لوازم خانگی

8 مرحله ساده برای تمیز کردن مایکروویو

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مایکروویو یکی از وسایل پخت و پز است که روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله پر کاربرد در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد و می بایست به طور مرتب تمیز شود. تمیز کردن مایکروویو بخشی از نظافت آشپزخانه است که وقت زیادی هم می گیرد. بهترین راه برای تمیز کردن مایکروویو، جلوگیری از کثیف شدن آن است. برای تمیز کردن مایکروویو می توانید از وسایل ساده و در دسترس استفاده کنید. چیزهایی که به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه مرطوب
  • اسفنج
  • آب
  • دستکش لاستیکی

ترفند های تمیز کردن مایکروویو

بهترین راه تمیز کردن مایکروویو

قبل از شروع به کار، برق دستگاه را قطع کرده و با استفاده از یک دستکش پلاستیکی تمیزکاری را شروع کنید.
1- ابتدا همه قسمت های جداشدنی را خارج کنید. سینی و قفسه ها مانع از شستشوی مناسب داخل محفظه می شوند. قسمت های جدا شده را در مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی خیس کنید تا روغن ها به سادگی جدا شوند.

2- یک فنجان جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و به آن کمی آب گرم اضافه کنید. جوش شیرین یک ماده بی ضرر برای تمیز کردن مایکروویو است که می تواند ذرات سخت چربی را از آن پاک کند.

3- در این مرحله حتما از دستکش استفاده کنید. مخلوط جوش شیرین کمی سوزاننده است و به پوست های حساس آسیب می رساند. همه قسمت های داخلی محفظه ماکروفر را با مخلوط دست ساز خود پوشش دهید. دیوارهای داخلی، کف و سقف اجاق خود را با مقدار زیادی از مخلوط آغشته کنید. درزها و گوشه ها را فراموش نکنید.

4- چنانچه این کار را شب انجام دهید و صبح شروع به تمیز کردن مایکروویو و شستن کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. نگران نباشید خمیری که ساخته اید نمی تواند به ماکروفر صدمه ای بزند. هر چه این ماده بیشتر روی چربی ها باقی بماند پاک کردن ساده تر می شود.

نحوه تمیز کردن مایکروویو

هزینه تعمیر ماکروفر در هوم سرویز

5- با استفاده از یک پارچه مرطوب و یا یک اسفنج مرطوب شروع به پاک کردن داخل ماکروفر کنید. به آرامی و بدون فشار زیاد می توانید ذرات سخت چربی و روغن را نیز پاک کنید. برای قسمت هایی که به خوبی پاک نشده اند از سرکه سفید کمک بگیرید. کمی سرکه سفید را به پارچه زده و بدنه ماکروفر را با آن تمیز کنید. سرکه سفید و جوش شیرین در مجاورت هم واکنش نشان داده و لکه های قدیمی را هم از بین می برند.

6- اکنون کار تمیز کردن مایکروویو تمام شده و می توانید داخل محفظه را با یک دستمال تمیز، خشک کنید. خشک کردن محفظه ضروری است و نباید قطرات آب در داخل دستگاه باشد. اکنون یک ماکروفر تمیز و درخشان دارید که از همه آلودگی ها پاک شده است.

7- قفسه و سینی را با دقت شسته و خشک کنید. قسمت هایی که جدا کرده اید را در درون محفظه قرار دهید. تمیز کردن داخل ماکروویو به همین سادگی تمام شد. تنها یک قسمت دیگر باقی مانده است.

8- بدنه دستگاه را تمیز کنید. به طور معمول تمیز کردن بخش های بیرونی بسیار ساده تر است. با استفاده از یک دستمال مرطوب، گرد و غبار روی دستگاه ماکروفر را پاک کرده و سپس آن را خشک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر مایکروویو هم ارائه میده؟

urbanclap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا