تعمیر و سرویس خودرو

راهنمای خرید دوچرخه برای کودکان

راهنمای خرید دوچرخه کودک

دوچرخه یکی از وسایل بازی بسیار دوست داشتنی برای کودکان است که پس از اینکه کمی بزرگتر شدند دوست دارند آن را داشته باشند. خرید دوچرخه هزینه بالایی دارد و به همین خاطر نیاز است که قبل از خرید آن بتوانید بررسی های لازم را انجام دهید تا بهترین گزینه را برای کودک خودتان خریداری کنید. خرید دوچرخه ای که برای کودک شما مناسب نیست یا کاربردی ندارد، باعث دور ریختن پولتان می شود و شما را پشیمان می کند. پس خیلی مهم است که قبل از اقدام برای خرید دوچرخه برای کودکان، حتما نکات مهم درباره این موضوع را بدانید و با توجه به این نکات خرید دوچرخه را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد موضوع خرید دوچرخه برای کودکان صحبت کنیم و بگوییم که این کار چه نکات و اصولی دارد و برای اینکه یک دوچرخه مناسب و خوب برای کودک خودتان خریداری کنید چه چیزهایی را باید رعایت کنید.

 

فهرست مطالب

اگر به فکر خرید دوچرخه برای کودکان هستید و دوست دارید بهترین گزینه ممکن را متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات گفته شده را به خاطر بسپارید و بتوانید در هنگام خرید دوچرخه از آنها استفاده کنید.

خرید دوچرخه
راهنمای خرید دوچرخه

چرا تحقیق قبل از خرید دوچرخه برای کودکان مهم است؟

هیچکس نمی خواهد که خاری در چشم کودکش وارد شود و کودکش زخمی شود، اما باید بدانید که خرید یک دوچرخه نامناسب و غیرکاربردی، در نهایت به کودک آسیب زیادی وارد می کند و او را زخمی کرده و حتی باعث شکستگی اندامهایش می شود. کودک شما باید بتواند به راحتی سوار دوچرخه اش شود و بتواند به آسانی دوچرخه سواری کند؛ با خرید دوچرخه مناسب و پیدا کردن بهترین مدل دوچرخه، شما می توانید به فرزندتان کمک کنید تا خاطره خوبی از دوچرخه سواری داشته باشد و بتواند با دوچرخه اش به خوبی بازی کند.

دوچرخه باید کاملا متناسب با قد کودک انتخاب شود و همچنین باید ایمنی کافی را داشته باشد تا کودک شما هنگام کار با آن زخمی نشود یا خودش را اذیت نکند. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد و دقیقا به همین خاطر است که ابتدا باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید و سپس سراغ خرید دوچرخه بروید. توجه به سایز دوچرخه برای خرید دوچرخه مناسب اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل مهم است که انواع سایزهای دوچرخه را بشناسید.

سایز مناسب دوچرخه برای کودک
سایز مناسب دوچرخه برای کودک

انواع سایزهای دوچرخه چه هستند؟

اولین نکته ای که باید هنگام خرید دوچرخه برای کودکان در نظر گرفته شود، سایز دوچرخه است. شما باید متناسب با سن و قد کودک خودتان، بهترین سایز ممکن را انتخاب کنید تا کودک شما مشکلی برای سوار شدن و پیاده شدن و استفاده از دوچرخه نداشته باشد.

اشتباهی که خیلی از والدین مرتکب آن می شوند، این است که برای کودکان خودشان دوچرخه ای بزرگتر خریداری می کنند تا در سالهای آینده نیز از آن استفاده کنند، این کار شاید در حالت عادی بسیار اقتصادی و به صرفه باشد، اما باید به این توجه کنید که آیا کنترل دوچرخه ای با این سایز برای کودک شما ممکن است و ِآیا در هنگام مواجه شدن با یک مانع و یا یک اتومبیل می تواند به خوبی دوچرخه را کنترل کند یا خیر؟

این موارد نکاتی هستند که باید آنها را در نظر بگیرید تا خدای نکرده مشکلی برای کودک شما ایجاد نشود و امنیت و سلامتی اش به خاطر صرفه جویی اقتصادی به خطر نیفتد!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر دوچرخه هم ارائه میده؟

جدول سایز دوچرخه

در ادامه برای شما جدولی قرار داده ایم که با مشاهده و بررسی آن، متوجه می شوید که هر سایز دوچرخه برای چه کودکانی مناسب است و با توجه به این موضوع می توانید بهترین سایز دوچرخه را برای کودک خودتان خریداری کنید.

جدول سایز دوچرخه
جدول سایز دوچرخه

هر زمان که دوچرخه شما یا دوچرخه فرزندتان دچار مشکل شد، تعمیر دوچرخه خود را به همکاران ما در هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب دوچرخه شما را تعمیر کنند. برای سفارش تعمیر دوچرخه، روی دکمه های زیر کلیک کنید تا از قیمت تعمیر دوچرخه و شرایط آن مطلع شوید.

تعمیر دوچرخه با هوم‌سرویز

تعمیر دوچرخه با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نکات مهم در خرید دوچرخه برای کودکان

در این بخش می خواهیم با هم به بررسی این موضوع بپردازیم که در هنگام خرید دوچرخه برای کودکان به چه نکاتی باید توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و مشکلی برای کودک شما ایجاد نشود. پس همچنان با ما همراه باشید.

1- کاربرد دوچرخه:

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید دوچرخه برای کودکان در نظر بگیرید، این است که تعیین کنید کاربرد دوچرخه چه چیزی است. مثلا اگر می خواهید به کودک خودتان دوچرخه سواری را آموزش دهید، می توانید از دوچرخه های آموزشی استفاده کنید که ایمنی بالایی دارند و در هنگام استفاده از آنها خطری کودک شما را تهدید نمی کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر دوچرخه هم ارائه میده؟

این دوچرخه ها چون دقیقا مخصوص آموزش هستند، کمک می کنند که فرزند شما در سریعترین زمان ممکن بتواند دوچرخه سواری را یاد بگیرد و با امنیت بالایی این کار را انجام دهد.

همچنین اگر مثلا می خواهید کودک خودتان را به صحرا گردی یا کوهنوردی با دوچرخه ببرید، نیاز است که دوچرخه ای متناسب با این کاربرد برایش تهیه کنید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشود. خیلی از افراد انواع دوچرخه را از نظر کاربرد نمی شناسند؛ به همین خاطر است که مثلا دوچرخه های مخصوص کوهنوردی را در شهر می توانید مشاهده کنید و بر عکس این موضوع هم اتفاق می افتد! اما باید دوچرخه را با توجه به نیاز و کاربردش خریداری کنید.

پس نیاز است که به این نکته دقت کنید و کاربرد دوچرخه را مشخص کرده و متناسب با آن برای کودک خودتان دوچرخه خریداری کنید.

2- سن کودک:

سن کودک نیز نکته مهمی است که باید در خرید دوچرخه برای کودکان در نظر گرفته شود. باید ببینید که اصلا در حال حاضر سن کودک شما برای خرید دوچرخه مناسب است یا خیر. گاهی اوقات ممکن است شما در سنی بخواهید دوچرخه را خریداری کنید که اصلا کودک شما قادر نیست در این سن سوار دوچرخه شود و این موضوع باعث می شود که پول خودتان را هدر بدهید.

معمولا در سنین زیر 5 سال کودکان زیاد به فکر دوچرخه سواری نیستند و می توانید از سه چرخه برای آنها استفاده کنید تا هم ایمنی بالاتری داشته باشد و هم راحت تر بتوانند از آنها استفاده کنند.

همچنین اگر سن کودک شما به دوچرخه سواری می خورد، می توانید با توجه به جدول سایز دوچرخه که در قسمت های قبلی برایتان قرار دادیم، سایز مناسب را برای کودک خودتان خریداری کنید.

توجه به سن کودک برای خرید دوچرخه
توجه به سن کودک برای خرید دوچرخه

3- سایز دوچرخه برای کودک:

شاید بتوانیم بگوییم که مهمترین نکته در خرید دوچرخه برای کودکان سایز دوچرخه است. شما باید بتوانید با استفاده از جدولی که در این مقاله برایتان قرار داده ایم، بهترین سایز دوچرخه را برای کودک خودتان انتخاب کنید.

مثلا تصور کنید که شما دوچرخه ای را برای کودک خودتان خریداری می کنید که بسیار بزرگتر از قد او است و نمی تواند به راحتی سوارش شود. این موضوع هم باعث می شود که کودک شما نتواند از دوچرخه استفاده کند و هم باعث می شود که کنترل مناسبی روی دوچرخه نداشته باشد و سلامت و ایمنی اش به خطر بیفتد. همچنین اگر دوچرخه کوچک باشد نیز همین اتفاق می افتد و کودک شما مجبور است پاهای خود را در هنگام دوچرخه سواری خم کند و اذیت خواهد شد.

به همین خاطر باید سایز دوچرخه را به درستی در نظر بگیرید. اگر می خواهید خرید دوچرخه به صورت حضوری انجام دهید، باید دقت کنید که میله بالایی تنه دوچرخه که به فرمان متصل است، بالاتر از پاهای کودک شما نباشد. چون در غیر این صورت ممکن است که کودک نتواند به راحتی سوار دوچرخه شود و از آن استفاده کند.

دوچرخه کودک
توجه به کیفیت ساخت دوچرخه

4- برند دوچرخه:

در حال حاضر برندهای زیادی در حال تولید دوچرخه هستند که تعدادی از آنها شناخته شده و معروف اند و بسیاری از آنها هم شناخته شده نیستند. توصیه می کنیم که برای خرید دوچرخه برای کودکان حتما دقت کنید که دوچرخه را از یک برند معتبر و با کیفیت تهیه کنید.

خیلی از افراد ممکن است بگویند که دوچرخه که دیگر کیفیت ندارد و برای همه جا یکسان است، اما باید بدانید که دوچرخه نیز نکات مهمی مانند قوطی مورداستفاده برای تنه، کیفیت جوش تنه و… را دارد که اگر این موارد به خوبی رعایت نشده باشند، ممکن است هنگام استفاده از دوچرخه، جوش تنه باز شده و فرزند شما از روی دوچرخه بیفتد و آسیب زیادی ببیند!

به همین خاطر است که باید دقت کنید برند دوچرخه موردنظرتان مطمئن و با کیفیت باشد تا کیفیت بخش هایی مانند تنه، جوش های تنه، صندلی، فرمان، لاستیک و… در بالاترین حد ممکن باشد و ایمنی لازم را داشته باشد.

همچنین توصیه می کنیم که به خاطر چند صد هزار تومان کمتر، هرگز اقدام به خرید دوچرخه ای نکنید که شناخته شده نیست و از کیفیت آن مطمئن نیستید، چون زمانی که کودک شما آسیبی ببیند و دوچرخه باعث این آسیب شود، متوجه می شوید که به هیچ وجه ارزشش را ندارد که بخواهید چند صد هزار تومان بیشتر ذخیره کنید و دوچرخه ای با کیفیت پایین تر خریداری کنید.

5- ترمز دوچرخه مهم است:

سعی کنید در هنگام خرید دوچرخه برای کودکان ترمز دوچرخه را تست کنید تا مطمئن شوید که کاملا ایمن است و می تواند به خوبی دوچرخه را متوقف کند. این کار باعث می شود که هنگام استفاده از دوچرخه توسط کودکان، نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید و خیالتان راحت باشد که کودک می تواند به راحتی دوچرخه را کنترل کند و مشکلی برایش ایجاد نمی شود.

ترمز دوچرخه
ترمز دوچرخه

جمع بندی

در این مقاله در مورد خرید دوچرخه برای کودکان صحبت کردیم و گفتم که در هنگام انجام این کار به چه نکاتی باید دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. همچنین گفتیم که اصلا رعایت نکات گفته شده هنگام خرید دوچرخه برای کودکان چه اهمیتی دارد و چقدر می تواند برای سلامت و ایمنی کودکان شما موثر باشد.

در ادامه نیز با هم چندین نکته مهم برای این کار را بررسی کردیم و گفتیم که با رعایت آنها می توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این راهنما توانسته باشید با نکات مهم خرید دوچرخه برای کودکان آشنا شوید و انتخابی مناسب و خوب بر اساس بودجه خودتان انجام دهید. هر زمان که به خدماتی نظیر تعمیر دوچرخه یا تعمیر خودرو نیاز داشتید، همکاران ما در هوم سرویز می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا