زیبایی

تفاوت اساسی بین آمبره و سامبره چیست؟

تفاوت دو روش آمبره و سامبره مو

تصور کنید قدم به آرایشگاه گذاشته‌اید و یا آرایشگر در منزل شما حضور دارد و می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید؛ شاید بعد از مدت‌ها این کار را انجام داده اید! حالا آرایشگر به شما پیشنهاد می‌کند که آمبره را امتحان کرده یا اگر چندان اهل تغییرات ناگهانی نیستید، سامبره را تست کنید. حتی از شما می‌خواهد که نگاهی به نمونه کارهای بالیاژ او بیندازید. در یک لحظه، احساس می‌کنید که با فرمول‌های پیچیده ریاضی رو به‌ رو شده‌اید! از خود می‌پرسید که اصلاً تفاوت آمبره و سامبره چیست؟ فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت چطور؟ خوب؛ حق دارید. سبک‌ها و تکنیک‌های رنگ مو هر روز متحول می‌شوند. توصیه می‌کنیم مقاله زیر را بخوانید تا این ‌بار با دست پُر، راهی آرایشگاه شوید.

فهرست مطالب

آمبره مو چیست؟
آمبره مو چیست؟

آمبره مو چیست؟ تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

شاید اینکه آمبره در لغت به چه معنا است یا سر و کله آن از کجا پیدا شده، چندان مهم نباشد. اما توصیف این سبک، در معنای آن نهفته است. آمبره (ombre) در فرانسوی به معنای “سایه‌دار” است و قدمت چندانی هم ندارد. در واقع چیزی حدود 6 سال از محبوبیت آن می‌گذرد.

آمبره مو نوعی استایل هایلایت کردن است که در آن ریشه‌های مو خیلی تیره بوده، وسط مو کمی روشن‌تر و انتهای آن، بسیار روشن یا بلوند می‌شود. به عبارت دیگر موهای شما، کاملاً تدریجی و در سه سطح، از یک رنگ به رنگ دیگر تبدیل می‌شوند. نکته کلیدی در تفاوت آمبره و سامبره نیز همین‌ جا است.

گزینه‌های آمبره بسیار متنوع هستند و بستگی به سلیقه شما دارند. اما معمولاً یا شامل رنگ‌های گرم و خاکی می‌شوند تا ظاهری طبیعی به موها بدهند و یا رنگ‌های جیغ و دارای کنتراست که ترند و مد هستند. لازم است بدانید که آمبره یک روش زمان‌بر است و انجام آن حدود 2 تا 3 ساعت، طول می‌کشد. با این حال، می‌توان به مزایای آن هم اشاره کرد، مثلاً:

  • روی انواع بافت، رنگ و طول مو خوب جواب می‌دهد؛
  • نگهداری از آن سخت نیست؛
  • خیلی طبیعی رشد می‌کند و نیاز نیست نگران ریشه موهای خود باشید. چون آرایشگر به آنها کاری ندارد!

امروزه آرایشگران، آمبره را با رنگ‌های گوناگونی از بلوند، قهوه‌ای و قرمز تا رنگین‌کمانی انجام می‌دهند. آمبره فانتزی، آمبره کلاسیک، آمبره برزیلی و غیره؛ تکنیک‌های مختلف این سبک به شمار می‌روند. بهتر است اگر رنگ پوست تیره دارید، به سراغ تناژ‌های قرمز و مسی بروید. در صورتی که پوست روشن یا متوسط دارید، کاراملی یا بلوند؛ بیشتر به شما خواهد آمد.

دانستنی‌های مهم در مورد آمبره مو
دانستنی‌های مهم در مورد آمبره مو

همه آنچه که باید درباره سامبره مو و تفاوت آمبره و سامبره بدانید

احتمالاً به ‌همان اندازه که نام آمبره مو به گوشتان خورده است، با سامبره مو هم آشنا هستید. برخی گمان می‌کنند بین این دو، هیچ تفاوتی وجود ندارد و آمبره و سامبره یک روش هستند! اما ما، به شما می‌گوییم که سامبره چیست و فرق آن با دیگر روش‌ها در کجای کار است.

ویژگی و مشخصه اصلی سامبره (sombre) انتقال رنگی خیلی ظریف و نامحسوس از ریشه‌ به نوک موها است. در حقیقت، سامبره نوعی آمبره است، اما ملایم‌تر و محافظه‌ کارانه‌تر! یعنی ریشه مو، به همان رنگ طبیعی باقی می‌ماند، ولی انتهای مو نسبتاً روشن‌تر می‌شود. بنابراین، سامبره کنتراست کمتری را بین ریشه و انتهای موها ایجاد می‌کند. البته این به معنای آن نیست که رنگ روی موها به چشم نمی‌آید. بلکه این شیوه رنگ کردن، بسیار یکدست و تدریجی‌تر از آمبره است.

فرض کنید می‌خواهید سامبره رنگ صورتی را روی موهای خود پیاده کنید. در این ‌صورت، ریشه موها به رنگ رزگلد خواهد بود و کم‌کم به پاستلی متمایل می‌شود. همانطور که دیدید تفاوت آمبره و سامبره، خیلی کوچک‌تر از آن چیزی است که فکر کنید. به ‎علاوه، سامبره هم درست مثل آمبره یک تکنیک وقت‌گیر است. با این وجود برای نگهداری از آن به دردسر نمی‌افتید.

در سامبره، آرایشگر می‌تواند تناژهای مختلف را که به رنگ طبیعی موی شما نزدیک هستند، انتخاب کند تا ظاهر طبیعی‌تری نسبت به آمبره داشته باشد. برخی صاحب ‌نظران زیبایی معتقد هستند که سامبره برای موهای قهوه‌ای تیره فوق ‌العاده است. برای مثال؛ هایلایت کاراملی، بلوند طلایی یا حتی تُن‌های عسلی جلوه بسیار زیبایی به انتهای موها خواهند داد.

بعضی از مدل‌های محبوب سامبره عبارت هستند از: سامبره بلوند، سامبره قهوه‌ای، سامبره قرمز، سامبره برنزه و سامبره صورتی.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آمبره و سامبره بانوان هم ارائه میده؟

آمبره و سامبره
آمبره و سامبره

سامبره و آمبره برای چه موهایی مناسب هستند؟

اگر مدل مویتان، پیکسی یا باب کوتاه است؛ حتی تفاوت آمبره و سامبره هم باعث نمی‌شود که چندان روی موهایتان شیک به نظر برسند. هر چند، آرایشگرها سامبره مو کوتاه را هم انجام می‌دهند. با این حال، موهای بلندتر؛ گزینه‌های ایده‌آل ‌تری به شمار می‌روند. همچنین موهایی با پایه‌های رنگی مختلف از بلوندهای خاکستری و قهوه‌ای تیره تا آبی و سبز نیز برای آمبره و سامبره مناسب هستند. حتی اگر به تازگی سراغ فر مو بانوان در خانه رفته‌ و دستی به شکل موهای خود کشیده‌اید هم، هنوز کاندیدای مناسبی برای آمبره و سامبره هستید.

بالیاژ مو چیست؟

برای اینکه درک درستی از تفاوت آمبره و سامبره داشته باشید، بد نیست با تعریف یک تکنیک دیگر آشنا شوید: بالیاژ مو (balayage). این روش، یکی از تکنیک‌های هایلایت است که در آن آرایشگر بدون کاربرد فویل یا کلاه، رنگ را روی سطح موها استفاده می‌کند. در نتیجه، غلظت رنگ کمتر شده و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که بالیاژ را “طبیعی‌ترین و محبوب‌ترین تکنیک هایلایت” می‌دانند.

در بالیاژ هم درست مانند آمبره و سامبره، موها خیلی آرام و ملایم رشد می‌کنند. ضمن اینکه این تکنیک هم روی موهای تیره و هم روشن، زیبا و دیدنی می‌شود. پس اگر می‌خواهید موهایتان خیلی تغییر نکنند و فقط کمی کنتراست به آنها اضافه کنید، سراغ بالیاژ بروید.

مهم‌ترین مدل‌های بالیاژ چه هستند؟

جالب است بدانید که بالیاژ  نیز انواع مختلفی دارد.

  • فول بالیاژ یعنی همه موها رنگ می‌شوند؛
  • بالیاژ جزئی که رنگ روی بخش‌هایی از مو اعمال می‌شود؛
  • بالیاژ نا محسوس یا ظریف، همان بالیاژ ملایم است. در این متد، تمرکز رنگ آنجایی است که به ‌طور طبیعی محو می‌شود؛
  • بالیاژ آمریکایی: مبتنی بر استفاده از فویل است. به این ‌صورت که آرایشگر، نخست فویل‌ها را هایلایت می‌کند و بعد موهای بین آنها را؛
  • فولیاژ: اول تارهای مو را رنگ می‌کنند و بعد چند تکه از مو را در فویل می‌پیچند.
تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو
تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو

چند نکته مفید و کاربردی درباره هایلایت مو

در مقایسه با روش‌های بالا، قدمت هایلایت بیشتر است. به ‌علاوه، علیرغم تفاوت آمبره و سامبره؛ تمام اینها را می‌توان تکنیک‌هایی دانست که از دل هایلایت بیرون آمده‌اند. اما تعریف هایلایت مو چیست؟

هایلایت مو به این ‌صورت است که آرایشگر، کل موهای شما را رنگ نمی‌کند. بلکه یک رنگ روشن ‌کننده قوی تنها روی بخش‌های ضخیم یا نازک لایه‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قسمت‌های ضخیم مو رنگ شوند، نتیجه فانتزی‌تر خواهد بود. اما رنگ قسمت‌های نازک به معنای یک ظاهر طبیعی‌تر است. در این شیوه هم بخش هایی از مو جدا شده، روی آنها رنگ روشن‌ کننده استفاده می‌شود و سپس در فویل جای می‌گیرند.

فرق بالیاژ، آمبره و هایلایت
فرق بالیاژ، آمبره و هایلایت

تفاوت آمبره و سامبره، بالیاژ و هایلایت در چیست؟

حالا که با تکنیک‌های متنوع رنگ مو آشنا شدید، شاید بخواهید به جای رفتن به آرایشگاه؛ آمبره مو در منزل را امتحان کنید. بنابراین مطلب فعلی را با ذکر تفاوت‌های موجود در روش‌های بالا به پایان می‌بریم:

  • آمبره یک استایل یا سبک، ولی بالیاژ یک تکنیک است. به عبارت دیگر، در آمبره ریشه‌های مو تیره می‌مانند و هر چه به سمت انتها می‌رویم رنگ، روشن‌تر می‌شود. می‌توان گفت که در این روش، گذار خیلی تدریجی است. همچنین آمبره رنگی است که از پروسه رنگ ‌آمیزی حاصل می‌شود. فرایندی که اغلب، همان بالیاژ است. در مجموع باید گفت که بالیاژ پروسه رنگ کردن مو برای تغییر رنگ است. با این حال در بالیاژ، بر خلاف آمبره نیاز به نگهداری بیشتری احساس می‌شود.
  • در روش آمبره، شما تغییر رنگ سه یا چهار درجه روشن‌تر را در میانه و انتهای موها مشاهده می‌کنید. اما سامبره حداکثر دو درجه از رنگ زمینه موهای شما روشن‌تر است.
  • فرق سامبره و بالیاژ فقط در جای‌گذاری است. چطور؟ یعنی آرایشگر در تکنیک بالیاژ  به صورت مشتری نگاه می‌کند و هر جایی از مو که احساس کند بیشتر به او می‌آید، رنگ را اضافه می‌کند. فرقی ندارد که وسط، انتهای مو یا هرجای دیگر باشد. برعکسِ رگه‌های رنگی روشن‌ کننده که کاملاً در بالیاژ مشهود هستند، در سامبره روشن‌ کننده در تمام مو و انتهای آن اعمال می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آمبره و سامبره بانوان هم ارائه میده؟

آمبره مو
آمبره مو با آرایشگران حرفه ای

آمبره زیبای موهای شما با آرایشگران هوم سرویز

دوست دارید ظاهر زیباتر و جذاب تری به موهایتان بدهید؟ می توانید آمبره مو را انتخاب کنید تا ظاهر متفاوت و دلنشینی به موهای شما بدهد. همانطور که خواندید، رنگ مو و آمبره یا سامبره مو باید توسط افراد حرفه ای انجام شود تا نتیجه دلخواه شما را به همراه داشته باشند. شما می توانید آمبره موهای خود را به آرایشگران حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند تا موهایی زیبا، سالم و جذاب داشته باشید.

آمبره موها با آرایشگران هوم‌سرویز

کیفیت عالی به همراه قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کلام آخر

این مطلب را به بیان نکاتی پیرامون تفاوت آمبره و سامبره و تعریف این تکنیک‌ها اختصاص دادیم. حالا دیگر می‌دانید که کدام روش‌ها به چهره شما بیشتر می‌آیند یا مطابق سلیقه‌تان هستند. بنابراین وقتی آرایشگر آمبره یا بالیاژ را به شما پیشنهاد داد، می‌توانید با یک بررسی ساده؛ درباره آن تصمیم بگیرید.

اگر می‌خواهید علاوه بر تکنیک‌های رنگ مو، نکاتی را هم درباره مراقبت از پوست یا نحوه آرایش و یا جدیدترین مدل های کوتاهی مو دخترانه و یا مدل های جذاب کوتاه مردانه بدانید؛ مقالات ما را در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز دنبال کنید. رازهای یک آرایش حرفه‌ای، باید و نبایدهای لایه‌ برداری پوست و مطالبی از این دست بدون شک، آگاهی شما را درباره خود مراقبتی افزایش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا