل های سرد سال اگر در یک اتاق بخاری روشن می کنید، در اتاق دیگر هم بخاری را روشن کنید و با شعله کم آن را نگه دارید تا اختلاف دما خیلی زیاد نشود و مشکلی برای درب چوبی شما پیش نیاید.

درب چوبی
درب چوبی

4- قراردادن بخاری در کنار درب:

گرما می تواند باعث انبساط و انقباض و تغییر حالت درب چوبی شود و این مشکل می تواند باعث باد کردن درب چوبی شما شود یا شکل آن را به حدی تغییر دهد که درب دیگر به خوبی بسته نشود.

در چنین حالتی معمولا با دور کردن گرما از درب، مشکل حل خواهد شد و درب به حالت اول خودش بر می گردد. برای نگهداری درب چوبی، بهتر است در کنار درب بخاری نگذارید یا آن را در معرض گرمای مستقیم قرار ندهید، چون این کار باعث تغییر شکل درب می شود و نیاز به ترمیم پیدا می کند.

5- تماس آب با درب:

برخی از افراد عادت دارند که درب و دیوارهای خانه را با آب بشویند و این موضوع می تواند برای درب چوبی بسیار مضر باشد و آن را خراب کند. اگر از این دسته از افراد هستید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه از این روش برای تمیز کردن درب چوبی استفاده نکنید.

وقتی شما آب را به صورت مستقیم روی درب می پاشید، آب به لایه های زیرین در نفوذ می کند و ممکن است لایه ها را از هم جدا کند و این موضوع باعث باد کردن درب چوبی شما خواهد شد.

در چنین حالتی ممکن است پس از خشک شدن درب به حالت اول خودش برگردد و اگر این اتفاق نیفتاد، برای ترمیم درب چوبی باید از یک نجار کمک بگیرید و از او بخواهید که این مشکل را برایتان حل کند.

بهترین روش برای تمیز کردن درهای چوبی این است که با یک پارچه نمدار درب را تمیز کنید تا مشکلی برایش ایجاد نشود و درب چوبی شما سال ها بدون مشکل کار کند.

6- عایق حرارتی ضعیف در خانه:

وجود عایق حرارتی ضعیف در ساختمان و ورود و خروج زیاد هوای سرد و گرم، باعث می شود که درب چوبی شما تغییرات ناگهانی دما را حس کند و در نتیجه متورم شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر ساختمان شما از عایق حرارتی مناسبی برخوردار نیست، حتما در جهت رفع این مشکل اقدام کنید.

شما می توانید نصب پنجره یو پی وی سی را به تیم هوم سرویز بسپارید تا دمای خانه شما معتدل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت و تعمیر درب چوبی هم ارائه میده؟

7- شکاف در لایه های درب چوبی:

برخی اوقات ممکن است که در زمان خرید درب چوبی برای خانه خود، به کیفیت آن دقت زیادی نکنید؛ اما در لایه های درب شکاف های زیادی وجود داشته باشد که به خوبی چسب کاری نشده اند. وجود چنین شکاف هایی باعث می شود که در آینده درب شما در صورت گرم شدن و سرد شدن زیاد دچار مشکل تورم شود و شکل ظاهری خودش را از دست بدهد. در چنین حالتی نیاز به ترمیم درب چوبی دارید و باید از یک نجار سیار بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد و شکاف های موجود در لایه های درب را به خوبی چسب کاری کند تا مشکل آنها حل شود.

برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی در زمان خرید درب چوبی حتما به خوبی به قسمت های مختلف آن دقت کنید تا مطمئن شوید که کیفیت ساخت درب مناسب است و تمامی قسمت های آن به خوبی چسب کاری شده اند و هیچ مشکلی ندارند.

همچنین سعی کنید از نجار حرفه ای و متعهد درب چوبی را خریداری کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

نگهداری از درب چوبی
نگهداری از درب چوبی

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چرا درب چوبی باد می کند و گفتیم که این موضوع، یکی از مشکلات رایج در درب های چوبی است.

در بخش بعدی تمام عوامل باد کردن درب چوبی را بررسی کردیم و گفتیم که هرکدام از این مشکلات را چگونه باید حل کنید تا در نگهداری درب چوبی به خوبی عمل کنید.

توصیه می کنیم که برای خرید درب چوبی خودتان وقت کافی بگذارید و با تحقیق مناسب اقدام به خرید درب چوبی کنید تا مشکلاتی که در این مقاله گفتیم برایتان ایجاد نشود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل باد کردن درب چوبی آشنا شوید و در صورت مواجه با این مشکل آن را برطرف کنید و طول عمر درب چوبی خود را افزایش دهید.

ساخت و تعمیر درب چوبی با هوم سرویز

اگر می خواهید درب چوبی منزل خود را تعمیر کنید و برای این کار به دنبال افراد متخصص و حرفه ای می گردید، می توانید ساخت و تعمیر درب چوبی را به نجارهای حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت ساخت و تعمیر درب چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا