نظافت و پذیرایی

برگزاری مراسم عقد شیک و رویایی با تشریفات مجالس عقد + چک لیست مراسم

برگزاری مراسمهای شیک با کمک تیم تشریفات مجالس

تقریبا تما‌می‌ ایرانی‌ها ارزش بسیار زیادی برای مراسم ازدواج قائل ‌می‌شوند. به همین دلیل ‌می‌توان گفت که مراسم عقد دقیقا به اندازه مراسم عروسی در بین ما اهمیت دارد و برگزاری عالی مراسم  عقد می‌تواند برای عروس و داماد بسیار خاطره‌انگیز باشد. امروزه اغلب افراد برگزاری مراسمها و به خصوص مراسم عروسی خود را به تشریفات واگذار ‌می‌کنند.

تشریفات همان موسساتی هستند که امکاناتی را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم در اختیار افراد قرار ‌می‌دهند. بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند انجام امور مراسم عقد و عروسی خود را به یک تشریفات حرفه‌ای بسپارند و خودشان از مراسم لذت ببرند. یکی از مزایای استفاده از تشریفات مراسم عقد این است که خیال شما را بابت برگزاری مراسمی عالی راحت می کند و تمام جزئیات مراسم را با برنامه ریزی دقیق انجام می دهد؛ در نتیجه تشریفات مجالس عقد به شما کمک می کند تا مراسم عقد را به بهترین نحو ممکن برگزاری کنید و خاطره خوبی از جشن خود داشته باشید.

شاید بپرسید در موسسه ها و تیمهای مخصوص تشریفات مجالس، چه خدماتی ارائه می شود و این تیمها چه کارهایی را برای برگزاری مراسم عقد و عروسی انجام می دهند؟ در این نوشته، با تشریفات مجالس عقد به صورت کامل آشنا خواهید شد و نکاتی را یاد می گیرید که به شما کمک می کند تا جشن خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

فهرست مطالب

خدمات ارائه شده در تشریفات مجالس
خدمات ارائه شده در تشریفات مجالس

تشریفات مجالس عقد چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره شد، سپردن کارهای مربوط به مراسم عقد به موسسات تشریفاتی ‌می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. موسسات تشریفاتی، خدمات و امکانات متنوعی را در اختیار عروس و داماد قرار ‌می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اجرای عقد محضری رسمی‌
  • پذیرایی از مهمانان
  • دیزاین سفره عقد
  • گل‌آرایی و دیزاین فضا
  • عکاسی و فیلمبرداری مراسم عقد
  • خدمات مربوط به موسیقی مراسم عقد

هنگام برگزاری مراسم عقد غالبا تما‌می‌ اقوام و فا‌میل درجه‌ یک عروس و داماد حضور خواهند داشت و زوجهای جوان ‌می‌توانند با کمک تشریفات مجالس عقد، مراسم خود را بسیار مجلل و باشکوه برگزار کرده و شبی به‌یادماندنی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند. در ادامه با خدمات ارائه شده توسط تشریفات مجالس بیشتر آشنا خواهید شد.

انتخاب مکان برگزاری مراسم
انتخاب مکان برگزاری مراسم

انتخاب مکان برگزاری مراسم عقد را می توانید به تشریفات مجالس عقد بسپرید

در گذشته، تقریبا اکثر افراد مراسم عقد را در منزل برگزار ‌می‌کردند؛ اما امروزه این رسم نیز مانند اکثر آداب و رسوم تغییر کرده و بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند مراسم عقدشان در تالار یا باغ برگزار شود. برای این کار، تشریفات مراسم ‌می‌تواند در انتخاب بهترین مکان برای برگزاری مراسم عقد به زوجین کمک کند.

برای انتخاب مکان برگزاری مراسم عقد، قبل از هرچیز بودجه زوجین در نظر گرفته ‌می‌شود. با توجه به بودجه تعیین شده و سلیقه عروس و داماد، بهترین مکانها برای برگزاری عقد پیشنهاد می شود. برای انتخاب مکان برگزاری عقد به دکوراسیون و دیزاین باغ یا تالار، امکانات باغ یا تالار، خدمات سالن، زیبایی باغ، تمیزی فضا و… باید توجه کرد و بهترین انتخاب را با توجه به این موارد داشت.

یادتان باشد که در فصلهای سرد و پربارش سال، برگزاری مراسم عقد در باغ و فضای باز توصیه نمی شود.

دیزاین سفره عقد
دیزاین سفره عقد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

تشریفات مجالس عقد: دیزاین سفره عقد

شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که «عقد است و سفره عقدش»! همانطور که از مفهوم این جمله پیداست، طراحی سفره عقد بسیار اهمیت دارد و باید سفره عقد با نهایت زیبایی چیده شود.

با طراحی و دیزاین حرفه‌ای سفره عقد، شیرین‌ترین پیمان زندگی عروسی و داماد به زیباترین شکل ممکن بر سر آن سفره بسته خواهد شد و خاطره خوبی از لحظه عقدشان به یاد خواهند داشت.

نکته مهم این است که بیشتر افراد نمی توانند به صورت خاص و حرفه ای، کار دیزاین سفره عقد را انجام دهند؛ زیرا برای این کار نیاز است که در این زمینه دوره دیده باشند و مهارتهای لازم را کسب کرده باشند. برای این کار، تشریفات مجالس عقد وارد عمل می شوند و بهترین و خاص ترین سفره عقد را برای عروس و داماد عزیز طراحی می کنند. تمام کارهای مربوط به اجرای سفره عقد نیز توسط تیم حرفه ای تشریفات انجام می شود. معمولا تیمهای تشریفات مراسم عقد از جدیدترین روش‌های روز برای دیزاین سفره عقد استفاده می کند.

نوع مراسم عقد، مکان برگزاری مراسم، سلیقه و بودجه زوجین روی دیزاین نهایی سفره عقد تاثیر می گذارد. شما می توانید سفره عقد دلخواهتان را انتخاب کنید و اجرای آن را به تیم تشریفات مراسم خود بسپارید.

تشریفات مجالس عقد: گل آرایی و دیزاین فضا

تقریبا در تما‌می‌ مجالس عقد، از هنر گل‌آرایی برای طراحی و دیزاین فضا استفاده می‌شود. گل نشانه آرامش، لطافت و زندگی است و استفاده از آن در طراحی فضای عقد توصیه ‌می‌شود. گل‌آرایی از بهترین روش‌های دیزاین فضای عقد است که در کنار دیگر تزئینات مراسم مانند شمع آرایی، فضا را زیباتر و جذاب تر می کند.

برای گل آرایی فضای عقد، باز هم نیاز به مهارت داریم. موسسه های تشریفاتی، تیمی حرفه ای و باتجربه در زمینه گل آرایی و دیزاین فضا دارند که می توانند بهترین خدمات گل آرایی را به عروس و داماد ارائه کنند.

تیم‌های حرفه‌ای گل آرایی از بهترین و جدیدترین روش‌های روز دنیا برای طراحی و دیزاین فضا استفاده ‌می‌کنند و در کنار آن، از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین گل‌ها نیز برای گل‌آرایی محیط استفاده خواهند کرد.

با کمک گرفتن از تیم حرفه ای گل آرایی، محیطی بسیار آرامش بخش و دلنشین و زیبا برای مراسم عقد ایجاد می شود که هم عروس و داماد و هم مهمانان از آن لذت می برند و زیباترین پیمان زندگی دو نفر در محیطی فوق العاده و رمانتیک بسته می شد. در اینصورت دیگر نگران سفارش سبد گل و گل آرایی ماشین عروس و … نخواهید بود.

از جمله خدمات مربوط به گل‌آرایی تشریفات مجالس عقد ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد
  • گل‌آرایی سفره عقد
  • گل‌آرایی ‌میز مهمان‌ها
  • گل‌آرایی ورودی سالن عقد، باغ و تالار
  • گل‌آرایی کیک عقد
  • گل‌آرایی ‌میز یادبود
  • طراحی استند گل

با گل آرایی حرفه ای و زیبای محیط، عکاس و فیلمبردار مجلس عقد هم می توانند فیلم و عکسهای حرفه ای تری از عروس و داماد بگیرند و لحظات عقد به زیباترین شکل ممکن ثبت می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

گل آرایی مجلس
گل آرایی مجلس

تشریفات مجالس عقد: خدمات پذیرایی در مراسم عقد

یکی از موارد مهمی‌ که در مجالس باید به آن توجه ویژه‌ای شود، پذیرایی از مهمانان است. در این ز‌مینه، اگر خودِ ‌میزبان پذیرایی از مهمانانش را برعهده بگیرد، تمام مراسم را از دست خواهد داد. در گذشته‌ها، غالبا نزدیکان و اقوام درجه یک عروس و داماد پذیرایی از مهمانان را برعهده ‌می‌گرفتند. این مورد امروزه توصیه نمی‌شود، زیرا نزدیکان و اقوام نیز از مهمانان محسوب شده و به مراسم دعوت شده‌اند تا از آن لذت ببرند. به همین دلیل، مهم‌ترین وظیفه‌ای که باید به یک موسسه تشریفاتی سپرده شود، مسئولیت پذیرایی از مهمانان است تا در نهایت این مورد نیز به بهترین شکل ممکن انجام شود.

تشریفات مجالس عقد برای پذیرایی درست از مهمانان، ابتدا تمام تدارکات و وسایل لازم را تهیه می کند و کار پذیرایی از مهمانان را به تیمی از افراد حرفه ای و ماهر می سپارد تا به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی کنند.

تنوع خدمات پذیرایی از مهمانان، روی کیفیت پذیرایی تاثیرگذار است. تیم تشریفات مجالس با توجه به بودجه عروس و داماد، سلیقه زوجین، فصل برگزاری مراسم و منوی انتخاب شده توسط عروس و داماد، بهترین و خوشمزه ترین دسرها، نوشیدنی ها، میوه ها، شیرینی ها و غذاها را آماده می کند. پس از آماده کردن بهترین غذاها و خوراکی های جشن، به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی می کند تا رضایت بیشتری از مراسم عقد داشته باشند.

از آنجایی که نحوه پذیرایی از مهمانان اهمیت زیادی دارد، لازم است به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید و از افراد حرفه ای بخواهید که به خوبی از مهمانان شما پذیرایی کنند؛ زیرا اگر شما بهترین و باکیفیت ترین غذاها و شیرینی ها را آماده کنید، بدون پذیرایی درست نمی توانید به خوبی میزبانی کنید و رضایت مهمانان را به دست بیاورید؛ به همین دلیل است که سپردن پذیرایی از مهمانان به تیم حرفه ای و باتجربه بسیار اهمیت دارد. شما می توانید از مطمئن ترین و حرفه ای ترین مهماندارهای خانم و آقای حرفه ای هوم سرویز برای پذیرایی شیک در مراسم خود کمک بگیرید.

با پذیرایی درست و اصولی از مهمانان مراسم، خاطره خوبی در ذهنتشان به یادگار بگذارید و رضایت آنها را جلب کنید.

عکاسی و فیلمبرداری مراسم عقد
عکاسی و فیلمبرداری مراسم عقد

تشریفات مجالس عقد: خدمات مربوط به عکاسی و فیلمبرداری

یکی از خدماتی برای تما‌می ‌مراسمها و به خصوص مراسم عقد و عروسی، بسیار مهم محسوب ‌می‌شود، خدمات عکاسی و فیلم‌برداری است. در واقع، ثبت لحظات شاد و به‌یادماندنی مراسم عقد به‌ صورت حرفه‌ای، ‌می‌تواند خاطرات جذاب را برای عروس و داماد ثبت کند و مرور آن بعد از گذشت سال‌ها، برایشان خاطره‌انگیز و هیجان‌انگیز خواهد بود. انتخاب گروه عکاسی و فیلم‌برداری بسیار مهم است.

انتخاب یک گروه حرفه‌ای همان‌قدر اهمیت دارد که برگزاری مراسم عقد به‌ صورت مجلل و بدون نقص مهم است؛ زیرا تقریبا تما‌می‌ افراد تلاش ‌می‌کنند اتفاقات و خاطرات شیرین خود را حفظ کنند و حفظ این خاطرات تنها با عکاسی و فیلم‌برداری صورت ‌می‌گیرد.

اعتماد به یک گروه عکاسی و فیلم‌برداری کار بسیار مشکلی است و در کنار آن پیدا کردن یک گروه عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای نیز کار دشواری ‌می‌باشد. در این ز‌مینه نیز موسسات تشریفاتی ‌می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. از آنجایی‌ که تشریفات مجالس عقد در ز‌مینه برگزاری این مراسمات بسیار تجربه دارند، ‌می‌توانند گروه‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای را در اختیار عروس و داماد قرار دهند. با این کار نیز دیگر عروس و داماد نگران خراب‌شدن فیلم عقدشان نخواهند بود و از فیلمبرداری حرفه‌ای و صحیح مراسم اطمینان خواهند داشت.

تنها چیزی که از مراسم عقد و عروسی به یادگار می ماند، عکس و فیلمهای مراسم است، پس در انتخاب تیمی حرفه ای و مطمئن برای عکاسی و فیلمبرداری از مراسمتان دقت کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تشریفات مجالس عقد: خدمات مربوط به موسیقی

از جمله خدمات مربوط به موسیقی که غالبا در تشریفات مجالس عقد ارائه ‌می‌شود ‌می‌توان به موسیقی با دف، موسیقی با پیانو، موسیقی با سنتور و حتی موسیقی زنده اشاره کرد. انتخاب هرکدام از این موارد کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.

به‌ عبارتی، افراد با سلیقه‌های مختلف ‌می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از خدمات موسیقی تشریفات مجالس عقد بهره‌مند شوند. از طرفی، موسیقی مراسم عقد نیز قسمتی از هزینه‌های اصلی مراسم را در بر ‌می‌گیرد که به عواملی مانند نوع موسیقی، سازهای موسیقی، تیم موسیقی و سایر موارد بستگی دارد. به همین دلیل، توصیه ‌می‌شود برای این مورد ابتدا در رابطه با شرایط موجود و هزینه استفاده از خدمات موسیقی تشریفات اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس به انتخاب خدمات موسیقی مراسم خود بپردازید.

در انتخاب موسیقی مراسم خود، سبکهایی از موسیقی را انتخاب کنید که اکثر افراد دوستشان دارند و از شنیدنش، اذیت نمی شوند.

سایر تشریفات مجالس عقد که ‌می‌توانند توسط خانواده عروس و داماد، خود زوجین یا حتی موسسه تشریفاتی آماده شوند؛ عبارت هستند از:

وسایل عروس و داماد در مراسم عقد و حلقه ازدواج

خرید حلقه یا همان انگشتر نشان ازدواج، یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای روز مراسم عقد محسوب ‌می‌شود. این حلقه ها نشان‌دهنده تعهد عروس و داماد به یکدیگر خواهد بود. اولین ویژگی مهم در خرید حلقه ازدواج، جنس حلقه است. برای این منظور زوجین باید با توجه به بودجه در نظر گرفته‌ شده برای خرید حلقه، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

در اغلب موارد، حلقه ازدواج از جنس طلا خریداری ‌می‌شود. زیرا ازدواج امری ارزشمند بوده و برای نشان‌دادن تعهد در آن نیز باید از ارزشمندترین عنصر استفاده کرد. از طرفی، حلقه‌های طلا نسبت به دیگر حلقه‌ها، ماندگاری بالاتری داشته و دچار پوسیدگی و آسیب‌دیدگی‌های شدید نخواهند شد. در این‌صورت، حلقه ازدواج افراد تا آخر عمر قابل استفاده بوده و به یادگار خواهد ماند.

حلقه‌های طلا رنگ‌بندی‌های متنوعی از جمله زرد، زرد براق و حتی سفید داشته و در طرح‌های متنوعی موجود هستند و عروس و داماد ‌می‌توانند با توجه به سلیقه خود برای خرید حلقه طلا اقدام کنند. در نتیجه، حلقه ازدواج یکی از ملزومات تشریفات مجالس عقد محسوب ‌می‌شود که باید در انتخاب آن نهایت سلیقه زوجین به‌کار گرفته شده و در خرید آن دقت شود. گاهی اوقات شما می توانید از تیم تشریفات بخواهید که بهترین طلافروشی ها را برای خرید حلقه ازدواج و سایر وسایل عقد به شما معرفی کنند.

چیدمان سفره عقد
چیدمان سفره عقد

تشریفات مجالس عقد و وسایل سفره عقد

سفره عقد از ارزشمندترین تشریفات روز مراسم محسوب ‌می‌شود که وسایل مختلفی روی آن قرار می گیرد. وسایل و اجزای سفره عقد غالبا شامل اقلام زیر هستند:

  • آینه و شمعدان به‌ عنوان نمادی از پیوندی صاف و زلال ‌میان عروس و داماد
  • قرآن به‌ عنوان نمادی از تائید وصلت زوجین از جانب خدا و جانماز نیز به‌ عنوان نماد پایبندی عروس و داماد به اصول دینی
  • حلقه ازدواج به عنوان مهم‌ترین عضو مراسم عقد
  • نان و پنیر و سبزی به عنوان نمادی از وسعت روزی و سلامتی و سرسبزی در زندگی
  • شاخه نبات به‌ عنوان نمادی از شیرینی زندگی
  • جام عسل به‌ عنوان نمادی از تعهد عروس و داماد به شیرین‌کردن کام یکدیگر در زندگی مشترک
  • سکه به‌ عنوان نمادی از افزایش رزق و روزی عروس و داماد
  • گردو به‌ عنوان نمادی از بقای عمر عروس و داماد
  • تخم‌مرغ به‌ عنوان نمادی از تداوم نسل عروس و داماد
  • بادام به‌ عنوان نمادی از نوه‌دار شدن عروس و داماد 
  • اسپند برای دورکردن انرژی و سیگنال‌های منفی از عروس و داماد
  • کله‌قند به منزله نمادی از بارش رحمت و شادی بر زندگی مشترک زوجین
  • گل‌آرایی سفره برای افزودن طراوت و شادابی
  • قرار دادن شاخه ای از گل رز قرمز به منزله نماد عشق
  • انار یا سیب سرخ به عنوان نمادی از برخورداری عروس و داماد از تما‌می ‌نعمت‌های الهی
  • گندم و برنج به‌ عنوان نمادی از برکت الهی

امروزه، در مراسم عقد، سفره مراسم به دو صورت سنتی یا مدرن چیده ‌می‌شود. به همین دلیل افراد ‌می‌توانند با توجه به سلیقه و تمایل خود نسبت به خرید هر یک از این وسایل متفاوت عمل ‌کنند. به‌ عنوان مثال، در سفره‌های عقد سنتی غالبا از ظروف سفالی برای تزئین و چیدمان سفره استفاده ‌می‌شود؛ در صورتی که در سفره‌های عقد مدرن امروزی از ظروف نقره و کریستال استفاده می کنند. در کنار آن، بسته به سلیقه و عروس داماد، وسایل دیگر مانند چراغ‌ها و وسایل تزئینی ‌نیز می‌توانند روی سفره عقد قرار داده شوند.

انتخاب لباس عروس و داماد

در انتخاب لباس و عروس داماد، توجه به نوع برگزاری مراسم عقد اهمیت دارد. به‌ عنوان مثال، برخی افراد مراسم عقد را همزمان با مراسم عروسی و به‌ صورت مجلل و باشکوه در باغ یا تالار برگزار ‌می‌کنند که برای این مراسم قطعا عروس و داماد باید لباس مخصوص عروسی شیک و پر زرق‌وبرقی داشته باشند. اما در صورتی‌ که مراسم عقد به‌صورت جداگانه از مراسم عروسی برگزار ‌می‌شود، ‌می‌توان از لباس‌های ساده‌تر نیز برای لباس عروس و داماد استفاده کرد.

برای انتخاب لباس عروس در مراسم عقد باید به مزون های درجه یک مراجعه کنید و لباسی شیک و مجلل را برای خود انتخاب کنید. در کنار لباس عروس، توجه به سبک آرایش عروس خانم و مدل مو نیز برای مجلس عقد اهمیت دارد و نوع آرایش باید دقیقا متناسب با لباس انتخاب شود.

برای لباس داماد هم همین موارد صدق ‌می‌کند. در واقع داماد هم ‌می‌تواند برای روز عقد از یک کت و شلوار ساده استفاده کرده و در کنار آن یک ست کراوات، کمبرند و کفش شیک داشته باشد. حتی عروس و داماد ‌می‌توانند در مراسم عقد خود لباس‌هایشان را با یکدیگر ست کرده و در مراسمشان به شیوه‌ای خاص‌تر بدرخشند.

انتخاب لباس عروس و داماد نیز یکی از قسمتهای مهم در برگزاری مجلس عقد است که باعث زیبایی بیشتر عروس و داماد در مراسمشان می شود.

انتخاب لباس عروس و داماد
انتخاب لباس عروس و داماد

رزرو آرایشگاه برای عروس و داماد

همانند موردی که در لباس عروس و داماد ذکر شد، برای رزرو آرایشگاه نیز در صورتی‌ که مراسم عقد با مراسم عروسی همزمان نباشد، ‌می‌توان از آرایش و مدل موی ساده اما شیک استفاده کرد. در واقع، برای مراسم عقد جداگانه، لازم نیست از مدل موها و آرایش‌های گران‌قیمت آرایشگاه‌ها استفاده کرد. بلکه با یک آرایش و مدل موی ساده نیز ‌می‌توان مجلس عقد را به‌ خوبی برگزار کرد.

امروزه، غالبا برای مراسمات عقد از مدل موهای باز یا بافته‌ شده در کنار تاج، گل و دستبند گل استفاده ‌می‌شود. از طرفی، داماد نیز باید به مدل موها و چهره خود در روز عقد اهمیت داده و برای آن انتخاب مناسبی داشته باشد.

بهتر است مدل مو و آرایشی ساده و شیک را برای مراسم عقد خود انتخاب کنید تا ظاهر شما در مراسم عقد با ظاهرتان در مراسم عروسی متفاوت باشد.

راهنمای تشریفات مجالس عقد

در کنار تمام برنامه‌ریزی‌هایی که موسسات تشریفاتی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عقد انجام ‌می‌دهند؛ خود افراد نیز برای برگزاری هرچه بهتر مراسمشان بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشند:

  1. متناسب با بودجه خود برنامه‌ریزی کنید. در تما‌می‌ موارد توصیه ‌می‌شود به بودجه‌ای که ‌می‌خواهید برای مراسم عقد و عروسی اختصاص دهید توجه داشته باشید و برنامه‌ریزی درستی برای مراسمتان انجام دهید. در واقع شما با بودجه‌بندی صحیح مراسم ساده خود را به اندازه یک مراسم عروسی گران‌قیمت، مجلل و باشکوه نشان دهید؛ تنها کافی است مدیریت بودجه صحیحی داشته باشید. برای کاهش خرج سنگین مراسم، خانواده‌های عروس و داماد ‌می‌توانند با یکدیگر موافقت کنند که مراسم عقد و عروسی را به‌ صورت همزمان برگزار کرده و با تقسیم هزینه‌ها، مراسمی مجلل، لوکس و باشکوه داشته باشند.
  2. در خرید آینه و شمعدان عقد دقت کنید. آینه و شمعدان عقد همانند حلقه‌های ازدواج، از مهم‌ترین خریدهای مراسم عقد محسوب ‌می‌شوند که برای عروس و داماد ارزش زیادی خواهند داشت. به همین دلیل لازم است که در انتخاب آینه و شمعدان نهایت سلیقه عروس و داماد به‌ کار گرفته شده و بهترین و باکیفت‌ترین نمونه موجود انتخاب شود.  
  3. تاریخ مراسم عقد را به‌ صورت دقیق مشخص کنید. قبل از هرگونه اقدا‌می‌، تاریخ دقیق مراسم عقد رامشخص کرده و نسبت به رزرو تالار یا محضرخانه هرچه سریع‌تر اقدام کنید.
  4. برای خرید ملزومات مورد نیاز روز مراسم نیز باید حداقل یک ماه قبل از برگزاری مراسم اقدام کنید. این مورد به‌خصوص برای افرادی که ‌می‌خواهند صفر تا صد مراسم را خودشان انجام دهند، بسیار مهم است.
  5. از قبل با عاقد هماهنگ کنید. برخی افراد تمایل دارند خطبه عقدشان در محضرخانه خوانده شود؛ اما برخی دیگر نیز برای برگزاری مراسم عقد، تالار یا حتی منزل خود را انتخاب ‌می‌کنند. بهتر است هماهنگی لازم برای حضور عاقد در مکان موردنظر انجام شود. همچنین افراد ‌می‌توانند ضمن عقد قرارداد با تشریفات مجالس، هماهنگی با عاقد را به آن‌ها بسپارند. برای هماهنگی با عاقد نیز غالبا لازم است یک تا دو ماه قبل از برگزاری مراسم به محضرخانه مراجعه شود؛ زیرا ممکن است در روزهای آخر عاقد پیدا نشده و در این‌ صورت مراسم به تاخیر ‌می‌افتد.
  6. در صورت برگزاری مراسم در محضرخانه، بهتر است محضر را شلوغ نکنید. بدیهی است که برای برگزاری مراسم عقد در محضرخانه باید تعداد دقیق مهمانان را تعیین کرده و به محضرخانه تحویل دهید. در این ز‌مینه به دلیل کوچک‌تر بودن فضای محضرخانه‌ها، تنها توصیه ‌می‌شود بزرگان و فا‌میل‌های درجه یک عروس و داماد برای مراسم عقد دعوت شوند تا فضا شلوغ نباشد.  

برگزاری مراسم عقد
برگزاری مراسم عقد

لیست مدارک مورد نیاز روز عقد

احتمالا ‌می‌دانید که برای خواندن خطبه عقد یک‌سری مدارک ضروری باید به دفترخانه ارائه شوند؛ که این مدارک عبارتند از:

  1. شناسنامه عکس‌دار هر یک از زوجین همراه با فتوکپی
  2. کارت‌ ملی هر یک از زوجین همراه با فتوکپی
  3. نتیجه آزمایش‌های قبل ازدواج مانند آزمایش عدم اعتیاد، تالاسمی‌، بیماری‌های مقاربتی و واکسن کزاز که باید توسط زوجین در آزمایشگاه انجام شود.
  4. در صورتی‌ که زوجه دوشیزه باشد، ارائه شناسنامه یا کارت ملی پدر زوجه ضروری است. در این مورد، اگر پدر زوجه فوت کرده باشد، باید گواهی فوت پدر به‌ علاوه شناسنامه یا کارت ملی جد پدری به دفترخانه ارائه شود. لازم به ذکر است که حضور پدر یا جد پدری در ازدواج زوجه‌های دوشیزه ضروری است؛ البته وکالت نامه این افراد مبنی بر اجازه ازدواج به دختر خانم نیز کافی ‌می‌باشد.
  5. سه نفر شاهد مرد بالغ و عاقل همراه با شناسنامه و کارت‌ ملی جهت امضا تحت عنوان شاهدهای عقد

این مدارک باید به‌ صورت کامل و قبل از شروع مراسم به دفترخانه تحویل داده شوند.

احتمالا متوجه شده اید که برگزاری مراسم عقد نیاز به انجام چه کارها و طی کردن چه مراحلی دارد. برای کاهش فشار و استرس برگزاری مراسم عقد، شما می توانید کار را به تیم ها و موسسات تشریفات مجالس بسپارید و خیال خود را از بابت برگزاری مراسمی شیک و زیبا راحت کنید.

توجه داشته باشید که شما با مراجعه به یک موسسه تشریفاتی، منویی از خدمات مختلف را دریافت خواهید کرد که ‌می‌توانید بسته به تمایل و سلیقه خود از هر یک از خدمات تشریفات بهره‌مند شوید.

غالبا موسسات تشریفاتی خدمات متنوع بسیاری دارند که هر کدام از آن‌ها بسته به سلیقه و تمایل زوجین انتخاب ‌می‌شوند. در این‌ صورت، زوجین ‌می‌توانند بدون هیچ نگرانی و با خیالی آسوده، صفر تا صد مراسم عقد خود را به موسسات تشریفات مجالس بسپارند و در ز‌مینه مدیریت صحیح مراسمشان اطمینان داشته باشند.

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس

تشریفات مجالس عقد با تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز

همانطور که در این مطلب خواندید، کمک گرفتن از افراد حرفه ای و تیمهای تشریفات مجالس به شما کمک می کند تا مراسم عقد را به زیباترین و شیک ترین شکل ممکن برگزار کنید. برای درخواست خدمات تشریفات مجالس هوم سرویز، روی دکمه های زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا همکاران ما در هوم سرویز خیلی سریع با شما تماس بگیرند:

تشریفات مجالس با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع‌بندی

مراسم عقد یکی از پراهمیت‌ترین مراسم در زندگی افراد محسوب ‌می‌شود که توجه به نحوه برگزاری آن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، توجه به تشریفات مجالس عقد ضروری و مهم محسوب شده و غالبا توصیه ‌می‌شود برای روز مراسم عقد، برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود تا مراسم دقیقا مطابق با ‌میل عروس و داماد و به‌ صورت مدیریت‌ شده برگزار شود.

در این ‌میان، کمک‌ گرفتن از یک موسسه تشریفاتی مراسم عقد و سپردن کارها به این موسسات، ‌می‌تواند در مدیریت، نظم و کیفیت برگزاری مراسم بسیار تاثیرگذار باشد. شما می توانید برای برگزاری هرچه بهتر و زیباتر مراسم عقد، از تیم تشریفات مجالس هوم سرویز کمک بگیرید. برای مشاهده و مطالعه سایر محتواهای جذاب هوم سرویز می توانید به آپارات هوم سرویز و یا اینستاگرام هوم سرویز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا