خانگی و ساختمانی

ایرادات و مشکلات رایج شوفاژ موتورخانه چیست؟ عیب یابی و تعمیر

چک کردن بخشهای مهم موتورخانه در زمان تعمیر

روش های زیادی برای تامین گرمایش یک ساختمان وجود دارد. یکی از روش های رایج برای راه اندازی سیستم گرمایش در ساختمان های قدیمی و ساختمان های بزرگ، شوفاژ موتورخانه است. در روش استفاده از موتورخانه، تاسیسات گرمایشی تمامی واحدها در اتاقی جمع می شود که به آن موتورخانه گفته می شود و کار تامین آب گرم و تامین آب شوفاژها از این قسمت انجام می شود. شوفاژ موتورخانه گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شود و اگر این سیستم قدیمی باشد قطعا مشکلات زیادی برایتان به همراه خواهد داشت، در چنین حالتی شما به تعمیرات شوفاژ موتورخانه نیاز خواهید داشت. در این زمان باید بدانید که دقیقا چطور از این خدمات استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیرات شوفاژ موتورخانه صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید از خدمات تعمیرات شوفاژ موتورخانه استفاده کنید و مشکلات موتورخانه و ایرادات شایع شوفاژ موتورخانه چه مواردی هستند؟ که معمولا نیاز به تعمیر دارند. اگر می خواهید در زمینه تعمیر موتورخانه اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید در زمان نیاز از تعمیرکاران حرفه ای و مناسب استفاده کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشکلات شوفاژ موتورخانه
مشکلات شوفاژ موتورخانه

بهترین زمان تعمیرات شوفاژ موتورخانه را چطور تشخیص دهیم؟

معمولا شوفاژ موتورخانه به این صورت است که هیچ نشانه ای از خود نشان نمی دهد اما زمانی متوجه می شوید خراب شده و نیاز به تعمیر دارد که از کار افتاده است یا به خوبی کار نمی کند. حالا سوال مهم این است که چطور باید تشخیص دهیم. بهترین زمان برای تعمیرات شوفاژ موتورخانه قبل از ظاهر شدن مشکلات موتورخانه چه زمانی است؟

باید بگوییم که همانطور که گفتیم زمان خاصی برای این موضوع وجود ندارد، اما بهترین راهکار برای جلوگیری از این حالت این است که از به صورت مرتب شوفاژ خودتان را سرویس کنید تا بتوانید از خرابی و بروز مشکلات موتورخانه جلوگیری کنید. سرویس مرتب و به موقع شوفاژ موتورخانه باعث می شود که بتوانید بخش های مختلف این سیستم را بررسی و تمیز کرده و از بروز مشکلات جدی برای آن جلوگیری کنید.

همچنین خیلی اوقات داشتن دغدغه و سرشلوغی باعث می شود که یادمان برود سرویس شوفاژ موتورخانه را انجام دهیم و زمانی متوجه این موضوع می شویم که نیاز به تعمیرات شوفاژ موتورخانه خواهیم داشت.

برای جلوگیری از این مشکل می توانید از سرویس دوره ای شوفاژ موتورخانه استفاده کنید و با یک سرویسکار هماهنگ کنید تا به صورت دوره ای و در زمان مناسب، کار سرویس را برایتان انجام دهد و از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند.

ترموستات موتورخانه
ترموستات موتورخانه

ایرادات و مشکلات رایج در شوفاژ موتورخانه

در ادامه با هم میخواهیم برخی از مشکلاتی که ممکن است در قطعات مختلف شوفاژ موتورخانه ایجاد شود را بررسی کنیم تا ببینیم که این ایرادات چه هستند و بتوانید آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- ایراد مشعل موتورخانه:

موتورخانه برای اینکه بتواند گرمایش خود را تامین کند، از مشعل های بزرگ و صنعتی استفاده می کند که این مشکل ها بسیار پرقدرت هستند و می توانند به خوبی گرمایش را برای تمامی واحدها تامین کنند. یکی از نکات مهمی که در سرویس شوفاژخانه وجود دارد، این است که سرویسکار باید بتواند به خوبی تنظیمات مشعل را انجام دهد تا آن را به بهینه ترین حالت ممکن قابل استفاده کند، در غیر این صورت ممکن است که مشعل عمر کمی داشته باشد و خیلی زود خراب شود و نیاز به تعویض آن داشته باشید.

2- ایرادات دیگ چدنی موتورخانه:

دیگ چدنی یکی از اجزای مهم موتورخانه است که آب گرم شده به وسیله مشعل در این دیگ وارد می شود و در آن آماده می شود تا از طریق لوله های تعبیه شده به واحدهای مختلف ساختمان منتقل شود. گاهی اوقات ممکن است که در این دیگ سوراخ های بزرگی ایجاد شود یا مشکلاتی به وجود بیاید که نیاز باشد این مشکلات با استفاده از تعویض دیگ بخار موتورخانه حل شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

برای تعویض دیگ چدنی موتورخانه نیاز است که حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل برایتان انجام دهد. شما می توانید سرویس موتورخانه را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

3- مشلات لوله آتشخوار موتورخانه:

لوله آتشخوار عضو مهمی از سیستم موتورخانه است که در زمان تعمیرات شوفاژ موتورخانه گاهی اوقات نیاز به تعویض آن دارید. لوله آتشخوار یک قطعه صنعتی است که می تواند دمای بسیار بالا را تحمل کند. به خاطر اینکه در داخل موتورخانه دمای بالایی ایجاد می شود، از لوله آتشخوار استفاده می کنند تا بتواند مقاومت بسیار بالایی در این زمینه داشته باشد.

تعمیر پمپ آب موتورخانه
تعمیر پمپ آب موتورخانه

4- مشکلات پمپ آب موتورخانه:

پمپ آب موتورخانه وظیفه انتقال آب به طبقات مختلف سازمان بدون افت فشار را دارد و اگر این سیستم که یکی از بخش های مهم موتورخانه است خراب شود، سریعا نیاز به تعمیرات شوفاژ موتورخانه خواهید داشت؛ چون در غیر این صورت قطعا فشار آب در ساختمان بسیار کاهش پیدا می کند و این موضوع می تواند باعث آزار ساکنین شود.

معمولا خرابی های پمپ قابل تعمیر است و شما می توانید با کمک یک تعمیرکار حرفه ای موتورخانه این مشکل را برطرف کرده و پمپ را به روز اولش برگردانید. تعمیر پمپ آب موتورخانه را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

5- خرابی پره دیگ چدنی موتورخانه:

پره چدنی قطعه ای است که در دیگ بخار قرار دارد و در گردش آب در این قسمت بسیار کمک کننده و موثر است. این قطعه بسیار حساس است و باید هر سال بازدید و بررسی شود تا در صورت وجود مشکل، آن را تعویض یا تعمیر کنید. معمولا بر اثر حرارت بالایی که در داخل سیستم موتورخانه وجود دارد، در هنگام تعمیرات شوفاژ موتورخانه اقدام به تعویض پره ها می کنند؛ چون این پره ها به خاطر حرارت زیاد پس از مدتی سوراخ می شوند و قابلیت خود را از دست می دهند و با تعویض آنها می توانید کیفیت گرمایش ساختمان را افزایش دهید.

6- مشکل پمپ سیرکلاتور موتورخانه:

پمپ سیرکلاتور همانطور که نامش پیداست، پمپ دیگری است که در سیستم موتورخانه قرار دارد و وظیفه پمپاژ آب و گردش آن در سیستم موتورخانه را بر عهده دارد. اگر این قطعه موتورخانه دچار مشکل شود آب به خوبی در موتورخانه گردش نمی کند و در نتیجه گرمایش به شکل مناسبی انجام نخواهد شد. به همین خاطر بهتر است که هر چند وقت یکبار نسبت به تعمیرات شوفاژ موتورخانه و پمپ سیرکلاتور اقدام کنید و این قطعه را بررسی کنید تا در صورت مشکل آن را سرویس و تعمیر کنید.

سرویس موتورخانه
مشکلات موتورخانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه هم ارائه میده؟

7- ایراد تابلو برق موتورخانه:

شاید فکر کنید که موتورخانه یک سیستم مکانیکی است و به برق نیازی ندارد؛ اما باید بدانید که این سیستم با استفاده از برق نیز کار می کند و قطعات برقی موجود در این سیستم هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض یا تعمیر دارند.

تابلو برق موتورخانه بخشی است که سیستم های برقی موتورخانه از طریق آن کنترل می شود و می توانید با استفاده از این بخش کنترل بهتری روی کارکرد سیستم موتورخانه داشته باشید. توصیه ما این است که هنگام تعمیرات شوفاژ موتورخانه حتما از تعمیرکار تابلو برق بخواهید نگاهی به این بخش بیندازد تا از کارکرد مناسب آن و نبود مشکل اطمینان حاصل کنید.

8- ایرادات ترموستات جداری موتورخانه:

ترموستات جداری قطعه ای کوچک است که روی پمپ سیرکلاتور نصب می شود و وظیفه تنظیم دمای آب گردشی در سیستم موتورخانه را برعهده دارد. حالا اگر این قطعه دچار مشکل یا خرابی شود و نتواند به خوبی دمای آب را تشخیص دهد، باید سریعا آن را تعویض کنید؛ چون در غیر این صورت، ممکن است که موتورخانه نتواند کار گرمایش را به روشی مناسب انجام دهد.

9- مشکلات منبع کویلی موتورخانه:

منبع کویلی یکی از مهمترین قطعاتی است که در سیستم موتورخانه وجود دارد و این قطعه می تواند در نگهداری آب گرم به عنوان یک مخزن مناسب عمل کند. منبع کویلی از جنس گالوانیزه است و برخی از قطعات آن نیز از جنس مس هستند و این قطعه ممکن است پس از مدتی دچار رسوب‌زدگی شود که در این حالت به رسوب گیری و اسیدشویی منبع کویلی نیاز خواهید داشت.

برای سرویس این قطعه باید آن را به خوبی با اسید بشویید تا کاملا تمیز شود و تمامی رسوب موجود در آن از بین برود، چون ماندن این رسوب می تواند هم باعث کاهش کیفیت آب گرم شود و هم باعث می شود که لوله ها رسوب زدگی پیدا کنند و مشکلات جدی تری برای لوله کشی ساختمان ایجاد شود. به همین خاطر نیاز است سرویس و تعویض منبع کویلی را جدی بگیرید.

گاهی اوقات نمیز ممکن است که منبع کویلی به خاطر فشار زیادی که تحمل می کند یا به خاطر دلایل محیطی دیگر، سوراخ شود و این سوراخ باعث نشتی آب شود. در این صورت اگر سوراخ قابل تعمیر باشد، می توانید به خوبی با استفاده از روش های مختلف سوراخ آن را بپوشانید و تعمیرش کنید. حالا اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد و نشود آن را به راحتی پوشش داد، نیاز به تعویض منبع کویلی موتورخانه خواهید داشت و در این حالت احتمالا تعمیرات شوفاژ موتورخانه برایتان هزینه بر خواهد بود.

سرویس موتورخانه
ایرادات شایع شوفاژ موتورخانه

تعمیر و سرویس موتورخانه با متخصصان هوم سرویز

اگر می خواهید موتورخانه شما خیلی سریع و به بهترین شکل ممکن سرویس شود، کار تعمیر و سرویس موتورخانه خود را به متخصصان حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. برای ثبت درخواست تعمیر و سرویس موتورخانه، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

تعمیر موتورخانه با هوم‌سرویز

خدمات عالی و سریع با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برای تعمیر اجزای موتورخانه و رفع مشکلات آن، هوم سرویز مطمئن ترین و بهترین افراد را به شما معرفی می کند تا خیلی سریع و با هزینه مناسب قطعات معیوب موتورخانه را تعویض کنند و کار سرویس موتورخانه شما را به خوبی انجام دهند.

تعمیر شوفاژ موتورخانه
تعمیر شوفاژ موتورخانه

رایج ترین سوالات درباره مشکلات موتورخانه

چرا پمپ موتورخانه از کار افتاده است؟

این مشکل، از رایج ترین مشکلات موتورخانه و شوفاژخانه است که با تعویض سیل، کوبلینگ، سیم پیچی صحیح و… قابل تعمیر است و توسط تعمیرکاران حرفه ای سریعا قابل حل است.

چرا دیگ موتورخانه نشتی دارد؟

اگر چنین مشکلی دارید، دیگ موتورخانه شما خراب شده است و باید تعویض شود.

چرا لوله های موتورخانه نشتی دارند؟

بسته شدن لوله های موتورخانه و ترکیدگی لوله ها از جمله مشکلات جدی است که در کار موتورخانه اختلال ایجاد می کند.

چرا موتورخانه آب گرم ندارد؟

این مشکل به دلیل خرابی پمپ برگشت آب، جمع شدن رسوب در کویلهای منبع و… به وجود می آید که باید تعمیر آن را به افراد باتجربه و متخصص بسپارید تا مشکل نداشتن آب گرم حل شود.

مناسب ترین درجه حرارت شوفاژ موتورخانه چقدر است؟

این موضوع به آب و هوای محل زندگی شما بستگی دارد. در فصل زمستان، درجه حرارت ترموستات در بازه 60 تا 75 درجه سانتیگراد باشد عالی است؛ اما در فصل تابستان بهتر است ترموستات دیگ را روی درجه 45 تا 60 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. البته بهتر است درجه حرارت را روی درجه های کمتر قرار دهید تا میزان استهلاک لوله کشی های ساختمان و موتورخانه کمتر شود. شما می توانید از تعمیرکار و سرویسکار موتورخانه بخواهید که تنظیم درجه حرارت دیگ شوفاژ را نیز برای شما انجام دهد.

جمع بندی

در این مقاله با هم در مورد تعمیرات شوفاژ موتورخانه صحبت کردیم و گفتیم که چطور باید بهترین زمان تعمیرات شوفاژ موتورخانه را تشخیص دهید و چطور می توانید از خرابی تجهیزات موتورخانه جلوگیری کنید تا کمتر نیاز به تعمیر اجزای موتورخانه داشته باشید.

همچنین گفتیم که مشکلات رایجی که در تعمیرات شوفاژ موتورخانه با آنها مواجه می شوید چه هستند و چطور باید هرکدام از این مشکلات را برطرف کنید تا بتوانید از بروز مشکلات جدی تر و پرهزینه تر جلوگیری کنید. برای دسترسی به محتواهای آموزشی ویدیویی هوم سرویز می توانید به آپارات هوم سرویز مراجعه نمایید.

امیدواریم این مقاله به شما اطلاعات مناسبی در مورد تعمیرات شوفاژ موتورخانه داده باشد و بتوانید با استفاده از آن، به بهترین شکل ممکن این کار را برای ساختمان خودتان انجام دهید و از بروز مشکلات بزرگ در موتورخانه جلوگیری کنید. شما می توانید با متخصصان هوم سرویز، تعمیر و سرویس موتورخانه با قیمت مناسب را تجربه کنید. برای تعمیر سایر وسایل گرمایشی نظیر تعمیر شوفاژ، تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن یه سری به هوم سرویز بزنید.

جدول زیر، شامل قیمت سرویس و راه اندازی موتورخانه است:

قیمت تعمیر و سرویس موتورخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا