هوم سرویز

روشهای جذاب برای جلد کردن دفتر و کتاب دانش آموزان

راحت ترین و جذاب ترین روشها برای جلد کردن کتاب و دفتر

یکی از راه های تشویق دانش آموزان به درس خواندن و تلاش کردن، فراهم کردن وسایل آموزشی جذاب برای آنها است. از آنجایی که دانش آموزان با دفتر و کتاب زیاد سروکار دارند، می توان با ایده های جالب مانند جلد کردن دفتر و کتاب، انگیزه دانش آموز را برای درس خواندن افزایش داد.

جلد کردن دفتر و کتاب دانش آموزان باعث ماندگاری بهتر وسایل او نیز می شود. حالا که فصل پاییز است و به بازگشایی مدارس نزدیک می شویم، می خواهیم روشهای جذاب برای جلد کردن دفتر و کتاب دانش آموزان را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از این روشها استفاده کنید و با کمترین هزینه، دفتر و کتاب فرزند خود را زیباتر و جذاب تر کنید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید جذاب ترین روشها برای جلد کردن کتاب و دفتر دانش آموزان را یاد بگیرید، در این نوشته با ما همراه باشید و ویدئوی موجود در این نوشته را نیز حتما مشاهده بفرمایید.

جلد کردن کتاب و دفتر دانش آموزان
جلد کردن کتاب و دفتر دانش آموزان

جلد کردن دفتر و کتاب با جلدهای نایلونی

یکی از وسایل کاربردی برای جلد کردن دفتر و کتاب دانش آموزان، استفاده از جلدهای پلاستیکی ضخیم است. این مدل ورقه های پلاستیکی کاملا جلد کتاب را می پوشانند و انتخاب خوبی برای جلد کردن کتابهای بچه ها است.

سعی کنید برای کتاب ها از جلدهای شفاف مانند جلدهای نایلونی استفاده کنید، چون استفاده از جلدهای فانتزی مانند پارچه، باعث می شود که دانش آموز نتواند اسم کتاب را بخواند و در آینده پیدا کردن کتاب های مختلف برایش بسیار دشوار است.

برای جلد کردن کتاب با استفاده از نایلون، می توانید جلدهای نایلونی را از کتابفروشی ها تهیه کنید و سپس آنها را به اندازه کتاب های خودتان برش بزنید و روی کتاب بچسبانید.

در ادامه برای شما ویدیویی قرار داده ایم که به صورت خیلی ساده آموزش می دهیم چطور کتاب های خودتان را با جلد نایلونی جلد کنید.

جلد دفتر فانتزی

در استفاده از جلدهای مختلف، تنوع بسیار زیادی وجود دارد و می توانید برای دفترهای فرزند خودتان، جلدهای فانتزی و جذابی را تهیه کنید. چون دفترها مانند کتاب نیستند و نیازی نیست اسم آنها خوانده شود، به همین دلیل دفتر دانش آموزان را می توان با جلدهای فانتزی و پارچه ای جلد کرد. شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید تا دفتر فرزندتان زیباتر شود.

برای این کار باید ابتدا به تعداد دفترها جلد فانتزی تهیه کنید و سپس تک تک دفترها را جلد کنید تا فرزند شما با دیدن آنها حسابی ذوق کند و شگفت زده شود.

جلد دفتر فانتزی
جلد فانتزی برای دفتر

تزئین جلد دفتر با وسایل ساده

گاهی اوقات با داشتن کمی خلاقیت و با استفاده از وسایل بسیار ساده و دم دست، می توانید تزئین جلد دفتر را به راحتی انجام دهید و برای فرزند خودتان دفترهایی زیبا درست کنید.

توصیه می کنیم که سعی کنید برای این کار وقت بگذارید و وسایلی مانند استیکرها و برچسب های فانتزی را تهیه کنید تا به جای خرید جلدهای فانتزی که هزینه زیادی هم دارند، تنها از برچسب ها استفاده کنید و جلد دفتر فرزند خودتان را به روشی جذاب تزئین کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیمی کردن کتاب و جزوات هم ارائه میده؟

جلد پارچه ای
جلد پارچه ای

تزئین جلد دفتر با پارچه

در خانه همه ما پارچه های خوشرنگ و زیبا پیدا می شوند که از دوخت لباس ها باقی مانده اند! شما میتوانید از این پارچه ها برای جلد کردن دفترهای فرزندتان استفاده کنید. این کار باعث می شود که دفتر بسیار تمیز بماند. همچنین در جلدهای پارچه ای شما می توانید به راحتی جلد آن را جدا کرده و تمیز کنید و سپس مجددا در جای خود بچسبانید.

البته باید دقت کنید که برای استفاده از جلد پارچه ای، باید حتما از چسب مایع یا چسب های قلمی استفاده کنید تا به خوبی چسبیده شوند و ظاهر زیبایی هم داشته باشند.

 برخی از افراد از منگنه برای این کار استفاده می کنند که باعث می شود جای منگنه روی جلد معلوم باشد و این موضوع ظاهر جذاب و زیبایی ندارد.

تزئین کتاب و دفتر با چسب های طرح دار
تزئین کتاب و دفتر با چسب های طرح دار

تزئین جلد دفتر با چسب های طرح دار

یکی دیگر از روش هایی که برای تزئین جلد دفتر می توانید از آن استفاده کنید، استفاده از چسب های طرح دار است. شما می توانید از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم تحریر، چسب های فانتزی و طرح دار جذابی را خریداری کنید و با استفاده از آنها و ترکیب مناسب چسب ها، طرح های بسیار زیبا و خلاقانه ای را روی دفتر فرزندان خودتان ایجاد کنید.

برای این کار می توانید از عکس های موجود در پینترست و اینترنت هم الگوبرداری کنید.

جلد کردن کتاب
خلاقیت در جلد کردن کتاب و دفتر

خلاقیت خودتان را محدود نکنید!

روش های بسیار زیادی برای جلد کردن دفتر وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که خلاقیت خودتان را محدود نکنید و سعی کنید با روش های مختلف و وسایلی که در دسترس دارید، تزئین جلد دفتر و کتاب های کودک را انجام دهید و خلاقیت خودتان را در این زمینه به کار بگیرید. می توانید از فرزند خود برای این کار کمک بگیرید و از او بخواهید که نظرش را برای جلد کردن کتاب و دفترهایش را با شما در میان بگذارد تا بتوانید وسایلش را به زیبایی جلد بگیرید و اشتیاق او را برای درس خواندن بیشتر کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیمی کردن کتاب و جزوات هم ارائه میده؟

از آنجایی که در دوران شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شده است، شما با ایده های جالب برای جلد کردن کتاب و دفتر دانش آموزان می توانید آنها را به درس خواندن تشویق کرده و به تقویت روحیه دانش آموزان در دوران آموزش مجازی کمک کنید.

در وبلاگ هوم سرویز، مقالات دیگری را برای افزایش بازدهی کودکان در دوران آموزش مجازی برایتان آماده کرده ایم. شما با خواندن مطلب مربوط به طراحی محیط خلاقانه در اتاق خواب کودک، می توانید محیطی زیبا برای درس خواندن برای دانش آموز فراهم کنید تا بتواند به خوبی درس بخواند و از دوران تحصیلی اش لذت بیشتری ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا