نظافت و پذیرایی

پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز

چطور از ورود حشرات در پاییز جلوگیری کنیم؟

آیا اخیرا موجودات موذی و مزاحم در محیط خانه خود یافته‌اید؟ حتما از خودتان می‌پرسید چرا این موجودات به منزل شما وارد شده اند؟ واقعیت این است که با تغییر هوا از تابستان به زمستان و شروع سرما، حشرات و دیگر موجودات مزاحم به دنبال گرما و مواد غذایی، خود را به محیط گرم منزل ما می‌رسانند. هنگامی‌ که برگ درختان شروع به ریزش می‌کنند، جستجوی برخی موجودات برای پیدا کردن محل گرم در زمستان آغاز می‌شود. این مشکل از خانه شما نیست، زیرا همه موجودات چنین کاری انجام می‌دهند. گرما، رطوبت، غذای کافی و محیط آرام، مهم‌ترین گزینه‌های حشرات برای پیدا کردن خانه هستند. در این نوشته روش‌های پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز را به شما آموزش خواهیم داد. ابتدا معرفی کوتاهی در مورد انواع موجودات مزاحم خواهیم داشت و پس‌ از آن روش‌های ورود آفات را بررسی خواهیم کرد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

مهم‌ترین حشرات و آفات در فصل پاییز

انواع مختلفی از حشرات و موجودات مزاحم هستند که با سرمای پاییزی به منازل پناه می‌آورند. انواع حشرات ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد. اما برخی موجودات مشترک هستند:

مورچه

مورچه‌ها در همه طول سال ممکن است در خانه مشاهده شوند. آن‌ها در پاییز بیشتر فعال می‌شوند. بدن آن‌ها به‌طور طبیعی می‌داند زمستان زمان استراحت است، به همین دلیل در فصل پاییز از هیچ نوع غذایی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

عنکبوت

عنکبوت‌ها برای بسیاری از دیگر موجودات مزاحم دشمن هستند. از دیدن آن‌ها نترسید. البته قابل‌ تحمل هم نیست که انبار و وسایل خانه پر از تار عنکبوت باشد یا گوشه اتاق یا پارکینگ تار عنکبوت دیده شود. اگر در خانه شما تار عنکبوت مشاهده شد، با گردگیر یا جاروبرقی آنجا را نظافت کنید تا عنکبوت‌ها کمتر شوند.

حشرات پاییزی

اگر منزل شما در محلی قرار دارد که آفتاب زیادی به خود می‌گیرد، حتما این دسته از موجودات را در منزل خود دیده‌اید! گرمای خانه شما باعث می شود که حشرات به سمت منزلتان جذب شوند و تلاش کنند راهی برای نفوذ به خانه شما پیدا کنند. این گروه از حشرات مانند کفشدوزک‌، زنبورهای زرد و حشرات بدبو هستند. اکثر حشرات ضرر خاصی برای محیط منزل ما ندارند و فقط موجودات مزاحم و چندش‌آور هستند. این موجودات برای افرادی دارای حساسیت فصلی یا حساسیت‌های خاص به حشرات خطرناک‌ هستند. به خصوص موجوداتی که بوی بدی تولید می‌کنند حساسیت را بیشتر تحریک می‌کنند.

اما یکی از گونه‌های حشرات که به صد پا نیز مشهور است، برای محیط زندگی انسان بسیار خطرناک است. برخلاف هزارپا و دیگر حشرات اکثرا بی‌آزار، این موجود کوچک، سمی بسیار قوی دارد. این حشره گوشت‌خوار است و به دنبال محل تجمع دیگر حشرات علاقه ویژه دارد. در صورت مشاهده این حشره بدانید پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز درست انجام‌ نشده و برای سمپاشی با هوم سرویز تماس بگیرید.

حشره صد پا
صدپا، حشره ای خطرناک در منزل شما

زنبورهای زرد

این پرندگان نیش‌دار زرد رنگ در پاییز بسیار تهاجمی‌تر رفتار می‌کنند. در حالی‌ که شما سعی می‌کنید از هوای گرم پاییزی لذت می‌برید آن‌ها مایع شیرین یا غذای قابل برداشتن را مورد حمله قرار می‌دهند. این موجودات در این موقع از سال همه تلاش خودش را می‌کند که غذای زنبور ملکه را برای طول زمستان فراهم کنند.

راه‌های پیشگیری از ورود حشرات در پاییز

هوا سردتر شده و برگ‌های درختان به‌سرعت شروع به تغییر رنگ به زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌کنند. این یعنی پاییز در حال پیشروی و آماده کردن مسیرش برای ورود زمستان است. در این موقع از سال بایستی چند مورد را با دقت فراوان پیش برد، چرا که همه حشرات به دنبال یافتن محیطی گرم برای ادامه حیات و تولیدمثل هستند که بتوانند از سرمای زمستان در امان بمانند. اگر این روش‌ها برای پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز کافی نبود، باید با یک متخصص مشورت داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

برای پیشگیری از ورود حشرات در پاییز حیاط و پارکینگ را نظافت کنید

در فصل پاییز، دقت بیشتری در نظافت حیاط یا باغچه و پارکینگ داشته باشید. هرکدام از این محیط‌ها نیازمند توجه ویژه است. برخی حشرات برگ‌های خشک‌شده کف باغچه یا گوشه نمناک پارکینگ را برای تولید مثل مناسب می‌دانند. مواد اضافی را در مکان‌های ذکر شده تخلیه کنید که از ماندگاری رطوبت در این نقاط جلوگیری شود.

اگر منزل شما درخت یا بوته گل دارد، هرس درختان را جدی بگیرید و شاخه‌های اضافه آن را از منزل خارج کنید. چوب‌های بریده‌ شده را هم حتما از محیط منزل دور کنید. این کار باعث می‌شود حشرات مکان کمتری برای مخفی شدن و لانه‌سازی داشته باشند. ناگفته نماند که کم کردن شاخه و برگ‌های اضافه درختان و بوته‌ها کار شما را برای زمستان هم ساده‌تر خواهد کرد. درخت هرس نشده در محیط منزل در صورت بارش ناگهانی برف باعث دردسر زیاد شما خواهد شد.

 نظافت حیاط جهت پیشگیری از ورود حشرات در پاییز
نظافت حیاط جهت پیشگیری از ورود حشرات در پاییز

جهت پیشگیری از ورود حشرات در پاییز، زیرزمین، انبار و پشت‌بام را بازدید کنید

با کوتاه شدن روزها، گاهی چراغی بردارید و محیط‌هایی که چرخش هوای کمی دارند مثل زیرزمین و انبار را چک کنید. به دنبال لانه حشرات، مسیر تردد مورچه‌ها بگردید. هر چیزی که نشانی از جوندگان باشد، مثل خرده‌های چوب و تکه‌های غذای گوشه و کنار منزل را بگردید. بسته به محیط همسایگی شما، حتی پشت‌بام نیز ممکن است برای زنبورهای زرد جذاب باشد. برای پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز نظافت پشت‌بام و زیرزمین را با دقت زیر نظر داشته باشید.

مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید

مواد غذایی، برنج، آرد، مکمل‌های غذایی و ادویه را در ظروف دربسته نگهداری کنید. برای مواد غذایی که حساسیت بیشتری دارند از ظروف شفاف شیشه‌ای استفاده کنید که بتوانید داخل آن را در کوتاه‌ترین زمان بررسی کنید. برنج و آرد را در ظرف پلاستیکی دربسته نگهداری کنید و در داخل ظرف برنج یک یا چند قطعه سیر کوچک یا فلفل خشک‌شده بگذارید و آن را در محیط سرد و خشک نگهداری کنید. بوی سیر برای بسیاری از حشرات بویی آزاردهنده محسوب می‌شود. اولین عامل جذب حشرات بوی مواد غذایی است.

شوفاژ و لوله‌های آب گرم و سرد را کنترل کنید

اگر لوله‌های شوفاژ شما مشکل داشته باشد، در زمستان باعث دردسر فراوان خواهد بود. حتما همه مسیر لوله‌ها را بررسی کنید. هر نشتی در لوله‌ها باعث قارچ، جذب حشرات و… خواهد بود. در صورت رسیدگی نکردن حتی ممکن است به روکش دیوار یا حتی ساختمان آسیب جدی وارد کند. پیش از مجبور شدن به تعمیر شوفاژ و لوله کشی، سرویس شوفاژ ها را به موقع انجام دهید.

سقف را بررسی کنید

اگر در مناطق پر بارش زندگی می‌کنید، حتما شیروانی منزل را پیش از شروع بارش‌ها بازدید و ترمیم کنید. در صورتی‌ که سقف شیروانی ندارید، باز هم سقف را بازدید کنید. اگر بارش فصلی به‌خوبی از منزل شما خارج نشود، رطوبت باقی‌مانده باعث ایجاد مزاحمت در زمستان خواهد بود. برای تعمیر نم دادن سقف با هوم سرویز تماس بگیرید. از طرفی مسیرهای تخلیه بارش ممکن است به منزل حشرات در تابستان تبدیل‌ شده باشد که برای پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز باید این موارد را بازبینی کنید.

درزها و منافذ را بپوشانید

جداره پنجره، کنار درب، کنار شیشه و دیگر منافذ تردد هوا را بپوشانید. این کار هم باعث می‌شود گرد و غبار و صدای کمتری وارد منزل شود. هم در هزینه‌های مصرف انرژی خانواده شما صرفه‌جویی خواهد داشت و هم باعث جلوگیری از تردد حشرات خواهد بود. منافذ در و پنجره برای رفت‌وآمد موجوداتی مثل مارمولک و صد پا جایی ایده‌آل است. کنار شیشه‌ها و پنجره‌ها را با درزگیر بپوشانید.

جلوگیری از ورود حشرات
پیشگیری از ورود حشرات و موجودات موذی در فصل پاییز

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

برای پیشگیری از ورود حشرات در پاییز دریچه کولر را ببندید

حتما آب موجود در داخل کولر را در ابتدای پاییز تخلیه کنید. آب راکد ممکن است قارچ بگیرد و این محیط برای برخی حشرات جذاب است. پاییز همیشه وزش باد سرد را همراه دارد. این باد از طریق لوله کولر می‌تواند محیط داخل منزل را سرد کند و حشرات را وارد منزل کند. اگر می‌تواند پس از تخلیه آب، ورودی کانال کولر را به‌وسیله درپوش ببندید. در داخل منزل هم حتما دریچه‌های کولر را ببندید و مسیر تردد هوا را مسدود کنید. این کار باعث گرم‌تر شدن منزل خواهد بود. می توانید برای نظافت کانال کولر هم روی هوم سرویز حساب کنید.

دودکش بخاری را ایمن کنید

در مورد این مسئله به‌ هیچ‌ وجه کار را سبک نشمارید و به یاد داشته باشید که هر سال خانواده‌هایی داغدار یک سهل‌انگاری می‌شوند. هوای گرم داخل دودکش باعث جذب پرندگان می‌شود. لانه پرنده به خاطر قطعات چوب و پر و باقی‌مانده‌های غذایی محیط جذابی برای حشرات و دیگر جانداران است. نیازی به توضیح نیست که بسته شدن مسیر لوله‌ها باعث چه مشکلاتی در زمان روشن شدن بخاری‌ها خواهد بود. نه‌ فقط برای پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز؛ بلکه برای حفظ جان و سلامتی خود و خانواده، حتما در ابتدای پاییز این مسیر را بررسی کنید. با استفاده از یک شعله در پایین لوله اطمینان حاصل کنید مسیر جریان هوا باز است. در پشت‌بام هم حتما از محافظ H شکل استفاده کنید.

توری‌های خراب‌ پنجره را ترمیم کنید

توری‌ پنجره محافظ خوبی برای پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز است اما به شرطی که سالم باشد. اگر در توری منافذی ایجادشده باشد یا آفتاب آن‌ها را فرسوده باشد، نمی‌توانند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند. پس در ابتدای پاییز توری‌ها را بررسی کنید و هرجایی نیاز بود نسبت به نصب توری یا ترمیم توری پنجره اقدام کنید.

لباس‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید را بررسی کنید

لباس‌هایی که در کمد یا چمدان قرار داده‌اید تا در هوای مناسب استفاده کنید می‌تواند محیط مناسبی برای برخی حشرات باشد. حتما این لباس‌ها را به‌ صورت دوره‌ای بررسی کنید. در صورت مشاهده حشرات به‌ وسیله شستشو و آفتاب گرفتن می‌توانید حشرات را نابود کنید. برای این مورد می‌توان از نفتالین هم کمک گرفت؛ اما حتما با یک متخصص مشورت داشته باشید؛ چرا که نفتالین بسیار سمی است و تماس آن با بدن به‌ شدت خطرناک است. به خصوص اگر در منزل خود فرزندی دارید، در استفاده از نفتالین تجدیدنظر کنید.

پس از مسافرت، تخت و تجهیزات خواب را بررسی کنید

اگر طولانی‌ مدت در منزل نیستید پس از مراجعه به منزل در کنار دیگر موارد مطرح‌ شده حتما تخت خواب را بررسی کنید. تجهیزات خواب به خاطر محیط امن داخلشان برای برخی حشرات محل مطمئنی هستند. پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز بدون کنترل محیط‌های امن زندگی آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

بررسی تخت خواب پس از مسافرت
بررسی تخت خواب پس از مسافرت

سمپاشی کامل محیط با تیم هوم سرویز

اگر می خواهید منزل شما به خوبی سمپاشی شود و فضای خانه خود را از حشرات و موجودات موذی تمیز کنید، کار سمپاشی منزل خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. برای سفارش خدمات سمپاشی به هوم سرویز، روی دکمه های زیر کلیک کنید تا کارشناسان هوم سرویز خیلی سریع با شما تماس بگیرند و روند خدمات رسانی آغاز شود:

سمپاشی کامل محیط با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کلام آخر

مهم‌ترین عامل در پیشگیری از ورود حشرات و آفات در فصل پاییز خود شما هستید که چقدر برای جلوگیری از مشکل وقت بگذارید و چقدر با دقت نسبت به رفع مشکلات منزل اقدام کنید. مطمئن باشید هر هزار تومان که در پیشگیری هزینه کنید باعث جلوگیری از هزینه‌‌های میلیونی در رفع مشکل خواهد بود. برخی موجودات موذی حتی می‌توانند امنیت و آرامش زندگی شما را به خطر بیندازند. پس برای نظافت، سمپاشی یا تعمیر منزل با کارشناسان هوم سرویز تماس بگیرید تا محیط زندگی تمیز و آرامش بخشی داشته باشید. در جدول زیر، لیست قیمت خدمات سمپاشی هوم سرویز را مشاهده خواهید کرد:

قیمت سمپاشی
قیمت سمپاشی رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا