لوازم خانگی

روش درست کردن آبمیوه های خوشمزه برای تقویت بدن و پیشگیری از سرماخوردگی

با این نوشیدنی ها، سیستم ایمنی قوی تری داشته باشید

سیستم ایمنی بدن یکی از بخش های مهمی است که وظیفه محافظت از ما را در برابر بیماری های مختلف دارد. به همین خاطر ما باید مدام سیستم ایمنی بدن خودمان را تقویت کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل آن را فعال نگه داریم و از مبتلا شدن به هرگونه بیماری جلوگیری کنیم. روش های مختلفی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند که یکی از بهترین این روش ها، استفاده از مواد غذایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. شما می توانید با استفاده از مواد غذایی و میوه های مقوی و تبدیل آنها به آبمیوه، به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن خودتان کمک زیادی کنید. ما در این مقاله می خواهیم در مورد نوشیدنی های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن صحبت کنیم و بگوییم که این نوشیدنی ها چه هستند، از چه موادی تشکیل شده اند و چطور می توانید آنها را آماده و نوش جان کنید.

 

فهرست مطالب

اگر حس می کنید که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است و می خواهید به تقویت سیستم بدن خودتان کمک کنید، حتما با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید با نوشیدنی های مقوی و مناسب آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟

خوراکی های مختلف ویتامین ها و مواد معدنی متنوعی دارند که هرکدام از آنها می تواند به تامین ویتامین های موردنیاز بدن کمک کند و باعث شود که سیستم ایمنی بدن ما عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

شما می توانید این خوراکی ها را به صورت جداگانه مصرف کنید یا از آنها در مواد غذایی مختلف و غذاها استفاده کنید و حتی می توانید آنها را تبدیل به آبمیوه و دمنوش مصرف کنید تا ویتامین موردنیاز بدنتان را تامین کنند.

فرقی نمی کند که این مواد را به چه صورتی مصرف کنید؛ چون این موضوع کاملا به علایق شما بستگی دارد، اما مهم این است که مصرف آنها را قطع نکنید تا بتوانید همواره به تقویت سیستم ایمنی بدن خودتان کمک کنید و آن را سالم و فعال نگه دارید.

در ادامه این مقاله چندین مورد از میوه های مناسب را به شما معرفی می کنیم که مصرف آنها به تنهایی یا به صورت آبمیوه می تواند به تامین ویتامین های موردنیاز بدنتان کمک کند و باعث شود در برابر بیماری های مختلف مقاوم تر شوید. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

نوشیدنی های عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
نوشیدنی های عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

1- آب پرتقال:

همه ما وقتی درگیر سرماخوردگی می شویم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد پرتقال است و هرکسی به ما توصیه می کند که پرتقال بیشتری مصرف کنیم تا سرماخوردگی مان سریعتر خوب شود.

پرتقال دارای ویتامین سی است و سیستم ایمنی بدن را بیدار می کند تا در برابر بیماری ها و ویروس ها قوی تر عمل کند و جوابگویی بهتری داشته باشد.

2- آب نارنگی:

نارنگی نیز مانند پرتقال دارای ویتامین سی است و می تواند نقش مهمی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن داشته باشد و کمک می کند که بتوانیم در برابر بیماری ها مقاومت بیشتری از خودمان نشان بدهیم.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر آبمیوه گیری و مخلوط کن هم ارائه میده؟

استفاده از نارنگی به صورت جداگانه یا به صورت آبمیوه رایج است و حتی می توانید آن را با آب پرتقال ترکیب کنید تا مزه جذاب تر و خوشمزه تری داشته باشد.

آب پرتقال
آب پرتقال

3- آب لیمو:

لیمو شیرین یکی دیگر از مرکباتی است که می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد و کمک می کند که بتوانید در برابر بیماری ها واکسینه شوید. لیمو سرشار از ویتامین سی است و اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، باید آن را به صورت مرتب مصرف کنید تا بدن قوی تری داشته باشید.

می توانید به راحتی با استفاده از آبمیوه گیری های برقی و دستی آب لیمو را بگیرید و آن را به صورت آبمیوه مصرف کنید و توصیه می کنیم که تا حد امکان سعی کنید این آبمیوه را به صورت طبیعی مصرف کنید و مواد دیگری را با آن مخلوط نکنید تا حالت طبیعی خودش را از دست ندهد.

4- آب گریپ فروت:

گریپ فروت یکی از میوه های کمیاب ولی دوست داشتنی از خانواده مرکبات است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد و می تواند ویتامین سی و مواد دیگر موردنیاز بدن ما را تامین کنید.

مزه گریپ فروت یک مزه خاص و جذاب است که ممکن است برای هر سلیقه ای مناسب نباشد؛ اما این میوه می تواند کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کند و باعث شود که در برابر بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم شوید.

تا به اینجا چهار نوع مرکبات را به شما معرفی کردیم که می توانید آنها را باهم ترکیب کنید و یک آبمیوه خوشمزه بسازید یا هرکدام را به صورت جداگانه تبدیل به آبمیوه کرده و مصرف کنید. این موضوع کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد و می توانید از هرکدام از این میوه ها استفاده کنید.

آب پرتقال و هویج
آب پرتقال و هویج

5- آب پرتقال و هویج:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، پرتقال ویتامین سی دارد که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و باعث شود که در برابر بیماری ها بدن مقاوم تری داشته باشیم. حالا اگر پرتقال را با هویج که دارای ویتامین های A و B است ترکیب کنیم و این نوشیدنی را مصرف کنید، می تواند تا چندین برابر سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و کمک کند که در هنگام بیماری ها زودتر بهبود پیدا کنیم.

6- اسموتی آووکادو:

آووکادو یکی از میوه های گران در ایران محسوب می شود اما این میوه یکی از غنی ترین میوه های جهان است و می تواند ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را تامین کند و به همین دلیل است که ارزش هزینه کردن را دارد.

احتمالا به این موضوع فکر می کنید که طعم چرب آووکادو برای اسموتی و ساخت آبمیوه مناسب نیست، حق با شما است و به همین دلیل بهتر است آووکادو را با موادی مانند موز، شکلات و… ترکیب کنید و آنها را با هم مخلوط کنید تا بتوانید یک نوشیدنی بسیار مقوی و خوشمزه برای خودتان بسازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر آبمیوه گیری و مخلوط کن هم ارائه میده؟

7- آب آناناس و نعناع:

نعناع یکی از سبزیجات خوش طعم و خوش بو است که در غذاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در نوشیدنی ها هم بسیار رایج است. شما می توانید آب آناناس را با نعناع ترکیب کرده و یک نوشیدنی مناسب و خوشمزه برای خودتان بسازید که هم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و هم باعث جلوگیری از گرفتگی بینی می شود و تنفس شما را بهتر می کند.

8- آب هندوانه:

هندوانه یکی از میوه های پر آب و خوشمزه است که طرفداران خیلی زیادی دارد و استفاده از آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند. شما می توانید هندوانه را به صورت جداگانه مصرف کنید یا آن را با آبمیوه های دیگر ترکیب کرده و مصرف کنید.

هندوانه سرشار از ویتامین های A و C است و همچنین مواد معدنی مانند منیزیم و روی نیز در آن وجود دارند و می توانند ویتامین های موردنیاز بدن را تامین کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

همچنین هندوانه می تواند به کاهش دردهای عضلانی که معمولا در اثر آنفولانزا به وجود می آیند کمک زیادی کند که این موضوع هم در بهبود حال بدن بسیار موثر است.

9- اسموتی توت فرنگی، کیوی و نعناع:

توت فرنگی و کیوی دو منبع بسیار قوی برای ویتامین سی هستند و می توانید این مواد را باهم ترکیب کرده و به صورت اسموتی مصرف کنید و البته در آنها از نعناع هم استفاده کنید. مصرف این اسموتی می تواند به جذب منیزیم و ویتامین های موردنیاز بدن کمک زیادی کند و باعث شود که در برابر بیماری هایی مانند آنفولانزا بدن خودتان را مقاوم تر کنید.

اسموتی اسفناج
اسموتی اسفناج

10- اسموتی اسفناج، کاهو و کیل:

هیچ چیزی بهتر است یک اسموتی سبزیجات نمی تواند ویتامین های موردنیاز بدن را تامین کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اسموتی اسفناج، کاهو و کیل، از جمله اسموتی هایی است که می توانید آن را با مقداری جعفری نیز ترکیب کنید و یک بمب اسموتی برای خودتان بسازید.

این ترکیب می تواند با وارد کردن ویتامین های B6 ، A ، C ، آهن و کلسیم به افزایش تولید سلول های محافظ بدن کمک کند و در برابر بیماری ها مانند پادتن عمل می کند تا از بدن در برابر ویروس های مختلفی مانند آنفولانزا و کرونا و سرماخوردگی جلوگیری کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد نوشیدنی های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن صحبت کردیم و گفتیم که چه میوه هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید یک آبمیوه یا اسموتی خوشمزه و مقوی برای خودتان درست کنید و آن را نوش جان کنید.

همچنین گفتیم که هرکدام از این مواد چه فوایدی برای بدن شما دارند و چه نقشی در سلامتی شما ایفا می کنند. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با مواد مغذی برای بدن آشنا شوید و با ساخت نوشیدنی های گفته شده و مصرف آنها، به سلامت بیشتر خودتان و عزیزانتان کمک کنید.

برای درست کردن این نوشیدنی های خوشمزه به دستگاه آبمیوه گیری نیاز دارید؛ حالا اگر دستگاه مخلوط کن یا آبمیوه گیری شما خراب شده است، تعمیر مخلوط کن و آبمیوه گیری خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. البته برای تعمیر چای ساز نیز می توانید از تعمیرکاران متخصص هوم سرویز برای این کار کمک بگیرید. برای ثبت درخواست تعمیر وسایل منزل کافی است که اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را برای تعمیر وسایل منزلتان ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا