برقکاری ساختمان

انواع مشکلات برق ساختمان چه هستند؟ ✔️ رفع ایراد فوری برق ساختمان

بسیاری از لوازم زندگی با برق کار می کنند. برق ساختمان شامل یک شبکه گسترده و پیچیده ای است که از کنتور برق شروع می شود و تا کلید و پریزها ادامه دارد. هر گونه ایراد و اشکال در شبکه برق رسانی ساختمان موجب می شود که دیگر نتوانید از لوازم برقی، استفاده کنید. تصور کنید بدون یخچال فریزر، اتو، نلویزیون، لامپ روشنایی و ….زندگی چقدر مشقت بار می شود. پس از مدتی شبکه برقی دچار فرسودگی و ایراد می شود در این صورت مشکلات زیادی گریبان ساکنین را می گیرد. تعمیرات سیم کشی برق و رفع اتصالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

از نصب و تعویض کلید و پریز تا تعویض کلی سیم کشی ساختمان از خدماتی است که هوم سرویز با توان بالای تکنسین های خود، بر عهده دارد. هر گونه اشکال و ایراد در سیم کشی برق را بلافاصله اطلاع دهید تا فوری تکنیسین برق به محل اعزام شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سیم کشی برق ساختمان

خدمات برق‌کشی ساختمان شامل سیم‌کشی برق، کابل‌کشی و نصب برق، و دستگاه‌های مرتبط چون سوئیچ، تابلوهای توزیع برق، سوکت و اتصالات سبک در ساختار برق ساختمان، می‌باشد. موارد ایمنی در زمان طراحی و نصب برق در ساختمان، باید در نظر گرفته شده و رعایت شود. نوع و اندازه سیم، بر اساس ولتاژ مدار و جریان الکتریکی در ساختمان، مشخص می‌شود. همچنین محدودیت‌های شرایط محیطی ساختمان مثل دمای محیط، رطوبت، قرارگیری در برابر نور خورشید یا سایر مواد شیمیایی، باید بررسی شود. نکات ایمنی برای خدمات برق‌کشی ساختمان بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی یک منطقه و حتی کشور متفاوت خواهد بود.

زمانی که صحبت از خدمات برق‌کاری در ساختمان می‌شود اولین مسئله‌ای که موردتوجه می‌باشد، ایمنی است. چراغ‌های نیم‌سوز و وسایل برقی آسیب‌دیده موجود در منزل، نشان‌دهنده وجود مشکل برقی در مدار الکتریکی ساختمان می‌باشد. رعایت اصول ایمنی در سیم‌کشی ساختمان می‌تواند ایمنی جانی و مالی را تضمین کرده و عدم رعایت نکات ایمنی و وجود اشتباه در سیم‌کشی، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

خدمات برق‌کاری زمان ساخت ساختمان و توسط متخصص برق صورت می‌گیرد. با افزایش عمر ساختمان، به دلیل وجود مواردی چون رطوبت، ممکن است سیم‌کشی‌ها فرسوده شده و با مشکل مواجه شوند لذا بهتر است هر از چند گاهی جهت تعمیرات برق ساختمان، با یک برق‌کار تماس گرفته شود.

در ادامه چگونگی شناسایی مشکلات برق‌کشی و راه‌حل‌های آن بیان می‌شود. سرفصل‌های بیان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • بزرگ‌ترین مشکلات برقی در ساختمان
  • علائم وجود مشکل در سیم‌کشی ساختمان
  • راه‌حل‌های رفع مشکلات برقی ساختمان
  • چه نکاتی زمان خدمات برق‌کشی ساختمان باید رعایت شود؟

۶ اشکال رایج در سیم کشی برق ساختمان

فرسوده بودن سیم برق یا اتصالی می تواند موجب کم سو شدن نور لامپ ها شود.

بزرگ ترین مشکلات برق ساختمان

وجود مشکلات برقی در ساختمان می‌تواند بسیار خطرناک باشد لذا بهتر است در مورد خدمات و تعمیرات برق ساختمان مطالبی را بیاموزید چراکه حادثه خبر نمی‌کند. با داشتن اطلاعات کافی می توانید در موقع لزوم اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به‌مرور برخی از مشکلاتی که در سیم‌کشی ساختمان می‌تواند به وجود آید، می‌پردازیم.

1. جرقه الکتریکی(اتصالی برق):

این مشکل می‌تواند به دلیل وجود خرابی در سیم‌کشی داخلی خانه و یا به دلیل برخورد رعدوبرق به سیم‌کشی بیرونی ساختمان، رخ دهد، که موجب معیوب شدن دستگاه‌های برقی و آسیب‌دیدگی خطوط برق می‌شود. انفجارهایی که در اثر این مشکل رخ می‌دهد زیر یک‌صدم ثانیه اتفاق میافتد. اگر در مورد آسیب‌های تجهیزات برقی، آگاهی و تجربه داشته باشید، می‌دانید که جرقه الکتریکی منجر به کاهش عمر مفید دستگاه خواهد شد.

2. بار الکتریکی مازاد:

گاهی اوقات میزان توان مصرفی لامپ‌ها بالاتر از میزان وات قابل‌تحمل اتصالات مربوط به لامپ می‌باشد که این امر به دلیل عدم رعایت نکات نصب، اتفاق می‌افتد و ریسک بسیار بالایی دارد. گرمای زیاد می‌تواند سوکت و عایق سیم‌های مربوط به لامپ را ذوب کند. این مشکل موجب جرقه در سیم شده و این جرقه به سیم‌های دیگر در ساختمان منتقل‌شده و موجب آتش‌سوزی می‌شود. حتی بعد از برداشتن لامپ نیز، سوکت و سیم‌ها در معرض آسیب می‌باشند. اگر برق ساختمان مرتباً خاموش می‌شود به این دلیل است که بار الکتریکی مازاد وارد مدار می‌شود.

3. قطع جریان مدار:

زمانی که از وسایل برقی پرمصرف مثل سشوار یا ماکروویو استفاده می‌کنید مصرف انرژی بسیار بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند به مدار، فشار وارد کرده و منجر به قطع برق شود.

4. خروجی کم‌ظرفیت:

امروزه در اکثر خانه‌ها جهت دریافت شدت برق بیشتر، از کابل‌ها و سیم‌های برق پرقدرت استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است از محافظ‌هایی استفاده کنید که ضخامت کابل آن‌ها بیشتر از 14 نباشد. در کل برای انتخاب پریزها و خروجی‌های مناسب بهتر است که با متخصص تعمیرات برق ساختمان، مشورت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

5. شوک الکتریکی:

زمانی که از برق به‌درستی استفاده نکنید، ممکن است شوک الکتریکی را تجربه کنید. وجود این مشکلات الکتریکی در خانه‌های قدیمی بیشتر است زیرا که مدت‌زمان زیادی از نصب سیم‌کشی ساختمان، گذشته است. شوک الکتریکی معمولاً، زمان روشن یا خاموش کردن وسیله برقی اتفاق می‌افتد. این مسئله می‌تواند به‌وسیله برقی یا به سیم‌کشی ساختمان مربوط باشد.

6. عدم وجود RCCB(قطع کننده جریان باقی‌مانده در مدار ):

RCCB، به‌عنوان کلید قطع نشتی زمین شناخته می‌شود. زمانی که جریان در مدار باقی‌مانده باشد، از RCCB برای جدا کردن بار از منبع اصلی استفاده می‌شود. با استفاده از RCCB می‌توان ایمنی در برابر تماس مستقیم یا غیرمستقیم، آتش‌سوزی براثر برق‌گرفتگی و خوردگی کابل‌ها را تضمین کرد.

7. سیم‌کشی آلومینیومی:

استفاده از سیم‌های آلومینیومی به‌جای سیم‌های مسی ،اگرچه ارزان‌تر است اما خطر آن بسیار بیشتر می‌باشد. به این دلیل که اگر آلومینیوم با مس در تماس باشد، خوردگی در آن‌ها رخ می‌دهد که در اثر آن شل شدن اتصالات و درنتیجه آتش‌سوزی رخ می‌دهد.

8. سیم‌های فرسوده شده:

اگر سیم‌های برق فرسوده شده باشند حتی اگر به سوئیچ‌های جدید هم وصل شوند، دچار پیچ‌خوردگی شده و شل می‌شوند. خطر تنها زمانی است که این سیم‌ها شل باشند، در غیر این صورت سوئیچ را از کار متوقف می‌کنند. درصورتی‌که پیچ‌خوردگی سیم‌ها را برطرف کرده‌اید بررسی کنید که آزادشده باشند و سپس آن‌ها را در ترمینال‌های اتصال قرار دهید.

برای جلوگیری از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید سیم‌ها در جعبه‌ای مخصوص قرار گیرند تا از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود.

علائم وجود مشکل در سیم‌کشی برق ساختمان


علت قطع شدن برق خانه یا علت کم و زیاد شدن برق خانه،خاموش شدن تلویزیون با کلید برق، علت جرقه زدن پریز برق، سوختن سیم کشی ساختمان،علت قطع و وصل شدن برق خانه و علت سوختن وسایل برقی چیزی نیست جز مشکلات برق ساختمان. نادیده گرفتن ایرادات برقی در ساختمان منجر به بروز خسارات زیادی می شود. شاید بتوانید خسارات مالی را جبران کنید ولی برخی از آسیب های جانی به هیچوجه قابل جبران نیستند.

1. علت ضعیف شدن برق ساختمان و افت فشار برق واحد

زمانی که فشار برق ضعیف شود، دستگاه‌های برقی که به برق وصل هستند ممکن است بسوزند. این مشکل نیز زمانی اتفاق میافتد که شبکه برق شهری از کابل‌های بی‌کیفیت ساخته‌شده باشد. وقتی‌که کابل برق شهری بی‌کیفیت باشد، زمان روشن شدن دستگاه برقی در منزل، ممکن است فشار برق بیش‌ازاندازه به آن وارد شود که موجب سوختگی و ازکارافتادن آن می‌شود. حل مشکل نوسان برق در طول عمر دستگاه های برقی تاثیرگذار است. در اغلب اوقات مهم ترین علت سوختن وسایل برقی نوسانات برقی است.

2. عدم کار کردن کلید برق:

محصولاتی که غیراستاندارد باشند کلید اتصال برق آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کند. همچنین این مشکل می‌تواند از مشکل در سیم‌کشی یا مدار و یا پریز باشد.

3. سوسو زدن نور

حتماً تجربه کرده‌اید که در روزهای طوفانی زمانی که کابل‌ها توسط باد حرکت داده می‌شوند، نور چراغ‌ها کمتر می‌شود و سوسو می‌زند. این مشکل به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در نصب نیست بلکه می‌تواند به دلایلی همچون اتصالی برق رخ دهد و موجب آتش‌سوزی شود.

4. سوختن لامپ های روشن

اگر لامپ‌های منزل شما بیش‌ازاندازه می‌سوزد باید مواردی چون، ولتاژ بالا، سیم‌کشی ضعیف در مدار و برق و همچنین وجود توان بیشتر در سوئیچ دیمر، بررسی شود تا بتوان نقطه مشکل را یافت. همچنین زمان نصب لامپ‌هایی که به سقف می‌چسبند مثل هالوژن‌ها، نباید عایق آن‌ها به اتصالات چسبیده باشد زیرا گرمای اتصالات به‌مرور موجب خراب شدن محافظ‌های حرارتی شده و ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد.

5. هزینه ی بالای قبض برق ساختمان

اگر زمان دریافت قبض برق از مبلغی که روی آن درج‌شده شوکه می‌شوید باید بدانید که این هزینه زیاد، نشان از وجود مشکل در اتصالات برق ساختمان می‌باشد. صورت‌حساب برق را با تعمیر مدارهای آسیب‌دیده و یا تعویض سیم‌کشی اصلاح کنید. همچنین زمانی که در حال استفاده از وسایل برقی نیستید آن‌ها را از پریز جدا کنید. از وسایل برقی کم‌مصرف استفاده کنید. دستگاه‌هایی که موجب افزایش قدرت برق می‌شوند را شناسایی کنید.

سیم کشی برق ساختمان

راه‌حل‌های رفع مشکلات برق ساختمان

در بخش‌های قبلی بیان‌شده که مشکلاتی نظیر اتصالی برق، شوک الکتریکی، قطع جریان مدار، بار الکتریکی اضافه و موارد دیگر ممکن است در سیم‌کشی برق ساختمان اتفاق بیافتد. برای جلوگیری از این مشکلات و کاهش خطرات احتمالی باید راه‌حل‌هایی پیداکرده تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

1-جهت جلوگیری از اتصالی برق باید همواره دستگاه‌هایی که به برق وصل می‌شوند را بررسی کرده و آن‌ها را از پریز برق یا خروجی‌های ضعیف، جدا کنیم. اگر اتصالی دیگر اتفاق نیافتد یعنی مشکل حل‌شده است در غیر این صورت باید با برق‌کار تماس بگیرید.

2-جهت رفع مشکل ناشی از بار الکتریکی اضافه، همیشه باید ظرفیت لامپ متناسب با میزان ظرفیت قابل‌تحمل توسط کابل‌ها، باشد. اگر مقدار نیروی برق مجاز در کابل‌ها، برحسب وات، مشخص نشده بود بهتر است از لامپ‌های 60 وات یا کوچک‌تر استفاده شود. جهت رفع این مشکل، هرگز از تابلوهای برق زنجیره‌ای استفاده نشود. دستگاه‌هایی که در حال استفاده نیستند از پریز برق جدا شوند زیرا این دستگاه‌ها زمان خاموشی نیز قدرت دارند. زمان تعمیرات برق ساختمان از چندین مدار استفاده‌شده و از آن‌ها بیش‌ازاندازه بارگیری نشود. به اینکه نکته توجه داشته باشید که چه دستگاه‌هایی به برق وصل و در حال استفاده می‌باشند. اگر چندین دستگاه برقی به پریز وصل هستند، بهتر است از استفاده وسایل غیرضروری صرفه نظر کنید.

3-زمانی که جریان در مدار به‌طور مداوم قطع می‌شود باید مدار بررسی‌شده تا دلیل وارد شدن فشار زیاد به مدار پیدا شود. جهت رفع این مشکل بهتر است وسایل برقی پرمصرف را طوری تنظیم کنید که جریان برق تحت‌فشار قرار نگیرد. در این صورت از هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

نکات نگهداری از وسایل برقی که باید بدانید

برقکاری ساختمانرفع مشکلات برق ساختمان

4- بروز شوک الکتریکی زمان استفاده از وسیله برقی به دو دلیل ممکن است رخ دهد. این مشکل می‌تواند از وسیله برقی و یا از سیم‌کشی ساختمان باشد لذا برای یافتن مشکل ابتدا باید وسیله برقی دیگری به برق وصل شده و آزمایش شود. اما در هر ساعت شبانه‌روز که هستید، بهتر است جهت ایمنی و دوری از بروز مشکل، با یک برق‌کار شبانه‌روزی تماس بگیرید.

5- رفع مشکل سیم آلومینیومی: اگر برای کاهش هزینه‌های تعمیرات برق ساختمان از سیم آلومینیومی در سیم‌کشی ساختمان استفاده کرده‌اید بهتر است برای اتصال سیم مسی و آلومینیومی از بسط عایق دار، و در مورد وسایل برقی نیز از محافظ استفاده کنید. این راه‌حل می‌تواند جلوی خوردگی سیم‌ها را بگیرد و مانع آتش‌سوزی شود.

بروز شوک الکتریکی زمان استفاده از وسیله برقی به دو دلیل ممکن است رخ دهد. این مشکل می‌تواند از وسیله برقی و یا از سیم‌کشی ساختمان باشد لذا برای یافتن مشکل ابتدا باید وسیله برقی دیگری به برق وصل شده و آزمایش شود.

وضعیت سیم کشی ساختمان چگونه است؟

برای جلوگیری از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید سیم‌ها در جعبه‌ای مخصوص قرار گیرند تا از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود.

آموزش نکات ایمنی برق ساختمان

جهت مقابله با برق‌گرفتگی و خطرات ناشی از خدمات برق‌کاری بهتر است سیم‌کشی برق ساختمان به‌درستی بررسی‌شده تا از مشکلاتی چون اتصالی برق، آگاهی یافته و درصدد حل آن برآیید. آموزش نکات ایمنی در خصوص برق و لوازم برقی می‌تواند مانع از بروز حوادث ناگوار شود. نکاتی که زمان خدمات برق‌کشی ساختمان باید رعایت شوند عبارت‌اند از:

 تست برق ساختمان

اصلی‌ترین نکته در این مرحله بررسی وجود جریان برق در سیم‌ها و اتصالات است. برای تست برق حتماً از فازمتر استفاده کنید تا از شوک الکتریکی در امان بمانید. دقت کنید که خاموش کردن پریز برق یا منبع اصلی برق کافی نیست زیرا که ممکن است اتصالات به مدار دیگری وصل شده باشد.

 شدت‌جریان برق خروجی‌ها بررسی شود

 دو نوع شدت‌جریان استاندارد در خدمات برق‌کاری، تعریف‌شده است، یکی برق شهری و دیگری برقی که آمپر کمتری داشته و در سیم‌های تلفن جریان دارد. با آگاهی از استانداردها می‌توان از خرابی وسایل، اتصالی یا آتش‌سوزی در اثر برق، جلوگیری کرد.

 ایجاد اتصال قوی بین سیم‌ها، سیم و پریز و یا سری‌های برق

 اگر اتصالات در سیم‌کشی ساختمان شل باشد، عبور جریان با محدودیت مواجه شده و باگذشت زمان مشکلاتی نظیر اتصالی و آتش‌سوزی رخ می‌دهد. همچنین محل اتصال دو سیم باید با چسب مخصوص برق پوشانده شود. برای جلوگیری از احتمال آتش سوزی و خسارت، تعمیرات برقی را به تکنیسین حرفه ای بسپارید.

استفاده از سیم‌کشی مناسب

 برخی از وسایل برقی به سیم‌های مخصوص اتصال به زمین نیاز دارند، لذا بهتر است به این سیم‌ها متصل شوند تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شود. در اغلب اوقات، این مورد نادیده گرفته می شود در حالیکه اصلا کار دشوار یا پیچیده ای نیست.

 استفاده از جعبه اتصال برق ساختمان

 برای جلوگیری از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید سیم‌ها در جعبه‌ای مخصوص قرار گیرند تا از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. در جعبه اتصال سیم‌های زیادی به یکدیگر متصل می‌باشند. اگر سیم‌ها روکش نداشته باشند آسیب‌دیدگی آن‌ها شوکه کننده خواهد بود. در این صورت اتصال سیم های برق خطرات جدی به همراه دارد.

برق‌کشی ساختمان ازجمله کارهایی است که زمان ساخت یک ساختمان انجام می‌شود. یک برق‌کار باید نسبت به تمام نکات مربوط به نصب و خدمات برق آگاهی داشته باشد تا بتواند به‌درستی به خدمات برق‌کشی ساختمان بپردازد و یا در صورت وجود مشکل باید قادر به تعمیرات برق ساختمان باشد. مشکلاتی نظیر اتصالی سیم برق، ایجاد جرقه زمان استفاده از وسایل برقی، قطع مداوم برق و مشکلات دیگر، ممکن است برای برق ساختمان اتفاق بیافتد. کم سو شدن چراغ‌ها، سوختن مداوم لامپ‌ها و افت فشار برق، از جمله عوامل نشان‌دهنده بروز مشکل در اتصالات برقی ساختمان می‌باشند که جهت رفع مشکل بهتر است با یک شرکت خدمات برق‌کاری تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کنید تا یک تکنسین برق به منزلتان بفرستد.

در این فیلم آموزشی می توانید راههای پیدا کردن اتصالی برق ساختمان را ببینید.

لیست قیمت خدمات برق ساختمان هوم سرویز

قیمت سیم کشی برق

خدمات سیم کشی برق ساختمان در تهران

برق کشی ساختمان مسکونی،عیب یابی و تعمیرات سیم کشی توسط تکنیسین با تجربه انجام می شود. کلیه خدمات برق ساختمان اداری، تجاری، کارگاهی و نمایشگاهی در کوتاه ترین زمان قابل انجام است. این سرویس در تمام ایام سال فعال است و در همه مناطق تهران، سفارش می پذیرد. جهت ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید.هزینه خدمات با توجه به پروژه تعیین می شود. همیاران هوم سرویز طبق نرخ مصوب اتحادیه، قیمت گذاری می کنند. هزینه خرید لوازم و مصالح مورد نیاز سیم کشی برق ساختمان بر عهده مشتری است. در صورت خرید تجهیزات توسط همیار، هزینه طبق فاکتور به دستمزد افزوده خواهد شد. برای اعزام همیار در روز و ساعت مورد نظر از قبل، سفارش خود را ثبت کنید.  برای رضایت شما این سرویس به صورت کامل تضمین شده است.

سرویس سیم کشی برق و رفع اتصالی را به رایگان از طریق اپ هوم سرویز سفارش دهید

‫28 دیدگاه ها

    1. لامپهای خونه چشمک میزنه و بلافاصله کل برق خونه قطع و سپس خود ب خود وصل میشود . علت چی میتونه باشه ؟

  1. وقتی کو لر روشن میکنیم تلویزیون خاموش میشه ویا مهتابی رو روشمیکنیم دوباره تلویزیون خاموش میشه ی برق کار متخصص اومد ی کابل اچ تی ما داد درست شود حالا یکی دیگه از اون کابل میخوام به خدمات کامپیتر کابل تهیه کردم ولی جواب نداد از او کابل نمیتونم پیدا کنم چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام با توجه به اینکه هوم سرویز مرکز خدمات هست بهتره از سایت های فروش اینترنتی کمک بگیرید. برای نصبش نیاز به کمک داشتید در خدمتیم

    2. سلام دوست عزیز
      اشکال در نوع سیم کشی ساختمان شماست و ربطی به تعویض کابل اچ تی ندارد
      توصیه میکنم برق ورودی ساختمان را تعویض کنید
      وقتی ذکر می کنید با روشن کردن کولر تلویزیون خاموش میشود یعنی برق ورودی شما بسیار ضعیف و فرسوده است
      با روشن کردن لامپ مهتابی دو حالت رخ میدهد
      یا اینکه فاز برق شما از مهتابی انشعاب گرفته و یا اینکه برای روشن شدن مهتابی از فاز و نول پریز انشعاب گرفته شده است که در هر دو مورد باعث خاموشی وسایل تصویری میگردد.‌

    3. سلام من وقتی برق دستشویی روشن میکنم تلوزیون ۲ثانیه تصویرش میره ومن در ساختمان زندگی میکنم مشکل چی میتونه باشه

      1. من تمام روش های گفته شده اینجا و جاهای دیگه رو امتحان کردم. منتهی حل نشد. بالاخره بعد از کلی تحقیق یه مدل نویز فیلتر تو بازار پیدا کردم و اون رو سر راه محافظ تلویزیون و ریسیور گذاشتم مشکل حل شد. این شماره منه واسه راهنمایی بیشتر تماس بگیرید
        0913****879

  2. سلام و خسته نباشید ، اگه هنگام روشن کردن کولر یا مثلا یک لامپ (کلیه لامپهای منزل led استفاده شده) ، نور لامپها لحظه ایی کم و زیاد میشه یا تلویزیون یا ریسیور قطع وصلی کوچک پیدا میکنه (یعنی چون محافظ داره کاملا خاموش نمیشه تلویزیون ، ولی مثل خاموش و روشن شدن لحظه ایی مشاهده میشه ، چون اگر کاملا قطع وصل میکرد محافظ باید چند دقیقه ایی ولتاژو امپر رو تنظیم کنه ولی محافظ خاموش نمیشه ) و البته خیلی کم مشاهده میشه ، مثلا در روز اگر ده بار کولر روشن کنی شاید دو الی سه بار این مشکل پیش میاد ، و گاهی بدون روشن و خاموش کردن هیچ وسیله ایی ، مشاهده میشه نور لامپ ها کم و زیاد میشه ، یعنی فکر میکنم افت ولتاژ یا امپر پیش میاد ، البته منزل اپارتمان هفت واحده هست ! به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه ؟؟
    این اواخر کولر رو روشن میکنی فقط تو نور لامپ و مهتابی ها بیشتر همان لحظه استارت موتور کولر ، نور لامپ ها کم و زیاد میشن ? ودر اخر ممنون بابت مطالب واقعا مفید و جامعتون ، لطفا در صورت امکان میتونید بگید مشکل از چی میتونه باشه ؟؟؟

  3. سلام دوستان
    وقتی کولر رو روشن میکنم به صورت خیلی غیر عادی برق کل خونه میپره و باید برم از پایین که کلید های برق اصلی هست برق واحد رو وصل کنم.
    تا همین الان 500 هزار تومان هزینه کردم و هیچکس سر در نمیاره که مشکل از کجاست!
    کار هایی که انجام دادم:
    1 – کلید کولر در داخل خانه تعویض شده.
    2 – موتور کولر تست شده و سالم است.
    3 – جان ی که برق اصلی رو به برق واحد راه می دهد را هم عوض کردم (32 آمپر وصل کردم)
    4 – سیم های کولر هم که در پشت بام هست و با روکش عایق کردم.
    ممنون میشم اگر کسی کمک کنه.

  4. سلام با تشكر از سايت خوبتون
    سوالي كه از خدمت اساتيد داشتم اينه كه زنگ واحد اپارتمان بنده سوخته بود و الان كه تصميم به تعويض گرفتم و با فاز متر فاز و نول چك كردم متوجه شدم كه كليد زنگ بدون فشار دادن آن هم برق را از خود عبور داده به سمت زنگ ميفرسته و فقط زماني اين اتفاق ميافته كه سيم خروجي از كليد روي كليد بسته باشه و بدون فشار دادن شاسي سمت وصل كردن نيز برق عبور داده ميشه سمت زنك در ضمن يك كليد جديد بتز امتحان كردم به همين صورت هستش
    ميشه لطف كنيد مشكل از كجاس ولي زنگ سوخته بود و از جاش خارج كردم و چيزي وصل نبوده و سيمها ازاد بودن
    ممنونم

  5. سلام به سایت خوبتون
    ببخشید یه شب برق کل خونمون رفت
    خونمون ویلایه پریز ها هم برق ندارند ایراد خونه رو میگید کلید های مینیاتوری چک کردم ایرادش میگید به من

  6. چون انشعاب برق ندارم، همسایه قبول گرده موقت بهم برق بده تا انشعاب درست بشه کارهاش
    فقط شرط کرده خسارتی به وسایلش بشه با من هست .منم قبول کردم..باید چه کار کنم که افت ولتاژ براشون نداشته باشم ..۷۰متر فاصله من تا خونه مورد نظر هست

  7. با سلام
    مدت زمان 4 ماه است که واحد آپارتمانی را خریداری کرده ام.برق واحد سه فاز می باشد.
    متاسفانه در ماه اول خیلی از وسایل برقی مثل کولر،تلویزیون،کامپیوتر،تبلت، سوختند ویا دچار سوختگی در قسمتهای برقی آنها گردید.
    بعد متوجه شدم که ولتاژ یکی از فازهای برق کنتور دارای ولتاژ 360 ولت می باشد.
    از طرفی در قسمت کنتور وقتی فیوز یکی از فازها را در می آورم می بینم باز هم در سیم خروجی به فیوز برق دارد و فازمتر روشن می شود در حالی که من فیوز را درآورده ام و قاعدتا باید سیم خروجی برق نداشته باشد. وقتی فیوز فاز دوم را قطع می کنم ، فاز قبلی ذکر شده هم بی برق می شود. در حقیقت برقدار شدن یا بی برقی فاز اولی وابسته به فاز دومی شده است.
    لطفا به من بگویید چرا یکی از فازها در حالی که فیوز آن قطع است بازهم برق دارد؟

    1. ببینید وقتی میگیم ولتاژ برق خونگی مثلا ۲۲۰ ولت است یعنی اینکه اختلاف فاز سیم فاز و نول ۲۲۰ است . در برق ۳ فاز ، اختلاف فاز هر سیم فاز با اون یکی ۳۶۰ ولته . یعنی بدون وجود سیم نول هم دو تا دوتا باهم ۳۶۰ ولت اختلاف فاز دارند . با این اوصاف به احتمال ۹۹ درصد در یکی از فیوزها اشتباها سیم نول رو دادن به فیوز . برای همینه که هم برق خونه ۳۶۰ ولته و هم اینکه برق دار بودن به قطع یا وصل بودن اون یکی فاز وابسته شده .

  8. سلام علت اینکه خانه تازه برق کشی شده اماهالوژن زیادمیسوزه وشارژرهم میسوزه ازچی هست لطفا راهنمایی کنید

  9. سلام وقت بخیر
    من قصد انشعاب گرفتن از پشت پریز جهت نصب لامپ بالای اینه رو دارم ولی قبلا یه سیم دیگه برای کولر از پریز گرفته شده و اکثرا هم سه راهی به پریز وصله میخواستم بدونم با این شرایط گرفتن یه انشعاب دیگه خطر سازه؟

  10. سلام یکی از کلیدهای تک پل خونه (روشنایی بالکن) فاز نداره تمام اتصالات راهم چک کردم قبلا روشن میشد فیوز هم مشگل نداره چکارکنم لطفا راهنمایی کنید

  11. سلام یه سه راهی قدیمی رو خواستیم امتحان کنیم زدیم ب برق آشپزخونه یهو اتصالی کرد الان برق آشپزخونه قطع شده ولی بقیه قسمتا برق داره.. فیوزم چک کردیم نشد راه حلتون چیه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  12. سلام
    برق منزل ما مدام نوسان داره و نور لامپ ها کم و زیاد میشه. یک مدتی هم هست که محافظ یخچال روزی چند بار قطع و وصل میشه. یک برق کار آوردم گفت از فیوز هاست و آنها را عوض کرد ولی فرقی نکرد. لطفاً راهنمایی کنید از چی هست؟
    با تشکر

  13. سلام خسته نیاشید چند وقته وسایل برقی خونمون داغ میکنه مثل شارژر تلویزیون و کامپیوتر و…. ممکن از برق باشه ؟؟؟؟

  14. از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

  15. سلام ما در منزل نصبت به دستکاری به برق خانگی شک داریم و در عرض دو. سال سه چار مرتبه تلوزیون ها رو تعمیرگاه فرستادیم تا به تازگی سوختن چطور میشه اطمینان حاصل کرد که از چه طریق ممکن از برق منزل انجام شده باشه چون لامپ های منزلمون هم مثال عکس گرفتن چشمک میزنه ودر آخر کسی که منزل رو بعد ۴۰ سال بیمه آتیش سوزی میکنه ممکن واقعا دست به همچین. کار کثیفی بزنه و توجیحش یه فرد بیمار باشه که البته سابق بیمار بود الان به حمدالله یسسالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا