رایانه و تکنولوژی

ریست کردن ویندوز 10 بدون از دست رفتن اطلاعات + ویدئوی آموزشی

مراحل ریست کردن ویندوز 10 بدون از دست رفتن اطلاعات

گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای کامپیوتر یا لپ تاپ ایجاد شود که نیاز باشد آنها را ریست کنیم و به تنظیمات کارخانه برگردانیم. مثلا ممکن است شما تنظیمات ویندوز را به هم زده باشید و بخواهید با ریست کردن ویندوز خودتان این مشکل را برطرف کنید. یکی از مهمترین ترس هایی که در این زمینه وجود دارد این است که با ریست کردن ویندوز، اطلاعات آن نیز از بین خواهد رفت و نمی توان با حفظ اطلاعات ویندوز را ریست کرد. اما در این مقاله ما می خواهیم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن، می توانید ریست کردن ویندوز 10 بدون از دست دادن اطلاعات را انجام دهید و این کار را به ساده ترین شکل ممکن روی ویندوز خودتان پیاده سازی کنید.

فهرست مطالب

روش ریست کردن ویندوز 10
روش ریست کردن ویندوز 10

چگونه ویندوز 10 را ریست کنیم؟

برای ریست کردن کامپیوتر نیاز است که شما بتوانید به تنظیمات کامپیوتر خودتان وارد شوید. در قسمت ریکاوری یا بازگردانی، اقدام به ریست کردن کامپیوتر کنید. در این بخش معمولا مشکلی که وجود دارد این است که ریست کردن برابر است با از دست رفتن اطلاعات فعلی! اما در روشی که ما به شما آموزش داده ایم، شما می توانید با حفظ اطلاعات فعلی خودتان و بدون از دست رفتن آنها این کار را انجام دهید.

البته توصیه ما این است که حتما از فایل های مهم خودتان بک آپ تهیه کنید یا درایو سی لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان را تخلیه کنید تا مشکلی برای فایل های مهم ایجاد نشود. اگرچه روش گفته شده بدون از دست رفتن اطلاعات ریست کردن را انجام می دهد، اما بهتر است که محکم کاری کنید و اطلاعات خودتان را حفظ کنید تا از دست نروند؛ زیرا ممکن است که در فرآیند ریست کردن هارد کامپیوتر دچار مشکل شود و اطلاعات مهم شما به صورت کامل از دست برود. البته در اینصورت هم نگران نباشید متخصصین تعمیر کامپیوتر هوم سرویز در خدمت شما خواهند بود تا مشکل شما را به بهترین شکل مرتفع نمایند.

چگونه ویندوز 10 را مثل روز اول کنیم؟

روز اولی که ویندوز 10 را نصب می کنیم، بسیار پرسرعت و خوب است. می توانیم به راحتی کارهای مختلف خودمان را با آن انجام دهیم. همچنین این ویندوز تنظیمات پیش فرض خود را دارد و این تنظیمات باعث می شوند که بهترین کارآیی ممکن را داشته باشد.

اگر تنظیمات ویندوز خودتان را دستکاری کرده اید و دچار مشکل شده است یا اگر اختلالات زیادی در کامپیوتر شما وجود دارد، بد نیست که آن را مثل روز اولش کنید و ریست ویندوز 10 را انجام دهید.

با این کار می توانید تمامی تنظیمات و اطلاعات ویندوز را به روز اول برگردانید و کامپیوتر خودتان را پرسرعت و بدون مشکل تحویل بگیرید. این کار اصلا سخت نیست و شما می توانید بدون از دست رفتن اطلاعات مهم خودتان، کار ریست کردن ویندوز 10 را انجام دهید.

تنظیم مجدد ویندوز 10
تنظیم مجدد ویندوز 10

آیا تنظیم مجدد ویندوز 10 باعث حذف شدن اطلاعات می شود؟

تنظیم مجدد ویندوز 10 دو روش دارد که روش اول به این صورت است که اطلاعات شما حذف نخواهد شد. در ویدیو موجود در این صفحه همین روش را به شما آموزش داده ایم تا بتوانید بدون از دست رفتن اطلاعات ریست ویندوز 10 را انجام دهید. روش دوم اما به این صورت است که در آن اطلاعات موجود در کامپیوتر از بین خواهد رفت و به صورت کامل پاک می شود.

البته باید بدانید که در روش اول تنها اطلاعات شخصی مانند عکس و ویدیو و آهنگ می مانند و پاک نمی شوند، اما تنظیمات ویندوز و نرم افزارهای نصب شده به صورت کامل از بین خواهند رفت و شما باید مجددا نرم افزارهای موردنیاز خودتان را نصب کنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب ویندوز و درایورها هم ارائه میده؟

ویدیو آموزش ریست کردن ویندوز 10 بدون از دست رفتن اطلاعات

در ادامه برای شما یک ویدیو آموزشی قرار داده ایم که می توانید با دیدن آن، ریست ویندوز 10 بدون از دست رفتن اطلاعات را انجام دهید. دقت کنید که این کار را به صورت قدم به قدم انجام داده ایم. به این موضوع اشاره کرده ایم که حتما از اطلاعات خودتان بک آپ تهیه کنید. همچنین ممکن است این کار مدت زیادی طول بکشد. مثلا نیم ساعت زمان نیاز داشته باشد؛ چون پروسه آن مانند تعویض ویندوز و نصب ویندوز جدید در منزل است.

پس در صورتی که ریست ویندوز 10 زیاد طول کشید، نگران نباشید و خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد روش ریست کردن ویندوز 10 بدون از دست دادن اطلاعات صحبت کردیم. گفتیم که چطور می توانید این کار را انجام دهید. همچنین برایتان یک آموزش ویدیویی قرار داده ایم که ریست ویندوز 10 با این روش باعث می شود که اطلاعات شخصی شما حفظ شود و از دست نرود.

امیدواریم این مقاله به شما در زمینه ریست ویندوز کمک کند. اگر به مقالات و تکنیک های حوزه تکنولوژی علاقه دارید، مشاهده ویدئوهای آموزشی و مطالعه مقالات آشنایی با Google Meet و روش پیدا کردن رمز وای فای با گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم. برای دسترسی به محتواهای ویدیویی هوم سرویز یه سری به آپارات هوم سرویز بزنید.

هوم سرویز با ارایه بیش از 400 نوع خدمات مختلف در خدمت شماست. در صورت خرابی لوازم دیجیتال و نیاز به خدماتی از این دست نظیر تعمیر موبایل، تعمیر لپ تاپ، کابل کشی شبکه و تعویض باتری گوشی متخصصین و همیاران هوم سرویز در خدمت شما هستند.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام روز بخیر
    با رسید زدن کامپیوتر ، روی حالت نگهداری فایل ها اطلاعات روی سایر درایو ها دست نخورده باقی میمونن ؟
    ممنون میشم سریع جواب بدید چون ویندوز من پریده از قسمت دیگه ای میخوام ریکاوری کنم

  2. سلام خسته نباشید
    در هر دو گزینه فقط فایل های درایو C پاک میشه ؟
    یا فایل های درایو های دیگه هم حذف میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا